Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

تبلیغات لینکدین: آیا ارزشش را دارند؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

از زمان راه‌اندازی لینکدین در سال ۲۰۰۳، این پلتفرم به خاطر ویژگی منحصربه‌فرد خود در دسترسی به شبکه‌ای حرفه‌ای شناخته شده است.

برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی، لینکدین به متخصصان صنایع از سراسر جهان امکان ارتباط، همکاری و یادگیری در محیطی امن را می‌دهد.

درباره تبلیغات لینکدین، عده‌ای از آن تعریف می‌کنند و برخی دیگر شدیدا از آن متنفرند.

امیدوارم پس از خواندن این مقاله، مشخص شود که آیا باید در این پلتفرم تبلیغ کنید یا خیر. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا اینکه آیا باید از پلتفرم حرفه‌ای برای آگاهی‌بخشی ارگانیک استفاده کنید. در کنار استفاده از تبلیغات در لینکدین، توجه به خدمات سئو وردپرس نیز می‌تواند در جذب مشتریان از طریق موتورهای جستجو و ارتقای رتبه سایت شما در گوگل مؤثر باشد.

چه کسانی از لینکدین استفاده می‌کنند؟

با کمال تعجب، لینکدین مخاطبان بسیار متنوعی دارد، نه فقط ما بزرگسالان خسته کننده!

همانطور که انتظار می‌رود، این پلتفرم که بر اساس مشاغل و حرفه‌ای‌ها فعالیت می‌کند، تعداد زیادی از افرادی را که پیش از این شغل ثابتی دارند به خود جذب می‌کند.

اما لینکدین همچنین محلِ چهل و شش میلیون دانش‌آموز و فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاه‌ها. اگر دنبال کاری هستید که بلافاصله بعد از دانشگاه بتوانید شروع کنید، جای بهتری برای جستجو پیدا نمی‌کنید.

در اینجا برخی نکات کلیدی دیگر آمده است جمعیت‌شناسی لینکدین باید بدانید:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • بیش از 70 درصد کاربران خارج از ایالات متحده هستند.
  • 57 درصد کاربران مرد و 43 درصد زن هستند.
  • 24 درصد از نسل هزاره (۱۸ تا ۲۴ ساله) از لینکدین استفاده می‌کنند.
  • میانگین درآمد کاربران لینکدین سالانه ۴۶۶۴۴ دلار است.

اگر مخاطبان شما با مخاطبان لینکدین همخوانی ندارند، قبل از صرف وقت برای شناخت قابلیت‌های آن، ادامه ندهید.

اما همانطور که گفتم، لینکداین طیف وسیعی از کاربران را دارد، پس مخاطبان هدف شما احتمالا از قبل در آن عضو هستند.

قالب‌های تبلیغاتی لینکدین

هنگام انتخاب هدف کمپین، لینکدین رویکردی مشابه فیسبوک دارد و آن‌ها را به گروه‌های کوچکتر تقسیم می‌کند.آگاهیآگاهی از برندملاحظهبازدیدهای وب، تعامل و تعداد بازدید ویدیوها، وتبدیل‌هاجذب مشتری، تبدیل‌های وب، متقاضیان شغل

منبع: لینکدین

پس از انتخاب هدف کمپین، وقت آن است که فرمت تبلیغ خود را انتخاب کنید.

محتوای تبلیغاتی

تبلیغات حمایت‌شده، پست‌های تقویت‌شده از صفحات شرکت‌ها هستند. ساختار آن‌ها مانند پست‌های معمولی است و می‌توانید عنوان و رسانه‌ی آن‌ها را ویرایش کنید، اما علاوه بر این، یک لینک حمایت‌شده برای دنبال کردن کاربران نیز به آن اضافه می‌شود.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی لینکدین، بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا نمایش، در نوار کناری صفحه کاربران نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات با لوگوی شرکت همراه هستند و تصویر دیگری ندارند.

پیام‌ تبلیغاتی اسپانسری

تبلیغات ایمیل‌های حمایت‌شده خود گویا هستند؛ به شما اجازه می‌دهند پیام از پیش نوشته‌شده‌ای را به طور همزمان برای چندین کاربر هدفمند ارسال کنید. این نوع تبلیغات سرنخ‌های با کیفیتی تولید می‌کند و اغلب برای یافتن متقاضیان شغل استفاده می‌شود.

تبلیغات نمایشی برنامه‌ریزی‌شده

شبیه بیشتر وب‌سایت‌ها، لینکداین هم اجازه می‌دهد تبلیغات تصویری در کنار سایتش نمایش داده شود. شرکت‌های مختلف برای این فضای تبلیغاتی مزایده می‌گذارند و آن به بالاترین پیشنهاد دهنده می‌رسد. از نظر خلاقیت، تبلیغات تصویری لینکداین نسبتا استاندارد هستند.

تبلیغات پویا

تبلیغات پویا که احتمالا یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های تبلیغاتی هستند، می‌توانند به‌شدت شخصی‌سازی شوند. آیا تا به حال عکس پروفایل خود را در کنار لوگوی یک شرکت دیده‌اید که شما را به بازدید از صفحه‌ی آن‌ها ترغیب می‌کرد؟ این نمونه‌ای از یک تبلیغ پویا است.

می‌توانید انتخاب کنید که ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنید، آگهی‌های شغلی را منتشر کنید، منابعی برای دانلود قرار دهید و موارد بسیار دیگر.

گزینه‌های هدف‌گیری

اگر از کاربران فعال لینکداین باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که برخی از ارتباطاتتان به موفقیت‌های خود می‌بالند. هرچند این موضوع ممکن است آزاردهنده باشد، اما به این معنی است که لینکداین می‌تواند داده‌های بسیار دقیقی را جمع‌آوری کند که به شما در هدف‌گیری افراد مرتبط کمک خواهد کرد.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

همچنین، طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که تجربه کاربری مناسبی را برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید، تا پس از مواجهه با تبلیغات شما، بتوانند به راحتی و با اطمینان وارد سایت شما شوند و اطلاعات بیشتر را مشاهده کنند. این ترکیب از تبلیغات و استراتژی‌های دیجیتال می‌تواند به افزایش فروش و رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

بنابراین، لینکدین به قابلیت‌های هدف‌گیری خود شهرت دارد. در واقع، فهرست گسترده‌ای از دسته‌های جمعیتی برای هدف‌گیری شما ارائه می‌دهد.

  1. مکان
  2. زبان
  3. عنوان شغلی
  4. شغل
  5. سابقه کار
  6. سال‌های تجربه
  7. نام شرکت
  8. رشته فعالیت شرکت
  9. اندازه شرکت
  10. گروه‌ها
  11. مهارت‌ها
  12. علاقه‌ها
  13. مدرسه
  14. سن
  15. جنسیت

علاوه بر این فهرست عظیم داده‌های هدف‌گیری، می‌توانید حساب‌های خاص، لیست مخاطبین خود و افرادی که پیش‌تر از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند را هدف قرار دهید.

هدف‌گیری حساب‌هابه شما امکان می‌دهد گروهی خاص از افراد را هدف قرار دهید که امید می‌رود برای کمپین شما مرتبط‌تر باشند و فروش، سرنخ یا هر چیزی که به دنبال آن هستید را برای شما افزایش دهند.

هدف‌گیری مخاطببه شما امکان می‌دهد هدف‌گذاری تبلیغات خود را بر اساس فهرست مخاطبین موجود، چه لیست ایمیل و چه هر نوع داده‌ی مشتری دیگری، شخصی‌سازی کنید.

با دانلود و نصببرچسب بینش لینکدینلینکداین می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده‌اند، در این پلتفرم حساب کاربری دارند یا خیر.

این روش هدف‌گیری مؤثر است و می‌تواند منجر به تولید ده برابر نرخ کلیک بالاتر نرخ کلیک

آیا تبلیغات لینکدین گران هستند؟

متاسفانه، بله. اما سوال این است که آیا این کار موجه است؟

به نظر من بله. قابلیت‌های هدف‌گیری لینکدین به شما امکان می‌دهد کاربران خاصی را که احتمالاً نتیجه‌بخش هستند هدف قرار دهید و این هزینه را به صرفه‌ای خوب تبدیل می‌کند.

مثل بیشتر پلتفرم‌ها، هزینه براساس پیشنهاد و بودجه تعیین می‌شود؛ یعنی هزینه کلی شما بسته به اهداف کمپینتان، می‌تواند متفاوت باشد.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

چون مخارج شما با بودجه قابل کنترل است، برخی ملاک‌ها تعیین شده‌اند

  1. بودجه روزانه ۱۰ دلار برای هر کمپین
  2. بودجه کل هر کمپین 10 دلار (ویژه‌گی اختیاری برای محتوای حمایت‌شده)
  3. دو دلار برای هر کلیک یا هر هزار نمایش در کمپین‌های تبلیغات متنی

آیا باید در لینکدین تبلیغ کنید؟

نمی‌توانم پاسخ قطعی بله یا خیر بدهم؛ زیرا از کسب‌وکار و اهداف شما اطلاعی ندارم، اما می‌توانم در مورد حمایت کارکنان توضیح دهم.

این جایی است که کارمندان سازمان محل کار خود را تبلیغ می‌کنند (معمولاً در این فرآیند پاداشی دریافت می‌کنند). از نظر تبلیغ محصول، لینکدین توسط حمایت کارکنان پیش می‌رود و تبلیغات نمی‌تواند به نتایج آن‌ها برسد.

اگر بخواهید محصول خود را با بازاریابی اغواکننده‌ای در محیطی از متخصصان صنعت و صاحبان مشاغل بالقوه تبلیغ کنید، احتمالاً فریب نمی‌خورند.

اما ارتقای شغلی و شناخته شدن برند، چیز دیگری است.

اگرچه کارمندان می‌توانستند از شبکه خود برای تبلیغ فرصت شغلی استفاده کنند، اما دامنه‌ی نفوذ و هدفمندی آن‌ها هرگز به اندازه‌ی یک آگهی نمی‌شد.

قابلیت‌های هدف‌گیری تبلیغات لینکدین فوق‌العاده است و برای جستجوی متقاضیان شغل، هیچ روش بهتری برای جذب داوطلبان با کیفیت وجود ندارد.

قبل از رفتن…

از خودتان این پرسش‌ها را بپرسید:

  1. اهداف تجاری من چیست؟
  2. مخاطبان من در لینکداین هستند؟
  3. آیا تبلیغات لینکدین می‌تواند به دستیابی به اهداف تجاری من کمک کند؟

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *