Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

۲۳ نکته برای افزایش تعامل و جذب مخاطب در لینکداین

بررسی سریع تیترهای مقاله

 

الگوریتم لینکدین محتوای «با کیفیت بالا» را تبلیغ می‌کند. به‌طور خلاصه، هر چه افراد بیشتر با محتوای شما تعامل داشته باشند، در فید افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد. پس چگونه باید کار را شروع کرد؟

جالبش کن

برای کسب امتیاز بالا در پست لینکدین خود، درباره موضوعی بنویسید که مخاطبان شما به آن اهمیت می‌دهند و آن را به اشتراک می‌گذارند. این اغلب به معنای نوشتن درباره موضوعی است که در رسانه‌های ملی، محلی یا تخصصی مطرح شده و به‌روز است. مطلب را جذاب و آموزنده بنویسید.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا تعامل بیشتری در لینکداین ایجاد کنید. با داشتن یک سایت حرفه‌ای که به طور کامل اطلاعات شما و خدمات شما را به نمایش بگذارد، می‌توانید مخاطبان خود را از لینکداین به سایت خود هدایت کنید و از این طریق تعاملات بیشتری ایجاد کنید. این سایت می‌تواند به‌عنوان ویترینی برای برند شما عمل کند و بازدیدکنندگان از لینکداین به راحتی اطلاعات بیشتری کسب کنند و به شما اعتماد کنند.

 

نوشته‌های موفق

ویژگی‌های مشترک پست‌های بسیار موفق عبارتند از: مرتبط با کار/حرفه، مثبت، مفید، ارائه مشاوره حرفه‌ای ارزشمند. پست‌های عمیقا شخصی یا سرگرم‌کننده نیز می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. در صورت امکان از داستان‌ها استفاده کنید، زیرا این داستان‌ها نکات شما را در چارچوب قرار می‌دهند.

مخاطب خود را بشناسید

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. لینکدین در درجه اول پلتفرمی تجاری است. بنابراین اگر محصولات یا خدماتی را به یک یا چند بخش می‌فروشید، باید با تصمیم‌گیرندگان و افراد تأثیرگذار در آن بخش‌ها ارتباط برقرار کنید. همچنین لازم است با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید تا این روابط را تقویت کنید. اغلب، اهداف کلیدی واسطه‌گران هستند که کسب‌وکار شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

به الگوریتم آگاه باشید

لحظه انتشار مطلب، الگوریتم لینکدین ویژگی‌های پست، عضو منتشرکننده، محتوا، تصاویر یا اسناد ضمیمه و رابطه بین منتشرکننده و بیننده احتمالی را بررسی می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد که این پست را در وهله اول به چه تعداد و چه نوع افرادی نشان دهد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

کار را شروع کنید

ابتدا باید پست را به جریان بیندازید؛ اگر لینکدین پست را برای برخی افراد نمایش دهد و آنها با آن تعامل داشته باشند، به افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای سایت‌تان را برای جذب مخاطبان بیشتر از لینکداین بهینه‌سازی کنید. با استفاده از کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا، شما می‌توانید رتبه سایت خود را در جستجوهای مرتبط بالا ببرید و به این ترتیب افراد بیشتری از لینکداین سایت شما را پیدا کنند. این استراتژی می‌تواند تعاملات شما را افزایش دهد و حضور آنلاین برند شما را در این پلتفرم گسترش دهد.

خواننده را جذب کنید

در هر نوع نوشتاری (مثل روزنامه، تبلیغات، یا نقد کتاب)، باید خواننده را از همان چند جمله اول جذب کنید وگرنه به سراغ مطلب بعدی می‌رود. جملات کوتاه بهترین گزینه هستند. مثل همین.

نگاه کن و یاد بگیر

از پست‌های محبوب دیگران درس بگیرید. مثلاً، مردم با خواندن پرونده‌ی جنجالی طلاق اوونز علیه اوونز که در آن دیوان عالی با اکراه تأیید کرد همسر باید پنج سال دیگر با مردی که از او متنفر بود، ازدواج کند، مجذوب شدند. آن پرونده فرصتی ایده‌آل برای وکلای طلاق بود تا داستان‌های جالب خود را از نتایج نابهنجار ازدواج‌ها منتشر کنند.

مردم را به اشتراک‌گذاری ترغیب کنید

داشتن چند هوادار که مرتباً مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس موفقیت شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

از غلاف‌ها خودداری کنید.

از سوی دیگر، لینکدین گروه‌هایی از نویسندگان را که صرفاً برای افزایش نرخ تعامل یکدیگر گرد هم می‌آیند، ممنوع کرده است. هر کسی که از این روش استفاده کند، مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد.

روابط برقرار کنید

به لینکدین به عنوان جایی برای ایجاد روابط، درست مانند دنیای واقعی، نگاه کنید. این فرصتی است برای نشان دادن شخصیتتان. متخصصان توصیه می‌کنند: «خود واقعی‌تان باشید».

تعداد نظرات اهمیت بیشتری دارد.

نظرات، به مراتب بیشتر از لایک و اشتراک‌گذاری، نشان‌دهنده تعامل هستند. به همین دلیل است که پست‌های موفق اغلب با یک پرسش پایان می‌یابند.

بازنشرها کم اهمیت هستند.

بازنشرها از نظر تعامل، حتی کمتر از اشتراک‌گذاری‌ها اهمیت دارند. اما راهی برای دوستانه بودن با کسی هستند که محتوای مورد نظر را در ابتدا به اشتراک گذاشته است.

نظرات را بخواهید

اگر طرفدارانی دارید که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، از آنها بخواهید با گذاشتن کامنتی، اشتراک خود را معرفی کنند (معمولا یک جمله برای معرفی مورد نظر کافی است). و همین کار را برای آنها انجام دهید وقتی محتوای آنها را به اشتراک می‌گذارید تا به افزایش تعامل آنها کمک کنید.

آن را مخلوط کنید

برای کسب امتیاز بالا، پست شما باید ترکیبی مناسب از نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و موارد مشابه داشته باشد. این احتمالا نشان می‌دهد که پست به صورت مصنوعی برای فریب الگوریتم لینکدین دستکاری نشده است.

زمان‌بندی بسیار مهم است.

شصت دقیقه‌ی اول بعد از انتشار پست شما بسیار مهم است. اگر در همان ابتدا تعاملی صورت نگیرد، بعید است پست شما بعداً عملکرد خوبی داشته باشد.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

واکنش نشان دهید و پاسخ دهید

برای افزایش تعامل و بازدید، به همه نظرات پاسخ دهید یا واکنش نشان دهید. ضمن اینکه این کار ادب اجتماعی خوبی هم هست.

نوشته‌هایتان را محدود کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود که پست‌های خود را به یک پست در روز و ۲۰ پست در ماه محدود کنید، زیرا پست‌های بیشتر ممکن است ضررشان بیشتر از سودشان باشد. لینکدین نمی‌خواهد کاربرانش با پست‌های «کاربران پرکار» بمباران شوند. همچنین شما هم نمی‌خواهید که دیگران به دلیل آزاردهنده شدنتان، شما را آنفالو، بی‌صدا یا حذف کنند.

مختصر باشد.

به نظر می‌رسد که مقالات لینکدین دیگر استفاده چندانی ندارند، چون کاربران ترجیح می‌دهند پست‌های کوتاه (همان به‌روزرسانی‌های ۱٣۰۰ کاراکتری که لینکدین قبلاً می‌نامید) را بخوانند.

بیشتر هشتگ‌ها را رد کنید.

الگوریتم لینکدین دیگر از هشتگ‌ها برای شناسایی پست‌های مرتبط استفاده نمی‌کند، بنابراین اکثر افراد استفاده از آن‌ها را هنگام پست گذاشتن متوقف کرده‌اند. اما برخی هنوز دوست دارند با افزودن چند هشتگ در انتهای پست، کمی آن را جذاب‌تر کنند و/یا نکته‌ای را برجسته نمایند.

با افراد مرتبط تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید مخاطبان خاصی در لینکدین پست شما را ببینند، می‌توانید با استفاده از @نام آنها، آن‌ها را تگ کنید. اما اگر پاسخ ندادند، این کار ممکن است به دیده شدن پست شما آسیب برساند. بهتر است حداکثر پنج نفر را تگ کنید.

با ارتباطات درگیر شوید

داشتن هزاران مخاطب که هیچ‌گاه با آن‌ها صحبت نمی‌کنید، به افزایش تعامل کمک نمی‌کند؛ زیرا لینکداین متوجه می‌شود که شما واقعا به یکدیگر علاقه ندارید و بنابراین پس از مدت کوتاهی، پست‌هایتان را دیگر به یکدیگر نشان نمی‌دهد. اما با تعداد کمی مخاطب، جلب توجه دشوار خواهد بود.

از صفحات شرکت استفاده کنید

صفحات شرکت‌ها در لینکدین در مقایسه با صفحات شخصی، مزایا و معایبی دارند که در اینجا نمی‌توان به آن‌ها پرداخت. از هر دو نوع صفحه به‌طور کامل استفاده کنید.

مطالعه کنید، به‌روز باشید.

هرگز دقیقا نمی‌دانیم الگوریتم لینکدین چگونه کار می‌کند، اما همه می‌توانیم از پژوهش‌های مستمر کارشناسان که در سایت‌هایی مانند… گزارش می‌شود، درس بگیریم. امروزه رسانه‌های اجتماعی الگوریتم‌ها دائماً در حال تغییرند!

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *