09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

روابط عمومی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

روابط عمومی مشتریان و روزنامه‌نگاران را به فکر و گفتگوی مثبت درباره کسب‌وکار شما ترغیب می‌کند. روابط عمومی به‌عنوان بخشی از بازاریابی کسب‌وکارتان، به بهبود شهرت کسب‌وکار و محصولاتتان کمک کرده و چهره شما را به گونه‌ای معرفی می‌کند که نیازی به پرداخت مستقیم برای آن ندارید.

تصویر تجاری، اعتبار و «نظر مردم» بسیار مهم هستند. مشتریان بالقوه شما باور دارند نظر دیگران بسیار راحت‌تر از آنچه که به حرف‌های خودِ کسب‌وکارها باور دارند.

به رفتار خودتان هنگام خرید اینترنتی فکر کنید. علاوه بر خواندن توضیحات محصول، بی‌شک نظرات مشتریان، نقدهای آنلاین و پوشش رسانه‌ای را نیز بررسی خواهید کرد.

این روابط عمومی است. هدف آن، ترغیب مفسران مستقل معتمد (مانند روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و افراد تاثیرگذار آنلاین) و همچنین مشتریان به تبلیغ کسب‌وکار، محصول و برند شماست.

روابط عمومی چطور می‌تواند به کسب‌وکار من کمک کند؟

روابط عمومی بخشی از برنامه کلی شماست استراتژی بازاریابی این شامل هر چیزی می‌شود که ممکن است بر نظر دیگران درباره کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد و در کنار آن قرار دارد. وب‌سایت شما (شما، شما) تصویر برند و کمپین‌های بازاریابی شما

تبلیغات هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. تخفیفات و بازاریابی ایمیلی همهٔ این‌ها مهم هستند، اما تأییدیه‌های اشخاص ثالث مورد اعتماد می‌توانند حتی باارزش‌تر باشند. اینجاست که روابط عمومی اهمیت خود را نشان می‌دهد – به گفتهٔ کارشناسان نظرات مثبت افراد دیگر سه برابر تبلیغات در جذب مشتری مؤثرترند.

با مدیریت هوشمندانه، روابط عمومی از تبلیغات نیز اقتصادی‌تر است.

هیچ متنی داخل پرانتز نبود.

روابط عمومی در بازاریابی تجاری

روابط عمومی سه جزء کلیدی دارد:

  • پخش موثر و خبری اطلاعیه‌های مطبوعاتی برای جلب توجه خبرنگاران، وبلاگ‌نویسان و گویندگان رادیو و تلویزیون و پوشش خبری
  • در پاسخ به خبرنگاران درخواست‌هایی برای سخنگو، نظر و مورد‌های مطالعاتی، با ارائه مثال‌های واقعی برای جذاب‌تر کردن نوشته‌ها
  • شرکت در مکالمات رسانه‌های اجتماعی شامل توییتر هیچ چیز در پرانتز وجود ندارد. لینکدین هیچ چیزی داخل پرانتز نبود. فیسبوک و اینستاگرام یا با گذاشتن یک پست وبلاگی
مشاهده این مطلب  ایده‌های بازاریابی دیجیتال برای عید پاک و افزایش فروش

اما فقط حرف زدن مهم نیست؛ کردارت و رفتارت هم اهمیت دارد.

بنابراین، دو عنصر دیگری که زیرمجموعه روابط عمومی هستند عبارتند از:

  1. تعامل شما با جامعه – چگونگی حمایت شما از جامعه و شناخت ارزش مشتریان برای شما
  2. ارتباط با مشتریان – پاسخگویی به سوالات، ارائه گواهی‌ها و … شکایات به طور منظم و عادلانه
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070