فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

روابط عمومی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

روابط عمومی مشتریان و روزنامه‌نگاران را به فکر و گفتگوی مثبت درباره کسب‌وکار شما ترغیب می‌کند. روابط عمومی به‌عنوان بخشی از بازاریابی کسب‌وکارتان، به بهبود شهرت کسب‌وکار و محصولاتتان کمک کرده و چهره شما را به گونه‌ای معرفی می‌کند که نیازی به پرداخت مستقیم برای آن ندارید.

تصویر تجاری، اعتبار و «نظر مردم» بسیار مهم هستند. مشتریان بالقوه شما باور دارند نظر دیگران بسیار راحت‌تر از آنچه که به حرف‌های خودِ کسب‌وکارها باور دارند.

به رفتار خودتان هنگام خرید اینترنتی فکر کنید. علاوه بر خواندن توضیحات محصول، بی‌شک نظرات مشتریان، نقدهای آنلاین و پوشش رسانه‌ای را نیز بررسی خواهید کرد.

این روابط عمومی است. هدف آن، ترغیب مفسران مستقل معتمد (مانند روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و افراد تاثیرگذار آنلاین) و همچنین مشتریان به تبلیغ کسب‌وکار، محصول و برند شماست.

روابط عمومی چطور می‌تواند به کسب‌وکار من کمک کند؟

روابط عمومی بخشی از برنامه کلی شماست استراتژی بازاریابی این شامل هر چیزی می‌شود که ممکن است بر نظر دیگران درباره کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد و در کنار آن قرار دارد. وب‌سایت شما (شما، شما) تصویر برند و کمپین‌های بازاریابی شما

تبلیغات هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. تخفیفات و بازاریابی ایمیلی همهٔ این‌ها مهم هستند، اما تأییدیه‌های اشخاص ثالث مورد اعتماد می‌توانند حتی باارزش‌تر باشند. اینجاست که روابط عمومی اهمیت خود را نشان می‌دهد – به گفتهٔ کارشناسان نظرات مثبت افراد دیگر سه برابر تبلیغات در جذب مشتری مؤثرترند.

با مدیریت هوشمندانه، روابط عمومی از تبلیغات نیز اقتصادی‌تر است.

هیچ متنی داخل پرانتز نبود.

روابط عمومی در بازاریابی تجاری

روابط عمومی سه جزء کلیدی دارد:

  • پخش موثر و خبری اطلاعیه‌های مطبوعاتی برای جلب توجه خبرنگاران، وبلاگ‌نویسان و گویندگان رادیو و تلویزیون و پوشش خبری
  • در پاسخ به خبرنگاران درخواست‌هایی برای سخنگو، نظر و مورد‌های مطالعاتی، با ارائه مثال‌های واقعی برای جذاب‌تر کردن نوشته‌ها
  • شرکت در مکالمات رسانه‌های اجتماعی شامل توییتر هیچ چیز در پرانتز وجود ندارد. لینکدین هیچ چیزی داخل پرانتز نبود. فیسبوک و اینستاگرام یا با گذاشتن یک پست وبلاگی
مشاهده این مطلب  افزایش فروش از طریق بازخورد مشتری

اما فقط حرف زدن مهم نیست؛ کردارت و رفتارت هم اهمیت دارد.

بنابراین، دو عنصر دیگری که زیرمجموعه روابط عمومی هستند عبارتند از:

  1. تعامل شما با جامعه – چگونگی حمایت شما از جامعه و شناخت ارزش مشتریان برای شما
  2. ارتباط با مشتریان – پاسخگویی به سوالات، ارائه گواهی‌ها و … شکایات به طور منظم و عادلانه
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070