Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها

بررسی سریع تیترهای مقاله

راز افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها: رازی در کار نیست، فقط علم است.

برای افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها، بهینه‌سازی محتوای ایمیل‌ها و استراتژی‌های ارسال آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اولین گام در این راستا، طراحی سایت وردپرس است که می‌تواند به شما کمک کند تا فرم‌های ثبت‌نام جذاب و کاربرپسند برای جمع‌آوری ایمیل‌ها ایجاد کنید. سایت‌هایی که به‌طور ویژه برای جمع‌آوری سرنخ‌های بازاریابی طراحی شده‌اند، می‌توانند نرخ تبدیل را از طریق جذابیت ظاهری و سهولت دسترسی به فرم‌ها افزایش دهند. این طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان را به سرعت و بدون دردسر به سمت ثبت‌نام برای دریافت ایمیل‌ها سوق دهد.

همچنین، خدمات سئو وردپرس برای بهبود دسترسی سایت شما در نتایج جستجو می‌تواند به طور غیرمستقیم بر نرخ تبدیل ایمیل‌ها تأثیرگذار باشد. با جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت از طریق محتوای بهینه‌شده، شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشترکان ایمیل خواهید داشت. علاوه بر این، برای بهبود نرخ تبدیل ایمیل‌ها، باید محتوای ایمیل‌ها را متناسب با نیازهای مشتریان هدف بهینه‌سازی کرده و از روش‌های شخصی‌سازی، طراحی جذاب، و فراخوانی‌های واضح برای اقدام استفاده کنید.

Team of email marketers using detailed testing to improve email conversion rates

ایمیل مارکتینگ بخش ضروری موفقیت در تجارت الکترونیک است. نرخ تبدیل ایمیل بهترین معیار برای سنجش اثربخشی استراتژی ایمیل مارکتینگ شماست. بنابراین، افزایش نرخ تبدیل ایمیل، گامی حیاتی برای موفقیت محسوب می‌شود. با دانستن این نکته، بسیاری از صاحبان مشاغل الکترونیکی به دنبال راز دستیابی به نرخ تبدیل بالا هستند. بازاریابی ایمیلی نرخ تبدیل

اما یک مشکل وجود دارد: هیچ رازی وجود ندارد. متاسفانه هیچ ترفند پنهانی، راه حل جادویی یا روش سریعی برای موفقیت سریع و آسان در بازاریابی و افزایش نرخ تبدیل وجود ندارد. مانند بیشتر چیزهای زندگی، تنها راه واقعی برای موفقیت، انجام مداوم و پیوسته اقدامات آهسته و ثابت در طول زمان است.

اگرچه هیچ راه میانبری برای ثروتمند شدن سریع وجود ندارد، اما روش اثبات‌شده‌ای برای استفاده از اقدامات استراتژیک، داده‌های تجربی و آزمون و خطا وجود دارد. بازاریابی مؤثر نرخ تبدیل، علمی است که نیاز به تلاش آگاهانه و چرخه‌ای مداوم از اندازه‌گیری و بهبود دارد.

ابتدا اصول نرخ تبدیل ایمیل و اهمیت آن را بررسی می‌کنیم. سپس به جزئیات نحوه عملکرد بازاریابی نرخ تبدیل و چگونگی کمک یک شریک مناسب برای رسیدن به نرخ تبدیل ایمیل بالا می‌پردازیم.

نرخ تبدیل ایمیل چیست؟

شما نرخ تبدیل ایمیل درصد افرادی است که ایمیل شما را دریافت و اقدام مورد نظر شما ( فراخوان به اقدام) را انجام می‌دهند. این اقدام می‌تواند هر چیزی از بازدید از سایت یا استفاده از کوپن تا خرید باشد؛ اما معمولا هدف نهایی، افزایش فروش است.

چرا نرخ تبدیل ایمیل مهم است؟

نرخ تبدیل ایمیل شما اهمیت دارد، زیرا تبدیل مشترکین لیست ایمیل به مشتریان پرداخت‌کننده، هدف نهایی بازاریابی با نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل بازاریابی ایمیلی شما، معیاری برای سنجش موفقیت شماست.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

اگرچه روش‌های بازاریابی دیجیتال دیگری هم برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل وجود دارد، دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد بازاریابی ایمیلی باید در اولویت شما باشد.

آمار بازاریابی ایمیلی

  • بازگشت سرمایه فوق العاده‌ای دارد و موجب می‌شود به ازای هر یک دلار، 36 دلار .
  • بر اساس بیش از نیمی (۵۱ درصد) از بازاریابان در نظرسنجی انجام شده، ایمیل مؤثرترین کانال بازاریابی شناخته شد.
  • بسیار وسیع بیشتر مشتریان ۸۰ درصد افراد می‌گویند تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده، احتمال خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد. ایمیل، بخش‌بندی و شخصی‌سازی را آسان و مؤثر می‌کند.

همانطور که می‌بینید، بازاریابی ایمیلی و بهینه‌سازی نرخ تبدیل ایمیل، ارزش صرف زمان و تلاش را دارند. پس، راز افزایش نرخ تبدیل ایمیل چیست؟

چگونه نرخ تبدیل ایمیل را افزایش دهیم

Marketers seeing an increase in their email conversion rates

رسیدن به نرخ تبدیل ایمیل بالاتر، به انجام آزمایش‌های درست، مشاهده داده‌ها و ایجاد بهبودها بستگی دارد. قبل از پرداختن به جزئیات، نکاتی وجود دارد که… عناصر بنیادی باید پوشش دهیم.

هنگامی که ساختن لیست ایمیل در ازای آدرس ایمیل، چیزی باارزش مثل یک فایل قابل دانلود یا خبرنامه ارائه دهید.

بهتر است فقط برای افرادی ایمیل ارسال کنید که برای دریافت آن ثبت‌نام کرده‌اند. نرخ تبدیل ایمیل‌های سرد بسیار پایین‌تر است. همچنین، با شرایط جدید ارسال‌کننده در جیمیل و یاهو باید مطابق با آن عمل کنید مقررات آنها از جمله، پایین نگه داشتن نرخ اسپم. با توجه به پایین بودن نرخ تبدیل ایمیل‌های سرد، ریسک آن ارزشش را ندارد.

وقتی لیست ایمیل دارید، آن را بر اساس مرحله‌ای که مشتری در مسیر خرید قرار دارد، تقسیم‌بندی کنید. فایده‌ای ندارد که به کسی که اطلاعات کافی درباره محصول شما ندارد و آن را نمی‌خواهد، چیزی بفروشید. ایمیل‌های ابتدایی مسیر برای افزایش آگاهی از برند و توضیح چگونگی حل مشکل مشتری توسط محصول شما، به پیشرفت آن‌ها کمک خواهد کرد.

آزمون A/B

همیشه از تست A/B استفاده کنید. این ابزار حیاتی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی است. در واقع، به‌طور میانگین، تست A/B تبدیل‌ها را ۴۹ درصد افزایش می‌دهد آزمایش A/B روی دکمه فراخوان عمل ایمیل‌تان می‌تواند نرخ کلیک را تا ۱۲۷ درصد افزایش دهد. این فوق‌العاده است! به همین دلیل هیچ جایگزینی برای آزمایش A/B خوب وجود ندارد وقتی که به دنبال نرخ تبدیل بالاتر ایمیل هستید.

آزمودن هر عنصر ضروری است. عناوین مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بیشترین بازشدگی را دارد. قالب‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید مشترکین شما کدام را ترجیح می‌دهند، پاراگراف یا بولت پوینت. همچنین، تصاویر و گیف‌های مختلفی را امتحان کنید تا جذاب‌ترین آنها را پیدا کنید. حتی کلمات فراخوان یا رنگ دکمه فراخوان هم می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند.

وقتی صحبت از نرخ تبدیل ایمیل می‌شود، هرگز نمی‌دانید چه جزئیات کوچکی می‌تواند تأثیرگذار باشد و نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. ایمیل کارشناسان بازاریابی تعطیلات آینده بدانید که تست A/B فرآیندی ظریف است. همیشه مشخص نیست که چرا یک تغییر تفاوت ایجاد می‌کند، اما با گذشت زمان، متخصصان ما با مواردی که احتمالاً مؤثر هستند و از کجا باید تست را شروع کرد، آشنا شده‌اند.

رویکرد خود را با گذشت زمان بهبود ببخشید

هر آزمایشی به یادگیری شما کمک می‌کند. ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما شخصی‌سازی بیشتر یا کمتر، قالب‌ها و رسانه‌های خاصی، یا فراخوان‌های مشخصی را ترجیح می‌دهند. هر بار که چیزی یاد می‌گیرید، می‌توانید در رویکرد خود بهبود ایجاد کنید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

با گذشت زمان، می‌توانید به‌تدریج نرخ تبدیل ایمیل‌های خود را افزایش دهید. بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، انجام تغییرات درست بر اساس آزمایش‌های دقیق است. این همان علم قدرتمند آزمایش‌های تکراری است.

به طور مداوم داده‌ها و روندها را اندازه‌گیری کنید

نظارت بر داده‌های کمپین و تحلیل روندها بسیار مهم است. اگرچه نرخ تبدیل ایمیل یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت است، اما تنها معیار نیست. شاخص‌های کلیدی عملکرد دیگری مانند نرخ باز شدن و نرخ کلیک نیز می‌توانند مفید باشند. دربارهٔ روش‌های مؤثر بیشتر بدانید و آنچه نیست.

این فرآیند پیچیده‌ای است. نه تنها باید پیوسته تمام داده‌های مرتبط از مهم‌ترین معیارها را زیر نظر داشته باشید، بلکه باید بفهمید که داده‌ها چه می‌گویند و چگونه باید آن‌ها را اصلاح کنید.

برای مثال، نرخ بازگشایی بالا اما نرخ کلیک پایین می‌تواند نشان دهد که موضوع ایمیل شما جذاب است، اما فراخوان شما با مخاطبان ارتباط برقرار نمی‌کند. همچنین ممکن است محتوای ایمیل با انتظار مخاطبان از موضوع آن مطابقت نداشته باشد. حرفه‌ای باتجربه می‌تواند به شما در درک همه ریزه کاری‌های موجود در آن آشفته‌بازار اعداد کمک کند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *