Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

تدوین استراتژی سئو؛ نقشهٔ راه رشد ارگانیک وب‌سایت شما

بررسی سریع تیترهای مقاله

استراتژی سئو ستون فقرات تمام فعالیت‌های بهینه‌سازی است؛ بدون نقشهٔ راه، هر اقدام سئویی پراکنده و کم‌اثر می‌شود. در این صفحه یاد می‌گیرید چگونه با تحلیل دقیق رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و معماری اطلاعات هدفمند، وب‌سایت خود را برای فتح جایگاه‌های برتر گوگل آماده کنید.

ما گام‌به‌گام از تعیین KPI‌های واقع‌بینانه گرفته تا خوشه‌بندی محتوا، سئوی فنی و برنامهٔ لینک‌سازی، یک طرح اجرایی شش‌ماهه در اختیار شما می‌گذاریم. نتیجه؟ افزایش پایدار ترافیک، بهبود نرخ تبدیل و رشد درآمد ارگانیک.

اگر می‌خواهید ریسک آزمایش‌های پرهزینه را حذف کرده و سریع‌تر به اهداف کسب‌وکارتان برسید، همین حالا فرم زیر را پر کنید تا یک جلسه ارزیابی رایگان برای تدوین استراتژی سئو اختصاصی شما تعیین کنیم.

استراتژی سئو موفق می‌تواند منابع انسانی و مالی شما را به بهترین شکل مدیریت کرده و از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری کند. بسته به نوع کسب و کار و بازه زمانی برای تحقق اهداف، این امر می‌تواند متفاوت باشد. شاید در برخی سایت‌ها و کسب و کارها نیاز به سئو نباشد و استراتژی سئو در چنین سایت‌هایی مطرح نشود، اما برای سایت‌هایی که در طرف مقابل قرار دارند، استراتژی یک لازمه است. در ادامه به معرفی بهترین پلن ها و استراتژی های سئو که بخش بسیار مهمی از خدمات سئو سایت است میپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

استراتژی سئو | راهنمای جامع طراحی استراتژی seo سایت 2023

خدمات تدوین استراتژی سئو {SEO Strategy} یاسئومی + قیمت و نمونه استراتژی. آموزش 10 راه طراحی استراتژی های SEO سایت در سال 1402

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی در سئو  سایت به یک برنامه منسجم گفته می‌شود که تمامی اعمال و کارهای مورد نیاز سئو سایت را از قبل مشخص می‌کند. همان ‌طور که در تمامی کارها باید برنامه داشت و بدون برنامه نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید، در سئو و افزایش رونق کسب و کار نیز به یک برنامه نیاز دارید؛ به این برنامه استراتژی سئو گفته می‌شود.

تدوین برنامه سئو به تمامی افراد مشترک در این کار می‌گوید که چه اعمالی و در چه مراحلی باید انجام بگیرد. به همین دلیل آموزش استراتژی سئو می‌تواند تمام مشکلات یک تیم سئو و سئو کارها را حل کند. به بیان ساده‌تر، استراتژی سئو برنامه‌ای با جزئیات برای بهینه سازی سایت است تا ورودی ارگانیک سایت را افزایش داد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

قبل از استراتژی سئو!

پیش از این که وارد مسیر این فعالیت کلیدی شویم، باید چند قدم اولیه را طی کرده باشیم. بهتر است مشخص کنیم که آیا اصلا به سئو و استراتژی آن نیاز داریم یا خیر. در صورتی که جواب این سوال مثبت باشد، به ادامه مسیر می‌پردازیم. حال باید یک هدف برای کسب و کار خود مشخص کنیم. هدفی که باید از جنبه‌های اقتصادی و بازاریابی بررسی شده و امکان تحقق داشته باشد. به طور کلی بهتر است قبل از این که از خدمات برنامه ریزی سئو استفاده کنید، مشتریان و جامعه هدف خود را نیز مشخص کرده باشید تا استراتژی سئو برای این افراد تدوین شود.

چرا به استراتژی برای سئو نیاز داریم؟

حتما شما هم شنیده‌اید که هر کسب و کاری به پلن نیاز دارد و بدون آن موفق نمی‌شود؛ در امر سئو نیز این قانون وجود دارد. هدف اصلی در سئو، افزایش درآمد و مخاطبین است، به نحوی که هزینه زیادی خرج نشود. هدف نهایی استراتژی سئو، رسیدن به این هدف است. از طرف دیگر، سئو بخش‌های مختلفی دارد به همین دلیل، برای سئو سایت در اکثر مواقع یک چک لیست ارائه می‌شود.

این چک لیست هر سال ممکن است دچار تغییر شود، اما چیزی که می‌تواند چالش‌های سخت را آسان کند، استراتژی سئو است. این فعالیت مشخص می‌کند که چه کارها و اعمالی بهتر است قبل از دیگر کارهای یک چک لیست انجام شود.

مراحل استراتژی سئو

تا به الان، با استراتژی سئو آشنا شدید و دانستید که چرا به این مقوله نیاز داریم، ولی بخش اصلی داستان این است که خدمات آن از چه مراحلی تشکیل شده و چه کاری نیاز است تا انجام دهیم؟ استراتژی سئو یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است و بهتر است تمامی مراحل آن با دقت و برنامه ریزی انجام شود.

1- بررسی وضعیت فعلی کسب و کار

شاید قبل از این که استراتژی جدیدی برای کسب و کار خود انتخاب کنید، از قبل نیز اقداماتی را انجام داده باشید، یا شاید نه هیچ کاری برای پیشرفت سئو سایت خود نکرده‌اید. قبل از این که آن را برنامه ریزی کنید، باید این مورد را بررسی کنید. اگر از قبل روی سایت شما بهینه سازی موفق یا ناموفق انجام شده باشد، باید تمامی بخش‌های سایت آنالیز شود و کارهای انجام شده تا به الان مشخص گردد.

باید بررسی کنید که سایت از نظر سئو در چه مراحلی قرار دارد. آیا سایت در گوگل رتبه گرفته، وضعیت سایت در گوگل به چه صورت است؟ سایت و مطالب سایت شما در چه رتبه‌هایی قرار دارد؟ پس از بررسی این موارد می‌توانید استراتژی سئو جدید را برگزینید.

2- هدف از سئو چیست؟

امیدواریم قبل از این مقاله، با سئو آشنا شده باشید. سئو یکی از راه‌های کسب کاربر و خریدار است. کانال‌های مختلف دیگری برای کسب بازدیدکننده نیز وجود دارد که شاید آنها برای شما مناسب‌تر باشد. اگر هدف خود از سئو کردن را بدانید، تدوین استراتژی سئو راحت‌تر خواهد بود. با چشم بسته و بدون مشخص کردن هدف از انجام یک کار نمی‌شود موفق شد.

آیا می‌خواهید صرفا بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهید، یا قصد دارید فروش بیشتری داشته باشید؟ سئو حتی می‌تواند نرخ تبدیل کاربر عادی به مشتری را نیز افزایش دهد؛ به شرطی که استراتژی صحیح و مناسبی را انتخاب کرده باشید. بسته به نوع کسب و کار و آینده‌ای که در نظر دارید، می‌توانید هدف‌های متفاوتی انتخاب کنید.

3- معیارهای سئو KPIها

KPI به معنای شاخص کلیدی عملکرد شما است و نحوه عملکرد شما در بازه‌های زمانی برنامه ریزی شده را اندازه‌گیری می‌کند. براساس نحوه کار و موضوع سایت باید KPIهای مختلف و مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات استراتژی سایت، مشخص کردن این عوامل است. پس از این که دیگر فرایندهای سئو را انجام دادید، باید نتایج را بررسی کرده و KPIها را مورد سنجش قرار دهید.

4- بررسی رقبا

با بررسی رقبا می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی از بازار مورد نظر به دست آورید. دید بهتری که با بررسی رقبا پیدا می‌کنید، می‌تواند ساعت‌ها آنالیز و بررسی را کاهش دهد. استراتژی سئو باید شما را از رقبا برتر کند و بتوانید رتبه‌های بهتری کسب کنید. پس ابتدا باید آنها را آنالیز سئو کنید. برنامه محتوایی، ساختار سایت، تکنیکال سایت، محصولات برتر و پرفروش، کانال‌های اصلی ورود کاربر و خریدار، رتبه‌های برتر، نظرات کاربران و لینک‌های ساخته شده برای رقبای قدرتمند خود را بررسی کنید. حال بهتر می‌توانید بفهمید که در چه جایگاهی قرار دارید و چه کارهایی برای پیشی گرفتن از رقبا باید انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، تحقیق کلمه کلیدی است. کیورد ریسرچ می‌تواند آینده و رفتار سایت شما را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. با هدف گذاری دقیق در کیورد ریسرچ می‌تواند کار را تا حد زیادی برای کسب و کار و خودتان ساده‌تر کنید. بدون کیورد ریسرچ موفق مجبورید مطالب و مقالات زیادی تولید کنید که شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر نمی‌کند.

پس بهتر است این بخش از خدمات استراتژی سئو را به یک فرد باتجربه و با استعداد بسپارید تا بتواند کیورد ریسرچ را به صورت کامل انجام دهد. اگر کلمات و موضوعاتی را در کیورد ریسرچ از دست بدهید، شاید از دایره رقابت عقب بمانید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

مطالب را با توجه به قصد کاربر انتخاب کنید

سئو برای کاربر است نه گوگل؛ چون خود گوگل نیز برای کاربر کار می‌کند و تنها هدف آن کسب رضایت کاربر است. حال اگر شما باید به دنبال دغدغه‌ها و نیازهای کاربران خود باشید. اهداف و علایق کاربر خود را بررسی کنید. باید بدانید که کاربر از کلماتی که جستجو می‌کند، چه می‌خواهید و چه هدفی دارد. حال شاید برخی از این اهداف برای کسب و کار شما مناسب نباشد. شاید اهدافی ک صرفا برای کسب اطلاعات است، برای کسب و کار شما مفید نباشد و به درد شما نخورد. پس بهتر است کلماتی را هدف بگیرید که قصد کاربر دقیقا هم‌سو با هدف شما باشد.

استراتژی سئو مربوط به نام برند و بدون نام برند

این مسیر به سه بخش تقسیم می‌شود. در ابتدای کار، کاربران بدون این که اطلاعی از برند شما داشته باشند، به سایت شما وارد می‌شوند. در صورتی که آنها از سایت و محصولات شما راضی باشند، می‌توانند از خدمات سایت شما استفاده کرده یا خریدی انجام دهند. در صورتی که این رضایت پایدار باشد، از دفعات بعدی، جستجوهای انجام شده با نام برند شما انجام می‌شود.

به طور مثال، خرید گوشی آیفون از آمازون را در نظر بگیرید. حال می‌توانید استراتژی سئو منطبق بر برند خود را انجام دهید. پس از این مرحله، شاید نیازی به اسم برند نباشد. کاربرانی که سایت شما را شناسایی کرده و به آن اعتماد کرده باشند، پس از این خود به خود وارد سایت شما می‌شوند. گوگل نیز این رفتار را شناسایی کرده و شما را در صدر نتایج نشان می‌دهد. کسب و کارهای بسیار بزرگ پس از مدتی دیگر به فکر جستجوهای با نام برند خود تمرکز نمی‌کنند و کسب کاربران جدید هدف آنها خواهد بود.

تمرکز بر روی نقاط قوت

آموزش استراتژی سئو تنها به برنامه ریزی‌های جدید مربوط نیست، گاها بهتر است به فکر نقاط قوت خود نیز باشد. به جای این که در نتایج و کلمات جدید رتبه بگیرید، بهتر است به فکر کلمات و نتایجی باشید که در حال حاضر در آن رتبه دارید. این کلمات را مشخص کرده و بیشتر بر روی آنها کار کنید تا به طور کامل این نتایج را تصاحب کنید. با این کار، نرخ تبدیل شما افزایش می‌یابد. نرخ تبدیل به افزایش درآمد و سود شما نیز کمک خواهد کرد.

استراتژی سئو تکنیکال

یکی از بخش‌های مهم سئو، بخش سئو تکنیکال سایت است. تغییر در بخش‌های فنی سایت یا بهبود آن، کار یک روز نیست. خدمات استراتژی سئو، به این بخش نیز تعمیم داده می‌شوند. برای این که بهترین عملکرد را در موتور جستجوی گوگل داشته باشید، باید سایت شما سرعت بالایی داشته و از نظر فنی، کم نقص عمل کند. مشکلات تکنیکالی می‌تواند رتبه شما را تا حد زیادی کاهش دهد و گوگل بر روی این موضوع تمرکز زیادی دارد؛ مخصوصا حال که اکثر کاربران از طریق موبایل وارد سایت می‌شوند.

استراتژی سئو داخلی

آموزش استراتژی سئو داخلی چیزی نیست که بتوان برای همه یک استراتژی مشخص کرد. سئو داخلی را باید بسته به نوع کیورد ریسرچ، کاربران و فضای کسب و کاری انجام داد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، استراتژی محتوا است. نمی‌توان محتواهای تولید شده را بدون برنامه‌ریزی و به صورت یکجا وارد سایت کرد. برای انتشار و تولید محتوا باید استراتژی سئو محتوا داشته باشید تا هزینه‌های صرف شده کاهش یابد.

استراتژی سئو خارجی

منظور از استراتژی سئو خارجی، دو فرایند لینک بیلدینگ و حضور در شبکه‌های اجتماعی است. هر دو این عوامل، تاثیر بسیار زیادی در رشد کسب و کار دارند. پس بهتر است به معرفی هر یک از این کارها به صورت جداگانه بپردازیم.

استراتژی لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ و ساخت بک لینک تمام آن چیزی است که به سایت شما قدرت می‌بخشد. گوگل به موضوع لینک سازی حساسیت زیادی دارد و در صورتی که نتوانید لینک بیلدینگ را به خوبی انجام دهید، سایت شما پنالتی خواهد شد. استراتژی لینک بیلدینگ می‌تواند زمان و نحوه ساخت لینک و انتشار رپورتاژها را برنامه‌ریزی کند؛ پس بهتر است قبل از هر کاری استراتژی لینک بیلدینگ خوبی داشته باشید.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشند. گوگل از شبکه‌های اجتماعی برای تشخیص محبوبیت و اعتبار سایت‌ها استفاده می‌کند. از طرف دیگر می‌توانید مخاطبان هدف خود را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده و آنها را به مشتری یا کاربر دائمی تبدیل کنید. تمامی این کارها تنها با یک استراتژی سئو خوب و از قبل برنامه ریزی شده امکان پذیر است.

ایجاد هماهنگی با دیگر حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ

یک استراتژی سئو موفق، تنها بر روی سئو متمرکز نیست و به بخش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ نیز توجه دارد. به همین خاطر باید بتوانید استراتژی سئو خود را منعطف بسازید تا با دیگر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند کمپین‌های تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ در ارتباط باشد.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

استراتژی سئو با یاسئومی

استراتژی سئو صحیح و مناسب با کسب و کار یا سایت شما، آینده آن را مشخص خواهد کرد. سئو دارای دنیای بزرگ و پیچیده‌ای است که ایجاد یک استراتژی موفق را برای کاربران پیچیده می‌کند. تیم یاسئومی با سال‌ها سابقه ایجاد و اجرای خدمات استراتژی سئو موفق، می‌توانید شما را در این زمینه همراهی کند. تمامی انتظاراتی که از یک استراتژی سئو موفق دارید را می‌توانید با یاسئومی تحقق ببخشید و بهترین نتایج را از بهینه سازی وب سایت کسب کنید.

سوالات متداول استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو چیست؟

در آموزش استراتژی سئو باید با مفهوم این کار آشنا شوید. استراتژی سئو به برنامه ریزی دقیق، انعطاف پذیر و منسجمی گفته می‌شود که برای بهینه سازی و کسب رتبه سایت انجام می‌گیرد.

آیا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

برای بهینه سازی و سئو هر سایت و کسب و کاری، به یک استراتژی سئو نیاز دارید. بدون استراتژی سئو صحیح، امکان دستیابی به اهداف سخت است.

آیا استراتژی سئو می‌تواند تغییر کند؟

یک استراتژی سئو باید منعطف باشد و بتواند با دیگر حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ هماهنگ شود. در صورتی که استراتژی سئو قبلی صحیح نباشد یا موفق عمل نکند، باید استراتژی سئو جدید ایجاد کنید.

اطلاعات تکمیلی خدمات استراتژی سئو
مزایا رشد کسب وکار، هدفمند بودن، افزایش درآمد
مراحل استراتژی داخلی، خارجی، تولید محتوا، kpi  و …
هدف راهیابی به صفحه اول و رتبه های برتر گوگل
بهترین ارائه دهنده شرکت یاسئومی با بیش از 100 نمونه کار موفق

سند جامع و زمان‌بندی‌شده‌ای است که اهداف، KPI، ساختار محتوا، سئوی فنی، لینک‌سازی و منابع اجرایی را مشخص می‌کند تا وب‌سایت به رشد ارگانیک پایدار برسد.
بدون نقشه راه، اقدامات سئو پراکنده و پرهزینه می‌شوند؛ استراتژی سئو اولویت‌ها، بودجه و شاخص‌های موفقیت را سامان می‌دهد.
تحلیل بازار و رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تعیین پرسونای مخاطب، خوشه‌بندی محتوا، برنامه سئو فنی، تقویم تولید محتوا و پلن لینک‌سازی.
بسته به گستره تحقیق، تعداد زبان‌ها و عمق تحلیل فنی متغیر است؛ پس از جلسه نیازسنجی، پیشنهاد قیمت شفاف ارائه می‌شود.
معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته؛ پروژه‌های چندزبانه یا وب‌سایت‌های بسیار بزرگ ممکن است تا ۶ هفته طول بکشند.
مدیر بازاریابی، تولیدکننده محتوا، توسعه‌دهنده وب و در صورت امکان مدیر فروش تا اطمینان حاصل شود اهداف کسب‌وکار با سئو همسو هستند.
Google Search Console، Ahrefs، Semrush، KWFinder و داده‌های تکمیلی بازار ایران مثل کیوردآپ.
رشد کلیک ارگانیک، بهبود رتبه کیوردهای هدف، افزایش نرخ تبدیل ارگانیک و کاهش هزینه جذب مشتری.
استراتژی «چه کار کنیم و چرا» را پاسخ می‌دهد؛ نقشه اجرا «چه زمانی و با چه منابعی» را.
خیر؛ حتی استارتاپ‌ها و وب‌سایت‌های کوچک با بودجه محدود نیز از استراتژی مدون سود می‌برند.
با داشبورد Looker Studio متصل به GA4 و Search Console و بررسی ماهانه KPIها در برابر اهداف.
معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه بسته به رقابت بازار؛ کلیدواژه‌های لانگ‌تیل زودتر اثر می‌گذارند.
تضمین عددی خلاف دستورالعمل گوگل است؛ ما تعهد می‌دهیم فرایند علمی و بهترین روش‌ها را اجرا کنیم و بهبود پایدار بسازیم.
سند استراتژی بدون اجرا ارزشی ندارد؛ می‌توانید تیم داخلی را آموزش دهیم یا اجرای کامل را به ما بسپارید.
در بسیاری از پروژه‌ها، بهینه‌سازی منوی اصلی، URLها و افزودن دسته‌بندی‌های محتوایی توصیه می‌شود.
بستگی به شکاف محتوایی و رقبا دارد؛ استراتژی تعداد، زمان‌بندی و فرمت محتوا را دقیق مشخص می‌کند.
بله؛ برای کسب‌وکارهای مشهد یا شهرهای دیگر، سئو محلی شامل Google Business Profile، نقشه و دایرکتوری‌های محلی لحاظ می‌شود.
بر اساس تحلیل پروفایل رقبا، منابع رپورتاژ، وبلاگ‌های تخصصی و فرصت‌های روابط عمومی دیجیتال برنامه‌ریزی می‌شود.
توافق‌نامه NDA امضا می‌شود و دسترسی‌ها صرفاً برای تحلیل و طی مدت محدودی حفظ خواهد شد.
فرم مشاوره را پر کنید یا تماس بگیرید؛ در کمتر از ۲۴ ساعت جلسه ارزیابی رایگان و برنامه زمان‌بندی اولیه برای شما ارسال می‌شود.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *