تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

راهنمای تبلیغات مایکروسافت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تبلیغات مایکروسافت می‌تواند نوعی تبلیغات بسیار مؤثر پرداخت به ازای کلیک (PPC) باشد. تبلیغات مایکروسافت به جذب مشتریان جدید به وب‌سایت شما، مشابه گوگل ادز، کمک می‌کند اما اغلب با هزینه‌ای بسیار کمتر.

اگرچه گوگل شناخته‌شده‌ترین موتور جستجوی بریتانیا است، بسیاری از مردم از موتورهای جستجوی مایکروسافت (مانند یاهو سرچ و شبکه جستجوی ای‌اُ‌ال) و دیگر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. تبلیغات مایکروسافت به شما امکان می‌دهد… کمپین تبلیغات کلیکی راه اندازی کنید برای دسترسی به این مشتریان بالقوه

تبلیغات مایکروسافت در مقابل تبلیغات گوگل

تبلیغات در مایکروسافت و گوگل هر دو می‌توانند روش‌های بسیار موثری برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما باشند. درک تفاوت‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید هر کدام چه چیزی می‌تواند به کسب‌وکارتان ارائه دهد و چرا تبلیغ در هر دوی آن‌ها ایده خوبی است.

  • رسیدناکثر مردم در بریتانیا از گوگل استفاده می‌کنند، بنابراین تبلیغات گوگل به گسترده‌ترین مخاطبان می‌رسد. اما اگر می‌خواهید تبلیغات شما به افرادی که از موتورهای جستجوی دیگر استفاده می‌کنند (بین ۱۰ تا ۲۵ درصد از کل جستجوها) برسد، باید از تبلیغات مایکروسافت استفاده کنید.
  • تبلیغات نمایشیعلاوه بر جستجو، می‌توانید از تبلیغات گوگل برای تبلیغ در شبکه نمایش گوگل استفاده کنید. اما تبلیغات مایکروسافت چنین امکانی را ارائه نمی‌دهد. تبلیغات مخاطبان مایکروسافت اما در هر صورت، بیشتر کسب‌وکارهای کوچک متوجه می‌شوند که تمرکز تبلیغات خود بر موتورهای جستجو، مؤثرتر از این دو گزینه است.
  • موضعیافزودن پروفایل تجاری رایگان به گوگل مای بیزینس می‌تواند به شما کمک کند در جستجوهای محلی یا هنگام استفاده افراد از نقشه‌های گوگل، برجسته شوید. بینگ پلیسز فور بیزینس نیز پروفایل لیستینگ رایگان مشابهی را برای افرادی که از بینگ یا نقشه‌های بینگ استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد.
  • هزینه به ازای هر کلیکهم گوگل ادز و هم مایکروسافت ادز، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هستند (فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ کلیک کند). به‌طور کلی، هزینه‌های مایکروسافت ادز پایین‌تر است؛ گاهی بسیار پایین‌تر.
  • سهولت استفادهتبلیغات گوگل و مایکروسافت به شیوه‌ای مشابه کار می‌کنند و ابزارهای مشابهی ارائه می‌دهند. اگر با تبلیغات گوگل آشنا هستید، استفاده از تبلیغات مایکروسافت برایتان نسبتا آسان خواهد بود.
مشاهده این مطلب  Dwell time چیست و چرا باید به آن در سئو توجه داشته باشیم؟

تبلیغات مایکروسافتتنها سکوی تبلیغات دیجیتال (به غیر از لینکدین) است که امکان هدف‌گیری پروفایل‌های لینکدین را ارائه می‌دهد.این امکان را به شما می‌دهد تا مخاطبان بسیار مرتبط را بر اساس اطلاعات پروفایل لینکدین آنها (مانند شرکت، سمت شغلی و صنعت) هدف قرار دهید.

لازم نیست بین دو گزینه تبلیغاتی یکی را انتخاب کنید. ممکن است هر دو برای کسب‌و‌کارتان موثر باشند و به شما امکان دهند با روشی مقرون به صرفه به گسترده‌ترین مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر با بودجه تبلیغاتی محدود، شاید بهتر باشد تمام هزینه‌های تبلیغات خود را روی ارزان‌ترین گزینه متمرکز کنید. البته این به معنای عدم دسترسی تبلیغات شما به کل بازار مشتریان بالقوه است، اما در هر صورت بودجه شما برای پوشش کل بازار کافی نیست.

هزینه‌های تبلیغات مایکروسافت

از آنجا که تبلیغات مایکروسافت کمتر شناخته‌شده است، مبلغ پیشنهادی مورد نیاز برای نمایش آگهی شما معمولاً کمتر است. به‌طور معمول، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در این پلتفرم ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از گوگل ادز است.

البته، هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی مختلف، متفاوت است. و آنچه واقعاً اهمیت دارد، صرفاً هزینه هر کلیک نیست، بلکه نتایج حاصل از تبلیغات است؛ مثلاً اینکه چند نفر نه تنها روی تبلیغ کلیک می‌کنند، بلکه در نهایت خرید انجام می‌دهند. تنها راه برای ارزیابی دقیق عملکرد تبلیغات مایکروسافت برای نیازهای خاص شما، امتحان کردن آن است.

با راه‌اندازی یک دوره آزمایشی می‌توانید پیشنهادهای قیمت گوگل ادز و مایکروسافت ادز برای کلمات کلیدی خود را مقایسه کنید. پس از فعال شدن تبلیغات، می‌توانید نتایج را نیز مقایسه کنید؛ مانند تعداد نمایش تبلیغ، نرخ کلیک، هزینه هر کلیک و غیره.

مشاهده این مطلب  سئو برای وب‌سایت جدید: راهنمای آغازین برای مبتدیان

یک کمپین آزمایشی می‌تواند هزینه بسیار کمی داشته باشد.

همچنین مطمئن شوید که کسب‌وکار شما در [نام سایت یا پلتفرم] پروفایل رایگان دارد. مکان‌های کسب‌وکار بینگ می‌توانید لیست موجود کسب‌وکار خود را در بینگ ادعا کنید (اگر قبلاً وجود داشته باشد)، پروفایل خود را به‌طور خودکار از گوگل مای بیزنس وارد کنید یا از ابتدا یک پروفایل جدید ایجاد کنید.

تبلیغات مایکروسافت چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات مایکروسافت مشابه تبلیغات گوگل عمل می‌کند؛ تفاوت اصلی در این است که تبلیغات شما در موتورهای جستجوی تحت پشتیبانی مایکروسافت (مانند بینگ، یاهو سرچ و شبکه جستجوی ای‌او‌ال) نمایش داده می‌شوند.

مانند تبلیغات گوگل، عملکرد تبلیغات شما تحت تأثیر عواملی از جمله موارد زیر خواهد بود:

  • برای هر کلیک چقدر حاضر به پرداخت هستید؟
  • مرتبط بودن تبلیغ شما با کلمه کلیدی که روی آن مزایده می‌دهید
  • رَبط و ارتباط متن وب‌سایت شما با کلمه کلیدی چقدر است؟
  • عملکرد گذشته آگهی تا چه اندازه خوب بوده است (برای مثال نرخ کلیک چقدر بالا بوده است).

استفاده از تبلیغات مایکروسافت، به‌خصوص اگر قبلا از تبلیغات گوگل استفاده می‌کردید، بسیار ساده است. مایکروسافت وارد کردن کمپین‌های تبلیغاتی موجود گوگل را آسان کرده است.

یا می‌توانید یک کمپین جدید در تبلیغات مایکروسافت راه‌اندازی کنید.

  1. انتخاب کنید کلمات کلیدی آنچه قصد مناقصه بر روی آن را دارید. احتمالا می‌خواهید از کلمات کلیدی یکسان برای هر دو استفاده کنید.
  2. تصمیم بگیرید چههدف‌گیریگزینه‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید منطقه‌ی محلی خود، زمان‌های مختلف روز، یا انواع مختلف دستگاه (مثل رایانه‌ی رومیزی یا تلفن هوشمند) را هدف قرار دهید.
  3. ترکیب کنید تبلیغات خوب نوشته‌شده برای هر کلمه کلیدی.
  4. تصمیم بگیرچه قیمتی پیشنهاد کنم؟و اینکه آیا باید پیشنهادهای خود را دقیق‌تر تنظیم کنید (مثلاً برای مخاطبان یا ساعات مختلف روز).
  5. بودجه تعیین کنیدکمپین را آغاز کنید.
  6. نظارت بر عملکرد تبلیغاتبرای دیدن اینکه کدام کمپین‌ها و کدام شبکه‌های تبلیغاتی برای شما بهترین عملکرد را دارند.
  7. کمپین‌های تبلیغاتی و مکان تبلیغات خود را تنظیم کنیدبه طور مستمر بهبود یابدموثر بودن
مشاهده این مطلب  دیتای هر تسک در سئو

تبلیغات مایکروسافت گزینه‌ای از ابزارها برای کمک به شما، از جمله ابزار برنامه‌ریزی کلمات کلیدی و مدیریت کمپین. همچنین می‌توانید از راهنمای آنلاین گسترده استفاده کنید. مشورت رایگان چگونگی بهبود عملکرد تبلیغاتتان

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

بازده بالاتر ایمیل با برنامه‌ریزی هوشمند

کلید بازگشت سرمایه بیشتر در بازاریابی ایمیلی، ثبات نیست، برنامه‌ریزی است. تبلیغ کسب‌وکار از طریق ایمیل،...

نکاتی برای تجارت الکترونیک پایدار

چگونه یک استراتژی تجارت الکترونیک پایدارتر بسازیم در دنیای مصرف‌گرایانه‌ای که ارزش‌ها در آن اهمیت فزاینده‌ای...

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان کسب‌وکارهای موفق تجارت الکترونیک بر برنامه‌ریزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570