09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چطور فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

کاملاً ممکن است وب‌سایت‌هایی رتبه بالایی در موتورهای جستجو داشته باشند و ترافیک زیادی جذب کنند، اما نرخ تبدیل پایینی در فروش آنلاین داشته باشند. دلایل احتمالی بسیاری برای این امر وجود دارد، از قیمت‌گذاری و ویژگی‌های محصول گرفته تا ناوبری و امنیت. دو وب‌سایت که محصولات یکسانی را با قیمت دقیقاً یکسان ارائه می‌دهند، ممکن است به دلیل مواردی مانند سهولت استفاده و اعتماد، میزان متفاوتی از فروش را تجربه کنند.

طراحی سایت خود را بهبود ببخشید

منظم، تمیز و شفاف از همان ابتدا مطمئن شوید طراح وب‌سایت تجارت الکترونیک شما این موضوع را درک می‌کند.

  • ناوبری آسان ضروری است. اگر کاربران وب‌سایت شما را دست‌وپاگیر ببینند و نتوانند آنچه می‌خواهند را پیدا کنند، به جای دیگری می‌روند و دیگر برنمی‌گردند.
  • همه چیز را ساده، حرفه‌ای و یکدست نگه دارید. برای مثال، نمی‌توانید مرتکب اشتباه املایی شوید.
  • هر چیز را تا حد امکان ساده و شهودی نگه دارید. از عناوین بخش‌های واضح استفاده کنید و به کاربر یادآوری کنید که در کدام قسمت از سایت قرار دارد.
  • همین حالا بخرید!
  • تعداد کلیک‌ها را به حداقل برسانید صفحه فرود برای تسویه حساب. کل فرایند خرید باید تا حد امکان سریع، شهودی و آسان باشد. کاربران را مجبور به ایجاد حساب برای خرید نکنید.

اعتماد بازدیدکنندگان وب‌سایت را جلب کنید

ایجاد اعتماد بسیار آسان‌تر از بازسازی آن است. در صورت امکان، از همان ابتدا همه چیز را درست انجام دهید. اگر حضور آنلاین دارید و کارها چندان درست پیش نمی‌رود، همین حالا برای تغییر آن کاری انجام دهید. با طراح یا توسعه‌دهنده وب‌سایت خود در مورد تغییراتی که می‌توانید برای افزایش فروش انجام دهید، صحبت کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه در ۵ ماه به ۱۰۰ هزار سابسکرایبر در یوتیوب برسیم

کسب‌وکارهای صرفاً آنلاین با مشتریان خود ارتباط حضوری ندارند، بنابراین باید راه‌های دیگری برای نشان دادن قابل اعتماد بودن خود پیدا کنند.

  • تاییدیه‌ها را درج کنید نظرات مشتریان و نمونه‌های واقعی از مشتریان در وب‌سایت شما.
  • امنیت گواهی SSL .

درباره هزینه‌های اضافی شفاف باشید.

صداقت و شفافیت بسیار مهم هستند. همیشه در مورد تمام هزینه‌ها و قیمت‌های تحویل خود واضح باشید – هیچکس از پرداخت غافلگیرکننده در هنگام خرید خوشش نمی‌آید. جزئیات کامل در مورد تحویل و سیاست بازگشت خود را بگنجانید. سؤالات متداول راه خوبی برای پیش‌بینی سؤالات مشتریان است.

بدانید که به چه کسی می‌فروشید.

به آن فکر کن بازار هدف همیشه به یاد داشته باشید که برای چه کسانی کالا یا خدمات خود را می‌فروشید. مشتریان جوان‌تر احتمالا با وب آشنا هستند، اما مشتریان مسن‌تر ممکن است برای طی کردن مراحل فروش و احساس راحتی به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. محتوای خود را متناسب با کاربر تنظیم کنید.

از مشتریان بازخورد بخواهید و نظرسنجی کاربران انجام دهید. پایگاه داده مشتری بسازید با آن‌ها تماس بگیرید و اطلاعات مرتبط ارائه دهید، نه هرزنامه. هدف، ایجاد فرآیندی مستمر برای شناخت علایق و بی‌علاقگی‌های مشتریان است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070