توزیع محتوا جزء حیاتی هر استراتژی بازاریابی محتوا است. تعیین می کند که محتوای شما چه زمانی و در کجا نمایش داده شود.
این تضمین میکند که محتوای شما با اولویتهای مصرف رسانهای مخاطبان شما هماهنگ است. در نتیجه، دید محتوای خود را بهبود میبخشید و تعامل را افزایش میدهید، که به شما کمک میکند به بازگشت سرمایه بهتری برسید. برای بهترین نتایج، از ترکیبی از محتوای متعلق به، به دست آمده و پولی استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که توزیع محتوای خود را با رفتار مخاطبان و اهداف تجاری خود به دقت هماهنگ کنید. انتخاب KPIهای مناسب برای اهداف بازاریابی محتوای خاص شما به حفظ استراتژی توزیع شما کمک می کند و شما را قادر می سازد تا به طور مداوم فعالیت های خود را بهینه کنید.
اگر شما مانند اکثر بازاریابان دیجیتال هستید، به این موضوع اختصاص داده اید 25 درصد از بودجه خود را در سال گذشته به تولید محتوا اختصاص دهید. و شما قصد دارید همان مقدار زمان و بودجه – یا بیشتر – را به آن اختصاص دهید تولید محتوا در سال پیش رو
تولید محتوا به وضوح یک اولویت اصلی برای اکثر بازاریابان دیجیتال است. اما برای دستیابی به مخاطبان هدف خود بیش از این نیاز دارید – علاوه بر تولید محتوا، به توزیع محتوا نیز نیاز دارید. به همین دلیل است که توسعه و بهینهسازی یک استراتژی توزیع محتوای مؤثر که با اولویتهای مخاطبان و اهداف بازاریابی شما مطابقت داشته باشد، حیاتی است.
چه در توزیع محتوا تازه کار باشید و چه به دنبال جدیدترین نکات و ترفندها برای تنظیم دقیق رویکرد فعلی خود هستید، پاسخ تمام سوالات خود را در این راهنمای نهایی خواهید یافت.
ما شما را با جدیدترین اصطلاحات و تعاریف آشنا می کنیم، برخی از مفیدترین ابزارهای توزیع محتوا در بازار را به شما نشان می دهیم و برخی از بینش های واقعی را از استراتژی های توزیع محتوا موفق به اشتراک می گذاریم. برای یادگیری همه اینها و بیشتر به ادامه مطلب بروید.
توزیع محتوا چیست؟
به طور خلاصه، توزیع محتوا صرفاً عمل انتشار محتوای شما است. اما اگر از دیدگاه استراتژیک به توزیع محتوا نگاه کنید، متوجه می شوید که چرا اینقدر مهم است. پشت هر استراتژی توزیع محتوا دو عنصر اساسی وجود دارد:
- زمان بندی: چه زمانی محتوای خود را منتشر می کنید؟
- قرار دادن: محتوای خود را کجا منتشر می کنید؟
با ترکیب موثر این دو عامل، اطمینان حاصل می کنید که محتوای شما در زمان مناسب در مقابل چشمان درست قرار می گیرد.
چرا به یک استراتژی توزیع محتوا نیاز دارم؟
یک استراتژی قوی توزیع محتوا به شما کمک می کند حداکثر تاثیر را از فعالیت های بازاریابی محتوای خود داشته باشید. از آنجایی که اکثر تیم های بازاریابی زمان و بودجه قابل توجهی را به تولید محتوا اختصاص می دهند، داشتن یک برنامه توزیع مهم است، بنابراین کار سخت شما نتیجه می دهد.
استراتژی توزیع محتوا برای اطمینان از اینکه محتوای شما به مخاطبان مورد نظر خود می رسد بسیار مهم است. این به نوبه خود کلید دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای شما است. به هر حال، صرف نظر از اینکه محتوای شما چقدر خوب باشد، تنها در صورتی می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند که در زمان های مناسب و در مکان های مناسب توزیع شود تا افراد مناسب بتوانند آن را ببینند.
