تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

ترند های بخش تولید پنیر

آنچه در این مقاله می خوانید:

در صنعت پنیرسازی چه اتفاقاتی افتاده است؟

برآورد می‌شود که یک قرن پیش، چندین هزار پنیرساز مستقل در بریتانیا وجود داشت. پس از جنگ جهانی دوم، این تعداد به کمتر از ۱۵۰ نفر کاهش یافت، اما در سال‌های اخیر دوباره افزایش یافته و در حال حاضر چند صد پنیرساز در بریتانیا وجود دارد. از دهه ۱۹۸۰ میلادی، علاقه به پنیرهای مخصوص افزایش یافته و تقاضا نیز با جستجوی خریداران برای جایگزین‌های خوشمزه‌تر به جای محصولات بی‌مزه و فرآوری‌شده کارخانه‌ای، افزایش یافته است. هم اکنون بیش از ۷۰۰ نوع پنیر مخصوص منحصر به فرد در بریتانیا تولید می‌شود.

به دلیل افزایش تقاضا، تولید پنیر سنتی دوباره رونق گرفته است. این رونق با تنوع‌بخشی کسب‌وکارهای کشاورزی (اغلب برای بقاء) نیز تشویق شده است. راه‌اندازی کارخانه پنیرسازی، راهی ایده‌آل برای گسترش کسب‌وکار است و اغلب برای پروژه‌های تنوع‌بخشی، کمک‌های مالی در دسترس است. البته، فرآوری‌کنندگان بزرگ لبنیات و سوپرمارکت‌ها نیز این روند را نادیده نگرفته‌اند و برای پاسخگویی به تقاضا، محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند.

نگرانی‌های اخیر در مورد سلامت غذا (و غذاهای تراریخته) آگاهی بسیاری از مردم را نسبت به منشاء، کیفیت و سلامت غذایی که می‌خورند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. این امر به تقاضای زیادی برای غذای سالم و تازه، به‌ویژه محصولات ارگانیک، منجر شده است. مشتریان همچنین مشتاقند با تولیدکنندگان غذای خود آشنا شوند و بسیاری از آن‌ها تمایل دارند از کسب‌وکارهای محلی حمایت کنند. به‌طور مشابه، نگرانی‌ها در مورد مسافت طی‌شده توسط غذا، محیط زیست و رفاه حیوانات، مردم را به خرید محصولات محلی و غذای دوستدار حیوانات ترغیب کرده است. سرآشپزهای مشهور و نویسندگان آشپزی نیز دائماً بر کیفیت محصولات تخصصی محلی که توسط تولیدکنندگان کوچک و ماهر تهیه می‌شوند، تأکید می‌کنند. پنیرسازان تخصصی در موقعیت ایده‌آلی برای استفاده از این بازار رو به رشد قرار دارند و بسیاری از تولیدکنندگان شناخته‌شده در سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا بوده‌اند.

مشاهده این مطلب  12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

پس از بحران مالی ۲۰۰۸، اقتصاد بسیار ضعیف بود و این وضعیت تا سال ۲۰۱۳ ادامه یافت تا اینکه اندکی بهبود مشاهده شد. این بهبود در طول سال‌های ۲۰۱۴ و نیمه اول ۲۰۱۵ ادامه داشت، اما در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ و در سال ۲۰۱۶ دوباره کند شد. رای‌گیری ژوئن ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا، بی‌ثباتی اقتصادی زیادی را به همراه داشت. اقتصاد در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ راکد ماند و هزینه‌های مصرف‌کنندگان کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود که به دلیل تورم و عدم قطعیت اقتصادی در مذاکرات برگزیت، این هزینه‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز پایین باقی بمانند. احتمالاً هزینه‌های مربوط به کالاهای غیرضروری کاهش می‌یابد، هرچند در دوران ریاضت اقتصادی، مردم گاهی دوست دارند خودشان را به چیزهای خوب پذیرایی کنند.

قوانین اتحادیه اروپا برای حفاظت از بیماری‌ها و آفات حیوانی در زنجیره غذایی (بسته «قوانین هوشمندتر برای غذای ایمن‌تر») در سال ۲۰۱۷ لازم الاجرا شد. دوره اجرایی پنج ساله وجود دارد که در طی آن قوانین دقیق تدوین و سپس به قانون تبدیل می‌شوند. این قوانین جدید در آوریل ۲۰۲۱ اعمال خواهند شد. از آنجایی که بریتانیا تا تکمیل مذاکرات خروج، عضو اتحادیه اروپا باقی می‌ماند، قوانین جدید برای تولیدکنندگان بریتانیایی نیز اعمال خواهد شد.

پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا، دولت در اکتبر ۲۰۱۶ از راه‌اندازی شبکه نوآوری غذایی خبر داد تا به کارآفرینان صنعت غذا و نوشیدنی در توسعه محصولات جدید، بهبود چشم‌انداز رشد و ارتقای اعتبار بریتانیا به عنوان یک صنعت غذایی درجه یک جهانی کمک کند. این شبکه به آن‌ها دسترسی به مشاوره تخصصی، فناوری و امکانات جدید از جمله آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه‌های آزمایشی را برای کمک به تولید غذا و نوشیدنی، طراحی بسته‌بندی جدید و مدیریت پسماند ارائه می‌دهد. مشاوره، از جمله مشاوره در مورد توسعه فناوری جدید و حفاظت از مالکیت معنوی آن‌ها، به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

مشاهده این مطلب  بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

فرصت‌های جدید بازاریابی

در سال‌های اخیر، بازارچه‌های محلی کشاورزان در بسیاری از مناطق به‌عنوان راهی اضافی برای فروش محصولات بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک تولید پنیر پدیدار شده‌اند. اولین بازارچه‌ی کشاورزان در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد، اما اکنون چند صد بازارچه وجود دارد که نشان‌دهنده افزایش بسیار زیاد تقاضای عمومی برای غذای تازه و باکیفیت است. این بازارچه‌ها معمولاً به‌صورت هفتگی یا ماهانه برگزار می‌شوند و تأکید بر کیفیت و تازگی است. در این بازارچه‌ها، تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان محلی محصولات خود را به‌طور مستقیم به مردم می‌فروشند؛ هر چیزی که فروخته می‌شود باید توسط فروشنده تولید شده باشد. گرفتن غرفه‌ای در یک بازارچه محلی کشاورزان می‌تواند راهی مناسب برای فروش و افزایش آگاهی از محصولات شما باشد.

از دیگر فرصت‌های جدید بازاریابی می‌توان به طرح‌های جعبه‌های سبزیجات و غذاهای آماده اشاره کرد که مانند بازارهای کشاورزان، در چند سال اخیر بسیار رونق یافته‌اند. جعبه‌هایی حاوی سبزیجات تازه و فصلی به‌طور مستقیم و معمولاً هر هفته یا دو هفته یک‌بار به درب منزل مشتریان تحویل داده می‌شوند. برخی از این طرح‌ها اکنون جعبه‌هایی را ارائه می‌دهند که شامل محصولات لبنی نیز هستند و می‌توانند منبعی بالقوه برای سفارش‌گیری پنیرسازان باشند.

در همین حال، اینترنت و تجارت الکترونیک به تولیدکنندگان پنیر امکان داده‌اند که محصولات خود را به طور مستقیم به مخاطبان بسیار وسیع‌تری عرضه و بفروشند.

برچسب‌گذاری مواد غذایی و سایر مقررات

در پایان سال ۲۰۱۴، مقررات جدیدی درباره برچسب‌گذاری مواد غذایی وضع شد که تمام کسب‌وکارهای مرتبط با غذا، از جمله تولیدکنندگان پنیر را شامل می‌شد. این مقررات، تاکید بر ۱۴ آلرژن مشخص‌شده در برچسب مواد غذایی بسته‌بندی‌شده را در صورت استفاده از آنها به عنوان ماده اولیه، الزامی کرده است. این کار می‌تواند با پررنگ یا مورب کردن، یا هایلایت و زیر خط کشیدن آنها انجام شود. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مقررات برچسب‌گذاری آلرژن‌ها را در وب‌سایت سازمان استانداردهای غذایی مطالعه کنید.

مشاهده این مطلب  راهبرد بازاریابی والمارت به همراه بررسی کمپین‌های تبلیغاتی آن

اجرای قوانین خاص مربوط به ترکیب و برچسب‌گذاری محصولات پنیر به مدت چهار سال به تعویق افتاد تا صنعت و دولت فرصت کافی برای بررسی بهترین روش اجرای تغییرات را داشته باشند. در دسامبر ۲۰۱۸، کد عملیاتی که توسط Dairy UK تدوین شده بود، منتشر شد که هدف آن حفاظت از مصرف‌کنندگان و در عین حال، اعطای انعطاف‌پذیری بیشتر به تولیدکنندگان در مورد آنچه می‌توانند به‌عنوان پنیر برچسب‌گذاری کنند (به‌عنوان مثال، محصولات با چربی کمتر) بود. کد عملیاتی در مورد استانداردهای ترکیبی پنیرهای با نام‌های تجاری بریتانیا، استفاده از نام تجاری را برای پنیرهایی که ترکیب آن‌ها تغییر یافته است مجاز می‌داند، مشروط بر اینکه نام با کلمات دیگری که تغییر را توصیف می‌کنند، مشخص شود. می‌توانید کد عملیاتی را در وب‌سایت Dairy UK مطالعه کنید.

در اواخر سال ۲۰۱۴، طرح رتبه‌بندی بهداشت مواد غذایی در ولز که بر اساس آن کسب‌وکارهای غذایی موظف بودند به‌طور قانونی آخرین امتیاز بهداشت مواد غذایی خود را به نمایش بگذارند، به کسب‌وکارهایی مانند تولیدکنندگان مواد غذایی نیز تعمیم یافت.

برچسب‌گذاری جدید مواد غذایی از دسامبر ۲۰۱۶ اجباری شد و شامل بیشتر مواد غذایی بسته‌بندی‌شده می‌شود. بر اساس این مقررات، باید میزان انرژی و مقدار چربی، چربی اشباع‌شده، کربوهیدرات، قند، پروتئین و نمک را اعلام کنید. اگر تولیدکننده مقادیر کمی از محصولاتی هستید که مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی یا فروشگاه‌های محلی که مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌کنند، ارائه می‌دهید، از این مقررات معاف هستید.

می‌توانید در مورد دامنه مقررات برچسب‌گذاری مواد غذایی و معافیت‌های مربوط به تولیدکنندگانی که مقادیر کمی را به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌کنند، در وب‌سایت Gov.uk مطالعه کنید.

مشاهده این مطلب  کار با یک مشتری بزرگ

به روز بودن در صنعت پنیرسازی

عضویت در انجمن صنفی، راهی بسیار عالی برای به‌روز ماندن در تحولات صنعت شماست.

انجمن تخصصی پنیرسازان، نماینده پنیرسازان بریتانیا است. این انجمن از منافع اعضای خود در برابر دولت و رسانه‌ها دفاع می‌کند، محصولات اعضای خود را تبلیغ می‌کند و در بسیاری از مسائل به آنها مشاوره و کمک ارائه می‌دهد.

شورای پنیر بریتانیا، پنیر را در بریتانیا تبلیغ می‌کند و اعضای آن، بیشتر پنیر تولیدشده در بریتانیا را تشکیل می‌دهند.

انجمن غذای مرغوب عمدتا روی خرده فروشان مواد غذایی تخصصی تمرکز دارد، اما شامل عضویت برای تولیدکنندگان نیز می‌شود و در کمک به تولیدکنندگان تخصصی مواد غذایی برای بازاریابی محصولاتشان فعال است.

برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت‌های آن‌ها مراجعه کنید.

نمایشگاه‌های تجاری

با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری بخش غذا می‌توانید اطلاعات مفید زیادی به دست آورید. در این نمایشگاه‌ها با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، واردکنندگان و مشتریان بالقوه آشنا خواهید شد. اطلاعات مربوط به نمایشگاه‌های آتی را می‌توانید در وب‌سایت نمایشگاه‌ها بیابید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس استاربکس با لوگوی سبز نمادین...

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان یافتن و اجرای راه‌حل‌های جدید، کاری زمان‌بر و پرهزینه به نظر...

۸ کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و ۵ ایده عالی

8 کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و 5 ایده عالی گم شدن در دنیای ایده‌های کمپین‌های بازاریابی برای رستوران‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570