سئو سایت و فروشگاه اینترنتی = افزایش فروش (09376996070)

یک نقشه سایت XML چه شکلی باید داشته باشد؟ [7 روش برتر XML]

آنچه در این مقاله می خوانید:

گوگل و دیگر موتورهای جستجو از ربات‌هایی (که به آن‌ها «خزنده» یا «عنکبوت» هم گفته می‌شود) برای یافتن صفحات وب استفاده می‌کنند. این ربات‌ها محتوای وبسایت‌ها را ایندکس می‌کنند تا در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

خزنده‌ها معمولا این صفحات را به‌سرعت ایندکس می‌کنند. با این حال، گاهی به‌دلیل حجم عظیم محتوای موجود در وب، پیدا کردن صفحات خاص زمان بیشتری می‌برد. همچنین ممکن است اگر وب‌سایت شما به‌طور غیرعادی بزرگ یا پیچیده باشد، برخی از نقاط مهم را از قلم بیندازند.

خوشبختانه، نقشه سایت XML این فرایند را ساده می‌کند. زبان نشانه‌گذاری مجموعه‌ای از برچسب‌ها یا کدهاست که متن یک سند آنلاین را مشخص می‌کند. نقشه سایت XML جزئیات کاملی از آدرس‌های اینترنتی یک وب‌سایت ارائه می‌دهد.

این نقشه سایت شامل چه چیزهایی است؟ همه چیزهایی را که باید بدانید در اینجا توضیح خواهیم داد. نقشه‌های سایت XML از جمله

  • آنها چه هستند
  • چه وب‌سایت‌هایی باید آن‌ها را شامل شوند؟
  • ظاهرشان باید چگونه باشد
  • تفاوت آن‌ها با نقشه‌های سایت HTML چیست؟
  • راهکارهای اجرایی آن‌ها

نقشه سایت XML چیست؟

نقشه سایت XML فایلی متنی است که شامل فهرست تمام صفحات وب‌سایت شماست که می‌خواهید موتورهای جستجو آن‌ها را ایندکس کنند. هدف اصلی آن اطمینان از این است که گوگل می‌تواند:

  • تمام این صفحات را با موفقیت پیدا و بررسی کن.
  • ساختار وب‌سایت و محتوای آن را درک کنید.
  • همیشه از محتوای جدید باخبر باشید.

کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش ترافیک هستند، می‌خواهند گوگل تمام صفحات کلیدی وبسایتشان را بخزد. اما یافتن صفحاتی که فاقد لینک‌های داخلی به سمت خود هستند، دشوار است. نقشه سایت XML فرآیند کشف محتوا را تسهیل می‌کند. این نقشه، فهرست یا راهنمای مناسبی برای خزنده‌ها فراهم می‌کند تا صفحاتی را که می‌خواهید ببینند، به آن‌ها نشان دهد.

مشاهده این مطلب  ایجاد مولدهای تصویر هوش مصنوعی برای شما: برنامه‌ها و رویکردها

نقشه سایت XML ممکن است جزئیات فنی دیگری نیز شامل شود، مانند:

  • آخرین به‌روزرسانی یا ویرایش صفحه
  • اولویت صفحه نسبت به سایر صفحات وب‌سایت
  • با چه سرعتی محتوا تغییر می‌کند؟
  • آیا این آدرس در زبان‌های دیگر هم وجود دارد؟

به یاد داشته باشید که نقشه‌های سایت XML برای ربات‌های موتورهای جستجو هستند، نه کاربران انسانی.

چه وب‌سایت‌هایی باید نقشه سایت XML داشته باشند؟

نقشه‌های سایت XML ابزارهای ارزشمندی برای کمک به خزنده‌ها در تجزیه و تحلیل محتوای دیجیتال شما هستند. این نقشه‌ها به‌ویژه برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر با صدها صفحه یا آرشیوهای گسترده مفید هستند.

با این حال، هر وب‌سایتی می‌تواند از پیاده‌سازی این نقشه‌ها بهره‌مند شود. این روش به گوگل کمک می‌کند تا صفحات اصلی وب‌سایت شما را پیدا کند و محتوای جدید و به‌روزرسانی‌شده را به توجه موتورهای جستجو می‌رساند.

نقشه سایت XML چه شکلی است؟

what should an xml sitemap look like

نقشه‌های سایت XML برای خزنده‌های موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. طبیعتا، آنها به زبانی فرمت می‌شوند که برای کامپیوترها آسان است. این‌ها اجزای اصلی یک نقشه سایت XML هستند:

  • سربرگ عنوان XML مشخص می‌کند که موتورهای جستجو چه انتظاراتی از فایل دارند؛ شامل شماره نسخه XML و گاهی کدگذاری کاراکترهاست.
  • مجموعه آدرس‌ها برچسب “ شامل تمام نشانی‌های اینترنتی نقشه سایت است و مشخص می‌کند که از کدام نسخه استاندارد نقشه سایت XML استفاده شده است.
  • برچسب آدرس اینترنتی این جز، بسیار ضروری است. اطلاعات مربوط به آدرس‌های اینترنتی منفرد یا برچسب را در خود دارد. هر تعریف آدرس اینترنتی باید دارای برچسب مکان () باشد. این مکان، جایی است که ربات‌های موتور جستجو را به آن آدرس اینترنتی هدایت می‌کند. مقدار این برچسب باید آدرس اینترنتی کامل صفحه، شامل پروتکل (مثلاً HTTPS یا HTTP) باشد.
مشاهده این مطلب  طراحی لندینگ پیج

همچنین، نقشه سایت XML ممکن است این المان‌ها را شامل شود:

  • فراوانی تغییر این برچسب تعیین می‌کند صفحات شما با چه فرکانسی به‌روزرسانی می‌شوند. این مقدار می‌تواند ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه یا هرگز باشد. حتی می‌توانید برای صفحاتی با تحلیل‌های بلادرنگ، مانند قیمت سهام، مقدار «همیشه» را نیز تعیین کنید.
  • آخرین ویرایش این برچسب، تاریخ آخرین تغییر محتوای آدرس اینترنتی را نشان می‌دهد.
  • اولویت برچسب اولویت، خزنده‌های وب را از صفحات حیاتی‌ترین وب‌سایت شما آگاه می‌کند. این برچسب، اولویت این صفحات را با صفحات دیگر سایت شما با مقیاسی بین 0.0 تا 0.1 مقایسه می‌کند.

هرچند این سه جزء اختیاری هستند، اما درج آنها برای موتورهای جستجو مفید است.

نقشه سایت XML در مقابل نقشه سایت HTML

HTML نوع دیگری از نقشه سایت است. برخلاف نقشه‌های سایت XML که برای ربات‌ها و خزنده‌ها طراحی شده‌اند، نقشه‌های سایت HTML هدفشان آسان‌تر کردن پیمایش و استفاده‌ی کاربران از وب‌سایت است.

این نقشه‌ها نمای کلی روشنی از ساختار وب‌سایت شما ارائه می‌دهند. این نقشه‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا به‌سرعت و به‌راحتی صفحات مختلف را بیابند. ربات‌های موتورهای جستجو نیز از نقشه‌های سایت HTML برای خزیدن استفاده می‌کنند. یک نقشه سایت HTML تصویری کامل از سایت شما به آن‌ها می‌دهد و کارشان را بسیار ساده می‌کند.

نکات و شیوه‌های برتر ساخت نقشه سایت XML

حالا که با اصول اولیه نقشه‌های سایت XML آشنا شدید، بیایید به نکاتی برای ساخت و ادغام آن‌ها نگاهی بیندازیم.

  • از ابزارهای خودکارسازی استفاده کنید.ساخت دستی نقشه سایت با رعایت ساختار استاندارد XML یکی از روش‌هاست؛ اما نرم‌افزارهای تحلیل وب با قابلیت تولید خودکار نقشه سایت XML، این فرایند را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کنند.
  • از محتوای تکراری پرهیز کنید.سعی کنید از قرار دادن صفحات یکسان یا بسیار مشابه در نقشه سایت خود اجتناب کنید. این کار به گوگل کمک می‌کند تا روی صفحات اصلی تمرکز کند و محتوای جدید و ارزشمند را بررسی نماید.
  • صفحات با کیفیت بالا را در اولویت قرار دهید.ربات‌های جستجو را به صفحات مرتبط، با کیفیت بالا و غنی از محتوا در وب‌سایت خود هدایت کنید. این صفحات باید بهینه‌سازی شده، قابل پیمایش و سازگار با موبایل باشند. این صفحات باید مملو از محتوای بی‌نظیر و جذاب مانند عکس، گرافیک و ویدئو باشند. همچنین باید با امکاناتی مانند نظرات، گواهی‌ها و دیدگاه‌ها، تعامل کاربران را افزایش دهند. کیفیت سایت تا حد زیادی بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.
  • URLهای «noindex» را از نقشه سایت خود حذف کنید.اگر نمی‌خواهید خزنده‌ها صفحات خاصی را ایندکس کنند، آن‌ها را از نقشه سایت خود حذف کنید. ارسال نقشه سایت XML شامل صفحات «noindex» به گوگل پیام‌های متناقضی می‌فرستد. فقط صفحاتی را که می‌خواهید این ربات‌ها بخزند و ایندکس کنند، در آن بگنجانید.
  • نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.می‌توانید نقشه سایت XML خود را ارسال کنید از کنسول جستجوی گوگل .
  • فقط در صورت تغییرات مهم، زمان اصلاح را به‌روزرسانی کنید.تا جای ممکن از به‌روزرسانی زمان تغییر صفحات خودداری کنید، مگر اینکه تغییرات اساسی ایجاد کرده باشید. اگر به‌طور مداوم زمان‌ها را بدون افزودن محتوای جدید و ارزشمند به‌روز کنید، گوگل ممکن است شروع به حذف آن‌ها کند.
  • در صورت لزوم، نقشه‌های سایت متعددی ایجاد کنید.نقشه‌های سایت XML نمی‌توانند از 50 مگابایت بیشتر باشند یا بیش از 50000 آدرس اینترنتی را فهرست کنند. اگر از این محدودیت‌ها فراتر رفتید، چندین نقشه سایت بسازید.
مشاهده این مطلب  چگونه در پاسخ‌های هوش مصنوعی مولد دیده شویم: GEO برای پرسپلکسیتی و چت‌جی‌پی‌تی

وب‌سایت خود را با خدمات بازاریابی دیجیتال yaseomi بهینه‌سازی کنید.

نقشه‌ی سایت XML به‌خوبی ساخته‌شده، در افزایش ترافیک و تبدیل‌ها بسیار مؤثر است. همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال باتجربه، گامی دیگر در جهت این هدف است.

yaseomi شریکی قابل اعتماد برای کسب‌وکارهای سراسر جهان است. از افزایش دیده شدن و ترافیک موتورهای جستجو گرفته تا ارتقای اعتبار برند آنلاین شما، سئو مزایای بسیاری برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
  • تماس برای سئو و طراحی سایت
  • تلگرام جواد یاسمی
  • واتساپ متخصص سئو
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432