هنگامی که یک استراتژی توزیع محتوا را پیاده سازی می کنید، از مزایای کلیدی مانند زیر برخوردار می شوید:
دید تقویت شده
مردم دائماً پر از اطلاعاتی هستند که برای جلب توجه آنها رقابت می کند. هر چند برآوردها بسیار متفاوت است، حداقل یک مطالعه علمی نشان داده است هر مصرف کننده به طور متوسط حدود 100 آگهی را در روز می بیند.
اگر شمارش کنید که یک فرد متوسط چند قطعه محتوا (نه فقط تبلیغات) را می بیند، احتمالاً این عدد بسیار بیشتر است. به هر حال، هر زمان که جستجوی گوگل را انجام می دهید، هزاران نتیجه به شما ارائه می شود. مطمئنا، 75 درصد از مردم هرگز از صفحه اول نتایج جستجوی گوگل عبور نمی کنند. اما هر فرد به طور متوسط روزانه 3 یا بیشتر جستجو در گوگل انجام می دهد، بنابراین حتی آن نتایج صفحه 1 نیز می توانند به سرعت جمع شوند.
یک استراتژی توزیع موثر تمرکز و هدف را به نحوه انتشار محتوای خود می آورد. این باعث میشود که مخاطبان شما بیشتر متمایز شوند. به جای اینکه صرفاً محتوای خود را در آنجا قرار دهید و به بهترین ها امیدوار باشید، در مورد زمان و مکان انتشار انتخابی هستید. این به محتوای شما کمک می کند تا از حجم وسیعی از اطلاعاتی که مخاطبان شما هر روز در اینترنت با آن مواجه می شوند، بالاتر رود.
تعامل بیشتر
همه ما می خواهیم مخاطبانمان با محتوای ما درگیر شوند. اما تعامل فقط در شرایط مناسب می تواند انجام شود. محتوای شما باید در قالبهای آشنا و از طریق کانالهایی در دسترس مخاطبان باشد که از قبل استفاده از آنها راحت است. یک برند متوسط نمی تواند به طور واقع بینانه انتظار داشته باشد که مخاطبان خود را به یک کانال جدید، مانند یک پلت فرم رسانه اجتماعی ناآشنا سوق دهد. شما باید به پلتفرم هایی بروید که مخاطبان شما در حال گذراندن وقت خود هستند.
قرار دادن کلید هر استراتژی توزیع محتوای موفق است. بنابراین، با اجرای برنامه توزیع مناسب، به طور انتخابی محتوا را در مکانهایی پست میکنید که احتمال جذب و تشویق تعامل بسیار بیشتر است.
ROI بهتر
بازگشت سرمایه برای فعالیت های بازاریابی محتوای شما همیشه به اهداف واقعی شما بستگی دارد. به هر حال، شما فقط می توانید موفقیت را بر این اساس تعریف کنید که چقدر به اهدافی که تعیین کرده اید نزدیک هستید. اما مهم نیست که اهداف بازاریابی محتوای شما چیست، به احتمال زیاد توزیع محتوای موثر شانس شما را برای دستیابی به آنها افزایش می دهد. و در نتیجه، بازدهی بهتری از سرمایه گذاری در زمان و منابع کسب خواهید کرد.
بیایید به عنوان مثال برندسازی را در نظر بگیریم. اگر شما مانند 50 درصد از کارشناسان بازاریابی محتوا که اخیراً مورد بررسی قرار گرفتیم، احتمالاً برندسازی را یکی از اولویت های اصلی بازاریابی محتوایی خود می دانید. بهترین راه برای ایجاد نام تجاری خود این است که دید آنلاین آن را افزایش دهید و در مکان هایی حضور داشته باشید که به احتمال زیاد با سرنخ ها و مشتریان ارزشمند در تماس باشید.
و این چیزی است که توزیع محتوا در مورد آن است. بنابراین، با پیادهسازی یک استراتژی توزیع محتوا، خود را در مسیر ساختن برند موفق قرار میدهید و بازدهی بهتری را در بازاریابی محتوای خود به دست میآورید.
انواع محتوا برای توزیع
یک اشتباه رایج این است که توجه بیش از حد به توزیع یک نوع محتوا در حالی که انواع دیگر محتوا را نادیده می گیریم.
به عنوان مثال، ممکن است یک برنامه توزیع واضح برای پست های رسانه های اجتماعی خود داشته باشید: در فواصل زمانی منظم و از طریق پلتفرم ها و حساب های خاص پست می کنید. اما آیا برنامه توزیعی برای انواع محتوای مهم دیگر مانند پست های وبلاگ مهمان، خواندن طولانی و خبرنامه های ایمیل در نظر گرفته اید؟
بیشتر بازاریابان محتوا به ترکیبی از انواع محتوا متکی هستند. موثرترین استراتژی توزیع استراتژی است که تمام دارایی های محتوای مختلف شما را در بر می گیرد. داشتن یک استراتژی توزیع، به تقویم محتوای شما شفافیت می بخشد و به شما کمک می کند خروجی ثابتی از محتوای جدید داشته باشید.
کانال های توزیع محتوا
وقتی در مورد استراتژی توزیع محتوا صحبت می کنیم، در مورد توزیع محتوا از طریق سه روش مختلف یا “کانال” صحبت می کنیم: مالکیت، کسب درآمد و پرداخت شده. بیایید به این سه کانال مختلف با جزئیات بیشتر نگاه کنیم، از جمله چند مثال کلیدی، مزایا، معایب و زمان استفاده از هر کانال.
توزیع محتوای متعلق به
توزیع محتوای متعلق به انتشار محتوا از طریق کانال هایی است که منحصراً به برند شما تعلق دارد.
نمونههایی از کانالهای توزیع محتوا/رسانههای متعلقه عبارتند از:
- وب سایت شرکت شما و وبلاگ
- بازاریابی ایمیلی، از جمله خبرنامه ها
- مکان های فیزیکیبه عنوان مثال، اگر برند شما فروشگاه های آجر و ملات نیز دارد.
- بسیاری از بازاریابان نیز آنها را در نظر می گیرند کانال های رسانه های اجتماعی کانال های محتوایی “مالکانه” باشند. حتی اگر پلت فرم رسانه های اجتماعی از نظر فنی «مالک» فضایی است که شما در آن منتشر می کنید، شما عموماً مالکیت خلاقانه ای بر خود محتوا دارید.
مزایای توزیع محتوای تحت مالکیت عبارتند از:
- اثربخشی هزینه: برای ارسال محتوا در کانال های خود نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
- آزادی خلاق: با محتوای متعلق به شما، تخیل شما محدود است. استثنای این قاعده محتوای رسانه های اجتماعی است که از نظر فنی با فرمت هایی که یک پلت فرم رسانه اجتماعی به شما اجازه ارسال می دهد محدود شده است (اگرچه این روزها انعطاف پذیری زیادی در این زمینه وجود دارد).
برخی از معایب احتمالی توزیع محتوای تحت مالکیت عبارتند از:
- دید محدود: مگر اینکه مخاطبان شما در حال حاضر به طور منظم از وب سایت شما بازدید کنند، باید روی ایجاد دید و آگاهی از نام تجاری از طریق SEO و سایر تاکتیک ها کار کنید تا دنبال کنندگان ارگانیک زیادی را افزایش دهید. این قطعاً قابل دستیابی است، اما می تواند زمان طولانی و تلاش زیادی را ببرد.
- تعمیر و نگهداری مورد نیاز: موثرترین رسانه متعلق به طور مداوم به روز و به روز می شود تا از حداکثر دید اطمینان حاصل شود. بهینه سازی مداوم محتوای متعلق به خود، رتبه سئو آن را بهبود می بخشد و آن را با بازار شما هماهنگ می کند. اما این یک کار وقت گیر است و نیاز به توجه مداوم دارد.
چه زمانی از توزیع محتوای متعلق به خود استفاده کنیم؟
- افزایش آگاهی از برند: محتوای متعلق به شما کاملاً مارک است و به تعیین هویت برند شما کمک می کند.
- ایجاد سرنخ ها و ایجاد تبدیل: از طریق SEO، محتوای متعلق به شما به جذب ترافیک ارگانیک به سمت قیف فروش شرکت شما کمک می کند و در نهایت به رشد کسب و کار شما کمک می کند.
توزیع محتوای به دست آمده
توزیع به دست آمده شامل ذکرها، اشتراک گذاری ها و ویژگی های دیگر وب سایت ها و نشریات است.
نمونههایی از کانالهای توزیع/رسانه محتوای کسبشده عبارتند از:
- ارجاعات دهان به دهان (WOM). و نظرات مشتریان
- محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
- پوشش خبری و فعالیت های روابط عمومی
- محتوای مهمان، مانند پست های وبلاگ مهمان یا همکاری ها
مزایای توزیع محتوای کسب شده عبارتند از:
- ایجاد اعتماد: وقتی مخاطبان شما می بینند که برند شما توسط همتایان خود یا در رسانه ها تایید می شود، به طور خودکار اعتبار شما را افزایش می دهد. در واقع، 88 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به توصیه های دهان به دهان اعتماد دارند، از جمله بررسی های آنلاین.
- دامنه دسترسی شما را افزایش می دهد: هنگامی که نام تجاری شما در یک وب سایت خبری معروف یا کانال رسانه های اجتماعی ذکر می شود، بلافاصله شما را در معرض مخاطبان بسیار بیشتری قرار می دهد.
- مقرون به صرفه بودن: پوشش مطبوعاتی مثبت و محتوای تولید شده توسط کاربر، تبلیغات رایگان را برای برند شما به ارمغان می آورد.
برخی از معایب احتمالی توزیع محتوای کسب شده عبارتند از:
- عدم کنترل: با محتوای به دست آمده، کنترل کاملی بر پیامرسانی ندارید، زیرا ممکن است حتی در فرآیند ایجاد محتوا درگیر نباشید. به عنوان مثال، پوشش رسانه ای ارگانیک یا محتوای تولید شده توسط کاربر ممکن است کاملاً بدون دخالت شما ایجاد شود. حتی اگر مثبت باشد، ممکن است حاوی خطاهای واقعی باشد یا شرکت شما را به گونهای به تصویر بکشد که با هویت برند ترجیحی شما مطابقت ندارد.
- ردیابی سخت است: در حالی که تبلیغات رایگان تقریباً همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، ارزیابی کامل اینکه چگونه به اهداف بازاریابی شما کمک می کند دشوار است. به طور کلی، هنگام برخورد با رسانه های کسب شده، بینشی در مورد KPI ها مانند معیارهای تعامل و نرخ کلیک (CTRs) ندارید. این امر برنامه ریزی یا پیش بینی اینکه چگونه رسانه های کسب شده در استراتژی بازاریابی محتوای شما قرار می گیرند دشوار است.
چه زمانی از توزیع محتوای کسب شده استفاده کنیم؟
- ایجاد اعتماد: در حالی که ممکن است نتوانید به دریافت رسانه های کسب شده تکیه کنید، مطمئناً می توانید توجه را به آن جلب کنید (مثلاً از طریق پست های رسانه های اجتماعی) تا اعتبار برند خود را تا حد امکان افزایش دهید.
توزیع محتوای پولی
استراتژی های توزیع پولی شامل هر نوع محتوایی است که باید برای انتشار آن هزینه پرداخت کنید.
نمونههایی از کانالهای توزیع محتوای پولی/رسانهای عبارتند از:
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و دیگر تبلیغات آنلاین/آفلاین
- حمایت های مالی
- محتوای سرمقاله با حمایت مالی/پرداخت
- اینفلوئنسر مارکتینگ
مزایای توزیع محتوای پولی عبارتند از:
- دید تضمینی: آگهیها با شرایطی که شما برای آن هزینه میکنید نمایش داده میشوند.
- سرعت: پرداخت برای تبلیغات یک راه سریع برای جلب توجه و ایجاد ترافیک است.
- نتایج قابل پیگیری: با تبلیغات آنلاین/دیجیتال، بینش روشنی در مورد عملکرد کمپین خود دارید، که به شما کمک می کند تا ROI خود را دقیقاً محاسبه کنید و برای کمپین های آینده بهینه سازی کنید.
برخی از معایب احتمالی توزیع محتوای پولی عبارتند از:
- کوری تبلیغات: با توجه به تعداد بالای تبلیغاتی که مردم هر روز می بینند، بسیاری از مردم کاملاً حساسیت زدایی می کنند و به سادگی آنها را نادیده می گیرند. علاوه بر این، در اطراف 42 درصد از کاربران اینترنت مسدود کننده های تبلیغاتی را نصب کرده اند، بنابراین تبلیغات شما هرگز حتی برای آنها نمایش داده نمی شود.
- بی اعتمادی: تحقیقات نشان می دهد که تنها 8 درصد از مردم به طور خودکار اطلاعاتی را که در تبلیغات می بینند باور می کنند. 21 درصد می گویند که هرگز یک تبلیغ را باور نمی کنند مگر اینکه اطلاعات موجود در آن توسط یک منبع جداگانه پشتیبانی شود. این آمار نشان می دهد که بی اعتمادی به تبلیغات گسترده است.
- هدف گیری نادرست: تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ممکن است به صورت تصادفی نمایش داده شوند، به این معنی که تبلیغ شما ممکن است به افرادی که کاملاً خارج از مخاطبان هدف شما هستند نشان داده شود.
چه زمانی از توزیع محتوای پولی استفاده کنیم؟
- افزایش آگاهی از برند: به دلیل پتانسیل برای دیده شدن بالا، کمپین های تبلیغاتی پولی می توانند به ایجاد هویت آنلاین برند شما کمک کنند.
- تبدیل رانندگی: وقتی صحبت از افزایش تبدیل به میان میآید، غلبه بر تبلیغات پولی نیز سخت است. پیام رسانی مختصر و کاملاً مبتنی بر فروش است، بنابراین افرادی که روی تبلیغ کلیک می کنند احتمالاً به آنچه می فروشید علاقه مند هستند.
- محرک رشد کوتاه مدت: تبلیغات روشی ایده آل برای افزایش ترافیک کوتاه مدت است. برای مثال، اگر میخواهید یک پیشنهاد با زمان محدود را تبلیغ کنید یا فروش تعطیلات را افزایش دهید، تبلیغات پولی یک دارایی ضروری است.
ایجاد یک استراتژی توزیع محتوای برنده
بیشتر بازاریابان دیجیتال به ترکیبی از هر سه کانال توزیع – به ویژه محتوای دارای مالکیت و پولی – متکی هستند. کانالهایی که انتخاب میکنید باید همیشه با اهداف بازاریابی و ترجیحات و نیازهای مخاطبان شما همسو باشند. در زیر، ما در مورد 8 مرحله ایجاد استراتژی توزیع محتوای خود صحبت خواهیم کرد.
مرحله 1: در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید
توزیع موفقیت آمیز به میزان خوبی بستگی دارد مخاطب خود را درک کنید ترجیحات رسانه ای کدام نوع محتوا و پیام بیشتر برای مخاطبان شما جذاب است؟ مخاطبان شما وقت خود را به صورت آنلاین در کجا می گذرانند؟ انجام تحقیقات بازار حرفه ای برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد رفتار آنلاین مخاطبان ارزشمند است.
اگر تحقیق در مورد مخاطبان حرفه ای خارج از بودجه شما است، تحقیقات داخلی انجام دهید. برخی از مکان های عالی برای شروع عبارتند از:
- برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود، با کارکنان فروش و پشتیبانی مشتری مصاحبه کنید.
- مصاحبه با مشتریان یا میزبانی از گروه های متمرکز برای به دست آوردن بینش های بیشتر در مورد آنچه که باعث می شود مخاطبان شما تیک بزنند.
- تجزیه و تحلیل دادههای خود برای مشاهده اینکه کدام شیوههای توزیع محتوا در گذشته به برند شما خدمت کردهاند – و کدام نه.
مرحله 2: محتوای موجود خود را حسابرسی و تجزیه و تحلیل کنید
سپس، فهرستی از محتوای موجود خود تهیه کنید تا ببینید کدام نوع محتوا در گذشته بیشترین تأثیر را داشته است. تمام محتوای خود را که حداقل به 12 تا 18 ماه گذشته بازمیگردد، مرور کنید.
- محتوای موجود خود را با آنچه در مرحله 1 بالا در مورد مخاطبان خود آموخته اید مقایسه کنید: آیا موضوعات، انواع محتوا یا کانال هایی وجود دارد که از دست داده اید؟
- با دقت به محتوای با بهترین عملکرد خود نگاه کنید. چرا موفق است؟ چگونه می توانید آن موفقیت را با محتوای دیگر تکرار کنید؟
- محتوایی را که باید بهروزرسانی شود پرچمگذاری کنید. حتماً از ابزار بررسی خودکار لینک برای بررسی لینک های داخلی و بک لینک ها نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوای شما حاوی هیچ لینک شکسته ای نیست.
مرحله 3: KPI ها و اهداف را تنظیم کنید
از طریق فعالیت های بازاریابی محتوایی خود می خواهید به چه چیزی برسید؟ اهدافی را تعیین کنید که منعکس کننده نیازهای کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، جذب کسب و کار جدید (تبدیل)، افزایش آگاهی از برند در یک بازار جدید یا تقویت روابط بلندمدت با مشتری.
برای هر هدف، مطمئن شوید که یک مجموعه قابل اعتماد از KPI را انتخاب کنید تا به شما در ردیابی عملکرد محتوای خود کمک کند. در اینجا برخی از رایج ترین اهداف بازاریابی محتوا به همراه بهترین KPI برای ردیابی آنها آورده شده است:
- آگاهی از برند: بازدید از صفحه، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، اشتراکگذاریهای اجتماعی، ذکر نام تجاری.
- نامزدی: زمان در صفحه، نرخ پرش، نظرات، لایک ها، اشتراک گذاری ها، عمق اسکرول.
- تولید سرب: تبدیل، نرخ کلیک، تعداد سرنخ ها، تکمیل فرم.
- سئو و ترافیک ارگانیک: رتبه بندی کلمات کلیدی، بک لینک ها، اعتبار دامنه.
- فروش و درآمد: تبدیل، ارزش طول عمر مشتری (CLV)، رها کردن سبد خرید.
- وفاداری مشتری: نرخ ریزش، بازخورد مشتری، تکرار تجارت.
- رهبری فکری: اعتبار دامنه، انتشار مهمان، ذکر نام تجاری.
- کارایی هزینه: هزینه به ازای هر سرنخ، هزینه هر کسب، بازگشت سرمایه، ارزش ترافیک.
مرحله 4: مهمترین کانال های توزیع محتوای خود را انتخاب کنید
بر اساس بینش مخاطبان خود (مرحله 1)، به علاوه تجزیه و تحلیل محتوای خود (مرحله 2)، کانال های توزیع محتوا را انتخاب کنید که بیشترین شانس موفقیت را دارند.
- بسته به اهداف بازاریابی خود (مرحله 3)، احتمالاً می خواهید از ترکیبی از توزیع محتوای دارای مالکیت و پولی استفاده کنید.
- کانال ها (مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی) را بر اساس ترجیحات مخاطبان خود انتخاب کنید.
مرحله 5: انواع محتوا را انتخاب کنید
علاوه بر انتخاب کانال، باید نوع محتوا را نیز در استراتژی توزیع خود انتخاب کنید. مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب انواع محتوا باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- بودجه و منابع: همانطور که می دانید تولید محتوا می تواند هزینه بر و زمان بر باشد. اگر بودجه کمی دارید و/یا با یک تیم کوچک کار میکنید، با فعالیتهای سریع و کمهزینهای شروع کنید که میتواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، مانند پستگذاری در رسانههای اجتماعی و محتوای کوتاه (وبلاگ نویسی).
- ترجیحات مخاطب: همیشه به ترجیحات مخاطبان خود اجازه دهید شما را راهنمایی کنند، به خصوص اگر نیاز دارید یک نوع محتوا را بر سایرین اولویت دهید. برای مثال، اگر میدانید که مخاطبان شما هرگز محتوای طولانی را نمیخوانند، میتوانید به وضوح از آن نوع محتوا به نفع دیگرانی که مخاطبان شما ترجیح میدهند صرف نظر کنید.
مرحله 6: یک تقویم محتوا ایجاد کنید
اکنون یک جدول زمانی برای اینکه هر چند وقت یکبار می خواهید محتوا را در هر کانال منتشر کنید ایجاد کنید. هرچه بیشتر بتوانید محتوای جدید را منتشر کنید، بهتر است، زیرا این امر باعث می شود جریان ثابتی از نقاط تماس جدید که در فیدهای رسانه های اجتماعی و جستجوهای آنلاین مخاطبان شما ظاهر می شوند، تضمین شود.
اما اجازه دهید با آن روبرو شویم: ممکن است کارکنان و منابع لازم برای انتشار هر روز محتوای جدید را نداشته باشید. در آن صورت، روی ثبات بیش از فرکانس تمرکز کنید. یک جدول زمانی واقعی برای ایجاد و انتشار محتوای جدید در فواصل زمانی معین تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که توجه خود را روی کانال هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر بالقوه را دارند. همچنین به یاد داشته باشید که زمانی را برای ممیزی منظم و بهینه سازی محتوای موجود خود برنامه ریزی کنید.
مرحله 7: محتوای خود را ایجاد و توزیع کنید
با در نظر گرفتن استراتژی توزیع محتوا، زمان آن رسیده است که شروع به تولید محتوای عالی کنید. به یاد داشته باشید که بیش از همه بر کیفیت محتوا، اصالت، مفید بودن، قابلیت اطمینان و تمرکز بر کاربر تمرکز کنید، زیرا همه اینها از ویژگی های محتوای عالی در نظر گرفته می شوند. و حرف ما را قبول نکنید – گوگل کیفیت محتوا را اینگونه تعریف می کند.
مرحله 8. نتایج خود را دنبال کنید و بهینه سازی کنید
در نهایت، زمان نظارت بر عملکرد محتوای خود و تنظیم دقیق آن برای اطمینان از دریافت بهترین ROI فرا رسیده است. مراقب KPIهایی باشید که در مرحله 3 در بالا تعریف کردید. اگر محتوایی در رسیدن به اهداف شما ناکام است، سعی کنید عنوان را تغییر دهید، تمرکز کلمه کلیدی را تغییر دهید یا اطلاعات جدیدی اضافه کنید تا زمانی که نتایج را مشاهده کنید.
ابزارها و پلتفرم های توزیع محتوا
با توجه به عوامل مختلف، توزیع محتوا یک کار پیچیده و زمان بر است. خوشبختانه، هیچ کمبودی در ابزارهای فناوری بازاریابی خودکار و مفید برای کمک به آسانتر کردن آن وجود ندارد.
علاوه بر محبوبترین رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدیو (فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و تیکتوک)، در اینجا چند ابزار و پلتفرم توزیع محتوا جالب دیگر وجود دارد:
HubSpot: HubSpot مجموعه ای جامع از ابزارهای بازاریابی ورودی، از جمله ویژگی های توزیع محتوا را ارائه می دهد.
متوسط: متوسط یک پلت فرم انتشار اجتماعی کاربرپسند است که در آن کاربران می توانند محتوا را پست کنند و فوراً به یک مخاطب بزرگ و درگیر دست یابند.
Cision PR Newswire: این پلت فرم که به سادگی به عنوان شناخته شده است PR Newswire، برای بیانیه های مطبوعاتی و توزیع گسترده محتوا به رسانه های خبری ایده آل است.
GaggleAMP: GaggleAMP یک ناشر اجتماعی است که به شما امکان می دهد محتوا را با کارمندان شرکت خود در چندین پلت فرم رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این برای ترویج حمایت از کارکنان استفاده می شود.
WiseStamp: WiseStamp به شما امکان می دهد محتوا را از طریق امضاهای ایمیل خود توزیع کنید. به عنوان مثال، می توانید به طور خودکار در هر ایمیلی که ارسال می کنید، پیوندهایی به آخرین محتوای خود اضافه کنید.
بهترین روش ها برای توزیع موثر محتوا
در نهایت، اجازه دهید برخی از تاکتیکها را مرور کنیم که در تجربه ما بهعنوان یک شریک محتوای استراتژیک برای برخی از سریعترین برندهای دنیا مؤثر بودهاند. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن استراتژی توزیع محتوا، این بهترین روش ها را در نظر بگیرید:
اولویت بندی فعالیت های پر تاثیر: اگر مجبورید بین چندین فعالیت یکی را انتخاب کنید، همیشه یکی را اولویت بندی کنید که با ترجیحات مخاطبان شما مطابقت دارد، چه رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، رویدادها یا چیزهای دیگر.
یک خط لوله محتوای قابل مدیریت تنظیم کنید: به یاد داشته باشید که تولید محتوای با کیفیت بالا به زمان نیاز دارد. از تلاش برای برنامهریزی بیش از حد فعالیتها به طور همزمان خودداری کنید و مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است زمان انجام کار را افزایش دهید.
از ترکیبی از محتوای پولی، متعلق به و کسب درآمد استفاده کنید: در هر استراتژی توزیع محتوا موثر، باید فضایی برای هر سه نوع توزیع محتوا وجود داشته باشد – مخصوصاً پولی و دارای مالکیت.
کار با اینفلوئنسرها: مشارکت انتخابی با اینفلوئنسرها می تواند دامنه و اعتبار برند شما را افزایش دهد.
استراتژی بهبود مستمر را بپذیرید: توزیع محتوا نیاز به آزمون و خطا دارد و کشف اینکه چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد می تواند به زمان و آزمایش نیاز داشته باشد. بهترین رویکرد این است که منعطف بمانید و به طور مستمر محتوای خود را بر اساس عملکرد گذشته بهینه کنید.
داده ها را دنبال کنید: به جای تکیه بر غریزه درونی، داده های خود را دنبال کنید. حتماً چندین KPI را برای هر هدفی که دنبال میکنید ردیابی کنید و مشخص کنید که چگونه تلاشهای بهینهسازی شما بر عملکرد تأثیر میگذارد.
استفاده مجدد و استفاده مجدد از محتوای موجود: به جای صرفاً “توزیع” محتوا، به یاد داشته باشید که می توانید آن را “بازتوزیع” کنید. در تقویم محتوای خود جایی برای بازرسی منظم و به روز رسانی محتوای موجود خود ایجاد کنید. این به بهبود ROI در تولید محتوای اصلی شما حتی بیشتر از طریق افزایش چرخه عمر محتوای شما کمک می کند.
حداکثر بهره را از محتوای خود ببرید
یک استراتژی توزیع محتوا برای اطمینان از اینکه محتوای برند شما در زمان های مناسب به مخاطبان مناسب می رسد، بسیار مهم است. این تضمین می کند که محتوای ارزشمند شما مورد توجه قرار نمی گیرد و بازگشت سرمایه شما را به حداکثر می رساند.
با دنبال کردن مراحل و بهترین شیوههای ذکر شده در این راهنمای نهایی و استفاده از ابزارها و پلتفرمهای پیشنهادی، به خوبی در راه ایجاد یک استراتژی توزیع محتوا موثر و دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای خود خواهید بود.
آیا علاقه مند هستید که از محتوای خود حداکثر استفاده را ببرید؟ اینجا را کلیک کنید و کشف کنید که چرا ما در جواد یاسمی گزینه ای برای خدمات بازاریابی محتوا هستیم.