بازاریابی محتوای مشارکتی، که شامل ساخت محتوا با افراد متعدد در داخل و خارج از سازمان شما است، در حال افزایش است. بازاریابی محتوای مشارکتی نه تنها به تسریع و سادهسازی تولید محتوا کمک میکند، بلکه یکی از مؤثرترین راهها برای هدایت ترافیک به سایت، دستیابی به مخاطبان جدید و ساختن برند شماست.
در این وبلاگ، مفهوم همکاری بازاریابی محتوا را با جزئیات بیشتری بررسی میکنیم، و همچنین نکات کاربردی را در مورد اینکه چگونه میتوانید با آن شروع کنید به اشتراک میگذاریم. در زیر پوشش خواهیم داد:
- تعریف سطح بالا از بازاریابی محتوای مشارکتی
- مزایای تفصیلی تبدیل آن به ستون اصلی استراتژی بازاریابی محتوای شما
- سه بازاریابی محتوای مشارکتی اصلی و کاری که آنها می توانند برای برند شما انجام دهند
بیایید نگاهی بیندازیم!
بازاریابی محتوای مشارکتی چیست؟
همانطور که در مقدمه خود به آن می پردازیم، بازاریابی محتوای مشارکتی شامل ایجاد محتوا با چندین نفر است که در داخل و خارج از سازمان شما کار می کنند. به طور خاص، بازاریابی محتوای مشارکتی معمولاً شامل همکاری با کارشناسان صنعت برای ایجاد محتوای شما – به عنوان مثال، در قالب مصاحبههای عمیق یا جمعبندی بینشهای متخصص است.
چرا ایجاد محتوای مشارکتی عالی است؟
چندین مزیت بزرگ برای افزودن بازاریابی محتوای مشارکتی به ترکیب بازاریابی محتوای شما وجود دارد. بیایید به سه مورد از آنها نگاهی بیندازیم.
محتوای غنی تری ایجاد کنید
وقتی با دیگران همکاری می کنید، معمولاً محتوای عمیق تر و جالب تری ایجاد می کنید. همکاری در بازاریابی محتوا شما را از “محتوای روایتی واحد” دور می کند. محتوای شما غنیتر است زیرا خوانندگان شما از دیدگاهها و بینشهای گوناگون از دیگر کارشناسان صنعت، ارزش بیشتری کسب میکنند.
به مخاطبان جدید دست پیدا کنید
هنگامی که در تولید محتوا با یکدیگر همکاری می کنید، هرکسی که در این قطعه مشارکت دارد، پس از انتشار آن سهمی در تبلیغ آن دارد. نقل قول در یک مقاله به افزایش شهرت همکاران شما کمک می کند – و احتمال اینکه آنها پست شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است. این به شما امکان دسترسی به صدها (یا حتی هزاران) خواننده جدید را می دهد که به موضوعاتی که شرکت شما در مورد آنها می نویسد علاقه مند هستند.
محتوای خود را سریعتر مقیاس دهید
هر تیم بازاریابی می داند که هر چه سریعتر محتوای خود را مقیاس بندی کنید، برند خود را بیشتر رشد خواهید داد. تولید محتوا معمولاً به زمان زیادی برای طوفان فکری ایده های محتوا، ترسیم ساختار شما و تحقیق در مورد محتوای شما برای ایجاد یک قطعه عمیق نیاز دارد.
هنگامی که تصمیم می گیرید بازاریابی محتوای مشارکتی را به این ترکیب اضافه کنید، زمان کمتری را صرف تحقیق و نوشتن می کنید، زیرا بینش های متخصص به عنوان “گوشت” و ارزش پست عمل می کنند.
چرا ایجاد محتوای مشارکتی عالی است؟
چندین مزیت بزرگ برای افزودن بازاریابی محتوای مشارکتی به ترکیب بازاریابی محتوای شما وجود دارد. بیایید به سه مورد از آنها نگاهی بیندازیم.
محتوای غنی تری ایجاد کنید
وقتی با دیگران همکاری می کنید، معمولاً محتوای عمیق تر و جالب تری ایجاد می کنید. همکاری در بازاریابی محتوا شما را از “محتوای روایتی واحد” دور می کند. محتوای شما غنیتر است زیرا خوانندگان شما از دیدگاهها و بینشهای گوناگون از دیگر کارشناسان صنعت، ارزش بیشتری کسب میکنند.
به مخاطبان جدید دست پیدا کنید
هنگامی که در تولید محتوا با یکدیگر همکاری می کنید، هرکسی که در این قطعه مشارکت دارد، پس از انتشار آن سهمی در تبلیغ آن دارد. نقل قول در یک مقاله به افزایش شهرت همکاران شما کمک می کند – و احتمال اینکه آنها پست شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است. این به شما امکان دسترسی به صدها (یا حتی هزاران) خواننده جدید را می دهد که به موضوعاتی که شرکت شما در مورد آنها می نویسد علاقه مند هستند.
محتوای خود را سریعتر مقیاس دهید
هر تیم بازاریابی می داند که هر چه سریعتر محتوای خود را مقیاس بندی کنید، برند خود را بیشتر رشد خواهید داد. تولید محتوا معمولاً به زمان زیادی برای طوفان فکری ایده های محتوا، ترسیم ساختار شما و تحقیق در مورد محتوای شما برای ایجاد یک قطعه عمیق نیاز دارد.
هنگامی که تصمیم می گیرید بازاریابی محتوای مشارکتی را به این ترکیب اضافه کنید، زمان کمتری را صرف تحقیق و نوشتن می کنید، زیرا بینش های متخصص به عنوان “گوشت” و ارزش پست عمل می کنند.
بیشتر بخوانید:
سه نوع بازاریابی محتوای مشارکتی که باید به تقویم محتوای خود اضافه کنید
اکنون بیایید به انواع اصلی بازاریابی محتوای مشارکتی که باید به برنامه بازی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید، بپردازیم.
نقل قول مشارکت کننده از یک متخصص
هنگامی که شما درخواست یک نقل قول از مشارکت کننده می کنید، با یک تأثیرگذار یا متخصص در صنعت تماس می گیرید و بینش آنها را در مورد یک موضوع خاص می خواهید.
بگویید که در مورد روندهای بازاریابی برای سال 2022 می نویسید. ممکن است از طریق لینکدین یا توییتر با یک متخصص تماس بگیرید و از آنها بخواهید به این سؤال پاسخ دهند: «یکی از بزرگترین روندهای بازاریابی در سال 2022 چیست؟» .
سپس می توانید پاسخ منتسب به این سوال را در پست خود ببافید. پس از اتمام پست، اشتراک گذاری را فراموش نکنید، بنابراین آنها می توانند از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود پست کنند!
مصاحبه تخصصی با موضوع
مصاحبه های عمیق راهی عالی برای بررسی عمیق یک موضوع و ارائه دیدگاهی تازه از فردی خارج از سازمان شما است. وقتی فقط با تیم خود محتوا تولید میکنید، مقالات، کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید شما میتوانند شبیه اتاقهای پژواک به نظر برسند – که مکرراً همان دیدگاهها را بیان میکنند و نمیتوانند چیز جدیدی را برای مخاطبان خود بیاورند.
کارشناسان موضوعی (SMEs) تخصص عمیقی را ارائه می دهند و اعتبار بیشتری به محتوای شما می دهند.موسسه بازاریابی محتواچند توصیه عالی در مورد نحوه شناسایی SMEها برای کار با آنها ارائه می دهد:
- دسترسی به خدمات منبع مانند پاسخ، برجسته یاProfNet
- مقالات تحقیقاتی آکادمیک را بخوانید و با نویسندگان از طریق دانشگاه های آنها پیگیری کنید
- به دنبال SME های نقل قول شده در فرم های آنلاین مانند Reddit باشید
اطلاع رسانی خود را کوتاه و دلپذیر نگه دارید، به SME اطلاع دهید که چرا با آنها تماس می گیرید، به دنبال چه اطلاعاتی هستید و چه زمانی می خواهید یک مصاحبه ترتیب دهید.
پانل گرد کردن
گردآوری پانل شامل انتخاب چندین نقل قول از متخصصان صنعت است. برای مثال، میتوانید یک پانل متشکل از 30 پاسخ به این سؤال ایجاد کنید: «مهمترین چیزی که باید هنگام ساختن خود بدانید چیست؟» پشته فناوری؟.
گردآوری پانل کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای متنوعی ایجاد می کنید که دیدگاه های متعددی را در مورد موضوع مورد علاقه به خواننده ارائه می دهد. ناگفته نماند، این یکی از بهترین اشکال محتوای مشارکتی برای ایجاد زمانی است که می خواهید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید – زیرا احتمالاً چندین متخصص محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.
به طور مشابه زمانی که درخواست یک مشارکتکننده میکنید، باید از طریق توییتر یا لینکدین با کارشناسان منتخب خود (هرجا که بیشتر فعال هستند) تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مایلند در پست شما مشارکت کنند یا خیر.
پیام خود را کوتاه نگه دارید – یک سوال به آنها ارائه دهید که باید به آنها پاسخ دهند و به آنها اطلاع دهید که چه زمانی به پاسخ آنها نیاز دارید. پس از انتشار پست شما، آن را از طریق حساب هایشان با آنها به اشتراک بگذارید تا آنها را مطلع کنید.
با همکاری بازاریابی محتوا، اقتدار خود را بسازید و دسترسی خود را افزایش دهید
بازاریابی محتوای مشارکتی یکی از مؤثرترین راه ها برای ایجاد اعتبار و رشد سریع مخاطبان است. محتوای مشارکتی شرکت شما را از محتوای قدیمی دور میکند که میتواند همان دیدگاهها را منعکس کند و به تنوع و تقویت محتوای شما کمک کند.