به طور خلاصه
بازاریابی محتوا یکی از محبوب ترین و موثرترین شکل های بازاریابی است که امروزه توسط 97 درصد از بازاریابان انجام می شود. این یک استراتژی ارزشمند برای دستیابی به بسیاری از اهداف مهم بازاریابی است، از جمله افزایش آگاهی از برند، بهبود سئو، ایجاد سرنخ، ایجاد وفاداری بلندمدت به برند و افزایش تبدیل. با رویکرد درست، محتوای شما می تواند در مقایسه با تبلیغات سنتی، سرنخ های بیشتری را با هزینه کمتر ایجاد کند.
با توجه به افزایش فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی مولد، هرگز زمان بهتری برای کسبوکارها در همه صنایع وجود نداشت تا از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کنند. اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید یا صرفاً به دنبال راه هایی برای جلب مشارکت بیشتر و بازگشت سرمایه بهتر در استراتژی محتوای خود هستید، این مقاله شما را با مزایای برتر بازاریابی محتوا، بهترین رویکردهای بازاریابی محتوا و نحوه استفاده از آن آشنا می کند. محتوای با کیفیت برای دستیابی به مهمترین اهداف بازاریابی دیجیتال خود خوراکی های کلیدی:
- 97 درصد از بازاریابان امروزه از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از کار خود استفاده می کنند استراتژی بازاریابی.
- 80 درصد از بازاریابان دیجیتال در نظر دارند تولید محتوا یک اولویت
- بازاریابی محتوا 26 درصد از بودجه بازاریابی متوسط یک شرکت B2B را تشکیل می دهد.
- از هر ده خریدار B2B، 9 نفر قبل از تصمیم گیری برای خرید، در مورد محتوای 2 تا 7 وب سایت تحقیق می کنند.
- بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از تبلیغات پولی به ازای هر یورو خرج شده، سرنخ ایجاد می کند.
- مزایای بازاریابی محتوا برای کسب و کار شامل مقرون به صرفه بودن، آگاهی از برند، بهبود سئو، ایجاد سرنخ، ایجاد وفاداری بلند مدت به برند و افزایش تبدیل.
- با ظهور فناوریهای هوش مصنوعی و بازاریابی محتوا، سرمایهگذاری در بازاریابی محتوا سودآورتر از همیشه است.
بازاریابی محتوا چیست؟
مفهوم بازاریابی محتوا برای چندین دهه وجود داشته است، زیرا کسب و کارهای زیرک همیشه قدرت به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و جذاب را به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه درک کرده اند. با ظهور بازاریابی دیجیتال در دهه 1990، بازاریابان شروع به استفاده از محتوای رایگان و با کیفیت بالا به عنوان راهی برای جذب مشتریان بالقوه به برند خود به صورت آنلاین کردند. امروز، 97 درصد از بازاریابان از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود استفاده می کنند.در اینجا چگونه بازاریابی محتوا را به طور خلاصه تعریف می کنیم:
- یک رویکرد استراتژیک برای انتشار اطلاعاتی که به راحتی در دسترس است که مخاطبانی را که احتمالاً مناسب برند شما و محصولات و خدمات آن هستند، آگاه میکند، سرگرم میکند و جذب میکند.
اگرچه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، برخی از ویژگی های تعیین کننده بازاریابی محتوا عبارتند از:
- برخلاف تبلیغات، بازاریابی محتوا به یک استراتژی بازاریابی ورودی. این بدان معنی است که شما محتوا را در کانال های خود (معمولاً وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود) منتشر می کنید و یافتن آن را تا حد امکان آسان می کنید، بنابراین وقتی شخصی موضوع مرتبطی را در اینترنت جستجو می کند، محتوای شما را کشف می کند. به عبارت دیگر، بازاریابی محتوا به مخاطبان شما اجازه می دهد به سمت شما بیایند. این برخلاف تبلیغات بیرونی است، جایی که شما یک تبلیغ را در جایی قرار می دهید به این امید که در زمان مناسب نظر شخص مناسب را جلب کند.
- بازاریابی محتوا از تاکتیکهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) استفاده میکند تا یافتن آن را در بین موارد تخمینی آسان کند. 4.6 میلیارد قطعه محتوا هر روز به صورت آنلاین منتشر می شود.
- بازاریابی محتوا آشکارا مبتنی بر فروش نیست. در عوض، برای افزودن ارزش به رابطه بین برندها و مخاطبان آنها طراحی شده است که به شما در دستیابی به طیف گسترده ای از اهداف کمک می کند (همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد).
- محتوا عموماً به صورت رایگان یا در ازای اشیاء با ارزش غیر پولی (مانند آدرس ایمیل خواننده، ثبت نام یا سایر داده های ارزشمند) در دسترس مخاطبان است.
بیشتر بخوانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوای B2B موفق ایجاد کنیم؟
9 مزیت مهم بازاریابی محتوا
با توجه به اینکه بیش از 80٪ از بازاریابان دیجیتال گزارش می دهند که بازاریابی محتوا یک اولویت اصلی است (الویتی که 26٪ از بودجه بازاریابی متوسط برند B2B را تشکیل می دهد)، واضح است که بازاریابی محتوا یک ابزار بازاریابی محبوب و مفید است.صحبت در مورد مزایای بازاریابی محتوا راهی عالی برای به دست آوردن درک عمیق تر از اینکه چرا بازاریابی محتوا مهم است و چه کاری می تواند برای برند شما انجام دهد است. در اینجا 9 مزیت برتر بازاریابی محتوا آورده شده است.
1. بازگشت سرمایه بهتر
تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی محتوا هزینه دارد 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتیمانند کمپین های تبلیغاتی. صرفه جویی اصلی از این واقعیت حاصل می شود که شما محتوا را در کانال های خود مانند وب سایت، وبلاگ و کانال های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنید. قیمت بازاریابی محتوا از هزینه تولید محتوا ناشی می شود. فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی و فناوری بازاریابی محتوا، فرآیند تولید محتوا را برای برندها در هر اندازهای کارآمد و مقرون به صرفه میسازند.از آنجایی که برندها در سالهای اخیر تمرکز بیشتری روی محتوا داشتهاند، بیشتر و بیشتر از هزینه بازاریابی خود را به آن اختصاص میدهند. امروزه، غیرمعمول نیست که یک شرکت متوسط، تقریباً همان مبلغی را که برای تبلیغات پولی، مانند Google Ads، خرج میکند، برای تولید محتوا در ماه خرج میکند.با این حال یک تفاوت اساسی وجود دارد: محتوای شما تا زمانی که شما بخواهید در دسترس مشتریان بالقوه قرار می گیرد. میتوانید بهطور مداوم آن را تغییر دهید و بهروزرسانی کنید، و در مقایسه با یک کمپین تبلیغاتی گرانقیمت که حداکثر برای چند ماه اجرا میشود، برای ماهها، حتی سالهای آینده به ارزش افزوده ادامه میدهد.
2. افزایش نرخ تبدیل
حتی اگر بازاریابی محتوا آشکارا مبتنی بر فروش نیست، هنوز هم می تواند تأثیر قدرتمندی بر تبدیل داشته باشد. مطالعات گذشته بازاریابی محتوای موثر را با یک ارتباط برقرار کرده است افزایش 600 درصدی فروش.با این حال، اندازه گیری تأثیر بازاریابی محتوا به طور کامل دشوار است. بر خلاف یک کمپین تبلیغاتی ثابت، که باعث افزایش سریع تبدیل می شود، بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است. این روابط پایدار با مشتریان ایجاد می کند که منجر به ارزش طول عمر مشتری (CLV) بالاتر از یک کمپین تبلیغاتی ساده می شود.
3. تولید سرنخ با کیفیت بالا
بازاریابی محتوا ثابت شده است به ازای هر یورو خرج شده، 3 برابر سرنخ های با کیفیت بالا تولید می کند، در مقایسه با تبلیغات پولی. از آنجایی که این یک استراتژی ورودی است، میدانید که افرادی که محتوای شما را پیدا میکنند، احتمالاً در بازار چیزی هستند که شرکت شما میفروشد. از این نظر، بازاریابی محتوا، سرنخهای با کیفیت پایینتر را فیلتر میکند و سرنخهای با کیفیت بالا را جذب میکند.
4. افزایش آگاهی از برند
جستجوی برند (جستجوهای اینترنتی حاوی نام تجاری خاص) امتیاز نادری است که فقط برای برندهای معتبر در دسترس است. به خصوص اگر برند شما نسبتاً تازه وارد به بازار باشد، شانس شما برای جذب جستجوهای برند بسیار کم است. با وجود این، داشتن محتوای فراوان با کیفیت بالا به صورت آنلاین می تواند حتی به زمین بازی کمک کند.حتی اگر یک مشتری بالقوه قبلاً نام تجاری شما را نشنیده باشد، آنها در حال جستجو در اینترنت برای اطلاعاتی در مورد راه حل هایی مانند راه حل هایی هستند که شما ارائه می دهید. 90 درصد از خریداران B2B قبل از خرید بین 2 تا 7 وب سایت تحقیق می کنند. وقتی خریداران موضوعات مرتبط با پیشنهاد شما را جستجو می کنند، محتوای شما به آنها کمک می کند تا برای اولین بار با برند شما در تماس باشند.
5. ایجاد رهبری فکری
زمانی که مشتریان از برند شما آگاه شوند، محتوای شما این فرصت را به شما می دهد که نشان دهید آن برند چیست. در مقایسه با تبلیغات، بازاریابی محتوا به شما بستری برای به اشتراک گذاشتن بینش ها و دیدگاه های عمیق تر و نشان دادن آنچه برند شما را منحصر به فرد می کند، می دهد.
بهترین محتوا یک دیدگاه منحصر به فرد را بیان می کند که باعث می شود برند شما از رقبا متمایز شود. این باعث می شود مشتریان بالقوه شما احساس کنند که بخشی از چیز خاصی هستند، بنابراین احتمالاً بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند و در نهایت به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.
چشیدن نحوه کمک به مشتریان خود را بچشید: مطالعه موردی Arketyp ما را دانلود کنید و دریابید که چگونه به آنها کمک کردیم رهبری فکری استثنایی را به مخاطبان خاص خود ارائه دهند.
6. هدایت ترافیک رسانه های اجتماعی
پستهای وبلاگ، پروندههای مشتری و کاغذهای سفید همگی اشکال عالی و مؤثر بازاریابی محتوا هستند. اما چیزهای بیش از این هم وجود دارد: پست های رسانه های اجتماعی شکل ایده آل دیگری از بازاریابی محتوا برای افزایش آگاهی از برند، نشان دادن رهبری فکری و تعامل با شماست. مخاطبان هدف.
93 درصد از بازاریابان B2B می گویند لینکدین موثرترین پلت فرم توزیع محتوای آنهاست. ارسال محتوای خود در رسانههای اجتماعی، قرار گرفتن در معرض بسیار مورد نیاز را به ارمغان میآورد و افراد را تشویق میکند تا مستقیماً با برند شما ارتباط برقرار کنند، به گونهای که در جای دیگر قادر به انجام آن نیستند. این کمک می کند تا ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود و سرنخ های واجد شرایط بیشتری به قیف فروش شما وارد شود.
اعتماد سنگ بنای هر موفقیتی است استراتژی بازاریابی محتوا. همچنین این همان چیزی است که با در نظر گرفتن بازاریابی محتوا به طور بالقوه بسیار قدرتمندتر از تبلیغات پولی است سه چهارم مصرف کنندگان می گویند که به تبلیغات اعتماد ندارند.
برخلاف تبلیغات، محتوا به شما این فرصت را می دهد که با مخاطبان خود به روش های معنادارتری ارتباط برقرار کنید. این به شما امکان میدهد نشان دهید که چالشهایی که آنها با آنها روبرو هستند را درک میکنید و با آنها آشنا میشوید. همچنین فشاری را که مردم اغلب با پیامهای فروشمحور آشکار مرتبط میکنند، از بین میبرد. محتوای شما تجربه تعاملی تری را ارائه می دهد، جایی که مشتریان بالقوه شما می توانند روی آنچه برایشان مهم است تمرکز کنند و تصمیم خود را بگیرند. این نشان می دهد که نام تجاری شما بسیار صادقانه تر و قابل اعتمادتر است که مشتریان هوس می کنند.
7. مشاهده سئو
برای خریداران B2B که به یک محصول جدید از راه حل نیاز دارند، سفر مشتری در 90٪ مواقع با جستجوی آنلاین شروع می شود. اطمینان از اینکه محصولات و راه حل های شما نزدیک به بالای نتایج جستجوی مشتریان بالقوه شما ظاهر می شوند، یکی دیگر از مزایای کلیدی بازاریابی محتوای موثر است.
بهترین محتوا بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) است، به این معنی که شما از تاکتیک های استراتژیک استفاده می کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تا حد امکان قابل مشاهده و به راحتی قابل یافتن آنلاین است. سئو جزء حیاتی هر استراتژی بازاریابی محتوا است. بیشتر بدانید مزایا و بهترین شیوه های سئو مدرن در مقاله ما در مورد این موضوع
محتوای برند شما برای ایجاد یک رابطه معنادار و پایدار با مشتری ضروری است. با ارائه محتوای مفید به مشتریان خود که واقعاً به زندگی آنها ارزش می بخشد، آنها را تشویق می کنید که به عنوان منبع اطلاعات، پشتیبانی و جامعه به برند شما بازگردند. این چیزی است که فقط بازاریابی محتوا می تواند به آن دست یابد. در نتیجه، مشتریان را به برند خود متصل می کنید، آنها را به طرفداران وفادار تبدیل می کنید و روابط بلندمدت ارزشمندی را ایجاد می کنید.
اکنون که به این موضوع پرداختیم که چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد، بیایید ببینیم از کدام نوع محتوا می توانید برای بهره مندی از تمام مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید.
بازاریابی محتوا شما را قادر میسازد تا تجربیات برند غنی و همهجانبهای را ایجاد کنید که در کانالها و قالبهای متعددی گره خورده است. بهترین رویکرد همیشه استفاده از الف است ترکیبی از انواع محتوا که به ترجیحات مخاطبان شما پاسخ می دهد.
در اینجا رایج ترین انواع محتوای مورد استفاده در بازاریابی محتوا آورده شده است:
- پست های وبلاگ
- نسخه های جدید و خبرنامه های ایمیل
- موارد مشتری / داستان های موفقیت مشتری
- مقاله های سفید، گزارش های تحقیقاتی و سایر خواندن های طولانی
- پست های رسانه های اجتماعی
- فیلم ها و رونوشت ها
- پادکست ها
- اینفوگرافیک
- وبینارها و رویدادها
استراتژی های توزیع محتوا
یکی دیگر از مزایای کلیدی بازاریابی محتوا، مقیاس پذیری است. با یک قطعه محتوا، شما این پتانسیل را دارید که نقاط تماس مختلف زیادی با مشتریان بالقوه ایجاد کنید. این ROI شما را افزایش می دهد، زیرا هنگامی که یک قطعه محتوا ایجاد کردید، می توانید آن را در قالب های مختلف استفاده مجدد یا تغییر کاربری دهید. در اینجا فقط چند روش متداول برای به دست آوردن حداکثر نمایش از هر قطعه از محتوایی که ایجاد می کنید آورده شده است:
- پیوندهای رسانه های اجتماعی: مهم نیست که چه نوع محتوایی تولید می کنید، خواه این پست وبلاگ جدید باشد، الف ویدئو، اینفوگرافیک یا هر چیز دیگری، همیشه آن را با آن تبلیغ کنید پست های رسانه های اجتماعی. این باعث می شود محتوای شما در بین گروه های هدف شما دیده شود و به هدایت ترافیک از کانال های رسانه های اجتماعی به سمت وب سایت شما کمک می کند.
- محتوای دروازهدار: اگر میخواهید آدرسهای ایمیل مشتریان را جذب کنید، میزبانی یک رویداد آنلاین، مانند یک وبینار، یا ایجاد یک قطعه با کیفیت بسیار بالا از محتوای طولانی، مانند یک گزارش تحقیقاتی اصلی را امتحان کنید. از مشتریان بخواهید برای دسترسی به محتوا ثبت نام کنند (آدرس ایمیل خود را وارد کنند). اما برای اجرای این استراتژی، باید تیزرهای زیادی ارائه دهید. به عنوان مثال، در پستهای وبلاگ خود در مورد موضوعات مشابه، به محتوای دروازهدار خود اشاره کنید و آن را از طریق کمپینهای رسانههای اجتماعی که پیشنمایشهای پنهانی از موارد کلیدی را ارائه میدهند، تبلیغ کنید.
- رسانه های کسب شده: وبلاگ نویسی مهمان یا مشارکت محتوا در یک رسانه شخص ثالث یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند است. حتی کمتر از زمانی که محتوایی را در وبلاگ خود پست می کنید، شبیه تبلیغات است، که اعتبار برند شما را بیش از پیش افزایش می دهد و ترافیک ارگانیک را جذب می کند.
- بازاریابی ایمیلی: مشتریانی که به دریافت ایمیل مارکتینگ رضایت میدهند، برخی از با کیفیتترین سرنخهایی هستند که میتوانید به آنها امیدوار باشید. با به اشتراک گذاری محتوای بسیار ارزشمند از طریق ایمیل، رابطه را تقویت کنید. شما همچنین می توانید از ایمیل خود استفاده کنید خبرنامه برای جلب توجه به کمپین های محتوای دیگر، مانند یک سری وبلاگ جدید، کاغذ سفید یا وبینار.
بهترین روش ها برای تولید محتوا
موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای شما به این بستگی دارد 2 عامل کلیدی:
- کیفیت محتوای شما
- چقدر آسان است که محتوای خود را پیدا کنید
بنابراین، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید هر کاری که می توانید برای اطمینان از کیفیت و قابلیت یافتن انجام دهید.
محتوای با کیفیت چیست؟
وقتی صحبت از محتوا می شود، تعریف «کیفیت» بسیار سخت است. محتوای با کیفیت برای یک برند ممکن است کاملاً متفاوت از محتوای با کیفیت برای برند دیگر باشد. در حالی که کیفیت همیشه چیزی است که برند شما باید برای خود تعریف کند، شما همیشه باید این عوامل را در نظر بگیرید:
- تناسب بازار: آیا محتوای شما به موضوعات و سوالاتی میپردازد که واقعاً در ذهن مخاطبان هدف شماست؟
- اصالت: آیا محتوای شما دیدگاه یا بینشی منحصر به فرد را اضافه می کند که آن را از رقبا متمایز می کند؟
- دقت: آیا محتوای شما بهروز است و آیا برای اطمینان از اینکه اطلاعات مرتبط و دقیق را ذکر میکنید، واقعیت را بررسی کردهاید؟
- سازگاری: آیا تجربه محتوای قابل اعتمادی از جمله ریتم انتشار منظم ارائه می دهید تا مخاطبان شما بدانند که می توانند به کیفیت وابسته باشند؟
- به موقع بودن: آیا محتوای خود را در زمان هایی منتشر می کنید که به احتمال زیاد برای مشتریان شما ارزش افزوده دارند؟ به عنوان مثال، اگر در مورد آخرین روند مد تابستان وبلاگ می نویسید، باید مطمئن شوید که
- محتوای شما از قبل به خوبی ایجاد شده است، بنابراین می توانید آن را حداکثر تا ابتدای فصل تابستان منتشر کنید.
- قابلیت یافتن: آیا موتور جستجوی محتوای شما بهینه شده است (سئو دوستانه)؟
اطمینان از کیفیت محتوا همیشه با انجام تحقیقات شما شروع می شود. نظرسنجی کنید و با مشتریان خود صحبت کنید. با تیم محصول خود و تیم پشتیبانی مشتری صحبت کنید. با موضوعات واقعی مرتبط آشنا شوید. نقاط درد مشتریان شما چیست؟ اهداف آنها چیست؟ با یادگیری پاسخگویی به این نیازها با محتوای اصلی، سازگار، به موقع، دقیق و قابل یافتن، پایه ای محکم برای موفقیت بازاریابی محتوا ایجاد می کنید.
سئو: یافتن محتوای خود را آسان می کند
قابلیت یافتن یک موضوع بازاریابی محتوا است. همه چیز در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است، که به معنای اتخاذ یک رویکرد استراتژیک برای اطمینان از رتبه بالاتر محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به ویژه گوگل است.
سئو موضوعی است که به سرعت در حال تحول است، زیرا انتظار می رود هوش مصنوعی مولد نحوه رتبه بندی نتایج جستجو توسط گوگل را تغییر دهد. هنوز مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از یافتن محتوای خود بردارید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه با سئو به بهترین نتایج برسید، حتما ما را بخوانید راهنمای نهایی: نحوه استفاده از سئو برای بازاریابی B2B و چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟
تجزیه و تحلیل: چگونه به عملکرد محتوای خود امتیاز دهید؟
برای اطمینان از اینکه محتوای شما به اهداف شما می رسد – و برای کمک به شما در بهینه سازی مداوم محتوای خود – نظارت بر معیارهای کلیدی ضروری است. بازاریابان محتوا از ابزارهایی مانند Google Analytics و SEMrush برای پیگیری تعداد افرادی که محتوای آنها را مشاهده میکنند، اقداماتی که محتوای آنها مشتریان بالقوه را تشویق میکند و بازگشت سرمایه برای هر قطعه محتوا چقدر است، استفاده میکنند.
در اینجا بهترین معیارها برای نظارت بر عملکرد محتوای شما وجود دارد:
- ترافیک وب: چند نفر محتوای شما را مشاهده می کنند؟ چه مدت در صفحات شما می مانند؟ آیا آنها برای مشاهده صفحات محصول و سایر محتوای شما روی پیوندهای داخلی کلیک می کنند؟
- مشارکت در رسانه های اجتماعی: کدام یک از پست های شما بیشترین لایک و اشتراک گذاری را دارد؟
- نرخ باز و نرخ کلیک: چند نفر ایمیل های شما را می خوانند و برای بازدید از وب سایت شما کلیک می کنند؟
- تبدیل و تولید سرنخ: آیا بعد از یک کمپین محتوای جدید افزایشی در تبدیل مشاهده می کنید؟ آیا کمپین های محتوای دروازه ای شما ثبت نام ها را برای ایجاد سرنخ جذب می کنند؟
- ارزش ترافیک: شاید معیار نهایی ROI شما در بازاریابی محتوا، ارزش ترافیک است که هزینه های بازاریابی واقعی شما را با مقداری که باید بپردازید مقایسه می کند اگر تمام ترافیک شما از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک باشد. این به شما امکان می دهد تا به سرعت ببینید محتوای شما چقدر به کسب و کار شما ارزش اضافه می کند، از نظر میزان ترافیک ارگانیک که ایجاد می کند.
آیا بیشترین سود را از بازاریابی محتوایی خود می برید؟
چه در بازاریابی محتوا تازه کار باشید یا به دنبال راه هایی برای بهینه سازی رویکرد فعلی خود باشید، تقریباً همیشه فضایی برای بهبود استراتژی محتوای خود و بهره مندی بیشتر از محتوای خود وجود دارد. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که کیفیت محتوا و رویکرد مشتری مداری کلیدهای اصلی موفقیت هستند – نه تنها به این دلیل که کیفیت محتوای شما تعیین می کند که چقدر برای مشتریان بالقوه شما جذاب است، بلکه به این دلیل که محتوای با کیفیت بالا به سادگی رتبه بندی می کند. در نتایج جستجو بالاتر است.
آیا آمادهاید شروع به تولید محتوای با کیفیت بالاتر سریعتر و کارآمدتر کنید؟ ما بهترین پلتفرم تولید محتوا در بازار هستیم که دارای یک تیم 3 درصدی از فریلنسرهای برتر از قبل بررسی شده است که به توسعه تیم شما تبدیل می شوند. اینجا را کلیک کنید بیاموزید که چرا ما برای کیفیت، سرعت و خدمات مشتری در بازاریابی محتوا انتخاب ارجح هستیم!
سوالات متداول
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی و تبلیغات سنتی سرنخ بیشتری ایجاد می کند. از آنجایی که بر استراتژی بازاریابی درونگرا متکی است، بازاریابی محتوا به طور گسترده توسط مشتریان قابل اعتمادتر و کمتر از تبلیغات سنتی است. این یک تکنیک اثبات شده برای دستیابی به بسیاری از اهداف مهم بازاریابی، از جمله افزایش آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتری، تولید سرنخ و ایجاد تبدیل و فروش، به ویژه در دوره های زمانی طولانی تر است.
چالش های بازاریابی محتوا چیست؟
تولید محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو، کارهایی زمان بر و پیچیده هستند. بسیاری از تیم های بازاریابی فاقد ظرفیت داخلی برای انجام موثر این وظایف به تنهایی هستند. هوش مصنوعی مولد می تواند به شما در تولید سریعتر محتوا کمک کند، اما محتوای تولید شده با هوش مصنوعی باید همیشه با استفاده از تولیدکنندگان محتوای انسانی با تجربه و متخصصان سئو، دوباره بررسی و بهینه شود. در این مورد، یک ویرایشگر داخلی یا مدیر محتوای از راه دور همچنین می تواند به طور گسترده کمک کند.
مزایا و معایب بازاریابی محتوا چیست؟
جوانب مثبت:
- به طور کلی مقرون به صرفه تر از تبلیغات پولی است، به خصوص زمانی که هزینه هر کلیک را در طول عمر یک محتوا مقایسه می کنید.
- شما مالک محتوا و معمولاً کانالی هستید که در آن منتشر می شود، که به شما توانایی جمع آوری داده های ارزشمند و بهینه سازی مداوم محتوای خود را می دهد.
- مشتریان آن را صادقانه تر و قابل اعتمادتر از تبلیغات می دانند.
معایب:
- ایجاد و بهینه سازی محتوا وظایف پیچیده ای است که سرمایه گذاری نسبتاً بالایی در زمان و کار را در بر می گیرد.
- معمولاً تأثیرات بازاریابی محتوا فوراً قابل تشخیص نیست، زیرا محتوا معمولاً به شما کمک میکند تا به اهداف بلندمدت دست یابید، بهعنوان مثال، به افزایش فوری در فروش.
- مزایای استراتژی های بازاریابی محتوا چیست؟
با استراتژی مناسب، می توانید محتوای خود را مطابق با ترجیحات و انتظارات مخاطبان خود تنظیم کنید. این مزایای بسیاری را ارائه می دهد، از جمله:
- صرفه جویی در هزینه (در مقایسه با تبلیغات)
- افزایش آگاهی از برند و افزایش دید سئو
- ایجاد اعتبار و ایجاد رهبری فکری
- تولید سرنخ و افزایش تبدیل، به ویژه در طولانی مدت