Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونه قیمت خدمات خود را تعیین کنید

بررسی سریع تیترهای مقاله

قیمت‌گذاری یک خدمت می‌تواند دشوارتر از قیمت‌گذاری محصول رسیدن به نتیجه درست، به معنای ارزش گذاشتن برای وقت و تخصص خود و ارزیابی دقیق برداشت‌های مشتری است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید قیمت خدمات خود را بررسی کنید؛ مثلاً شاید گواهی‌نامه رسمی دریافت کرده‌اید، شاید هزینه‌های شما افزایش یافته یا می‌خواهید کسب‌وکار خود را گسترش دهید. هر دلیلی که داشته باشید، قبل از تعیین قیمت جدید برای خدماتتان باید با دقت برنامه‌ریزی کنید.

ابتدا باید شناسایی مزایا خدمات شما به مشتریان مزایایی ارائه می‌دهد و برای هر یک از این مزایا ارزشی تعیین می‌کند.

بازار خود را تحقیق کنید

گام بعدی انجام برخی کارهای ساده است تحقیقات بازار در اینترنت جستجو کنید تا ببینید با چه کسانی رقابت می‌کنید، چه خدماتی ارائه می‌دهند و قیمت‌های آن‌ها چقدر است.

اگر قیمت‌های فعلی یا پیش‌بینی‌شده‌ی خود را بیشتر از رقبا با این کار، ممکن است مشتریانتان را از دست بدهید و رقیبان شما از آن بهره ببرند. اما این بدان معنا نیست که باید قیمت‌هایتان را به شدت کاهش دهید؛ زیرا اگر قیمت‌ها را خیلی پایین بگذارید، مشتریان ممکن است تصور کنند که خدمات شما بی‌کیفیت است.

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

هزینه‌های خود را محاسبه کنید

بعد، باید بفهمید ارائه خدماتتان به مشتریان چه هزینه‌ای دارد. هزینه‌هایتان را محاسبه کنید. هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم هنگام ارائه خدمات خود، از جمله نیروی کار، آموزش، هزینه‌های سربار شامل موجودی و مواد مصرفی و بازاریابی، باید مشخص کنید که تا چه میزان این هزینه‌ها باید در قیمت‌گذاری شما لحاظ شوند.

دو مدل قیمت‌گذاری اساسی وجود دارد: قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه که شامل افزودن سود به هزینه‌های سر به سر است و قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش که ارزش خدمات شما را برای مشتریان در نظر می‌گیرد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

(متن فارسی جایگزین شود) قیمت مبتنی بر ارزش نشان‌دهنده‌ی مبلغی است که مشتری حاضر به پرداخت آن است. اگر مشتریان وفادار داشته باشید، خدمات باکیفیتی ارائه دهید یا نسبت به رقبا برتر باشید، می‌توانید قیمت بیشتری تعیین کنید.

نظرات مشتریان درباره قیمت‌هایتان را جمع‌آوری کنید

برای سنجش ارزش خدمات خود، از مشتریان بپرسید حاضرند چه مبلغی بپردازند و چرا. بهترین ارائه دهنده خدمات در منطقه شما کیست؟ مشتریان چه چیزی را در قبال پول خود انتظار دارند؟ آنها تا چه حد به مدارک و تجربه اهمیت می‌دهند؟

بازخورد بگیرید به تنهایی استانداردهای خدمات همچنین، ببینم در مقایسه با بازار در چه وضعیتی هستید.

بهترین زمان برای جمع‌آوری بازخورد در مورد خدمات شما، بلافاصله پس از ارائه آن و زمانی است که هنوز در ذهن مردم تازه است. یک پرسشنامه ساده به‌خوبی جواب می‌دهد. همچنین می‌توانید نظرسنجی‌های ساده‌ی آنلاین انجام دادن مشتریان ممکن است به دلیل ناشناس بودن، در نظرسنجی آنلاین صادقانه‌تر و راحت‌تر پاسخ دهند.

قیمت گذاری کنید

پس از ارزیابی ارزش پیشنهادی خود، می‌توانید قیمت‌گذاری کنید. مشتریان در صورتی که افزایش قیمت غیرمنطقی به نظر برسد، کمتر آن را تحمل می‌کنند. ناگهانی و هیچ توجیهی ندارد.

به این فکر کنید که آیا ارائه ارزش افزوده همزمان با افزایش قیمت، به‌طوری که مشتریان احساس کلاهبرداری نشوند، ارزش دارد یا نه. همچنین می‌توانید تغییرات قیمت را به‌صورت آزمایشی اجرا کنید تا ببینید چگونه پذیرفته می‌شوند.

هر شش ماه یک‌بار باید قیمت‌های خود را بررسی کنید تا از تغییرات بازار آگاه باشید و قیمت‌ها را با توجه به هزینه‌ها و تغییرات بازار به‌روز کنید. این کار از افزایش ناگهانی و قابل‌توجه قیمت‌ها که به دلیل عدم بررسی قیمت‌ها برای مدت طولانی اتفاق می‌افتد و برای مشتریان ناخوشایند است، جلوگیری می‌کند.

داشتن یک طرح قیمت‌گذاری هم مهم است استراتژی قیمت‌گذاری شما باید با این مطابقت داشته باشد.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *