Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونگی راه‌اندازی یک همکاری بازاریابی موفق

بررسی سریع تیترهای مقاله

برقراری اتحادهای بازاریابی استراتژیک با دیگر کسب‌وکارها، یکی از اقتصادی‌ترین راه‌ها برای دسترسی به مخاطبان جدید است. شبکه پرورش پنج مرحله برای موفقیت در همکاری‌های بازاریابی را طی می‌کند

بزرگ‌ترین چالش برای بیشترِ برندهای جدید نبود آگاهی است؛ به همین دلیل بیش از ۸۰ درصد از کسب‌وکارها می‌گویند که یافتن مشتریان جدید یکی از بزرگ‌ترین موانع رشد آن‌هاست. این نیاز، همراه با بودجه محدود همین موضوع، بسیاری از برندها را به سمت همکاری‌های بازاریابی برای رونق کسب‌وکارشان سوق می‌دهد.

اما همکاری همچنان یکی از رازهای پنهان دنیای کارآفرینی است. بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌های نوپا و کسب‌وکارهای کوچک برای یافتن مشتریان جدید با یکدیگر همکاری می‌کنند، زیرا این می‌تواند یکی از مؤثرترین و اقتصادی‌ترین راه‌های رشد یک کسب‌وکار باشد.

در یک سوی طیف، کسب‌وکارها به‌طور مشترک محصولات کاملا جدیدی را خلق می‌کنند یا به‌طور کامل کمپین‌های بازاریابی یا تبلیغات روی بسته‌بندی را با هم اجرا می‌کنند. در سوی دیگر طیف، شرکت‌های نوپای باهوش با برندهای دیگر همکاری می‌کنند تا یکدیگر را تبلیغ کرده و محصولات یکدیگر را به اشتراک بگذارند و دامنه نفوذ خود را گسترش دهند.

در اینجا نحوه راه‌اندازی یک [موفقیت‌آمیز] آمده است. همکاری بازاریابی و با بودجه کم به نتیجه برسید.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا همکاری‌های بازاریابی موفقی را راه‌اندازی کنید. با ایجاد یک سایت حرفه‌ای و مناسب برای همکاری‌های تجاری، می‌توانید برندهای دیگر را به همکاری دعوت کرده و محصول یا خدمات خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید. سایت وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که همکاری‌های بازاریابی خود را به‌صورت شفاف نمایش داده و از ابزارهای مختلف برای مدیریت روابط تجاری خود استفاده کنید.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند همکاری‌های بازاریابی شما را تقویت کند. با بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، می‌توانید به نتایج بهتری در جستجوهای مرتبط دست یابید و در نتیجه از همکاری‌های بازاریابی بیشتری بهره‌مند شوید. این خدمات به شما کمک می‌کنند تا محتوای سایت خود را برای مخاطبان هدف بهینه‌سازی کرده و از طریق جذب ترافیک و افزایش دیده‌شدن، موفقیت همکاری‌های بازاریابی‌تان را افزایش دهید.

اهداف خود را به‌وضوح مشخص کنید.

هر بازاریابی موثری با ایده روشنی از آنچه می‌خواهید به دست آورید، آغاز می‌شود و توسعه فعالیت‌های بازاریابی مشارکتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

ابتدا، هدف خود را مشخص کنید. مشخص کنید که آیا می‌خواهید به افراد بیشتری برسیم چه بخواهید به هدفی بسیار خاص برسید یا گروه خاصی از مردم شاید بخواهید آن را بهبود ببخشید آبروی برند یا پاداش دهید یا تشویق کنید. مشتریان وفادار به نوعی

شناخت اهداف خودتان به شما کمک می‌کند تا در مورد فعالیت‌هایی که می‌خواهید با برند دیگری انجام دهید، شفاف باشید.

مثل مشتری فکر کنید

داشتنِ مشتری در مرکز تمام تصمیمات بازاریابی شما، مشتری اهمیت دارد. هنگام انتخاب برند برای همکاری، مشتری بهترین نقطه شروع است. مشتریان شما از چه برندهایی خرید می‌کنند و با کدام برندها در تعامل هستند؟ آرزوی خرید کدام برندها را دارند؟ کدام برندها مکمل برند شما هستند؟

تمام برندهایی که مشتریانتان با آن‌ها در ارتباط هستند را شناسایی کنید؛ در این صورت، فهرست بلندی از برندهایی خواهید داشت که می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید و مشتریانی مشابه مشتریان فعلی خود پیدا کنید.

به برند خود وفادار باشید

آخرین معیار انتخاب بهترین برندها برای همکاری، تناسب برندهاست. موثرترین همکاری‌های بازاریابی زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیت اصلی برندهای درگیر، واقعا با هم هماهنگ باشند.

چه علت مشترکی باشد، چه ارزش‌های برند هماهنگ، چه لحن صدای مشابه، برای ایجاد رابطه‌ای موفق و نه سطحی، باید میان شما و شریک بالقوه‌تان، چیزی مکمل وجود داشته باشد.

وقتی مک‌دونالد در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یکی از شرکای تجاری المپیک لندن معرفی شد، با انتقادات شدیدی روبرو شد؛ زیرا ارزش‌های ادراکی این دو برند با هم تناقض داشتند. در مقابل، همکاری نایک و اپل برای تولید لوازم جانبی تناسب اندام که با هم ارتباط دارند، کاملا منطقی و برای مصرف‌کننده ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

به همین ترتیب، هنگامی که نوشیدنی‌های بی‌گناه می‌خواستیم به بچه‌ها درباره غذا و نوشیدنی‌های سالم آموزش دهیم، بنابراین آنها را با شرکتی که باغچه سبزیجات آماده در جعبه ارائه می‌دهد، همکاری دادیم. باغ موشک‌ها و کمپینی روی بسته‌بندی محصول راه‌اندازی کرد.

به سود متقابل فکر کنید، نه پرداخت.

همیشه جایی برای کارهای پولی وجود خواهد داشت. قراردادهای حمایت مالی اما بهتر است روابط بر پایه منافع مشترک بنا شوند نه مبادلات پولی. پس از شناخت مخاطب هدف و اهداف خود، نکته اصلی یافتن ارزش‌هایی است که می‌توانید به شرکای بالقوه برند خود ارائه دهید.

می‌توانید در ازای تبلیغات رایگان، محصولاتی را هدیه دهید؛ جوایزی را برای پوشش خبری در رسانه‌ها ارائه کنید؛ مسابقات دیگران را در بازاریابی خود بگنجانید و در ازای آن، در مسابقات آن‌ها حضور داشته باشید – فرصت‌ها بی‌نهایت هستند.

نگران نباشید که چون کوچک هستید یا بازاریابی زیادی انجام نمی‌دهید، چیزی برای ارائه ندارید. اگر فقط یک مغازه دارید، برندهای غیرخرده فروشی زیادی هستند که مشتاق دسترسی به افرادی هستند که هر روز از مغازه شما عبور می‌کنند.

اگر (چیزی فوق العاده) دارید دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی یا خبرنامه الکترونیکی اگر محصولی مورد پسند گروه خاصی از مصرف‌کنندگان باشد، آنگاه آن محصولات، دارایی‌های شما هستند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

روی رابطه تمرکز کنید

در ازای جذب مشتریان جدید و تبلیغ کسب‌وکارتان با کمترین هزینه یا بدون هزینه، آماده باشید تا زمان زیادی را برای ایجاد رابطه‌ای قوی با شریک تجاری خود صرف کنید.

درباره اهداف هر دو نفرتان صادق و روراست باشید و از ابتدا بر روی اهداف مشترک توافق کنید. اگر تعادل مناسبی برقرار شود، هردوی شما تمایل خواهید داشت بارها و بارها این فعالیت‌ها را تکرار کنید و این، زمانی را که صرف پیدا کردن، ملاقات و همکاری با یکدیگر کرده‌اید، جبران خواهد کرد.

در مراحل اولیه برنامه‌ریزی، انعطاف‌پذیر و خلاق باشید. پس از تعیین ایده اصلی همکاری، تمام بخش‌های کسب‌وکار خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه و کجا می‌توانید ایده‌تان را در کانال‌های بازاریابی متعدد گسترش دهید. با تقویت فعالیت در ایمیل، تبلیغات چاپی یا رسانه‌های اجتماعی، بازگشت سرمایه (ROI) بهتری برای زمانی که صرف می‌کنید، خواهید داشت.

از قبل برنامه‌ریزی کنید و به‌وضوح مشخص کنید چه کسی چه کاری را تا چه زمانی انجام می‌دهد. بهترین ایده‌ها هم ممکن است در مرحله اجرا با شکست مواجه شوند، بنابراین زمانی را برای بررسی جزئیات و توافق اولیه بر سر مسئولیت‌ها اختصاص دهید.

اگر وجود داشته باشد کپی خلاقانه یا اثر هنری ضروری است فرایندی طراحی شود که هر دو طرف بتوانند به‌موقع و تا قبل از مهلت مقرر آن را امضا کنند. برای حل اختلافات احتمالی بدون فشار زمان، زمان اضافی در نظر بگیرید. و برخی از… شاخص‌های کلیدی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که هر دوی شما آن را روش مناسبی برای پیگیری موفقیت می‌دانید.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *