Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

گوگل چرا عنوان و توضیحات متای من را نادیده می‌گیرد؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

در بهینه‌سازی موتور جستجو نادیده گرفتن تگ‌های عنوان یا توضیحات متا توسط گوگل چیز جدیدی نیست. گوگل به دلایل مختلف تگ‌های عنوان و توضیحات متا را از نظر طول، خوانایی و نمادها بازنویسی می‌کند. برای یادگیری بیشتر و همچنین نحوه‌ی بهینه‌سازی تگ‌های عنوان و توضیحات متا، ادامه مطلب را بخوانید.

گوگل و تگ‌های عنوان

گاهی اوقات خدمات سئو وردپرس می‌توانند کمک کنند تا مشکلاتی که باعث نادیده گرفتن عنوان و توضیحات متا در گوگل می‌شود، شناسایی و رفع شوند. از جمله مشکلات ممکن است شامل استفاده نادرست از کلمات کلیدی یا ساختار متا تگ‌ها باشد که نیاز به اصلاح دارد.

در ادامه، همه چیز را درباره نادیده گرفتن تگ‌های عنوان توسط گوگل و نحوه بهینه‌سازی آن‌ها بیاموزید.

گوگل چرا عنوان من را نادیده می‌گیرد؟

گوگل به چند دلیل از تگ‌های عنوان صرف نظر می‌کند، از جمله موارد زیر:

نمادها

عنوان‌هایی که از نمادهای خاصی استفاده می‌کنند به نظر می‌رسد عناوینی که از نماد خط عمودی (|) استفاده می‌کنند، احتمال بازنویسی توسط گوگل را افزایش می‌دهند. گوگل معمولاً این عناوین را بازنویسی می‌کند یا نماد خط عمودی را با خط تیره جایگزین می‌کند، به‌خصوص زمانی که خط عمودی نام برند را از عنوان جدا می‌کند، مانند «عنوان | نام برند».

هدف جستجو

هدف جستجو یکی از مهم‌ترین دلایل گوگل برای نادیده گرفتن تگ عنوان، مغایرت آن با نیت جستجوی کاربر است. وقتی گوگل متوجه شود نیت جستجو با تگ عنوان متفاوت است، اغلب این تگ‌ها را بازنویسی می‌کند تا بهتر نشان دهد کاربران هنگام جستجو در اینترنت دنبال چه هستند.

خوانایی

گوگل همچنین برچسب‌های عنوان را برای بهبود خوانایی تغییر می‌دهد. تجربه ما نشان می‌دهد که وقتی متخصصان سئو بیش از حد روی بهینه‌سازی برچسب عنوان برای موتورهای جستجو به جای کاربران تمرکز می‌کنند، مثلا با افزودن بیش از یک کلمه کلیدی، خوانایی کاهش می‌یابد.

تکرار

وقتی گوگل برچسب عنوان یکسان را در صفحات مختلف یک وبسایت تشخیص دهد، آن را نادیده گرفته و بازنویسی می‌کند. تکرار برچسب‌های عنوان می‌تواند به دلایل مختلفی مانند آدرس‌های اینترنتی پویا رخ دهد. محتوای تکراری و اتفاقات خوب و قدیمی.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

طول

اگر طول عنوان (title tag) از حدود ۶۰ کاراکتر بیشتر شود، گوگل ممکن است از آن استفاده نکند و یا آن را تغییر دهد تا با نیازهای نمایش خود مطابقت داشته باشد.

چگونه گوگل از عنوان شما استفاده کند

فرمول جادویی برای وادار کردن گوگل به استفاده از عنوان شما وجود ندارد. با اینکه می‌توانید عنوان خود را بازنویسی کنید، هیچ تضمینی برای استفاده گوگل از عنوان جدید وجود ندارد. با این حال، ما همچنان تجزیه و تحلیل عناوین نادیده گرفته شده توسط گوگل را برای یافتن راه‌هایی جهت بهبود آن‌ها برای کاربران و سئو توصیه می‌کنیم.

در ادامه، برخی راهبردها را شرح داده‌ایممی‌توانستگوگل را وادار کنید از تگ عنوان شما استفاده کند

نمادهای خود را تغییر دهید

یکی از ساده‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که می‌توانید انجام دهید، تغییر نمادهاست. اگر متوجه شدید گوگل عنوان‌هایی را که حاوی نماد خط عمودی هستند بازنویسی می‌کند، جایگزینی خط عمودی با خط تیره را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید به‌طور کلی نمادها را حذف کنید، اما باید تصمیم خود را بر اساس عوامل دیگری مانند هدف جستجو بگیرید.

حروف خود را محدود کنید

بعد، عنوان خود را به‌گونه‌ای به‌روزرسانی کنید که طول کاراکتر یا پیکسل بهینه برای تگ عنوان را داشته باشد. اگرچه متخصصان سئو در مورد بهترین طول دقیق اختلاف نظر دارند، اما بیشتر آن‌ها بر این باورند که ۶۰ کاراکتر یا ۵۸۰ پیکسل، طول ترجیحی تگ عنوان است.

خوانایی خود را بهبود ببخشید

همچنین می‌توانید سعی کنید خوانایی عنوان خود را بهبود ببخشید. مثلاً اگر از دو کلمه کلیدی استفاده کرده‌اید، یکی را حذف کنید. تجربه نشان داده است که بهینه‌سازی بیش از حد عنوان با کلمات کلیدی، آن را طولانی و شلوغ می‌کند و احتمال نادیده گرفتن آن توسط گوگل را افزایش می‌دهد.

هدف جستجوی خود را مشخص کنید

نیات جستجو با گذشت زمان تغییر می‌کنند و ممکن است گوگل عنوان شما را تغییر ندهد چون دیگر نشان‌دهنده نتیجه جستجو نیست. پس، نتایج جستجو را باز کنید و عنوان خود را با صفحات برتر مقایسه کنید.

گوگل و توضیحات متا

در طراحی سایت وردپرس، اهمیت دادن به ساختار مناسب و بهینه‌سازی توضیحات متا و عنوان برای موتورهای جستجو، از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد. گوگل ممکن است عنوان و توضیحات متا را نادیده بگیرد اگر آن‌ها با محتوای صفحه هم‌خوانی نداشته باشند یا به اندازه کافی جذاب و بهینه نباشند.

در ادامه، همه چیز را درباره نادیده گرفتن متا دیسکریپشن‌ها توسط گوگل و چگونگی بهینه‌سازی آن‌ها بیاموزید.

گوگل چرا توضیحات متای من را نادیده می‌گیرد؟

گوگل توضیحات متا را به دلایل مشابهی که برای تگ‌های عنوان وجود دارد، نادیده می‌گیرد، از جمله:

  • توضیحات متای شما خیلی طولانی است.
  • توضیحات متای شما با هدف جستجو مطابقت ندارد.
  • توضیحات متای شما طولانی و خوانایی ضعیفی دارد.
  • توضیحات متای شما با توضیحات متای آدرس اینترنتی دیگری یکسان است.

به تجربه ما، گوگل بیشتر عنوان‌ها را بازنویسی می‌کند تا توضیحات متا.

چطور گوگل را وادار کنیم از توضیحات متای ما استفاده کند

قبل از معرفی روش‌هایی برای ترغیب گوگل به استفاده از توضیحات متای شما، بدانید که این روش‌ها تضمینی نیستند. آن‌ها می‌توانند کمک کنند، اما نمی‌توانند گوگل را به استفاده از توضیحات متای صفحه شما مجبور کنند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

در اینجا چند رویکردی که در مواقعی که گوگل متا دیسکریپشن را نادیده می‌گیرد، اتخاذ می‌کنیم، آورده شده است.

  • توضیحات متا را کوتاه کنید تا ۱۵۰ کاراکتر یا کمتر شود.
  • توضیحات متا را بازنویسی کنید تا به سوال اصلی جستجوگر پاسخ دهد.
  • خوانایی متا توضیحات را بهبود ببخشید
  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا در سراسر سایت تکراری نیست و منحصر به فرد است.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *