فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ده نکته برای جذب مشتریان بالقوه

آنچه در این مقاله می خوانید:

مشتریان بالقوه‌ای که پیش از این با آن‌ها تماسی نداشته‌اید (سرنخ‌های سرد) به سختی به مشتری تبدیل می‌شوند. پس چگونه با یک سرنخ سرد برخورد کنید تا بهترین شانس فروش را داشته باشید؟

  1. سرنخ‌های خوب پیدا کن.سرنخ‌ها اطلاعاتی مانند نام، عنوان شغلی، آدرس ایمیل و شماره تلفن هستند که می‌توانند شما را به تصمیم‌گیرنده‌ی مناسب برسانند. روش‌های متعددی برای یافتن آن‌ها وجود دارد، از جمله معرفی‌های شخصی، جستجوی در فهرست‌های تجاری، شرکت در نمایشگاه‌ها یا خرید فهرست‌های مرتبط و قانونی. هرچه این سرنخ‌ها با مشخصات مشتری هر چه بیشتر تلاش کنید، شانس بیشتری برای جذب آن‌ها خواهید داشت.
  2. قانونی عمل کنید.اگر اطلاعات شخصی مشتریان مانند نام و آدرس نزد شماست، باید از قوانین مربوطه پیروی کنید. قانون حفاظت از داده‌ها همچنین باید از تماس‌های تلفنی، نامه‌ها یا ایمیل‌های ناخواسته برای افرادی که از چنین روش‌هایی خودداری کرده‌اند، مانند ثبت نام در [نام سامانه یا لیست]، خودداری کنید. سامانه‌ی ترجیحات تلفنی همچنین بدون رضایت قبلی آنها، نباید از طریق ایمیل یا پیام کوتاه با افراد تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ایمیل‌های ارسالی به آدرس‌های عمومی مانند info@، تحت مقررات GDPR به‌عنوان ایمیل‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند و نیازی به رضایت صریح ندارند، اما درخواست رضایت، احتمال اینکه گیرنده ایمیل‌های شما را قانونی بداند، افزایش می‌دهد.
  3. هدف روشنی داشته باشید.هدف خود را از برقراری تماس به‌وضوح مشخص کنید. ممکن است همیشه به فروش فوری منجر نشود، بلکه می‌تواند فرصتی برای ارائه پیش‌نهاد قیمت، ارسال بروشور یا ارائه‌ی اطلاعات باشد. ارائه .
  4. پیام خود را بدان.هنگام تماس‌های تلفنی سرد، داشتن برگه یادداشت پیام‌های کلیدی برای جلوگیری از «خالی شدن ذهن» مفید است. استفاده از متن از پیش نوشته شده نیز می‌تواند مفید باشد، اما مراقب باشید که خیلی خشک و سفت به آن نچسبید، وگرنه ممکن است غیرصمیمانه، خشک و بی‌روح به نظر برسید.
  5. پرسنل را آموزش دهیدکارمندانی که تماس‌های تلفنی سرد می‌گیرند باید به‌درستی آموزش‌دیده از همه مهم‌تر، باید با محصول یا خدماتی که می‌فروشند، آشنایی کامل داشته باشند. آن‌ها باید پاسخ هر سوالی را در مورد مواردی مانند پیشینه شرکت، محصولات یا زمان تحویل، آماده داشته باشند.
  6. با قدمی محکم آغاز کناز جایی آرام تماس بگیرید. همیشه خودتان را معرفی کنید، مطمئن شوید با شخص مورد نظر صحبت می‌کنید و با نام او او را مخاطب قرار دهید. به زمان تماس خود نیز توجه کنید؛ برای مثال، تماس‌های دوشنبه صبح و جمعه بعدازظهر با مشاغل ممکن است با استقبال خوبی مواجه نشود.
  7. روی مشتری تمرکز کناز نیازها و مشکلاتی که با آن مواجه هستند، بپرسید. با دقت به جواب‌های آن‌ها گوش کنید. سپس توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند. با اعتماد به نفس صحبت کنید و لبخند بزنید (شاید عجیب به نظر برسد، اما واقعا تاثیرگذار است).
  8. از کانال‌های فروش مختلف استفاده کنید.اگر مشتریان سرد راضی به برقراری ارتباط هستند، می‌توانید با ارسال پیام با آن‌ها تماس بگیرید. ایمیل‌ها هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. پیامک‌ها هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. برگچه‌ها و پست مستقیم و همچنین با استفاده از رسانه‌های اجتماعی اما به یاد داشته باشید که تجارت در اصل ایجاد روابط است که معمولاً بهترین راه آن، ملاقات حضوری و دومین راه، مکالمه تلفنی است.
  9. پیگیری.حتماً هر آنچه را در ابتدا قول داده‌اید انجام دهید، حتی اگر فقط قرار باشد یک ماه دیگر تماس بگیرید.
  10. نتایج را اندازه گیری کنید.تعداد تلاش‌هایتان و نتیجه هر یک را ثبت کنید. تعداد تلاش‌هایی که در نهایت به فروش منجر می‌شوند را یادداشت کنید تا نرخ تبدیل خود را درک کنید. در نهایت، رویکردها و نتایج مختلف خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام نوع رویکرد و کدام سرنخ‌ها موفق‌تر هستند.
مشاهده این مطلب  نه نکته ساده برای متحول کردن فروش آنلاین شما
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...
چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان
تراکت‌ها روشی هوشمندانه برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما در منطقه هستند.ریچل میلر روش تهیه بروشورهای...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070