Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چهار راه برای بهبود ارتباطات بحران در کسب و کارهای کوچک در مشهد

بررسی سریع تیترهای مقاله

ارتباط موثر در حال حاضر ضروری است.

هر کاری که می‌کنی یا هر شرایطی که داری، این زمان سختی است.

برای کسانی که خوش شانس هستند و می‌توانند خود را با امکانات و فناوری لازم در خانه‌هایشان منزوی کنند، این تغییر در حد تحمل و راحتی ماست. اما برای کسانی که این امکان را ندارند، دوره‌ای طاقت‌فرسا از عدم قطعیت و ترس است که بسیاری از ما خوشبختانه مجبور به فکر کردن به آن نیستیم.

و برای کسانی که خوش شانس هستند و این مطلب را می‌خوانند، امیدواریم که در خانه یا محل کارتان باشید و به دنبال راه‌هایی برای بقای کسب‌وکار کوچک خود در طول این همه‌گیری باشید.

تنها چیزی که در این برهه می‌توانیم کنترل کنیم، شیوه‌ی برقراری ارتباطمان است.

در زمانی که تعریف «عادی» تغییر کرده، امتیازات آشکار شده‌اند و مردم نگران هستند، بسیار مهم است که کسب‌وکار کوچک شما استثمارگر، تحریک‌آمیز یا بی‌تفاوت نسبت به مشتریان به نظر نرسد. این روشی قطعی برای دور کردن مخاطبان و آسیب رساندن به اعتبار برند شماست.

پس اگر دنبال راهی برای برقراری ارتباط موثر با مشتریانتان در مشهد هستید، به شکلی که باعث ایجاد ترس یا اضطراب جمعی نشود، به خواندن ادامه دهید.

مستقیماً با مشکل روبرو شو

برای بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها، نخستین پرسش این است که آیا نیاز به تغییر استراتژی بازاریابی یا رویکرد بازاریابی دیجیتال خود دارند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

جواب این، بله… و نه.

صنعت خدمات با وضعیتی روبرو شده که به دلیل تأثیر قرنطینه بر کسب‌وکارشان، دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

ممکن است مجبور شوید از بازاریابان خود بخواهید ارسال ایمیل‌های آماده را متوقف کنند، کمپین‌های جستجوی پولی را به تعویق بیندازند، یا حتی مجبور شوید کل استراتژی بازاریابی خود را بازنگری کنید و برای توقف کامل بازاریابی، اقدامات شدیدتری انجام دهید.

اما صرف نظر از تغییرات استراتژی بازاریابی، باید با این «وضعیت جدید» که بسیاری از ما به آن عادت کرده‌ایم، با دقت و همدلی برخورد کنید.

و اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید، مشتریان شما نیاز به توضیحاتی در مورد جایگاه شما و مشتریانتان دارند.

ایجاد سخنرانی عمومی که در آن کسب‌وکار شما مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند، بسیار مهم است؛ نه تنها برای این که پایگاه مشتریان احساس کنند شخصاً مورد خطاب قرار گرفته‌اند، بلکه برای آوردن حس کوچکی از حالت عادی به زندگی آنها. شنیدن صدای برندهایی که دوست داریم با آنها در ارتباط باشیم، می‌تواند اطمینان‌بخش باشد، حتی اگر خود پیام در میان «خدمات معمول» غیرعادی باشد.

اگر قبلاً در مورد نحوه ارائه خدماتتان توضیح داده‌اید، گام بعدی، افزودن محتوایی است که روی ارتباطات بحران تمرکز دارد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای اجرای ارتباطات بحران در استراتژی بازاریابی کسب‌وکار کوچک شما، تضمین می‌کند که اعتماد مشتریان خود را از دست ندهید. همچنین برند شما را انسانی‌تر می‌کند و حس «غم و اندوه مشترک» را ایجاد می‌کند که در آن هم مصرف‌کنندگان و هم کسب‌وکارها از دست دادن «وضعیت عادی» را تجربه می‌کنند و با هم برای مقابله با آن تلاش می‌کنند.

هر مطلبی لازم نیست مستقیما به کووید-۱۹ بپردازد، اما ارائه محتوایی که با شرایط فعلی هماهنگ باشد، بسیار مهم است.

از مشتریانتان بپرسید چه می‌خواهند.

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر، مشتریان شما در زندگی روزمره خود دچار تغییر و تحول کاملی شده‌اند. کسب‌وکارهای کوچک نیز همین‌طور، اما وظیفه ما به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک است که در این برهه، حس حمایت و اطمینان خاطر را در آن‌ها تقویت کنیم و از روحیه «آرامش خود را حفظ کنید و به پیش بروید» که بریتانیا به خاطر آن شناخته می‌شود، پیروی کنیم.

با پرسیدن ساده از مشتریان در مورد خواسته‌هایشان، می‌توانید مطمئن شوید که روایت تجاری شما پیام‌هایی را ارائه نمی‌دهد که با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار نمی‌کند.

این نه تنها اصیل‌ترین شکل بازاریابی است، بلکه کسب‌وکار شما را شفاف و دلسوزانه نشان می‌دهد.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

محتوای ارزشمند تولید کنید

چه از یک آژانس بازاریابی دیجیتال استفاده کنید چه نه، تولید محتوایی کهارزشرضایت مشتریان بسیار مهم است.

content-that-provides-value-to-customers-is-important

اگر اطلاعات یا منابع مفیدی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی در این برهه زمانی دارید، آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

تا زمانی که محتوای مفید و تسکین‌دهنده‌ای تولید می‌کنید که مشکلات کاربران را حل می‌کند، حتی اگر این محتوا به نیاز به خرید درمانی برای آن دسته از خوش‌شانس‌هایی که می‌توانند خودشان را به این طریق سرگرم کنند، پاسخ دهد.

ایجاد مباحث گفتگو، فهرست منابع مفید، و پست‌های اجتماعی که برخی از راه‌های مقابله‌ی روزانه‌ی افراد را برجسته می‌کنند، پیام‌های مثبتی تولید می‌کنند که نه تنها برند شما را در نگاه مثبت نشان می‌دهند، بلکه اطمینان و اعتباربخشی مشتریان شما را نیز تضمین می‌کنند.

کلید موفقیت این است که در ارائه محصولات یا خدمات خود زیاده‌روی نکنید و پیام‌های خود را طوری تغییر دهید که فقط محتوای ارزشمند و کاربردی ارائه دهید.

دردسرهای مشتریانتان را برطرف کنید، بدون آنکه به ترس و اضطراب بسیاری از ما دامن بزنید؛ در این صورت، احتمالا مشتریانی سپاسگزار خواهید داشت.

شفاف باشید

راهی برای به‌روزرسانی منظم مشتریان خود بیابید که در عین حال، اعتبار و شفافیت کسب‌وکارتان در مشهد را نیز تضمین کند.

رسانه‌های اجتماعی اغلب اولین جایی هستند که مردم در هنگام وقوع هر حادثه یا موقعیتی، چه مهم و چه کم‌اهمیت، به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین، ارتباط با مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی و ارائه به‌روزرسانی‌های صادقانه در مورد محصولات، خدمات یا تغییرات کسب‌وکار شما، روشی برای تعامل شفاف با مخاطبان است.

اگر فروشگاه فیزیکی شما تعطیل است، مشتریان خود را از مدت زمان تعطیلی مطلع کنید. اگر در ارائه خدمات خود تغییری ایجاد می‌کنید، مانند انتقال کارگاه‌های حضوری به جلسات مجازی یا ارائه محتوای آموزشی آنلاین به جای آموزش‌های حضوری، به مشتریان خود اطلاع دهید.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

اگر در استراتژی بازاریابی خود از تبلیغات کلیدواژه یا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، این به‌روزرسانی‌ها را در متن آگهی خود برجسته کنید یا از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای کمک بگیرید. بازاریاب خوب آن را برای شما انجام دهم.

و از همه مهم‌تر، حتما از مشتریانتان تشکر کنید!

نشان دادن سپاسگزاری از حمایت مداوم مشتریان، نه تنها برای تشویق آن‌ها به بازگشت ضروری است، بلکه این واقعیت که در دورانی با از دست رفتن شغل‌های زیاد، مردم از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند، گواهی بر موفقیتتان است که نمی‌توانید از آن غافل شوید.

ایجاد یک پست عمومی در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایتتان که به طور دائمی از مشتریان تشکر می‌کند، اعتمادسازی کرده و کسب‌وکارتان را به شیوه‌ای اصیل و شفاف تبلیغ می‌کند.

با وجود اینکه در شرایط کنونی و با توجه به گستردگی جهانی و فاجعه‌ی هولناک ویروس کرونا، شاید استراتژی‌های بازاریابی در اولویت‌های پایین‌تر قرار گیرند، اما حفظ روحیه مثبت و اصالت و شفافیت در کسب‌وکار می‌تواند به ایجاد نوعی حس «عادی بودن» کمک کند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *