Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

ساختن یک جامعه آنلاین: شش نکته برتر

بررسی سریع تیترهای مقاله

ساختن یک جامعه آنلاین، راهی قدرتمند برای جلب مشارکت مردم با کسب‌وکار شماست؛ به‌خصوص اگر ارائه شما حول یک حرفه، سرگرمی یا علاقه باشد و شما روی خریدهای مکرر و ارائه پشتیبانی مشتری حساب می‌کنید. اما ایجاد یک جامعه آنلاین تا چه اندازه آسان است؟ بن دایر توضیح می‌دهد.

جامعه آنلاین ابزاری قدرتمند است؛ دسترسی بی‌نظیری به کاربران خود می‌دهد و به مصرف‌کننده‌ای که تا پیش از این صدایش شنیده نمی‌شد، امکان ارائه بازخورد به «نظام حاکم» را می‌دهد.

اما راه‌اندازی و ادارهٔ یک انجمن کار آسانی نیست. جامعه فروشندگان دک این شرکت در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و اکنون هزاران عضو دارد. این امر به شرکت بینشی روزانه درباره مشتریان و دیدگاه‌های آن‌ها در مورد محصولات و خدمات ارائه می‌دهد و هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را برجسته می‌کند.

برنامه‌ریزی کنید که چگونه جامعه خود را بنا خواهید نهاد.

یک جامعه آنلاین شبیه پروژه ساختمانی است؛ شما مصالح را فراهم می‌کنید تا محیطی برای اعضای خود بسازید. اما پس از ساخت، به برنامه‌ای برای جذب افراد نیاز دارید. میزان موفقیت یا شکست شما به میزان جذب مخاطب بستگی دارد.

ابتدا جزئیات جامعه آنلاین خود را در هر نقطه تماسی که با مشتریان دارید، مانند وب‌سایت مشتریان، امضای ایمیل‌های ارسالی، پیام‌های تلفنی یا بروشورها، بگنجانید. تحقیق کنید و کشف کنید که مشتریان شما در حال حاضر در کجا در فضای آنلاین حضور دارند؛ این می‌تواند… توییتر یا فیسبوک پس در آنجا حضور داشته باش، اما به یاد داشته باش که به جامعه خودتان هم برگردید.

صدها انجمن دیده‌ام که به دلیل نداشتن اصول اولیه جذب عضو، راه‌اندازی شدند و به شهر‌های متروکه تبدیل شدند. اگر در مورد راه‌اندازی انجمن مطمئن نیستید، با یک وبلاگ خوب، آب‌ها را بسنجید. اگر به سطح خوبی از علاقه رسیدید، نشانه خوبی است که مشتریانتان آماده گفتگو هستند.

ساختن یک جامعه آنلاین زمان می‌برد.

برای ایجاد یک جامعه آنلاین موفق، باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید. اگر از استراتژی خود اطمینان دارید، به مسیرتان ادامه دهید. برای هر جامعه‌ای که به دلیل کمبود مخاطب شکست خورده است، دو جامعه دیگر به دلیل عدم پیشرفت ظاهری تعطیل شده‌اند.

برای موفقیت جامعه‌ی خودتان، باید از آن مراقبت کنید. باید منابع، به ویژه در روزهای اولیه، برای رشد آن اختصاص دهید. جامعه‌ی SellerDeck به دلیل داشتن بسیاری از متخصصان موضوعی، خوب کار می‌کند، اما همیشه اینطور نیست.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

جامعه شما به رهبری نیاز دارد.

جامعه‌ها به رهبر نیاز دارند؛ این شغلی سخت است و ایجاب می‌کند فرد نقش‌های مختلفی از جمله سیاستمدار، روحانی و حتی پلیس را ایفا کند. شما باید شیوه‌ی برخورد با هر نقش را مشخص کنید، اما این شیوه باید همواره ثابت و پایدار باشد.

رهبری اجتماعی درگیر کردن و الهام بخشیدن به دیگران است. همواره از خود بپرسید «آیا کارم را خوب انجام می‌دهم؟» اگر نه، از دیگران کمک بخواهید. رهبران خوب، فضای جامعه را تعیین می‌کنند؛ بنابراین، درست عمل کردن بسیار مهم است.

مخاطبان خود را بشناسید

اعضای جامعه‌ی خودمون رو به سه دسته تقسیم می‌کنم: تازه واردها، کاربران معمولی و طرفداران پروپاقرص. می‌دونم کلیشه‌ای هست، ولی واقعیت داره. این دسته‌ها نقش‌های متفاوتی دارن: تازه واردها سوال می‌پرسن، طرفدارای پروپاقرص جواب می‌دن و کاربران معمولی یا پیشرفت می‌کنن یا خسته می‌شن و می‌رن.

در مورد تعصب بیش از حد هواداران سرسخت محتاط باشید؛ گرچه اشتیاق هر کسی به محصول شما ارزشمند است، اما آن‌ها احتمالا تنها بخش کوچکی از جامعه‌ی شما را تشکیل می‌دهند. ترفند این است که با فعال‌ترین افراد همکاری کنید تا مخاطبان معمولی را نیز جذب کنید. هدف شما ایجاد یک جامعه است، نه تن دادن به خواسته‌های اقلیت کوچک، هر چقدر هم وسوسه‌انگیز باشد.

قوانینی برای جامعه خود وضع کنید

اگر می‌خواهید جامعه‌ای موفق بسازید، به قوانین نیاز دارید. این قوانین باید سنگ بنای وجود جامعه باشند. بدون قوانینی که اداره جامعه شما را تنظیم کنند، خود را برای نابودی آماده کنید. باور کنید، هیچ چیز ارزش یک جامعه را مانند بی‌قانونی از بین نمی‌برد. برند بیشتر از مشتریان خودتان که در فضای عمومی شما در حال زحمت کشیدن هستند.

اما هدف اصلی یک اجتماع این است که به مشتریانتان قدرت بیان بدهید فقط به این دلیل که بحث به ضرر شماست یا نقطه ضعف احتمالی محصولتان را نشان می‌دهد، مکالمه را خفه نکنید.

همه ما اشتباه می‌کنیم؛ مهم این است که چگونه به اشتباه خود واکنش نشان می‌دهیم. با جامعه خود صادق و روراست باشید – این فرصتی است تا بفهمید مشتریان شما واقعا چه فکر می‌کنند. به نظرات گوش دهید و… درگیر شدن با انتقاد نشان می‌دهد که می‌خواهید پیش‌قدم باشید و راه‌حل‌های بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنید.

نذار کامنت‌های منفی آنلاین شما رو ناراحت کنه.

در نقطه‌ای، چه به حق و چه ناحق، حسابی سرکوفت خواهید خورد. به دلیل بی‌ارتباطی جوامع آنلاین، افراد رفتاری متفاوت از برخورد رو در رو یا حتی مکالمه تلفنی دارند.

مدیریت انتقادهای تند حفظ آزادی بیان نیازمند تعادل ظریفی است، پس هرگز در فضای عمومی بدرفتاری نکنید. این می‌تواند تجربه‌ای آموزنده باشد. اما اگر تلاش شما برای تعامل با مشتریان توسط افراد متعرض مختل می‌شود، باید اقدام کنید. در صورتی که آنها به طور مداوم درخواست‌های شما برای رفتار ملایم‌تر را نادیده می‌گیرند، آنها را حذف کنید.

مدیریت یک جامعه‌ی کاربران کار دشواری است، اما می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده ارزشمند هم برای شما و هم برای مشتریانتان باشد. حقیقت این است که اگر شرکتی، محصولی یا خدماتی موفق دارید، مشتریان شما به هر حال درباره‌ی شما صحبت خواهند کرد. آنچه باید تصمیم بگیرید این است که آیا مایلید این گفتگو را تسهیل کنید یا نه.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *