Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

اهمیت بازاریابی محتوا در شهر مشهد

بررسی سریع تیترهای مقاله

مبانی بازاریابی محتوا در تجارت الکترونیک و اهمیت استراتژی بازاریابی محتوا در مشهدTeam creating a content marketing strategy that encompasses multiple channels

احتمالا یکی از پرکاربردترین اصطلاحات بازاریابی در دهه گذشته است؛ اما در واقع، قدمت آن بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. بازاریابی محتوا، از بسیاری جهات، موتور محرکه‌ای است که می‌تواند باعث شکوفایی تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما شود.

برای رسیدن به آنجا، به یک استراتژی محتوایی قوی در مشهد نیاز دارید. اما قبل از آن، باید اصول بازاریابی محتوا و برخی از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی موجود برای بازاریابان و صاحبان فروشگاه‌های آنلاین در مشهد را درک کنید. پس بیایید شروع کنیم.

اولویت اول: بازاریابی محتوا چیست؟

با یک تعریف ساده شروع می‌کنیم. با تشکر از مؤسسه بازاریابی محتوا در مشهد:

بازاریابی محتوا رویکردی استراتژیک در بازاریابی است که بر خلق و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و پیوسته تمرکز دارد تا مخاطبان مشخصی را جذب و حفظ کند و در نهایت به اقدامات سودآور مشتری منجر شود.

هر بحثی درباره اصول بازاریابی محتوا باید با این تعریف آغاز شود. از نظر فنی، هر متن یا تصویر بصری که برای مخاطبان فعلی و بالقوه خود منتشر می‌کنید محتواست. اما بر اساس این تعریف، محتوا برای اینکه بازاریابی محتوا محسوب شود، باید سه معیار اساسی را داشته باشد.

  1. ارائه ارزش و منفعتی ملموس به مخاطبان که فراتر از صرف تبلیغ محصولات شماست
  2. رُخدادمندی، تمرکز بر ارزشی که محتوا برای رفع نیازها و مشکلات مشتریان فعال ارائه می‌دهد
  3. ثبات و یکپارچگی که بخش‌های مختلف محتوا (مانند پست‌های وبلاگ، به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی و ویدیوها) را به یک روایت بزرگ‌تر و فراگیرتر متصل می‌کند.

بنابراین، فقط محتوایی که این سه معیار را برآورده کند، به درستی می‌تواند بخشی از بازاریابی محتوا تلقی شود. یک استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا رویکردی چندکاناله بسازید که برای استفاده از تمام مزایای بالقوه بازاریابی محتوا در تبلیغ فروشگاه آنلاین شما طراحی شده است.

5 مزیت اصلی بازاریابی محتوا در تجارت الکترونیک

بازاریابی محتوا بوده است حدود 300 سال است که وجود دارد دلیلش مشخص است. این یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که هنوز هم کاربرد دارد؛ چون مزایای افزودن ارزش مرتبط و مداوم برای مخاطبان را درک می‌کند. با این روش اعتماد ایجاد می‌کنید و جایگاهی دائمی در ذهن مشتریان بالقوه خود می‌سازید تا وقتی آماده خرید شدند، شما را به یاد بیاورند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

به طور خاص‌تر، بازاریابی محتوا پنج مزیت متمایز دارد که برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و برندهای تجارت الکترونیک بسیار مرتبط است.

1- بازاریابی محتوا مشتریان بالقوه را به سمت شما می‌کشاند.

این ارتباط تنگاتنگی با بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارد، زیرا محتوای وب بهینه‌سازی‌شده با کلمات کلیدی می‌تواند نقش اساسی در استراتژی شما داشته باشد. از همه مهم‌تر، ایجاد محتوای مرتبط در وبلاگ شما می‌تواند منجر به جستجوی مشتریان بالقوه برای شما هنگام تحقیق در مورد گزینه‌های محصول در زمینه کاریتان شود.

2- بازاریابی محتوا اعتبار و اقتدار ایجاد می‌کند.

محتوای ارزشمند می‌تواند به طور قابل توجهی در تثبیت جایگاه شما در صنعت یا حوزه کاریتان موثر باشد. اگر مخاطبان شما درک کنند که شما فقط به دنبال فروش محصولات نیستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعاتی مرتبط با مدل کسب‌وکارتان به سراغ محتوای شما خواهند آمد.

3- بازاریابی محتوا صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها به همراه دارد.

بر اساس برخی برآوردها، بازاریابی محتوا هزینه آن بیش از ۶۰ درصد کمتر است این منطقی است. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما واقعا به دنبالش هستند، نیازی نیست هزینه زیادی برای تبلیغات صرف کنید.

4- بازاریابی محتوا، بازدید از وب‌سایت و فروشگاه آنلاین را افزایش می‌دهد.

بیشتر از نیمی از متخصصان بازاریابی محتوا آنها می‌گویند منبع اصلی ترافیک وب‌سایتشان، جستجوی ارگانیک است. به دلیل ارتباط سئو که ذکر شد، این می‌تواند به محرکی اصلی برای ترافیک فروشگاه آنلاین شما تبدیل شود.

5- بازاریابی محتوا، ارزش طول عمر مشتری را افزایش می‌دهد.

ارزش این روش تنها به یک خرید مشتری جدید ختم نمی‌شود. شما می‌توانید به ارائه محتوا به او ادامه دهید و برند و کسب‌وکار خود را در ذهن او نگه دارید تا زمانی که دوباره به محصولی مانند محصول شما نیاز پیدا کند.

البته برای استفاده از این مزایا، به یک استراتژی بازاریابی محتوا که به‌خوبی توسعه‌یافته باشد، نیاز دارید. این استراتژی نیز با بررسی و ارزیابی دقیق تمام روش‌های محتواگذاری احتمالی آغاز می‌شود.

روش‌ها و انواع بازاریابی محتوا که به موفقیت می‌انجامند

یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا، اکوسیستمی از کانال‌های مختلف است. بیشتر روش‌هایی که استفاده خواهید کرد، برای رسیدن به مخاطبان و تعامل با آن‌ها با هم در ارتباط خواهند بود.

مثلاً می‌توانید گزارشی از «وضعیت صنعت» یا گزارش روندها برای محصولاتی مانند محصول خودتان منتشر کنید که به‌عنوان یک محتوای رایگان (لید مگنت) در پشت فرم ثبت‌نام در وب‌سایت شما قرار گیرد. این مطلب می‌تواند مبنای کار شما برای:

  • چند پست وبلاگی
  • موضوعات خبرنامه ایمیلی
  • نوشته‌های شبکه‌های اجتماعی

همه آنها می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به گزارش اصلی مراجعه کنند.

اما بازاریابی محتوا می‌تواند شکل‌های دیگری هم به خود بگیرد. پادکست‌ها در جذب مخاطبان و ایجاد رهبری فکری، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. راهنماها و آموزش‌های مربوط به محصول می‌توانند مشتریان فعلی را درگیر کنند و شانس رضایت آن‌ها از خریدشان را افزایش دهند. رونمایی و نمایش زنده محصولات در سال‌های اخیر به‌ویژه محبوب شده‌اند.

اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها، چک‌لیست‌ها و حتی محتوای تولیدشده توسط کاربران، می‌توانند بخشی از تلاش‌های بازاریابی محتوایی شما باشند؛ اما با چنین طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها، تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب، امری کلیدی است.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

شروع کار با استراتژی بازاریابی محتوا در مشهد

Marketing team starting to develop their content marketing strategy

حالا که اصول و مزایای این مفهوم را توضیح دادیم، وقتِ پرداختن به جنبه عملی آن است. بازاریابی محتوا پیچیده است، اما چند قدم می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند.

مخاطب خود را مشخص کنید.

این شامل شناخت موقعیت مکانی و مشخصات جمعیتی آنها نمی‌شود، بلکه انگیزه‌ها و مشکلات آنها را نیز در بر می‌گیرد. هرچه شناخت عمیق‌تری از آنها داشته باشید، می‌توانید محتوای مناسب‌تری را به‌طور خاص برای آنها تولید کنید.

حوزه تخصصی خود را بیابید.

محتوای شما چگونه می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند؟ چه چیز منحصر به فردی در پیشینه یا محصولات شما وجود دارد؟ سعی کنید پاسخی ارائه دهید که با نیازهای آن‌ها مطابقت داشته باشد و در هیچ جای دیگری یافت نشود.

موضوعات و کلیدواژه‌های پژوهشی

مطالب منتشرشده را بررسی کنید و ببینید کجا می‌توانید وارد یک حوزه تخصصی شوید. سپس، بینش‌های خود را با کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطبان شما معمولاً هنگام جستجوی پاسخ به سؤالات خود از آنها استفاده می‌کنند، تطبیق دهید.

اهداف خود را شرح دهید.

دقیقا بنویسید که از طریق بازاریابی محتوا چه دستاوردهایی را دنبال می‌کنید؛ از افزایش آگاهی از برند تا افزایش بازدید از فروشگاه یا خرید. نگران نباشید، با گذشت زمان و با آشنایی بیشتر با استراتژی خود، می‌توانید این اهداف را اصلاح کنید.

برنامه‌ای برای انتشار محتوا تعیین کنید.

این شامل تعیین تعداد دفعات انتشار مطالب اصلی مانند آهن‌رباهای پیشرو عمیق و دفعات تبلیغ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. برنامه‌ریزی از قبل، تولید حجم قابل توجهی از محتوای نوشتاری و تصویری را بسیار آسان‌تر می‌کند.

زیرساخت خود را راه اندازی کنید.

مطمئن شوید که ایمیل نیوزلتر، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و دیگر کانال‌های ارتباطی شما برای یک کمپین جامع بازاریابی محتوا آماده هستند.

آن مرحله‌ی آخر بسیار مهم است، به‌خصوص در مورد وب‌سایت شما. باید زیرساخت مناسبی داشته باشید تا بتوانید محتوای مرتبط و جذابی منتشر کنید که فراتر از تبلیغات ساده‌ی محصولاتتان باشد. و اینجاست که ما می‌توانیم کمک کنیم.

تعطیلات آینده می‌تواند در ساخت فروشگاه و وب‌سایت آنلاین شما در شهر مشهد که برای فروش طراحی شده، به شما کمک کند. این شامل زیرساخت مناسب برای بازاریابی محتوا، به ویژه بهینه‌سازی‌شده برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد، می‌شود. آماده شروع هستید؟ با ما تماس بگیرید همین امروز.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

اگر در مشهد هستید و پروژه‌ای دارید؟ بیایید صحبت کنیم!

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *