Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

ساماندهی محصولات در شاپفای

بررسی سریع تیترهای مقاله

چگونگی ساماندهی محصولات با مجموعه‌های شاپ فای و افزایش فروش

ساماندهی محصولات در شاپفای زمانی اثربخش‌تر می‌شود که با خدمات سئو وردپرس همراه باشد. استفاده از ابزارهای سئو در وردپرس برای هدایت ترافیک به صفحات محصول شاپفای، باعث افزایش بازدید و فروش می‌شود. با بهینه‌سازی محتوا و تصاویر محصولات، لینک‌سازی هدفمند، و تحلیل داده‌های جستجو، می‌توانید جایگاه خود را در بازار آنلاین تقویت کنید.

Representation of shoppers finding products faster on stores with Shopify Collections

نحوه سازماندهی محصولاتتان در شاپیفای چیدمان فروشگاه، تاثیر زیادی بر نحوه مرور و خرید کاربران و در کل، تجربه آن‌ها دارد. استفاده صحیح از مجموعه‌های شاپفای می‌تواند به سازماندهی بهتر فروشگاه شما کمک کرده و در نهایت، فروش را افزایش دهد.

احتمالا از زمان راه‌اندازی فروشگاهتان، کلی برای دسته‌بندی و ساختار برچسب‌هایتان زحمت کشیده‌اید و وقت زیادی صرف مرتب کردن همه چیز کرده‌اید. اما می‌دانید که هنوز می‌توان آن را بهتر کرد و دانستن نحوه سازماندهی محصولات در شاپایفای به شما در این زمینه کمک می‌کند.

خوشبختانه تنها نیستید. ما به تعداد زیادی از صاحبان فروشگاه‌های شاپفای که دقیقا مثل شما هستند، در سازماندهی محصولات و طراحی تم‌هایی جذاب و در نهایت، افزایش فروش کمک کرده‌ایم. هدف اصلی ما همواره خواهد بود… افزایش تبدیل‌ها برای فروشگاه شما

همه چیز با مجموعه‌های شاپایف آغاز و پایان می‌یابد.

اگرچه شاپفای برای مدیریت فروشگاه آنلاین فوق‌العاده است، اما طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا فروشگاه خود را با امکانات بیشتر و انعطاف‌پذیری بالا گسترش دهید. با ایجاد صفحات وبلاگ و آموزش‌های مرتبط با محصولات، محتوای ارزشمندتری برای مشتریان فراهم کنید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

مقدمات: مجموعه‌های شاپایف چیست؟

دانش سازماندهی محصولات در شاپيفای با قابلیت اصلی سازماندهی این نرم‌افزار، یعنی مجموعه‌های شاپيفای، آغاز و پایان می‌یابد. این اصل ساده‌ی سازماندهی به شما اجازه می‌دهد تا همزمان محصولات خود را سازماندهی و فیلتر کنید. حتی می‌توانید تم خود را سفارشی کنید تا نمایش و تجربه‌ی کاربری را بیشتر بهبود ببخشید.

به عبارت دیگر، مجموعه‌ها به شما کمک می‌کنند تا محصولات مشابه را در گروه‌هایی دسته‌بندی کنید که برای مشتریان بالقوه شما منطقی باشد. با تغییر موجودی و اهداف تجاری خود، می‌توانید نام مجموعه‌ها را تغییر دهید. مثال‌هایی از این دست عبارتند از:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • تی‌شرت‌ها
  • تی‌شرت‌های آستین کوتاه
  • ژاکت‌های زشت
  • کالاهای تخفیف خورده یا حراج
  • رنگ‌های خاص
  • هدیه برای کودکان یا جنسیت خاص
  • و بیشتر

هر دسته‌بندی منطقی می‌تواند به مجموعه‌ای در شاپفای تبدیل شود. این مجموعه‌ها با هم، به فروشگاه و موجودی شما کمک می‌کنند تا از انبار بزرگ و دشوار برای مرور، به بخش‌های جداگانه و قابل مرور آسان‌تر تبدیل شوند. مرور آسان، مشتریان را راضی می‌کند و مشتریان راضی به فروش منجر می‌شوند.

جمع‌آوری خودکار در مقابل دستی: آنچه باید بدانید

Two people looking at promotional offers filtered by Shopify Collections

تمام مجموعه‌های شاپفای یکسان نیستند. این پلتفرم بین دو نوع مجموعه که نحوه سازماندهی فروشگاه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تفاوت قائل می‌شود: خودکار و دستی. هرچند این دو نوع از نظر کاربر یکسان به نظر می‌رسند، اما مدیریت آن‌ها در پشت صحنه متفاوت است. بیایید هر یک از آن‌ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مجموعه‌های دستی شاپيفای

ساده‌ترین نوع مجموعه، مجموعه‌ای است که به‌صورت دستی ایجاد می‌شود. پس از ایجاد آن، می‌توانید هر محصولی را که باید جزئی از مجموعه باشد انتخاب کنید؛ این مجموعه تا زمانی که محصولی را حذف یا به آن اضافه نکنید، ثابت می‌ماند.

همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، مجموعه‌های دستی به کار مداوم نیاز دارند. باید مرتب آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه محصولات موجود در آن‌ها همچنان مناسب هستند. اما اگر قصد دارید مجموعه را خودتان مدیریت کنید، مثلا فروش فصلی محدودی برای پوشاک ترتیب دهید، مجموعه‌های دستی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

مجموعه‌های خودکار شاپفای

همانطور که از نامش پیداست، مجموعه خودکار بخش زیادی از نگهداری دستی را حذف می‌کند. شاپفای ۶۰ شرط جداگانه ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد محصولی را به صورت دستی به هر مجموعه‌ای که مشخص می‌کنید اضافه یا از آن حذف کنید. برخی از این ۶۰ گزینه عبارتند از:

  • محصولاتی که نام یکسانی دارند یا نام آنها از یک بخش مشترک شروع می‌شود
  • محصولاتی که در یک دسته بندی قرار دارند
  • آیتم‌هایی که اطلاعات متا یکسانی دارند، مثل رنگ
  • محصولاتی که برچسب محصول یکسانی دارند
  • محصولاتی با قیمت یکسان یا در یک بازه قیمتی مشابه
  • و بیشتر.

همچنین می‌توانید چند شرط را با هم ترکیب کنید تا نتایج را دقیق‌تر کنید. برای مثال، می‌توانید محصولاتی را در یک بازه قیمتی و در یک دسته‌بندی مشابه نمایش دهید. پس از تنظیم شروط، شاپفای به طور خودکار هر محصولی را که با معیارها مطابقت داشته باشد به مجموعه اضافه می‌کند و محصولاتی را که دیگر مطابقت ندارند، حذف می‌کند.

امکانات تنظیمات اینجا تقریباً بی‌پایان است. برای مثال، می‌توانید محصولات را با برچسب‌های فصلی یا مخاطبان هدف‌گذاری کنید و سپس ببینید که به‌طور پویا و در صورت نیاز به مجموعه‌ها اضافه می‌شوند. اما به خاطر داشته باشید که پس از خودکار کردن فرایند، اضافه و حذف دستی دیگر امکان‌پذیر نیست و انعطاف‌پذیری را کاهش می‌دهد مگر اینکه معیارها یا جزئیات محصول را تغییر دهید.

چگونگی برنامه‌ریزی ساختار سازمانی با استفاده از مجموعه‌ها

مجموعه‌های شاپيفای ابزاری برای سازماندهی فروشگاه آنلاین شما هستند، اما برای کارآمد بودن به استراتژی سازماندهی نیاز دارید. پس قبل از ایجاد مجموعه‌ها برای فروشگاهتان، باید ساختار سازماندهی را به‌دقت بررسی کنید.

ابتدا باید هر محصول را بررسی کنید. اگر تعداد محصولات بسیار زیاد باشد، این مرحله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این صورت باید تعادل مناسبی بین تعداد مجموعه‌های احتمالی و تعداد محصولات در هر مجموعه برقرار کنید.

به رقبا نگاه کنید و ببینید چه چیزی برای آن‌ها جواب می‌دهد. تحقیقات و اطلاعات مخاطبان را بررسی کنید تا از ترجیحات آن‌ها آگاه شوید. در نهایت، به تجربه‌ی کاربران خود فکر کنید و چگونگی جلوگیری از کلیک یا اسکرول بیش از یک دقیقه را برنامه‌ریزی کنید.

از آنجا، مجموعه‌هایی را که منطقی‌تر هستند، مشخص کنید. به‌خصوص اگر فروشگاه خود را بر اساس این اصل سازماندهی می‌کنید، بسیار مهم است که هیچ محصولی را حذف نکنید. ساختار سازماندهی باید همیشه از ایجاد دسته‌بندی «سایر» که مخاطبان به ندرت به آن مراجعه می‌کنند، اجتناب کند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

چگونه ساختار سازمانی خود را در شاپفای پیاده‌سازی کنید

پیاده‌سازی ساختار سازمانی در فروشگاه آنلاین شما، کاری نیست که بتوان به‌اشتباه یا در آخرین لحظه انجام داد. درست انجام دادن آن بسیار زمان‌بر است، اما اگر می‌خواهید تجربه‌ی کاربری مثبتی برای مشتریان بالقوه خود تضمین کنید، امری ضروری است.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *