Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چهار راه برای متنوع کردن جریان درآمدی شما به عنوان فریلنسر یا آژانس

بررسی سریع تیترهای مقاله

برای بسیاری، فریلنسری و اداره یک آژانس خلاقانه مثل سوار شدن بر ترن هوایی است؛ هیجان‌انگیز اما پر از پیچ و خم. یک لحظه پروژه‌ها، مشتریان و فرصت‌ها سرازیر می‌شوند و لحظه‌ای دیگر، در فکر یافتن مشتری بعدی هستید. در حالی که به‌روز ماندن با روندها و حفظ فهرست مشتریان ارزشمند است، واقعیت این است که راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان یک سرمایه‌گذاری است و مانند هر استراتژی سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای، تنوع‌بخشی به پرتفوی شما اهمیت دارد.

چه تازه کار باشید چه طراح آزاد باتجربه، همیشه راه‌هایی برای بهبود و رشد برند و سودتان وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از روش‌های شروع کار بیندازیم.

قالب یا محصولات دیجیتال بساز و بفروش

یکی از بهترین راه‌ها برای تنوع‌بخشی به درآمدتان به عنوان فریلنسر یا آژانس، ساخت و فروش تمپلیت‌ها یا سایر محصولات دیجیتال است. با افزایش ابزارهای طراحی و توسعه، تیم‌های بیشتری به دنبال تمپلیت‌های آماده و قابل‌تنظیم هستند که زمان و تلاش آن‌ها را صرفه‌جویی کند. شما به عنوان فریلنسر یا آژانس، در زمینه طراحی و انتظارات مشتریان تبحر دارید، و این امکان را به شما می‌دهد که از مهارت‌های خود بهره‌برداری کنید و به تناسب نیازهای مختلف صنایع، در مقیاس بزرگ ارائه خدمات بدهید. این کار نه تنها فرصتی برای درآمد غیرفعال از طریق فروش تمپلیت‌ها ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند راهی برای جذب مشتریان جدید یا تسریع در زمان راه‌اندازی پروژه با بهره‌گیری از تمپلیت‌های از پیش ساخته شده شما باشد. علاوه بر این، می‌توانید تمپلیت‌های خود را در پلتفرم‌هایی مانند Gumroad، Dribbble یا حتی بازارچه‌های تخصصی قالب‌های وب‌فلوی ایجاد الگوهای Notion و موارد مشابه راهی عالی برای نشان دادن تخصص شما و رسیدن به مخاطبان گسترده‌تری است.

توانایی‌ها و خدمات خود را گسترش دهید.

یکی دیگر از راه‌های رقابت‌پذیری، سرمایه‌گذاری در اعتبار و تخصص است. امروزه، مشتریان انتظار بیشتری از فریلنسر‌ها و آژانس‌هایی که با آنها کار می‌کنند، دارند. برای برخی، این ممکن است به معنای صرف زمان برای دریافت گواهینامه از ابزار مورد علاقه‌شان باشد؛ برای دیگران، این می‌تواند به معنای گسترش مجموعه مهارت‌هایشان باشد. برای مثال، اگر فعالیت شما در زمینه طراحی و توسعه وب آغاز شده است، می‌توانید به دریافت گواهینامه در زمینه‌های مکمل مانند سئو، CRO یا عضویت در یک برنامه تخصصی مانند … فکر کنید. برنامه شرکای معتمد وِب‌فلو گواهینامه‌ها و برنامه‌های شراکت، اعتبار شما را بالا می‌برند و به شما اجازه می‌دهند خدمات ترکیبی ارائه کنید که ارزش بیشتری و در نتیجه درآمد بیشتر را برای هر پروژه و مشتری به ارمغان می‌آورد. هر چه مهارت‌های قابل اثبات بیشتری داشته باشید، برای مشتریان خود ضروری‌تر خواهید شد.

ارائه محتوا یا آموزش

به عنوان متخصص در این زمینه، شما نه تنها باید برند خودتان را بسازید، بلکه باید جایگاه و اعتبار خود را هم تقویت کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، تولید محتوا است. با افزایش تقاضا برای یادگیری آنلاین، ایجاد دوره‌های آموزشی، راهنماهای مقیاس‌پذیر، وبینار یا کارگاه آموزشی هم سودآور و هم پاداش دهنده است. از تخصص خود در طراحی برای ساختن محتوای ارزشمند که به دیگران کمک می‌کند مهارت‌هایی را که شما کسب کرده‌اید یاد بگیرند، استفاده کنید. این کار می‌تواند در دوره‌های مستقل، محتوا یا موادی که برای مشتریان خود مجدداً استفاده می‌کنید، اتفاق بیفتد. چه یک راهنمای گام به گام برای ساختن وب‌سایت‌های با نرخ تبدیل بالا باشد و چه یک غواصی عمیق در سیستم‌های طراحی، ارائه‌های آموزشی می‌توانند مخاطبان جدیدی را جذب و حفظ کنند و در عین حال درآمد مکرر ایجاد کنند. علاوه بر این، این یک راه عالی برای بازگشت به جامعه در عین افزایش دید و اعتبار خودتان است.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

با خلاقان دیگر همکاری کنید.

در نهایت، یکی از روندهای رو به رشد، همکاری است. همکاری با دیگر افراد خلاق می‌تواند راهی قدرتمند برای تنوع‌بخشی به خدمات و گسترش طیف مشتریان باشد. با همکاری با طراحان، توسعه‌دهندگان یا بازاریابان مرتبط، می‌توانید مهارت‌های خود را ترکیب کرده و مخاطبان جدیدی را جذب و خدمات خود را گسترده‌تر کنید. این تیم‌های موقت که اغلب به‌عنوان «آژانس‌های سایه‌ای» شناخته می‌شوند، روش‌های جدیدی برای یادگیری، چالش‌دادن یکدیگر و در نهایت، گشودن درهای شبکه‌های مشتریان و فرصت‌های جدید ارائه می‌دهند. مثلاً اگر مشتری‌ای دارید که به شدت به انیمیشن برای پروژه وب خود علاقه‌مند است، اما شما تجربه‌ای در ساخت انیمیشن‌های وب ندارید، می‌توانید با یک فریلنسر دیگر همکاری کنید تا خدمات خود را گسترش دهید و در نهایت با هم مشتری را جذب کنید. این روش نه تنها راهی عالی برای جذب مشتریان بیشتر است، بلکه اغلب کلیدی برای خلق مشترک محصولات دیجیتال، به اشتراک گذاشتن تخصص و افزایش درآمد محسوب می‌شود. ناگفته نماند که کار با افراد جالب و تقویت مهارت‌های خود در این مسیر، همیشه لذت‌بخش است.

نتیجه‌گیری

در دنیای رقابتی امروز، تنوع‌سازی درآمد برای هر فریلنسر و آژانسی یک استراتژی کلیدی است. از همکاری با خلاقان دیگر تا ساخت قالب‌ها و محتواهای آموزشی، راه‌های مختلفی برای ارتقا و توسعه‌ی کسب‌وکار وجود دارد. برای برخی، این ممکن است به معنای شروع کوچک و تمرکز بر یک تلاش جدید باشد؛ برای دیگران، این ممکن است به معنای امتحان چندین چیز قبل از پیدا کردن راه درست باشد. مهم نیست که چه راهی را انتخاب می‌کنید، شروع به آزمایش کردن بسیار مهم است. پذیرش این استراتژی‌ها نه تنها به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید، بلکه در طولانی مدت کسب‌وکاری انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر می‌سازد.

درباره وب‌فلَو

وب‌فلِو، پلتفرم پیشرو در توسعه بصری است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های قدرتمند بسازید بدون اینکه حتی یک خط کد بنویسید. با ترکیب تکنولوژی‌های مدرن توسعه وب در یک پلتفرم واحد، وب‌فلِو به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌ها را بصری بسازید، زمان مهندسی را صرفه‌جویی کنید و در پس‌زمینه، کد تمیز به طور خودکار تولید شود. از طراحان مستقل و آژانس‌های خلاق تا شرکت‌های Fortune 500، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از وب‌فلِو برای چابکی، خلاقیت و همکاری بیشتر استفاده می‌کنند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *