Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چطور از موفقیت تبلیغات بومی اطمینان حاصل کنیم؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

تبلیغات بومی، دنیای فناوری تبلیغات را تسخیر کرده است. سال گذشته، پیش‌بینی ای‌مارک‌تر تبلیغ کنندگان آمریکایی در سال ۲۰۲۳ به‌تنهایی ۹۷.۴۶ میلیارد دلار صرف تبلیغات بومی خواهند کرد، در حالی که گزارش دیگری از… بازارهای آینده پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار تبلیغات بومی تا سال ۲۰۳۲ به ۶۵۰ میلیارد دلار برسد و در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ با نرخ رشد سالانه مرکب ۳۷۵ درصد رشد کند.

چرا این شور و شوق برای تبلیغات بومی وجود دارد؟ به سادگی، چون موثر است. در واقع، آنقدر موثر است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد بودجه خود را در مقایسه با سایر قالب‌ها، بسیار بیشتر به کار ببرند. به طور خلاصه، تبلیغات بومی که طبیعی‌تر، مرتبط‌تر با محتوا و به طور یکپارچه با محتوای اطراف (که کاربر برای دیدن آن به وب‌سایت یا اپلیکیشن آمده است) ترکیب می‌شوند، عملکرد بالاتری دارند.

تبلیغات بومی دیده می‌شوند. پنجاه و سه درصد بیشتر از تبلیغات نمایشی بود و قصد خرید را ۱۸٪ افزایش داد. علاوه بر این، گاهی اوقات تعامل بصری کمی بیشتر از محتوای اصلی ویرایشی صفحه بود – با نرخ کلیک بالاتر.

آن‌ها همه کاره هم هستند. شما تبلیغات بومی را در فید شبکه‌های اجتماعی، به‌عنوان تبلیغات پولی در نتایج موتورهای جستجو، به‌عنوان لیست‌های تبلیغاتی در سایت‌هایی مانند آمازون و به‌عنوان پیشنهاد محتوای مرتبط در انتهای مقالات مشاهده خواهید کرد.

اما موفقیت در تبلیغات بومی تضمین‌شده نیست، بنابراین در اینجا پنج نکته برای استفاده مؤثرتر از تبلیغات بومی آورده شده است.

برای اطمینان از موفقیت تبلیغات بومی، اولین قدم درک عمیق نیازها و ترجیحات مخاطب هدف است. تبلیغات بومی باید با محتوای موجود در پلتفرم هم‌راستا باشد و به‌گونه‌ای طراحی شود که احساس غیرتجاری و طبیعی ایجاد کند. استفاده از ابزارهای تحلیل داده و پیگیری عملکرد تبلیغات می‌تواند به کسب‌وکارها این امکان را دهد که بازخورد فوری بگیرند و در صورت لزوم تغییرات سریع اعمال کنند. همچنین، انتخاب پلتفرم‌های مناسب که مخاطبان هدف را جذب می‌کنند، بسیار حیاتی است. از این رو، استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر داده می‌تواند تبلیغات بومی را به گزینه‌ای مؤثر برای افزایش تعامل و تبدیل مخاطب به مشتری تبدیل کند.

برای کسب‌وکارهایی که به طراحی سایت وردپرس علاقه دارند، تبلیغات بومی می‌تواند در صفحات وب‌سایت به‌طور مؤثری به کار رود تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد. با استفاده از خدمات سئو وردپرس و ایجاد محتوای بهینه‌شده برای موتورهای جستجو، این تبلیغات می‌توانند در رتبه‌بندی‌های جستجو بهتر دیده شوند و به‌طور هم‌زمان با استفاده از اصول تبلیغات بومی، جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایجاد کنند.

بسته به شرایط و زمینه، معنا فرق می‌کند.

مکان و زمان نمایش تبلیغات در بستر تبلیغات بومی بسیار مهم است. تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده به‌طور خودکار ممکن است تبلیغات محصولات را در مکان‌های نامناسب و بی‌ربط نمایش دهد. یک متخصص DSP زمان زیادی را صرف بررسی سایت‌ها و ایجاد لیست‌های مجاز و غیرمجاز می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات بومی در زمینه مناسب نمایش داده می‌شوند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

مثلاً اگر تبلیغ یک شرکت مسافرتی باشد، در کنار محتوای سفر یا محتوای مرتبط مانند غذا و نوشیدنی نمایش داده می‌شود. این نکته شاید بدیهی به نظر برسد، اما تعجب‌آور است که چه تعداد تبلیغ بومی در مکان نامناسب قرار می‌گیرند، چون آژانس رسانه‌ای اجرای کمپین به اندازه کافی برای انتخاب مکان مناسب تلاش نکرده است.

یک پلتفرم تبلیغات محور انتخاب کنید

یک پلتفرم تبلیغات بومی خوب باید همیشه در جهت منافع تبلیغ‌کننده کار کند و بهترین جایگاه‌ها را با بهترین قیمت برای او تأمین کند. این پلتفرم باید از هیچ ناشری به‌طور خاص حمایت نکند، اما اطمینان حاصل کند که محتوای ناشر هم امن و هم مرتبط با برند است. این قابلیت پلتفرم تضمین می‌کند که هیچ تضاد منافع وجود ندارد و از قرارگیری تبلیغات در محیط‌های نامناسب فقط برای راضی نگه داشتن ناشر جلوگیری می‌شود.

به دنبال خلاقیت‌های با کیفیت و پر بازده با کمک هوش مصنوعی باشید

یک پلتفرم تبلیغات بومی خوب باید با آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی هماهنگ باشد تا بتواند خلاقیت‌های تبلیغاتی را به‌سرعت و در مقیاس بزرگ تولید کند. یک DSP خوب، سرمایه‌گذاری زیادی از زمان، تلاش و هزینه را در قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد انجام می‌دهد.

در پریسیزو، با مرکز تراشه‌های هوش مصنوعی، همکاری نزدیکی داشته‌ایم. دانشگاه دیجیتال کرالا با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، به‌طور خودکار آگهی‌های متنی و تصویری تولید می‌کند که براساس کلمات کلیدی ارائه می‌شوند.

اندازه گیری و بهینه سازی

تبلیغات در خلا وجود ندارد. صرف نظر از ظاهر خوب یا جایگذاری مرتبط، موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به عملکرد آن، تعامل و کلیک‌های ایجاد شده بستگی دارد. با انتخاب یک DSP که به‌طور مستقیم با گوگل آنالیتیکس ادغام شده است، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند دقیقا ببینند که کاربران چگونه با تبلیغات آن‌ها تعامل دارند و کدام جایگذاری‌ها بهترین عملکرد را دارند تا بتوانند برای آن‌ها بهینه‌سازی کنند.

به دنبال بستری انسان‌محور بگردید.

تبلیغ‌کنندگان باید به دنبال بستری برای تبلیغات بومی باشند که از ابتدا برای استفاده آسان و شهودی طراحی شده باشد؛ بستری که کاربران بتوانند به‌سرعت با آن آشنا شده و در کمترین زمان کمپین‌های خود را اجرا کنند. همزمان، صرف‌نظر از میزان بودجه‌ای که در این بستر هزینه می‌کنید، باید به تیمی اختصاصی از پشتیبانی مشتری دسترسی داشته باشید تا در مواقع نیاز به کمک یا برای تبادل نظر درباره ایده‌های کمپین بعدی، بتوانید با آنها در ارتباط باشید.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *