یک مشاور سئو به کسب و کار شما در بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو کمک میکند. این خدمات شامل تحقیق کلمات کلیدی، بررسی سایت و سئو داخلی میشود. این موارد میتواند ترافیک ارگانیک و تولید لید را افزایش دهد.
آنها به خوبی درک میکنند که الگوریتمهای موتورهای جستجو چگونه کار میکنند و میتوانند به افراد و مشاغل در حل مشکلات مربوط به سئو کمک کنند، به سوالات آنها پاسخ دهند و راهنماییهای لازم برای بهبود رتبهبندی آنها در موتورهای جستجو را ارائه دهند.
میتوانید آنها را برای مدیریت مستقیم تلاشهای سئو خود استخدام کنید.
برخی از مشاوران سئو در صنایع مختلف فعالیت میکنند، در حالی که برخی دیگر در صنایع خاصی مانند مهماننوازی، بهداشت و درمان یا نرمافزارهای تجاری (B2B SaaS) تخصص دارند.
مشاوران سئو به اشکال مختلفی وجود دارند – ممکن است فریلنسر باشند، بخشی از یک آژانس بازاریابی باشند، یا متخصصان تماموقت که خدمات مشاورهای را به صورت جانبی ارائه میدهند.
بیایید بررسی کنیم که مشاوران سئو چطور میتوانند به رشد کسب و کارتان در فضای آنلاین کمک کنند.
یک مشاور سئو چه کار میکند؟
استراتژی سئو
مشاوران سئو در طراحی و بهینهسازی استراتژی سئو .
آنها میتوانند:
- استراتژی فعلی خود را بررسی و تحلیل کنید. یک مشاور سئو تلاشهای فعلی شما در زمینه سئو را بررسی میکند تا نقاط قوت، ضعف و فرصتهای بهبود را شناسایی کند.
- راهکارهای عملی پیشنهاد کنید: مشاوران توصیههای عملی و مشخصی برای ارتقای سئوی شما ارائه میدهند.
- یک استراتژی سئو کامل از ابتدا بسازید اگر قبلاً ندارید، یک مشاور میتواند یک برنامه سئو سفارشی متناسب با اهداف تجاری، بازار هدف، رقبا و بودجه شما تهیه کند.
- نظارت مستمر مشاوران به طور مرتب عملکرد شما را رصد میکنند و در صورت نیاز استراتژی شما را تنظیم میکنند تا به شما در پیشی گرفتن از تغییرات الگوریتم و حفظ برتری رقابتیتان کمک کنند.
تحقیق کلمات کلیدی
یک مشاور سئو انجام خواهد داد تحقیق کلمات کلیدی کلمات کلیدی مناسب و امیدوارکننده برای کسبوکارتان را شناسایی کنید.
این شامل تحقیق در مورد کلماتی است که مشتریان بالقوه در موتورهای جستجو وارد میکنند تا اطلاعاتی در مورد صنعت، محصولات و خدمات شما پیدا کنند.
با استفاده از ابزارهای سئو، مشاوران می توانند کارهای زیر را انجام دهند:
- واژگان کلیدی را تحلیل کنید مشاوران سئو ارزیابی خواهند کرد سختي کليدواژه یافتن عبارات مرتبط و انتخاب آنهایی که شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو دارند.
- ارزیابی کن نیت جستجو :آنها میتوانند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با اهداف بازاریابی و تجاریتان کمک کنند. مثلاً اگر تولید سرنخ برای شما اولویت دارد، مشاور سئو میتواند کلمات کلیدی با نیت خرید بالا را جستجو کند. این امر منجر به محتواهایی هدفمندتر و موثرتر میشود.
- استراتژی کلمات کلیدی را پیادهسازی کنید مشاوران میتوانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی را بهطور طبیعی در محتوا و دیگر عناصر درونصفحهای مانند توضیحات متا، برچسبهای عنوان و … بگنجانید. برچسبهای H1 .
- تحلیل شکاف کلمات کلیدی یک مشاور سئو میتواند نقاط ضعف در استراتژی سئوی شما را شناسایی کند.
- از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید. رقابت صفحات مختلف برای کلمات کلیدی یکسان، میتواند به طور منفی روی سئو شما اثر بگذارد. مشاوران سئو اطمینان حاصل میکنند که سایت شما با این مشکل روبرو نخواهد شد.
بهینهسازی فنی سایت
بهینهسازی فنی سایت روی بهبود عملکرد کلی سایت شما تمرکز دارد تا موتورهای جستجو به راحتی صفحات وب شما را پیدا، خزش و نمایه کنند و تجربهی کاربری فوقالعادهای ارائه دهند.
مشاوران سئو میتوانند انواع مختلفی از وظایف فنی سئو را انجام دهند.
شامل
- بهبود سرعت صفحه
- نمایه سازی صفحات مرور
- بهینهسازی سایت برای دستگاههای تلفن همراه
برای مثال، اگر وبسایت شما برای دستگاههای تلفن همراه بهینه نشده باشد، میتواند به طور قابل توجهی بر رتبهبندی شما در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. زیرا گوگل از ایندکس اول موبایل استفاده میکند.
یعنی محتوای نسخه موبایل وبسایت شما برای ایندکس شدن و رتبهبندی در اولویت قرار میگیرد.
یک مشاور سئو از ابزارهای مختلف سئو برای ارزیابی سرعت و عملکرد سایت شما استفاده میکند، از جمله کنسول جستجوی گوگل لطفاً متن داخل پرانتز را بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم. معیارهای اصلی وب و بررسی سایت سِمرش .
و مرتباً پیشنهاداتی برای بهینهسازی فنی وبسایتتان ارائه دهید.
مثلاً اگر قصد دارید به طور جهانی گسترش یابد آنها ممکن است پیشنهاد کنند که یک شبکه تحویل محتوا (CDN) پیادهسازی کنید تا زمان بارگیری برای بازدیدکنندگان از مکانهای مختلف کاهش یابد.
بهینه سازی موتور جستجو در صفحه
یک مشاور سئو می تواند به شما در شناسایی بهینهسازی موتور جستجو در صفحه مشکلاتی که ممکن است بر رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آنها
بهینه سازی صفحات وب و محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو
از جمله:
- برچسبهای عنوان
- برچسبهای عنوان یک (H1)
- اسلاگهای آدرس
- توضیحات متا
- لطفاً متن داخل پرانتز را بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.
- پیوندهای داخلی
تجزیه و تحلیل سایت شما ساختار پیوندهای داخلی بخشی مهم از کار مشاور سئو است. پیونددهی داخلی موثر به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت شما و ارتباط صفحات با یکدیگر را بهتر درک کنند.
این مهارت میتواند به بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو منجر شود.
بهینهسازی خارج از صفحه
بهینه سازی خارج از صفحه استراتژیهایی که خارج از وبسایت شما برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو اجرا میشوند.
ساخت بک لینک
پیوندهای برگشتی پیوندهایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر اشاره میکنند. موتورهای جستجو مانند گوگل، بک لینکها را یک سیگنال مهم برای رتبهبندی میدانند.
یک مشاور سئو میتواند پروفایل فعلی شما را تحلیل کند تا نقاط قوت آن را مشخص کند، فرصتهای جدید را شناسایی نماید و به شما در تولید محتوایی که بک لینکهای بیشتری جذب میکند، کمک کند.
به عنوان مثال، مشاوران میتوانند از شبکه خود استفاده کنند تا به شما در یافتن فرصتهای انتشار مهمان کمک کنند و به این ترتیب به شما در ساخت بک لینکهای با کیفیت بالا برای وبسایتتان کمک کنند.
اشاره به برند و منابع
افزایش ذکر برند شما در رسانههای مختلف، وبلاگهای پرنفوذ و سایتهای خبری میتواند به بهبود اعتبار و شهرت آنلاین شما کمک کند.
مشاوران سئو میتوانند به دنبال نام تجاری شما در اینترنت بگردند، حتی اگر لینک به وبسایت شما در آن ها وجود نداشته باشد و با صاحبان آن وبسایتها تماس بگیرند. این کار میتواند به شما در ساخت بک لینکهای بیشتر کمک کند.
آنها همچنین می توانند وب را برای یافتن نام تجاری خود رصد کنند تا درک کنند که مردم درباره برندشان چه فکر میکنند و از فرصتهای پیوند استفاده کنند. و با خبرنگاران و رسانهها ارتباط برقرار کنند تا پوشش خبری دریافت کنند.
بازاریابی در شبکههای اجتماعی
یک مشاور سئو اطمینان حاصل میکند که پروفایلهای شما در شبکههای اجتماعی بهینهسازی شده و شامل لینک به وبسایتتان باشند. این کار به شما کمک میکند تا حضور آنلاین حرفهایتری داشته باشید و بازدیدکنندگان بیشتری به وبسایتتان جذب کنید.
آنها میتوانند استراتژی رسانههای اجتماعی شما را ارزیابی و راههایی برای بهینهسازی آن برای سئو پیشنهاد کنند. مثلا استفاده از موضوعات داغ، کلیدواژهها و هشتگها در شرحها و توضیحات.
بهینهسازی محلی موتور جستجو
مشاوران سئو ممکن است ارائه دهند بهینهسازی محلی موتور جستجو بهبود دیده شدن کسب و کار محلی شما در موتورهای جستجو
پروفایل گوگل بیزینس
یک مشاور سئو میتواند در راه اندازی و بهینهسازی پروفایل تجاری گوگل که میتواند به جذب مشتریان محلی بیشتر کمک کند.
گوگل اطلاعات را مستقیماً از پروفایل تجاری گوگل برای نتایج جستجوی محلی میگیرد. بنابراین، مهم است که پروفایل شما حرفهای و کامل باشد و شامل چندین نظرسنجی مثبت باشد.
کلمات کلیدی محلی
یک مشاور سئو میتواند به شما در بهینهسازی وبسایتتان برای کلمات کلیدی محلی مرتبط با کسبوکارتان کمک کند. مثلاً اگر در چندین مکان فعالیت میکنید، آنها میتوانند صفحات اختصاصی برای هر مکان ایجاد کنند.
مانند ترايو، یک آژانس بازاریابی دیجیتال است. وبسایت آن صفحات مربوط به مکانهای مختلف را ارائه میدهد.
هر صفحه روی کلمات کلیدی محلی تمرکز میکند. مثل “آژانس بازاریابی دیجیتال دالاس.” و محتوای مخصوص به شهر، تا به آژانس کمک کند در این مکانها رتبهبندی شود.
با استفاده از عباراتی مثل «مشتریان بازاریابی دیجیتال ما در دالاس نتایج قابل توجهی گرفتهاند» تا مشتریان محلی را جذب کنید.
سایتهای بررسی مشتریان
یک مشاور سئو میتواند لیستهای کسبوکار شما را در سایتهای مختلف بررسی مشتری، مانند تریپ ادوایزر، یلپ، فیسبوک و غیره، ایجاد و مدیریت کند.
این تضمین میکند که اطلاعات شما در سراسر وب دقیق و صحیح باشد و به شما کمک میکند تا حضور آنلاین معتبر و حرفهای داشته باشید.
چه زمانی باید یک مشاور سئو استخدام کنید؟
بودجهی کافی برای استخدام یک متخصص سئو تمام وقت ندارید
استخدام یک کارمند تمام وقت، تعهدی بزرگ است؛ بهخصوص برای کسبوکارهای کوچک و متوسط.
(به گفتهی ما) گزارش مشاغل سئو میانگین حقوق سالانه یک متخصص سئو تمام وقت در آمریکا ۶۰۵۴۸ دلار است.
اگر بودجه کافی برای پرداخت حقوق ثابت ندارید، میتوانید به صورت فریلنسری با یک مشاور سئو همکاری کنید.
این به شما کمک میکند:
- در محدوده بودجه بمان
- از هزینههای مربوط به استخدام تمام وقت مانند مزایای سلامتی، مالیات بر حقوق و سایر هزینههای مربوط به کارمند خودداری کنید.
- با مشاوران سئو از هر نقطه دنیا همکاری کنید
- از تعهدات طولانی مدت اجتناب کنید. تلاشهای خود را با توجه به نیازها و بودجهتان کم یا زیاد کنید.
- با همکاری با متخصصانی که از قبل مهارت و دانش لازم را دارند، از هزینههای آموزش جلوگیری کنید.
شما به دنبال راهنمایی سریع هستید.
برخی از مشاوران سئو خدمات پروژهمحور ارائه میدهند. این روش برای زمانی که به کمک کوتاهمدت نیاز دارید و نمیخواهید به پشتیبانی بلندمدت متعهد شوید، ایدهآل است.
به عنوان مثال، یک مشاور میتواند در مورد یک کار خاص، مانند ساختاردهی وبسایت برای نمایه شدن بهتر، راهنمایی ارائه کند.
تیم داخلی شما فاقد دانش تخصصی سئو است.
بهینهسازی موتورهای جستجو میتواند پیچیده باشد.
برخی از وظایف ممکن است به دانش تخصصیتری از آنچه تیم شما در حال حاضر دارد نیاز داشته باشند، مانند ساخت لینک، ممیزیهای فنی سئو و بهینهسازی محتوا.
شاید تیم شما با حجم فعلی کار خود غرق شده باشد. در چنین مواردی، سپردن وظایف سئو به یک مشاور ممکن است منطقی باشد.
شما جریمه گوگل دریافت کردهاید.
اگر وبسایت شما مطابق با مبانی جستجوی گوگل در صورت عدم رعایت این دستورالعملها، ممکن است جریمه شوید که میتواند منجر به افت قابل توجه در رتبهبندی و ترافیک شما شود.
ممکن است با شناسایی ریشه مشکل، رفع آن و مجدد ارسال سایتتان به گوگل، از مجازات گوگل رهایی پیدا کنید.
یک مشاور سئو میتواند به شما در این زمینه کمک کند. آنها بررسی میکنند که چه اتفاقی افتاده است و راهکارهایی برای رفع مشکل و حذف جریمه پیشنهاد و اجرا میکنند.
ترافیک جستجوی ارگانیک شما به شدت کاهش یافته است
موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روزرسانی می کنند که می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو و درآمد کسب و کارتان تاثیر بگذارد.
یک مشاور سئو میتواند به شما کمک کند تا دلیل افت رتبه و ترافیک وب سایت خود را پیدا کنید و یک استراتژی برای بازیابی آنها تدوین کنید.
رشد شما به بن بست رسیده است.
حتی اگر تیم شما قبلاً نتایج درخشان سئو را کسب کرده باشد، ممکن است به نقطهای برسد که رشد شما متوقف شود.
مشاوره با یک متخصص سئو می تواند به شما در شناسایی فرصت های جدید و زمینه هایی که می توانید در آنها از رقبای خود پیشی بگیرید، کمک کند.
آنها همچنین میتوانند در چگونگی ورود به بازارهای جدید راهنمایی ارائه دهند و از دیدگاه سئو، بخشهای مشتریان جدید را بررسی کنند.
در نهایت، یک مشاور سئو میتواند توصیههایی ارائه دهد یا با تیم شما برای اجرای تکنیکهای پیشرفته سئو، مانند:
- بهبود زمان ارزشآفرینی (TTV) محتوای فعلی شما مدت زمانی که بازدیدکنندگان شما برای دریافت ارزش از صفحات وب شما نیاز دارند. هرچه TTV پایینتر باشد، بهتر است.
- محتوا به روزرسانی میشود. تجدید محتوای موجود میتواند به بهبود رتبهبندی موتور جستجو و افزایش نرخ تبدیل شما کمک کند.
- صفحات غیرضروری را حذف کنید. صفحات بیارزش، صفحاتی وب هستند که هیچ ارزش واقعی برای خوانندگان ندارند و یا شامل محتوای قدیمی و کمارزش هستند. چنین صفحاتی میتواند به رتبهبندی شما در موتورهای جستجو آسیب بزند؛ بنابراین بهتر است آنها را حذف کنید.
چه ویژگیهایی در یک مشاور سئو باید جستجو کرد
سابقه اثبات شده
یک مشاور سئو انتخاب کنید که برای مشتریان قبلی خود نتایج فوقالعادهای کسب کرده باشد.
در نمونه کار آنها باید نمونه هایی از وب سایت هایی که بهبود بخشیده اند همراه با معیارهای خاص مانند افزایش ترافیک، سرنخ های ایجاد شده یا درآمد حاصل شده، وجود داشته باشد.
مثلا، دن تیلور، مشاور سئو و رشد کسب و کار، مطالعات موردی را در وبسایت خود به نمایش میگذارد. او با این کار نشان میدهد که چطور به شرکتهای مختلف کمک کرده تا رتبهی خود در جستجو را ارتقا دهند و به اهداف تجاری خود برسند.
هنگام ارزیابی کار مشاوران سئو، فراتر از معیارهای ظاهری مانند ترافیک جستجوی ارگانیک، بازدید صفحه، نمایشها یا کلیکها را بررسی کنید.
با کسی کار کنید که میتواند نتایج سئو را به معیارهای درآمدی مانند تعداد سرنخهای ایجاد شده مرتبط کند.
آنها همچنین باید بتوانند مدرکی ارائه دهند که نشان دهد واقعاً به مشتریان خود در رسیدن به این نتایج کمک کرده اند. مانند گواهی نامه ها یا منابع.
گزینه دیگر استخدام مشاور سئو فریلنسر در پلتفرم هایی مانند آپورک و فیورور مزیت بازار این است که شما میتوانید نتایج را به طور شفافتر ببینید.
برای مثال، جان ال. مشاور برتر پلاس است و بیش از یک میلیون دلار از آپورک درآمد داشته است.
این نشان میدهد که جان تجربه زیادی دارد.
همچنین میتوانید نظرات او را بخوانید تا ببینید چگونه به مشتریانش کمک کرده است تا به نتایج ملموس تجاری برسند.
تجربه
لی مککنزی (بنیانگذار Backlinko می گوید که اگرچه چند سال تجربه مفید است، اما کیفیت از کمیت مهم تر است.)
مهم کیفیت تجربه است. اگر کسی دو سال در یک آژانس خوب با تجربههای خاص و عملی گذرانده باشد، میتواند انتخاب مناسبی باشد. اما حداقل دو تا سه سال تجربه، نقطه شروع خوبی است.
به مشتریان و وبسایتهای قبلی مشاوران نگاه کنید تا کیفیت کارشان را ارزیابی کنید، علاوه بر سالهای تجربه آنها.
شفافیت و ارتباط
یک مشاور سئو انتخاب کنید که در مورد تاکتیک ها و استراتژی هایی که قصد دارد به کار بگیرد، شفاف صحبت کند و بتواند به وضوح دلیل استفاده از آن ها را توضیح دهد.
به عنوان مثال، اگر مشاور سئو فهرستی از صفحات بیارزش برای حذف ارائه میدهد، باید به وضوح توضیح دهد که حذف این صفحات چه فایدهای برای تلاشهای سئوی شما دارد.
همچنین، مهم است که آنها برنامهای برای بهروزرسانی مداوم شما در مورد پیشرفت و عملکرد سایتتان داشته باشند. از آنها بپرسید که چهقدر مرتب شما را بهروز میکنند و چگونه، چه با تماس تلفنی، ایمیل یا جلسات ویدئویی.
تخصص در یک زمینه خاص
به دنبال مشاور سئو باشید که به طور مستقیم در صنعت شما کار کرده است.
به عنوان مثال، گئورگی تودوروف، متخصص سئو و بنیانگذار ایجاد و رشد این شرکت در زمینههای تجارت B2B، فناوری و بازاریابی تخصص دارد.
که او به طور واضح آن را در وبسایت خود برای مشتریان بالقوه برجسته میکند.
جورجی توضیح میدهد که چرا تخصص در یک حوزه خاص ضروری است.
اگر کسبوکاری در زمینه قمار دارید و میخواهید برای وبسایت خود بک لینک بسازید، همکاری با یک مشاور سئو که تخصصش در زمینه رستوران است، چندان مفید نخواهد بود. آنها ممکن است متخصص سئو باشند، اما به احتمال زیاد شبکهای گسترده از افراد در صنعت شما ندارند که بتوانند به آن رجوع کنند. تخصص عمومی آنها ممکن است تا حدی مفید باشد، اما داشتن یک متخصص که صنعت شما و چالشهای خاص آن را میشناسد، بدون شک مزیت بیشتری دارد.
این دانش تخصصی میتواند تأثیر قابلتوجهی داشته باشد.
یک مشاور سئو متخصص در صنعت شما، درک عمیقتری از بازارتان، از جمله رفتار مشتری و فضای رقابتی، خواهد داشت.
آنها ممکن است ارتباطاتی داشته باشند که بتوانند برای همکاری از آنها استفاده کنند و فرصتهایی برای ساخت لینک نیز داشته باشند.
پنج نشانه هشداردهنده برای اجتناب از استخدام یک استراتژیست سئو
نتایج تضمینشده
از مشاوران سئو که نتایج را تضمین میکنند دوری کنید. مثل رتبهبندی بالا در موتورهای جستجو یا افزایش چشمگیر ترافیک ارگانیک در مدت زمان کوتاه.
عوامل زیادی در رتبهبندی یک وبسایت نقش دارند. مثل الگوریتمهای موتورهای جستجو، رقابت در صنعت، بودجه، اعتبار وبسایت و غیره. این امر باعث میشود تضمین نتایج مشخص غیرممکن شود.
گوگل همچنین از این روش هشدار میدهد و میگوید اگر کسی تضمین کرد که کارش باعث میشود شما در گوگل در رتبه اول قرار بگیرید، دنبال جای دیگری باشید.
نتایج اثبات نشده
بعضی از مشاوران سئو، اسکرینشاتهایی از داشبورد کنسول جستجوی گوگل را با افزایش چشمگیر ترافیک جستجوی ارگانیک وبسایت به اشتراک میگذارند.
مثل این
آنها ممکن است این کار را بدون افشای نام یا آدرس اینترنتی مشتری انجام دهند، زیرا به توافق محرمانگی (NDA) متعهد شدهاند.
اگرچه قراردادهای محرمانگی در این صنعت رایج است، اما در حالت ایدهآل، مشاوران باید بتوانند برخی از پروژههای خود را به اشتراک بگذارند.
مشاوران چگونه میتوانند ادعاهای خود را تأیید کنند؟
- شما را به مشتریان قبلی خود (حداقل یک نفر) متصل میکند که میتوانند نتایج شما را تأیید کنند.
- مطالعههای موردی دقیقی ارائه دهید که به طور خاص به چالشهایی که مشتریان با آن مواجه هستند، استراتژیهای اجرا شده و نتایج حاصل شده میپردازند، بدون افشای هویت مشتری.
- از مشتریان قبلی خود، ویدیوهایی از تجربیاتشان دریافت و به اشتراک بگذارید.
قیمت ارزان
از مشاوران سئو که خدمات خود را با قیمتهای مشکوک و بسیار پایین ارائه میدهند، دوری کنید. مثلاً ساعتی ۱۰ دلار یا ۵۰ دلار برای هر پروژه.
خدمات سئو با قیمت پایین ممکن است نشانهای از عدم اثربخشی یا استفاده از روشهای غیر اخلاقی باشد. همچنین نشان میدهد که مشاور ممکن است تجربه یا تخصص لازم برای حل موثر مشکلات شما را نداشته باشد.
مشاوران سئو معمولا پنجاه تا صد و پنجاه دلار در ساعت بعضی مشاوران هزینه بیشتری دریافت میکنند. بنابراین، اگر با قیمتهای بسیار پایین روبرو میشوید، ممکن است به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان خدمات مشاور مربوطه باشد.
تاکتیکهای سئو مشکوک
بعضی از مشاوران سئو ممکن است از روشهای غیر اخلاقی سئو استفاده کنند.
مثل
- پوشاندن نمایش وبصفحات به صورت متفاوت برای کاربران و موتورهای جستجو
- شبکه های وبلاگ خصوصی استفاده از شبکه ای از وبسایتها برای ساخت بکلینک
این تاکتیکها میتوانند منجر به جریمه از سوی موتورهای جستجو شوند، از جمله حذف کامل از نتایج جستجو.
این چند نشانه است که نشان میدهد یک مشاور سئو ممکن است از تاکتیکهای غیرقانونی استفاده میکند:
- قولهای حل سریع یا موفقیت یک شبه
- استفاده از استراتژیهای پنهان یا مبهم در توضیح رویکرد خود
- ادعای داشتن رابطه ویژه با گوگل یا موتورهای جستجوی بزرگ دیگر برای تأثیرگذاری مستقیم بر رتبهبندی
به دنبال مشاورانی باشید که در مورد روشهای خود شفاف هستند و استراتژیهای خود را بر اصول درست سئو بنا میگذارند؛ مانند بهبود تجربه کاربری، تولید محتوای باکیفیت و ایجاد بک لینک از وبسایتهای معتبر.
با مشاورانی کار کنید که روی رشد پایدار بلندمدت تمرکز دارند، نه موفقیت یکشبه.
بستههای از پیش تعریفشده (پرچم نارنجی)
در نگاه اول، بستههای سئو ممکن است ایده خوبی به نظر برسند؛ مثلاً بستهای شامل پنج بک لینک، چهار بهروزرسانی پست وبلاگ و ۲۰ کلمه کلیدی با هزینهای ثابت.
اما بستههای آماده اغلب به نتایج مطلوب نمیرسند، زیرا سئو نیازمند رویکردی سفارشی است.
یک مشاور سئو خوب به مشکلات شما گوش میدهد، چالشهایتان را شناسایی میکند و یک استراتژی سفارشی ارائه میدهد.
البته بستهها هم میتوانند مفید باشند. بودجه سئو با روش سفارشی میتواند بسیار زیاد شود و ابهام ایجاد کند. بستهها به شما آرامش خاطر میدهند.
به خصوص اگر با سئو آشنا هستید، اینها بسیار مفید هستند. میتوانید برای اطمینان از دریافت خروجیهای مورد نیازتان، یک مشاور را به صورت پکیج استخدام کنید.
پس این بیشتر یه علامت زرد یا نارنجی محسوب میشه.
چه سوالاتی از مشاوران سئو باید پرسیده شود: پرسشهای کلیدی برای پرسیدن قبل از استخدام
- قیمت گذاری ساختار قیمتگذاری شما چگونه است؟ ساعتی، حقالزحمه ماهانه، یا بر اساس پروژه؟ چه مواردی در هزینه شما گنجانده شده است و آیا هزینههای اضافی دیگری هم باید پیشبینی کنیم؟
- استراتژی فلسفه و رویکرد کلی شما در سئو چیست؟ چه اقدامات خاصی برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجوی ما انجام خواهید داد؟
- تجربه کاری آیا می توانید نمونههای موفقی از گذشته، به ویژه در صنعت من، ارائه دهید؟
- رعایت مقررات رویکرد شما برای اطمینان از رعایت دستورالعملهای موتورهای جستجو چیست؟ آیا تا به حال به دلیل شیوههای سئو خود با جریمه یا مشکلاتی از سوی موتورهای جستجو مواجه شدهاید؟
- نتایج: آیا میتوانید نتایج حاصل از کارتان برای مشتریان قبلی را به اشتراک بگذارید؟ همچنین، آیا میتوانید این نتایج را با مطالعات موردی عمیق یا مراجع تأیید کنید؟
- اخبار صنعت چگونه از تغییرات در بهترین روشهای سئو و الگوریتمهای موتورهای جستجو مطلع میشوید؟
- ارتباط چگونه با هم ارتباط برقرار خواهیم کرد؟ با چه فاصله زمانی میتوانیم منتظر بهروزرسانیها و جلسات باشیم؟
- همکاری با مشتری برای موفقیت به چه چیزهایی از طرف ما نیاز دارید؟
- منابع مشتری آیا میتوانید مراجع یا گواهیهای مشتریان قبلی را ارائه دهید؟
- اندازهگیری برای سنجش موفقیت سئو چه معیارهایی را دنبال میکنید؟ و آیا امکان مشاهده گزارش سئو نمونهای از مشتری قبلی شما وجود دارد؟
مشاور سئو مناسب برای کسبوکار خود را پیدا کنید
استخدام یک مشاور سئو قابل اعتماد میتواند به شما کمک کند تا در کلمات کلیدی مهمترین برای کسبوکارتان رتبهی بالاتری کسب کنید و ترافیک ارگانیک، سرنخ و فروش بیشتری جذب نمایید.
اگر قصد استخدام مشاور دارید، لینکدین جای مناسبی برای شروع است. به دنبال مشاوران سئو در زمینه خودتان بگردید و سابقه شغلی و توصیههای آنها را ببینید. به این ترتیب میتوانید قبل از تماس با آنها، از تجربه آنها مطمئن شوید.
برای بودجهبندی مناسب، بیشتر درباره هزینههای خدمات سئو اطلاعات کسب کنید. قیمتگذاری سئو راهنما
بهترین مشاوران سئو در ایران و بهترین مشاور سئو سایت وب فارسی
- جواد یاسمی
- بابک بنیادی
- امین هاشمی
- محسن طاووسی
- امین اسماعیلی
- محمد شهپری
- شهرام رهبری
- صلاح الدین ظهرابی
- مهدی حسینی
- و …