Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

فرآیند ۵ مرحله‌ای برای ایجاد یک استراتژی تبلیغات کلیکی با نرخ تبدیل بالا در مشهد

بررسی سریع تیترهای مقاله

فرآیند ۵ مرحله‌ای برای ایجاد یک استراتژی تبلیغات کلیکی با نرخ تبدیل بالا در مشهد

تبلیغات جستجو و بازاریابی موتور جستجو برای افزایش ترافیک سایت در مشهد، ارتقای آگاهی از برند و افزایش تبدیل‌ها (فروش) با هم کار می‌کنند.

این باعث می‌شود داشتن استراتژی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) برای رشد و موفقیت کلی کسب‌وکارتان بسیار مهم باشد.

آیا می‌دانستید که کسب و کارها به‌طور خالص حدود به ازای هر دلار، دو دلار بازده سرمایه‌گذاری تبلیغات پولی گوگل بد نیست. این میانگین بازده سرمایه‌گذاری هزینه تبلیغات آنلاین به‌گفته گوگل و متخصص سئو در مشهد است. بسیاری از کسب‌وکارها از سرمایه‌گذاری تبلیغات آنلاین خود بازده بسیار بیشتری به‌دست می‌آورند.

با این حال، استراتژی تبلیغات کلیکی کسب‌وکارتان در مشهد برای حداکثر موفقیت کمپین، باید اصول اساسی را در بر بگیرد. این اصول اساسی شامل برنامه‌ریزی، اجرا و بهینه‌سازی است. اگر چند مرحله را در طول مسیر حذف کنید، ممکن است در نهایت پول خود را در تبلیغات پولی هدر دهید.

فرآیند ایجاد یک استراتژی تبلیغات کلیکی پردرآمد در سال 1403

با ایجاد یک استراتژی تبلیغات کلیکی (PPC) با بالاترین نرخ تبدیل، از بودجه بازاریابی خود محافظت کنید. با در نظر گرفتن سئو و بازاریابی موتورهای جستجو در اولویت، در پنج مرحله‌ی زیر به شما نشان می‌دهم که چگونه می‌توانید حداکثر استفاده را از هزینه‌های تبلیغاتی خود ببرید. شروع می‌کنیم!

گام اول: تعیین اهداف با در نظر گرفتن بودجه

این اولین گام برای ایجاد یک استراتژی تبلیغات کلیکی (PPC) مؤثر و ستون اصلی برنامه‌ریزی است. برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌های تبلیغات، باید اهداف به‌وضوح و با در نظر گرفتن بودجه تعیین شوند.

نزدیک شدن تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برنامه‌ریزی بسیار شبیه به استراتژی‌های برتر بازاریابی از آن برای ساختن آگاهی از برند، هدایت ترافیک به سایتتان، و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان پرداخت‌کننده استفاده می‌کنید. با این حال، تعریف اهداف تبلیغات کلیکی در برخی موارد می‌تواند کمی متفاوت باشد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

اولین گام این است که مطمئن شوید اهداف تبلیغات کلیکی شما با اهداف بازاریابی فعلی‌تان هم‌راستا هستند. مثلاً اگر هدفتان در فصل چهارم سال 1403 افزایش ترافیک وب‌سایتتان باشد، هدف تبلیغات کلیکی نیز باید همین باشد.

تمرکز دوم شما باید این باشد که تبلیغات پولی شما با تلاش‌های سئو فعلی‌تان تداخل نداشته باشد. احتمالاً از کلمات کلیدی خاصی، ترافیک ارگانیک خوبی دریافت می‌کنید. اگر این کلمات کلیدی کار خود را انجام می‌دهند، آن‌ها را از لیست کلمات کلیدی PPC خود حذف کنید.

اگر به کلمات کلیدی ارگانیک نایک نگاه کنید، می‌بینید که در نتایج جستجوی گوگل برای عبارت «جردن‌ها» رتبه اول را دارند.

search-volumes

این به متخصصان استراتژی تبلیغات کلیکی آنها می‌گوید که نیازی نیست بودجه تبلیغات آنلاین را برای آن کلمه کلیدی هدر دهند، چون در حال حاضر به صورت ارگانیک برای آن رتبه دارند.

برای تعیین اهداف با در نظر گرفتن بودجه، حتما باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعریف کنید. این شاخص‌ها می‌توانند استراتژی تبلیغات کلیکی شما را برای حداکثر تبدیل‌ها هدایت کنند. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید در فصل چهارم تعداد سرنخ‌ها را افزایش دهید، KPIها می‌توانند شامل تعداد تبدیل‌های واجد شرایط فروش باشند که از یک تبلیغ آنلاین پولی حاصل می‌شوند.

داشتن اهداف مشخص در تبلیغات کلیکی و اهدافی که با استراتژی کلی بازاریابی و سئو شما همسو باشند، ضروری است. از این مرحله نمی‌توان گذشت.

مرحله دوم: تحقیق در مورد تبلیغات پولی رقبا

قبل از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، تحقیق درباره رقبا امری ضروری در ایجاد استراتژی تبلیغات کلیکی با نرخ تبدیل بالا است. باید بدانید رقبای اصلی شما در جستجوی پولی چه کسانی هستند و چه چیزی باعث موفقیت آنها می‌شود. همچنین، تحقیق درباره تبلیغات رقبا نشان می‌دهد که برای رقابت‌پذیری به چه میزان تلاش نیاز است.

تحقیق در مورد تبلیغات پولی رقبا چگونه انجام می‌شود؟ روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کمپین PPC را در اختیار دارید، می‌توانید با استفاده از جستجوی گوگل، رقبا را بررسی کنید.

فرض کنید ساعت تمرینی ساخته‌اید و می‌خواهید تبلیغ کنید. احتمالا کلمه کلیدی «ساعت‌های تمرینی» را در گروه کلمات کلیدی تبلیغات پولی خود خواهید داشت. برای تحقیق درباره تبلیغات پولی رقبا، کافی است در گوگل عبارت «ساعت‌های تمرینی» را جستجو کنید.

checking-ads

دو آگهی پولی نمایش داده می‌شود. این‌ها اصلی‌ترین رقیبان شما برای این عبارت کلیدی هستند. گارمین برند شناخته‌شده‌ای است و برای رقابت با آن به تبلیغات تهاجمی نیاز دارید. اما برای پیشی گرفتن از برند هوپ، شاید نیازی به تبلیغات به آن شدت نداشته باشید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

ابزارهای آنلاین دیگری هم برای تحقیق درباره تبلیغات پولی رقبا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تداخل مخاطبان ابزار الکسا

competitor-analysis-for-ppc-strategy

این روش، ساده‌تر و سریع‌تر برای شناسایی و ارزیابی تمام رقبا در کمپین‌های تبلیغات کلیکی شماست. اما این نوع ابزارها معمولا گران هستند.

مرحله سوم: گسترش کلمات کلیدی تبلیغات کلیکی

کلمات کلیدی، مهمات شما برای ایجاد یک استراتژی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) مؤثر هستند. هدف‌گیری کلمات کلیدی درست در کمپین تبلیغاتی پولی، حداکثر بازگشت سرمایه را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از کلمات کلیدی اشتباه، هدر رفتن هزینه‌های تبلیغاتی را به دنبال خواهد داشت.

در اینجا تمرکز بر تحقیق کلمات کلیدی با رویکرد کاربر محور است. با انجام تحقیقات رقابتی، شما باید لیست مناسبی از کلمات کلیدی برای استفاده داشته باشید. اما در همین جا متوقف نشوید. تحقیق کلمات کلیدی خود را با عبارات کلیدی بسیار گسترده آغاز کنید.

فرض کنید یک خط تولید پوشاک زنانه دارید و می‌خواهید برای کیف‌های دستی زنانه تبلیغات پولی ایجاد کنید. برنامه کلیدواژه گوگل یا از یک ابزار جستجوی کلیدواژه دیگر برای گسترش این مفهوم کلی استفاده کنید.

ppc-strategy-by-cpc-values

کلمه کلیدی مورد نظر رتبه‌بندی سختی دارد و هزینه هر کلیک (CPC) نسبتا بالایی دارد. گام بعدی، جستجوی کلمات کلیدی «مشابه» است.

همانطور که می‌بینید، چندین کلمه کلیدی «مشابه» وجود دارد که می‌توانید برای کمپین تبلیغات پولی با سختی و هزینه هر کلیک کمتری استفاده کنید.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

پس از انتخاب و افزودن چند کلمه کلیدی به گروه کلمات کلیدی خود، می‌توانید مرحله برنامه‌ریزی را تکمیل کرده و استراتژی تبلیغات کلیکی خود را اجرا کنید.

مرحله چهارم: ساختار حساب تبلیغاتی را بسازید

برای ساختاردهی حساب تبلیغات در استراتژی PPC خود، نیاز دارید به کمپین‌های تبلیغاتی را تعریف کنید و گروه‌های تبلیغاتی مرتبط. یعنی باید بودجه‌ای برای کمپین‌ها و کلمات کلیدی برای گروه‌های تبلیغاتی تعیین کنید.

  • کمپین تبلیغاتی (الف): ۲ تا ۳ گروه تبلیغاتی، ۲ تا ۳ آگهی متنی
  • کمپین تبلیغاتی (ب): ۲ تا ۳ گروه تبلیغاتی، ۲ تا ۳ آگهی متنی
  • کمپین تبلیغاتی (ج) = ۲ تا ۳ گروه تبلیغاتی = ۲ تا ۳ آگهی متنی

کمپین‌ها را با توجه به کلمات کلیدی که در مرحله تحقیق کلمات کلیدی جمع‌آوری کرده‌اید، راه‌اندازی کنید. سپس عملی را که می‌خواهید افراد پس از کلیک روی آگهی انجام دهند، تعریف کنید.

مثلاً اگر کمپین تبلیغاتی شما شامل کفش مردانه است، گروه‌های تبلیغاتی نوع کفش مردانه را با در نظر گرفتن عملکرد مورد نظر تعریف می‌کنند. مثلاً این‌طور:

  • کمپین تبلیغاتی (کفش مردانه) = گروه‌های تبلیغاتی (کفش دویدن مردانه، کفش دویدن نایک، کفش دویدن کوهستانی مردانه و غیره) = اقدام (کلیک برای خرید کفش دویدن مردانه از سایت شما)

پس از تعریف کمپین‌های تبلیغاتی با گروه‌های تبلیغاتی متعدد و مشخص کردن اقداماتی که می‌خواهید مشتریان بالقوه پس از کلیک روی تبلیغات انجام دهند، می‌توانید شروع به ایجاد متن‌های تبلیغاتی خود کنید.

مرحله پنجم: ساخت محتوای تبلیغاتی با نرخ کلیک بالا در مشهد

با تعریف گروه‌های تبلیغاتی، می‌توانید تبلیغات متنی ایجاد کنید. این یکی از مهم‌ترین مراحل در ایجاد استراتژی تبلیغات پرداختی به ازای کلیک (PPC) مؤثر است. محتوای تبلیغ باید در افزایش نرخ کلیک (CTR) و کاهش هزینه به ازای جذب کاربر (CPA) مؤثر باشد.

می‌توانید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، آگهی‌هایتان را هنگام جستجوی کاربران در گوگل نمایش دهید؛ اما اگر نتوانید با محتوای ضعیف آگهی، کاربران را به کلیک ترغیب کنید، هزینه تبلیغاتتان هدر می‌رود.

در اینجا نحوه‌ی افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان آمده است:

  • از کلمه کلیدی هدف هم در تیتر آگهی و هم در توضیحات آگهی استفاده کنید.
  • محتوایی تولید کنید که کاربران را به اقدام ترغیب کند، مانند «معامله خود را دریافت کنید» یا «ثبت نام کنید».
  • ابتدا مزایا را برای کاربران برجسته کنید، سپس از آنها بخواهید اقدام کنند.
  • آدرس نمایش داده شده را واضح، مختصر و کاربرپسند کنید.
  • قیمت پیشنهادی زمانی موثر است که از قیمت رقبا پایین‌تر باشد.
  • برای افزایش حداکثر نرخ کلیک (CTR) نسبت به تبلیغات رقبا، محتوای تبلیغاتی آن‌ها را بررسی کنید.

روش دیگر برای افزایش نرخ کلیک با محتوای تبلیغاتی، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی افزونه‌های تبلیغاتی قابلیتی در گوگل هستند که به برجسته شدن تبلیغات پولی شما کمک می‌کنند. این قابلیت به‌ویژه در صنایع رقابتی با حجم بالای تبلیغات رقبا، اهمیت زیادی دارد.

افزونه‌های تبلیغاتی به این شکل هستند:

موفقیت استراتژی تبلیغات کلیکی شما و توانایی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر و پر بازده، به محتوای تبلیغاتی که می‌سازید، وابسته است. در این مرحله وقت کافی بگذارید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

آماده‌ی خلق یک استراتژی تبلیغات کلیکی با نرخ تبدیل بالا هستید؟

مراحل پنج‌گانه‌ی فوق برای موفقیت در استراتژی PPC، شما را در مسیر درست قرار خواهد داد. مهم است که هیچ مرحله‌ای را حذف نکنید و وقت کافی برای هر مرحله صرف کنید.

یک استراتژی تبلیغات کلیکی عجولانه، بیشتر مواقع منجر به شکست کمپین‌ها می‌شود. از هر تبلیغ پرداختی بیشترین بهره را ببرید و به سطح بالاتری از موفقیت برای کسب‌وکارتان برسید. بهترین شرکت‌های بازاریابی تبلیغات کلیکی برای استارت‌آپ‌ها در مشهد اگر دنبال یاسئومی هستید، اینجاست.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *