عشق در هواست: ایدهها و کمپینهای بازاریابی روز ولنتاین
روز ولنتاین روزی برای عشق و جشن است. در این ایام، مردم بیشتر به ابراز عشق و قدردانی از طریق هدیه و کارت، به اشتراک گذاشتن نقل قولها، فیلمها و عکسها و غیره تمایل پیدا میکنند. اگر با نشان دادن عشق و اهمیت دادن به مخاطبان خود با آنها درگیر شوید، میتوانید از فصل ولنتاین برای افزایش دیده شدن برندتان، ایجاد تصویری مثبت و افزایش درآمد استفاده کنید.
با نزدیک شدن روز ولنتاین، طراحی کمپینهای بازاریابی روشی عالی برای ایجاد شور و شوق این فصل است. از اشتراکگذاری پست در شبکههای اجتماعی تا ارائه محصولات ویژه، راههای مختلفی برای استفاده از فرصتهای جذب مخاطب و فروش در این ایام وجود دارد. استفاده از کمپینهای تبلیغاتی مبتنی بر داستانهای عاشقانه میتواند حس نزدیکی و ارتباط عاطفی با مشتریان ایجاد کند. با کمک خدمات سئو وردپرس، میتوانید این داستانها را بهینه کرده و در صدر نتایج جستجو قرار دهید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
ایدههای بازاریابی روز ولنتاین
انتخاب بهترین ایدههای بازاریابی ممکن است دشوار باشد، زیرا گزینههای متعددی در اینترنت وجود دارد. اما نگران نباشید، در ادامه پنج ایده الهامبخش بازاریابی را برای متمایز کردن برندتان در این روز خاص عشق ارائه کردهایم.
پیش از پرداختن به جزئیات، لازم به ذکر است که ما با دقت فراوان، آژانسهای تبلیغات آنلاین برای بررسی شما، طراحی شده تا در فرآیند بازاریابی روز ولنتاین به شما کمک کند.
طراحی یک بخش ویژه در سایت برای هدایای روز ولنتاین میتواند تجربه خرید کاربران را سادهتر کند. با طراحی سایت وردپرس، میتوانید فروشگاه آنلاین خود را با پیشنهادات ویژه، دستهبندیهای مناسبتی و طراحی جذاب برای این روز خاص ارتقا دهید.
بازاریابی ایمیلی
فصل ولنتاین یکی از بهترین زمانها برای جذب مخاطبان از طریق موضوعهای جذاب ایمیل و تسخیر قلب آنها با مجموعهها، پیشنهادات و پیامهای ویژهی عاشقانه است. در اینجا مثالی درخشان از ایمیل ولنتاین Hulu آمده است.
هولو قصد دارد به مخاطبانش در لذت بردن از فضای روز ولنتاین کمک کند و با ارائه گزینههای مختلف برای تماشا و به اشتراک گذاشتن با عزیزانشان، این روز را برایشان خاطرهانگیز کند؛ چرا که «عشق در همه ژانرها وجود دارد» و به این معنی است که برای هر سلیقهای در هولو چیزی پیدا میشود. علاوه بر این، برای اطمینان از باز شدن ایمیلها و مفید بودن محتوای آن برای مخاطبان، هولو این ایمیل را با موضوعی جذاب ارسال میکند: «روز ولنتاین را با زوجهای مورد علاقهی ما بگذرانید».
✔ خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.
ویرایشهای محدود
اگر محصولات یا خدماتی با تم ولنتاین را برای مدت محدود ارائه دهید، توجه بیشتری نسبت به عرضه آنها در زمانهای معمولی جلب خواهید کرد. اوج فصل عشق میتواند فرصتی عالی باشد؛ اگر نمیخواهید آن را از دست بدهید، در اینجا مثالی برای الهام گرفتن آمده است.
وان در سال ۲۰۱۴، درست قبل از فصل ولنتاین، کفشهای «دوستم داشته باش، نداشته باش» خود را معرفی کرد. بازاریابی این کفشها در هر زمانی میتواند سودآور باشد، اما در فصل عشق، در میان گزینههای بدون تم، برجستهتر میشود و شانس افزایش درآمد را بالا میبرد.
راهنمای هدیه (۳ مورد)
خیلیها بهدلیل ناتوانی در انتخاب هدیه برای عزیزانشان، دچار استرس میشوند. انتخاب بهترین هدیه میتواند دشوار باشد، اما راهنماهای هدیه در اجتناب از خرید هدیهای خیلی گران یا خیلی ارزان، مفید هستند. در اینجاست که برند شما میتواند با ارائه گزینههای فراوان، مانند فرشته نجات آنها باشد. شما میتوانید پیشنهادهای هدیه ولنتاین را از هدایای ولنتاین ارزانقیمت و دستساز گرفته تا هدایای لوکس، بر اساس نوع رابطه و ارتباط دستهبندی کنید.
برای مثال میتوانید نگاهی بیندازید کادوهای ولنتاین مجله ووگ برای او با این محتوی مفید، ووگ موفق میشود محصول خودش یعنی محتوا را بفروشد. علاوه بر این، ووگ با همراهی مخاطبان در فرایند دشوار انتخاب هدیه، آگاهی از برند و وفاداری مخاطبانش را افزایش میدهد.
تمرکز را تغییر دهید
با اینکه تصور میشود روز ولنتاین فقط مختص عشق رمانتیک است، اما این روز فقط برای زوجها نیست. در برخی کشورها از جمله آمریکا، دادن کارت و هدیه ولنتاین به دوستان رایج است و سال به سال هم رواج بیشتری پیدا میکند. موضوع دیگری که در روز ولنتاین رواج دارد، تمرکز بر عشق به خود و خرید برای خود شخص است. بنابراین میتوانید یکی از این گزینهها را انتخاب کنید یا برای یک کمپین بازاریابی گستردهتر، همه آنها را تبلیغ کنید.
اگر تصمیم دارید در کمپینهای بازاریابی روز ولنتاین فقط روی دوستی تمرکز کنید، میتوانید تمرکز خود را به روز دیگری از عشق منتقل کنید: روز گالنتاین (متن شما در اینجا قرار گیرد)پارکها و تفریحاتلسلی نُپ، شخصیت مشهور این سریال، این روز را اختراع کرد تا یک روز قبل از ولنتاین جشن گرفته شود و عشق به دوستان و دوستی را ستایش کند.
از طریق گیفی
رسانههای اجتماعی
استفاده از هشتگهای روز ولنتاین میتواند اولین گام در ایجاد یک کمپین بازاریابی مؤثر در شبکههای اجتماعی برای ولنتاین باشد. برای مثال، سایت Etsy هشتگ #etsymatch را ارائه میدهد تا به فروشندگان خود کمک کند در فصل ولنتاین فروش خود را افزایش دهند. همچنین به آنها … مثالهایی از پستهای شبکههای اجتماعی از جمله این هشتگ، تا بتوانند پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مناسب را انتخاب و محصولات قابلتوجه برای پستهای ولنتاین خود را مشخص کنند.
بدون محتوای ویدئویی، نمیشه به کمپینهای شبکههای اجتماعی ولنتاین فکر کرد، درسته؟ ببینیم تارگت چطور با یک ویدیوی جذاب در اینستاگرام، عالی عمل میکنه:
این پست رو در اینستاگرام ببینید
پستی که تارگت (Target) منتشر کرده است
✔ سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.
اگر در خلق کمپین بازاریابی روز ولنتاین برای کسبوکار تجارت الکترونیک خود مشکل دارید اما میخواهید مانند Etsy موفق شوید، بهترین آژانسهای ارائه دهنده را بررسی کنید. خدمات بازاریابی تجارت الکترونیک !
شبیه استفاده از هشتگ، تبلیغ با شعارهای جذاب گزینه منطقی دیگری برای برجسته کردن برند شما و توجهی که به این روز خاص دارد، است. بیایید به چند نمونه شعار روز ولنتاین نگاهی بیندازیم:
هدیهای به او بدهید که او را خوشحال کند.
با پوستت عاشق شو!
هرگز نمیدانی عشق واقعی کجا یافت میشود.
کمپینهای بازاریابی روز ولنتاین که شما را شیفته خود میکنند
روز ولنتاین همیشه روزی مهم در تقویم بازاریابی بوده است. بنابراین میتوانید نمونههای متعددی از کمپینهای بازاریابی ولنتاین پیدا کنید، اما کدام یک منبع الهام شما خواهد بود؟ انتخاب ما برای الهام گرفتن شما در اینجا آمده است:
✔ طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.
دلیل کادبری فایو استار برای روز ولنتاین
تبلیغ روز ولنتاین کادبری فایو استار هند، این ایده را تبلیغ میکند که کادبری همیشه همراه شماست. حتی اگر در این روز ولنتاین کسی را نداشته باشید، کادبری فایو استار و آرامشی که به شما میدهد را دارید: مثلاً عروسی پسرعموی من. بنابراین میتوانید زمانی را در تنهایی سپری کنید، بدون اینکه زوجهای عاشق را ببینید یا خانواده و دوستانتان شما را به پیدا کردن کسی ترغیب کنند.
