Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

5 صنعت برتر تحت تاثیر شدیدترین نظرات آنلاین

بررسی سریع تیترهای مقاله

۵ صنعت برتر تحت تاثیر شدیدترین نظرات آنلاین

آمارهای بررسی‌های آنلاین نشان می‌دهند که مدیریت اعتبار آنلاین برای کسب‌وکارها در دنیای دیجیتال امروز از همیشه مهم‌تر است. مطالعه‌ای در مدرسه کسب‌وکار هاروارد نشان می‌دهد که رستوران‌ها با افزایش یک ستاره در رتبه‌بندی Yelp، شاهد افزایش پنج تا نه درصدی درآمد خود هستند.

در اینجا آمار بیشتری از نظرات آنلاین آمده است که اهمیت مدیریت اعتبار آنلاین برای کسب‌وکار را نشان می‌دهد.

  • 72 درصد از خریداران به کسب‌وکاری که نظرات مثبت مشتریان دارد بیشتر از کسب‌وکارهایی که چنین نظراتی ندارد اعتماد می‌کنند.
  • هشتاد و شش درصد مشتریان می‌گویند که در معامله با شرکتی که نقدهای منفی مشتریان را دارد، تردید می‌کنند.
  • هشتاد و هشت درصد از مشتریان به نظرات آنلاین مشتریان به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند.

نظرات آنلاین تا حد زیادی بر تصمیمات خرید مشتریان شما تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، مشتریان حاضرند برای کسب‌وکارهایی که دارای نظرات مثبت هستند، بیشتر هزینه کنند؛ نظرات خوب به درآمد بیشتر تبدیل می‌شود. این به سادگی نشان می‌دهد که مدیریت شهرت برای کسب‌وکارهایی که به دنبال جذب مشتریان امروزی هستند، چقدر حیاتی است.

آمار مدیریت شهرت نشان می‌دهد که احتمال انتشار پست‌های منفی در مورد تعامل ضعیف با یک برند در شبکه‌های اجتماعی ۵۰ درصد است. این احتمال در سایت‌های نقد و بررسی، دو درصد بیشتر است. با توجه به اینکه اکثر مصرف‌کنندگان امروزه قبل از خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می‌کنند، این آمار اهمیت ارائه خدمات مطلوب را نشان می‌دهد.

رتبه‌بندی‌های ضعیف اجتناب‌ناپذیرند، اما این‌ها آمار مدیریت شهرت نشان دهید که مدیریت استراتژیک شهرت آنلاین برای موفقیت کسب‌وکار ضروری است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها در نرم‌افزار مدیریت شهرت سرمایه‌گذاری می‌کنند یا از آژانس‌هایی که مدیریت شهرت آنلاین برای کسب‌وکار ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند.

در دنیای امروز، طراحی سایت وردپرس می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به راحتی نظرات آنلاین مشتریان را جمع‌آوری و تحلیل کنند. سایت‌های وردپرس با پلاگین‌های مخصوص نظرسنجی و بررسی‌های آنلاین این امکان را فراهم می‌آورند که بتوانید نظرات مشتریان را نمایش دهید و از آن‌ها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. این نظرات می‌توانند تأثیر زیادی بر تصمیمات خرید مصرف‌کنندگان داشته باشند، به‌ویژه در صنایعی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های آنلاین که به شدت تحت تأثیر تجربیات و نظرات کاربران قرار دارند.

عواملی که مصرف‌کنندگان در یک نقد و بررسی به دنبال آن هستند

مدیریت اعتبار برای کسب‌وکار، درک خوبی از مواردی که یک نظر خوب را می‌سازند، می‌طلبد.

  • امتیاز ستاره
  • مشروعیت
  • اخیریتی
  • مقدار
  • احساس

اگرچه امتیاز ستاره‌های خوب مفید است، اما باید عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت. مثلاً، مشتریان محصولی با امتیاز ۴.۵ ستاره اما با تعداد زیادی نقد و بررسی را به محصولی با امتیاز ۵ ستاره اما با تعداد کمی نقد و بررسی ترجیح می‌دهند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نقد و بررسی‌های شما جدید هستند. این توضیح می‌دهد که چرا کسب‌وکارها دائماً تلاش می‌کنند تا نقد و بررسی‌های بیشتری از مشتریان خود به دست آورند.

پنج صنعتی که بیشترین تأثیر را از نظرات آنلاین می‌پذیرند

شرکت‌ها باید مدیریت نظرات آنلاین را در اولویت قرار دهند؛ به‌ویژه آن‌هایی که در صنایعی فعالیت می‌کنند که بیش از همه تحت تاثیر نظرات آنلاین هستند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

صنعت مهمان‌نوازی

این صنعت گران‌تر از سایر صنایع است و مشتریان برای انتخاب هتل یا مهمانخانه مناسب به متقاعد شدن بیشتری نیاز دارند. مردم همیشه به دنبال ارزش پول خود هستند، بنابراین مسافران برای یافتن هتلی که بیشترین آسایش را با کمترین هزینه ارائه دهد، به نظرات آنلاین تکیه می‌کنند.

آمار مدیریت اعتبار نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مشتریان، هتل‌هایی بدون نظر را انتخاب نمی‌کنند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که یک هتل یا مسافرخانه می‌تواند به دلیل رتبه‌بندی یا نظر منفی، تا ۳۰ رزرو را از دست بدهد.

واحدهای صنفی اقامتی باید نظارت بر نظرات آنلاین را در اولویت قرار دهند؛ این شامل پیگیری یادداشت‌ها، پاسخگویی مناسب به بازخوردها و افزایش نظرات مشتریان می‌شود.

خدمات سئو وردپرس نیز می‌توانند در مدیریت و بهینه‌سازی نظرات آنلاین نقش مهمی ایفا کنند. از طریق بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، می‌توانید نظرات مثبت را در نتایج جستجو برجسته کرده و برند خود را در معرض دید بیشتر قرار دهید. به علاوه، نظرات منفی می‌توانند با استراتژی‌های سئو مناسب و پاسخگویی به موقع به مشتریان، به فرصتی برای بهبود تصویر برند تبدیل شوند. این رویکرد می‌تواند به شما کمک کند تا در صنایعی همچون مد، تکنولوژی و خدمات مالی که تحت تأثیر نظرات آنلاین هستند، رقابتی باقی بمانید.

رستوران‌ها

آمار نظرات آنلاین نشان می‌دهد که ۶۰ درصد مشتریان رستوران‌ها قبل از رفتن به رستوران، نظرات آنلاین را بررسی می‌کنند و ۶۷ درصد آن‌ها ترجیح می‌دهند به رستوران‌هایی بروند که دارای امتیاز چهار یا پنج ستاره هستند.

مردم در انتخاب رستوران دقت می‌کنند. عواملی مانند منو، طعم غذا، نگرانی‌های پزشکی، آلرژی‌ها و فضای مورد علاقه بر تصمیم آن‌ها تأثیر می‌گذارند. به دلیل همه‌گیری، ۶۷ درصد از مصرف‌کنندگان هزاره اکنون رستوران‌هایی را ترجیح می‌دهند که گزینه‌های تحویل غذا ارائه می‌دهند.

برترین محلی صنعت رستوران‌داری جزو پنج صنعت برتر است که مشتریان در آن بیشترین احتمال را برای بررسی نظرات مشتریان دارند. بنابراین، مدیریت اعتبار آنلاین برای رستوران‌ها و کافه‌ها سرمایه‌گذاری ارزشمندی است؛ زیرا نظارت بر نظرات و ارتقای تصویر مثبت برند به جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش کمک می‌کند.

industries-that-are-most-affected-by-online-reviews

بهداشت و درمان

90 درصد بیماران پزشکان را با استفاده از نظرات آنلاین ارزیابی می‌کنند و 76 درصد افراد به این نظرات به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند. به دلیل اینکه بیماران معمولا نظرات مثبتی می‌گذارند، در حوزه پزشکی بازخوردها و امتیازات مثبتی زیادی خواهید یافت. شهرت مثبت می‌تواند به جذب مراجعات و تماس‌های بیشتر کمک کند.

نقدهای منفی می‌توانند تا حد زیادی تماس‌ها و مراجعات را کاهش دهند. با توجه به اهمیت بالای قانون حفظ حریم خصوصی اطلاعات پزشکی (HIPAA) که افشای اطلاعات بیمار را ممنوع می‌کند، شما مجاز به تایید یا تکذیب این که منتقد بیمار شما بوده یا نبوده نیستید و نمی‌توانید در پاسخ به نظر، هیچ اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید.

تجارت الکترونیک

وقتی محصولی ناآشناست، ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان برای تصمیم‌گیری درست خرید به بررسی‌های آنلاین مراجعه می‌کنند. محصولاتی با امتیاز ۴.۲ تا ۴.۵ از ۵ ستاره، بیشتر از محصولاتی که امتیازشان پایین‌تر یا بالاتر از این بازه است، خریداری می‌شوند. محصولاتی با امتیاز ۵ ستاره معمولا نقد و بررسی کمتری دارند و این احتمال خرید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشتریان برندهایی را ترجیح می‌دهند که نقد و بررسی و بازخورد بیشتری داشته باشند، صرف نظر از اینکه این بازخوردها مثبت یا منفی باشند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

بنابراین، ضروری است که خرده فروشان تلاش خود را برای جذب نظرات بیشتر تقویت کنند. طبق مطالعه‌ای از مرکز تحقیقات اسپایگل، نمایش نظرات می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۲۷۰ درصد افزایش دهد.

هنگام خرید کالاهای گران‌تر، مشتریان بیشتر فکر می‌کنند. نقد و بررسی این محصولات می‌تواند نرخ تبدیل شما را تا ۳۸۰ درصد افزایش دهد. نرم‌افزار مدیریت شهرت می‌تواند به شما در دریافت نقد و بررسی بیشتر از مشتریان و نظارت بر حضور آنلاینتان کمک کند.

خدمات

املاک، سالن‌های زیبایی، شرکت‌های مشاوره‌ای و دیگر کسب‌وکارهای این حوزه بر ارائه خدمات عالی به مشتریان تمرکز دارند. مشتریانی که از خدمات دریافتی خود راضی نیستند، ممکن است به اینترنت مراجعه کرده و نظرات و بازخورد خود را به گونه‌ای که مشتریان بالقوه شما ببینند، منتشر کنند. نظرات منفی ممکن است به‌طور جدی بر سود شما تأثیر بگذارد، زیرا مشتریان ممکن است در همکاری با شرکت شما تردید کنند.

وقتی مشتریان نظر منفی می‌گذارند، سریعاً به تجربه آن‌ها رسیدگی کنید، عذرخواهی کنید و راه‌حلی ارائه دهید. این کار نه تنها برای آن مشتری، بلکه برای بیشتر مشتریانی که به نحوه‌ی برخورد شرکت با بازخوردها توجه دارند، بسیار مؤثر است. عذرخواهی صادقانه و عزم راسخ شما برای حل مشکل، تصور مثبت از برندتان را تقویت خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

مدیریت آنلاین شهرت به معنای اجتناب کامل از نظرات منفی نیست، بلکه به معنای پاسخگویی مناسب به همه نظرات برای حفظ تصویر مثبت برند است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از مشتریان به شرکت‌هایی که به نظرات مثبت پاسخ می‌دهند اعتماد می‌کنند و ۷۰ درصد به شرکت‌هایی که به نظرات منفی پاسخ می‌دهند. بنابراین، نظارت و پاسخگویی مستمر به نظرات بسیار مهم است.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *