09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

میزبانی از مشتریان: قوانین پذیرایی

آنچه در این مقاله می خوانید:

دعوت مشتری ارزشمند به ناهاری سه وعده‌ای یا فرستادن شامپاین به عنوان هدیه تشکر، می‌تواند در حفظ روابط کاری خوب مؤثر باشد. اما کسب‌وکارها باید از قوانین مربوط به رشوه‌خواری در هنگام پذیرایی از مشتریان آگاه باشند.

خوب مراقبت از مشتری این امر می‌تواند در شرکت‌های کوچک که اعتبارشان اغلب به روابط شخصی و مهارت‌های خوب خدمات مشتری بستگی دارد، بسیار حیاتی باشد. اما در… قانون رشوه بری سال ۲۰۱۰ کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که پذیرایی از مشتریان متناسب است، وگرنه با خطر تعقیب قضایی روبرو خواهند شد.

نگاه وکلا به قانون رشوه

صاحبان مشاغل نگران نباشند، مشروط بر اینکه پذیرایی شرکتی آنها متناسب و معقول با اندازه و نوع کسب و کارشان باشد. شولمن‌ها وکلای دادگستری

قانون رشوه‌خواری برای جلوگیری از منافع تجاری مشروع یا پایان دادن به پذیرایی واقعی نیست. به عنوان مثال، شما هنوز هم می‌توانید هزینه‌های سفر معقول برای مشتریان پرداخت کنید یا آنها را به ویمبلدون ببرید یا با آنها ناهار بخورید – مشروط بر اینکه برای شرکت شما متناسب باشد.

اما شرکت‌های کوچک باید ارزیابی ریسک رشوه‌خواری را انجام داده و رویه‌های ضد رشوه را به‌کار گیرند. نیازی نیست که برای این کار از یک شرکت حقوقی کمک بگیرند، خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند.

باید بتوانید نشان دهید که تمام تلاش معقول خود را برای پیشگیری یا کشف رشوه انجام داده‌اید. پس برای شرکتی با تعداد کمی کارمند، اقدام معقول چیست؟ با کارکنان صحبت کنید یا اطلاعاتی درباره قانون رشوه‌خواری را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید تا همه از قوانین آگاه شوند.

مشاهده این مطلب  در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

شرکت‌های کوچک نیز باید برای هزینه‌ها سقف تعیین کنند و مکانیسم‌هایی برای اطمینان از پایبندی مدیران و کارکنان به این سقف‌ها داشته باشند تا کارمندان با رسیدهای ناهار یا شام به‌شدت گران قیمت بازنگردند.

به گفته بارینگتون-بینز، واضح است که اگر از پذیرایی شرکتی صرفا به عنوان ابزاری برای رشوه دادن استفاده شود، مثلا برای پرداخت هزینه تعطیلات کسی یا برگزاری جلسه‌ای در مکان مجلل، آنگاه متناسب نخواهد بود.

دیدگاه کسب‌وکارهای کوچک

کلر کورزون، مدیرعامل شرکت خدمات تجاری می‌گوید: «من به صرف غذا با مشتریان برای ارائه پیشنهاد کاری اعتقادی ندارم. این کار باید بخشی از سیاست ارتباط با مشتری باشد و بر ایجاد رابطه متمرکز شود، نه بر کسب قرارداد.» جهت‌های روشن‌تر .

بله، پذیرایی از مشتریان را بر عهده می‌گیریم. مثل هر موقعیت شخصی دیگری، اگر کسی را به صرف غذا یا نوشیدنی دعوت می‌کنید، شما هزینه آن را پرداخت می‌کنید – این فقط ادب و نزاکت است.

سیاست شرکتی برای پذیرایی از مشتریان، مطابق با قانون رشوه‌خواری، داریم؛ هرچند فقط مدیران ارشد با مشتریان ملاقات می‌کنند و به اندازه‌ی کافی باتجربه هستند که آداب معاشرت را بدانند.

برای شرکت‌های کوچک، بروکراسی اداری بسیار زیاد است و مانع مدیریت روابط مشتریان می‌شود؛ این در حالی است که نباید چنین باشد. با وجود مقررات فراوان بر کسب‌وکارهای کوچک، همگام ماندن با قوانین و سیاست‌ها و در عین حال ارائه خدمات عالی به مشتری که عامل اصلی پیشرفت کسب‌وکار است، دشوار است.

ما از هدایا برای نشان دادن قدردانی خود به مشتریان مهم استفاده می‌کنیم. برای یکی از آن‌ها یک بطری ودکای بزرگ با سطل یخ مخصوص خریدیم – این هدیه ۲۰۰ پوند قیمت داشت و او خیلی خوشش آمد. اما این موضوع می‌تواند از نظر قانون مبارزه با رشوه، مبهم باشد. بهتر مالیات .

مشاهده این مطلب  فروش را بدون کاهش قیمت ببندید

به نظر ما ریسک ما کم است، اما در پی تصویب این قانون، پذیرایی از مشتریان خود را مورد بازبینی قرار دادیم و شیوه پاداش دادن به کارگزاران و مشتریان بزرگ‌تر را بررسی کردیم.

گیلبرت هیل، صاحب شرکت توسعه وب استاندار فناوری من مرتب با مشتریانم برای ناهار، شام، نوشیدنی بعد از کار یا گاهی برای تماشای مسابقه ورزشی، بر حسب علاقه آن‌ها، ملاقات می‌کنم.

من می‌خواهم با مشتریانم به جایگاهی از اعتماد و مشاوره برسم و به همین دلیل بسیاری از مشتریانم به دوستان شخصی‌ام تبدیل می‌شوند. اگر مشتری‌ای را به ناهار دعوت می‌کنم، فعالانه از مطرح کردن موضوعاتی مانند معرفی به افراد دیگر یا فرصت‌های شغلی برای خودم خودداری می‌کنم.

هزینه‌های هنگفتی برای مشتریان صرف نمی‌کنم، چون موضوع اصلی این نیست؛ موضوع اصلی، ایجاد رابطه با آن‌هاست.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070