09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ده نکته برای جذب مشتریان بالقوه

آنچه در این مقاله می خوانید:

مشتریان بالقوه‌ای که پیش از این با آن‌ها تماسی نداشته‌اید (سرنخ‌های سرد) به سختی به مشتری تبدیل می‌شوند. پس چگونه با یک سرنخ سرد برخورد کنید تا بهترین شانس فروش را داشته باشید؟

  1. سرنخ‌های خوب پیدا کن.سرنخ‌ها اطلاعاتی مانند نام، عنوان شغلی، آدرس ایمیل و شماره تلفن هستند که می‌توانند شما را به تصمیم‌گیرنده‌ی مناسب برسانند. روش‌های متعددی برای یافتن آن‌ها وجود دارد، از جمله معرفی‌های شخصی، جستجوی در فهرست‌های تجاری، شرکت در نمایشگاه‌ها یا خرید فهرست‌های مرتبط و قانونی. هرچه این سرنخ‌ها با مشخصات مشتری هر چه بیشتر تلاش کنید، شانس بیشتری برای جذب آن‌ها خواهید داشت.
  2. قانونی عمل کنید.اگر اطلاعات شخصی مشتریان مانند نام و آدرس نزد شماست، باید از قوانین مربوطه پیروی کنید. قانون حفاظت از داده‌ها همچنین باید از تماس‌های تلفنی، نامه‌ها یا ایمیل‌های ناخواسته برای افرادی که از چنین روش‌هایی خودداری کرده‌اند، مانند ثبت نام در [نام سامانه یا لیست]، خودداری کنید. سامانه‌ی ترجیحات تلفنی همچنین بدون رضایت قبلی آنها، نباید از طریق ایمیل یا پیام کوتاه با افراد تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ایمیل‌های ارسالی به آدرس‌های عمومی مانند info@، تحت مقررات GDPR به‌عنوان ایمیل‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند و نیازی به رضایت صریح ندارند، اما درخواست رضایت، احتمال اینکه گیرنده ایمیل‌های شما را قانونی بداند، افزایش می‌دهد.
  3. هدف روشنی داشته باشید.هدف خود را از برقراری تماس به‌وضوح مشخص کنید. ممکن است همیشه به فروش فوری منجر نشود، بلکه می‌تواند فرصتی برای ارائه پیش‌نهاد قیمت، ارسال بروشور یا ارائه‌ی اطلاعات باشد. ارائه .
  4. پیام خود را بدان.هنگام تماس‌های تلفنی سرد، داشتن برگه یادداشت پیام‌های کلیدی برای جلوگیری از «خالی شدن ذهن» مفید است. استفاده از متن از پیش نوشته شده نیز می‌تواند مفید باشد، اما مراقب باشید که خیلی خشک و سفت به آن نچسبید، وگرنه ممکن است غیرصمیمانه، خشک و بی‌روح به نظر برسید.
  5. پرسنل را آموزش دهیدکارمندانی که تماس‌های تلفنی سرد می‌گیرند باید به‌درستی آموزش‌دیده از همه مهم‌تر، باید با محصول یا خدماتی که می‌فروشند، آشنایی کامل داشته باشند. آن‌ها باید پاسخ هر سوالی را در مورد مواردی مانند پیشینه شرکت، محصولات یا زمان تحویل، آماده داشته باشند.
  6. با قدمی محکم آغاز کناز جایی آرام تماس بگیرید. همیشه خودتان را معرفی کنید، مطمئن شوید با شخص مورد نظر صحبت می‌کنید و با نام او او را مخاطب قرار دهید. به زمان تماس خود نیز توجه کنید؛ برای مثال، تماس‌های دوشنبه صبح و جمعه بعدازظهر با مشاغل ممکن است با استقبال خوبی مواجه نشود.
  7. روی مشتری تمرکز کناز نیازها و مشکلاتی که با آن مواجه هستند، بپرسید. با دقت به جواب‌های آن‌ها گوش کنید. سپس توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند. با اعتماد به نفس صحبت کنید و لبخند بزنید (شاید عجیب به نظر برسد، اما واقعا تاثیرگذار است).
  8. از کانال‌های فروش مختلف استفاده کنید.اگر مشتریان سرد راضی به برقراری ارتباط هستند، می‌توانید با ارسال پیام با آن‌ها تماس بگیرید. ایمیل‌ها هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. پیامک‌ها هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. برگچه‌ها و پست مستقیم و همچنین با استفاده از رسانه‌های اجتماعی اما به یاد داشته باشید که تجارت در اصل ایجاد روابط است که معمولاً بهترین راه آن، ملاقات حضوری و دومین راه، مکالمه تلفنی است.
  9. پیگیری.حتماً هر آنچه را در ابتدا قول داده‌اید انجام دهید، حتی اگر فقط قرار باشد یک ماه دیگر تماس بگیرید.
  10. نتایج را اندازه گیری کنید.تعداد تلاش‌هایتان و نتیجه هر یک را ثبت کنید. تعداد تلاش‌هایی که در نهایت به فروش منجر می‌شوند را یادداشت کنید تا نرخ تبدیل خود را درک کنید. در نهایت، رویکردها و نتایج مختلف خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام نوع رویکرد و کدام سرنخ‌ها موفق‌تر هستند.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
۱۲ معیار طلایی شبکه‌های اجتماعی که باید در سال ۱۴۰۴ دنبال کنید (و چرا)

۱۲ معیار طلایی شبکه‌ های اجتماعی که باید در سال ۱۴۰۴ دنبال کنید (و چرا)

مقدمه: هر عددی، عدد نیست! وقتی وارد داشبورد اینستاگرام یا لینکدین می‌شویم، با انبوهی از عدد و نمودار...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070