لش – بهتر با هم
اگر چیزی بدتر از تبلیغات هترو-نرماتیو روز ولنتاین وجود داشته باشد، آن تبلیغات هتروسکسگرایانه است. خوشبختانه، مورد دوم در حال غیرقانونی شدن است، اما هنجارگرایی همچنان حقوق بشر را نقض میکند و کمپینهای تبلیغاتی گاهگاهی به آن دامن میزنند.
پس به عهده شماست که از قدرت بازاریابی برای خلق کمپینی فراگیر مثل کمپین لاش کازمتیکس در سال ۲۰۱۷ استفاده کنید تا هنجارها را بازنویسی و جامعه دگرباشان را جذب کنید، یا از مسیری منسوخ و تبعیضآمیز پیروی کنید.
جرد – جسارتِ وفاداری
تبلیغات ولنتاین جرد بر جسارت و جرأت برای انجام هر کاری که میخواهید، تأکید دارد. نسخههای مختلفی از تبلیغات «جرات کن وفادار باشی» از جرد وجود دارد. این یکی، افرادی را نشان میدهد که از خواستگاری خودداری میکنند اما تصمیم به انجام آن میگیرند.
و در اینجا داستانی دیگر آمده که از کسانی میگوید که میخواهند بیپروا حرف خود را بزنند و هنجارهای اجتماعی مانند کهنسالگرایی، تعصب علیه روابط از راه دور و امثال آن را نادیده بگیرند.
چهارمین تطابق – زمانی که شیطان با ۲۰۲۰ ملاقات کرد
مَچ، یک تبلیغ طنزآمیز برای ولنتاین ساخت که در آن شیطان از این اپلیکیشن برای پیدا کردن عشق استفاده میکند و از هر چیز خوشایند یا عادی مثل دستمال توالت (همانطور که در ویدیو اشاره کرد) دوری میکند.
این آگهی عاشقانهی معمولیِ ماه فوریه نیست، اما به دلیل هوشمندی و بهموقع بودنش، بسیار برجسته است.
با کمک رایان رینولدز، مچ داستانی طنزآمیز عاشقانه روایت کرد که به همه خندهای شیرین بخشید و لحظهای از سال سخت را برایشان آسانتر ساخت. آنها نشان دادند که حتی در دوران سخت، یک شوخی خوب و ایدهای خلاقانه میتواند مردم را به هم نزدیک کند. این کمپین ثابت میکند که طنز و رویکردی منحصر به فرد میتواند پیام ولنتاین را به یاد ماندنی کند، حتی اگر درباره پیدا کردن عشق در غیرمنتظرهترین مکانها باشد.
رباتهای داغ و مجرد تسلا در منطقه شمالبخند
تسلا برای ولنتاین، بهجای تبلیغ ماشینهایش، آگهیای با رباتهایی که بهدنبال عشق میگردند ساخت. این تبلیغ خندهدار و متفاوت بود و نشان داد تسلا خارج از چارچوب فکر میکند. مردم عاشقش شدند و میلیونها بار آن را آنلاین تماشا کردند. این روش هوشمندانهای برای تبلیغ تسلا بود که با استفاده از طنز نشان داد تسلا فراتر از ماشین است و به نوآوری و سرگرمی اهمیت میدهد. این داستان عاشقانه رباتها در ذهن مردم ماندگار شد و برند تسلا را بهیادماندنیتر کرد.
اگر کنجکاو هستید استراتژی بازاریابی تسلا پست وبلاگ ما را درباره تحلیل روشهای ایلان ماسک و استراتژیهای تبلیغاتی غیرپولی در ایجاد هیاهوی گسترده پیرامون برندش، ببینید!
طلای ششاِعشق – روز ولنتاین، اهمیت زیبایی
این کمپین ولنتاین لورآل، عاشقانه پایدار نادیا و همسرش را بهزیبایی به تصویر میکشد و دیدگاه تازهای از عشقی که با وقار پیر میشود، ارائه میدهد. در چهاردهم فوریه، شاهد یک تغییر نقشِ تأثیرگذار هستیم: نادیا با گلی در دست، منتظر همسرش است و نمادی از عشقی سراسر عمر است که هنوز هم غافلگیریها و ژستهای عاشقانه را گرامی میدارد.
این کمپین به زیبایی یادآوری میکند که زیبایی و عشق هیچ سنی نمیشناسند و روز ولنتاین را نه فقط جشن جوانان یا تازه عاشقان، بلکه روزی برای همه کسانی که عشق را در دل دارند، میداند.
استفاده از ایدههای بازاریابی روز ولنتاین برای نشان دادن اهمیت مشتریان به آنها، راهی فوقالعاده برای ارتباط و تعامل با آنهاست. از نسخههای محدود و راهنمای هدیه تا کمپینهای هشتگ و ایمیل، گزینههای زیادی برای افزایش آگاهی از برند و رونق فروش در فصل ولنتاین وجود دارد.