کپینویسی آزاد یک انتخاب شغلی پرسود و انعطافپذیر است که به شما امکان میدهد از هر جایی کار کنید، برنامه زمانی خود را تنظیم کنید و مشتریانی را که دوست دارید با آنها کار کنید انتخاب کنید. اگر در نوشتن مهارت دارید و به دنبال شغلی در کپینویسی آزاد هستید، این راهنمای جامع شما را در مراحل تبدیل شدن به یک کپینویس مستقل موفق راهنمایی میکند.
افراد بیشتری در حال تبدیل شدن به فریلنسر هستند، زیرا ما در میانه یک انقلاب کاری انعطاف پذیر هستیم. بیش از هر زمان دیگری، کارفرمایان برون سپاری می کنند. استخدام کارگران از راه دور و مراجعه به فریلنسرها برای گسترش استعداد خود. در برخی موارد، شرکت ها هستند کنار گذاشتن قراردادهای کاری در مجموع به نفع یک نیروی کار آزاد تمام وقت، چه کپی رایتر، چه مهندس نرم افزار، چه طراح گرافیک یا یک موقعیت دیگر.
با توجه به گزارش اخیر Payoneer40 درصد از فریلنسرها گفتند که در طول همه گیری ویروس کرونا، تقاضا برای خدمات آنها یا ثابت مانده یا افزایش یافته است. گزارش شده است که بسیاری از کارگران مستقل معتقدند COVID-19 به تسریع کمک کرده است مشاغل آزاد آنها
کپی رایتینگ آزاد چیست؟
کپی رایتینگ آزاد شامل نوشتن محتوا برای مشاغل بر اساس قرارداد است. هدف از کپی ایجاد انگیزه در خواننده برای انجام اقداماتی مانند خرید یا برنامه ریزی مشاوره است.
کپینویسی آزاد میتواند شامل کپی دیجیتالی مانند کپی فروش در وبسایتها و پستهای رسانههای اجتماعی، و همچنین نسخه چاپی مانند کاتالوگها و تبلیغات فضایی باشد. همچنین شامل محتوای گفتاری، مانند سخنرانیها و اسکریپتهای تبلیغاتی و ارائههای تجاری است.
کپی رایتر آزاد مورد تقاضا
ما شاهد این هستیم که این رونق مستقل به ویژه در تولید محتوا رخ می دهد. برندها بیش از هر زمان دیگری به متخصصان محتوای آزاد مانند روزنامهنگاران، کپیرایترها، استراتژیستهای محتوا و موارد مشابه روی میآورند تا فرآیند بازاریابی محتوای خود را تقویت کنند.
بنابراین، شاید شما یک کپیرایتر هستید که تمام وقت کار میکنید و به سمت شغل آزاد فکر میکنید، یا شاید به تازگی بیکار شدهاید و در حال بررسی مزایا و معایب کار مستقل هستید. در اینجا راهنمایی از یک کپی رایتر مستقل در مورد چگونگی مستقل شدن و موفق شدن آورده شده است.
چگونه به عنوان یک کپی رایتر آزاد شروع کنیم
راه اندازی یک کسب و کار کپی رایتینگ مستقل شامل چندین مرحله است، از جمله پوشش دادن اصول اولیه، انتخاب خدمات، توسعه نام تجاری و تعیین نرخ.
اصول اولیه را پوشش دهید
قبل از شروع کسب و کار کپی رایتینگ مستقل، باید اصول اولیه را پوشش دهید. این شامل راه اندازی یک فضای کاری، تهیه تجهیزات لازم و تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار شما است. البته، شما همچنین باید کسب و کار خود را در مقامات محلی مربوطه ثبت کنید.
خدمات خود را انتخاب کنید
بهعنوان یک کپینویس مستقل، میتوانید خدمات مختلفی از جمله کپینویسی وبسایت، نوشتن وبلاگ، بازاریابی ایمیلی، ایجاد محتوای رسانههای اجتماعی و غیره را ارائه دهید. خدماتی را انتخاب کنید که با مهارت ها و علایق شما مطابقت دارند و در بازار هدف شما مورد تقاضا هستند.
9 نکته داخلی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کپی رایتر آزاد
1. برند خود باشید
این روزها همه چیز به داشتن «برند» شخصی مربوط می شود و دلیلی دارد. مردم قبل از اینکه بتوانند روی شما سرمایه گذاری کنند باید بدانند که شما در مورد چیست و چه کسی هستید.
برند شما چیزی است که شما را از سایر کپینویسان مستقل متمایز میکند. به طور بالقوه شامل نام کسب و کار، آرم و تصویر کلی شما می شود. نام تجاری شما باید منعکس کننده پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد – چه چیزی شما را از سایر کپی رایترهای آزاد متمایز می کند؟
اگر بهتازگی بهعنوان یک فریلنسر شروع به کار کردهاید، نام خود را به هر طریقی که میتوانید مطرح کنید. مطمئن شوید که تمام شبکه های اجتماعی برتر را پوشش داده اید. لینکدین یک امر ضروری است، توییتر فوق العاده مفید است و اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد. مردم باید به وضوح ببینند که شما کی هستید و چه می کنید. بنابراین هر چه زودتر خود را برندسازی کنید.
2. خود را تبلیغ کنید
هنگامی که برند خود را تثبیت کردید، در مکان های مناسب دیده شوید. در مورد موضوعات مرتبط با کپیرایتینگ یا در جوامع آزاد و در کانالهای اجتماعی، پستها را نظر دهید و به اشتراک بگذارید تا مرتبطترین افراد، مانند مدیران بازاریابی، بیشتر از شما و آنچه انجام میدهید آگاه شوند. اگر قبلاً در شبکه های خود با شما آشنایی داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که شما را استخدام کنند.
3. نرخ های خود را تعیین کنید
تنظیم نرخهای شما میتواند چالش برانگیز باشد، اما بخش مهمی از راهاندازی کسبوکار کپینویسی آزاد شماست. شما می توانید بر اساس کلمه، ساعت یا پروژه شارژ کنید. نرخ های شما باید نشان دهنده سطح تجربه، کیفیت کار شما و نرخ ادامه در بازار شما باشد.
4. از مخاطبین خود استفاده کنید
در دنیای بازاریابی با “کسانی که می شناسید” شروع کنید. اگر قبلاً مخاطبینی در این صنعت دارید، خواه از طریق کار قبلی، موقعیتیابی یا دوستان – از آنها استفاده کنید. از درخواست لطف نترسید. اگر فردی که میشناسید در شبکه شخصی است که فکر میکنید میتوانید با او کار کنید، از او بخواهید که شما را معرفی کند. هرچه افراد بیشتری شما را بشناسند، بهتر است و می تواند تفاوت بین استخدام یا عدم استخدام باشد.
اگر دفترچه تماس شما کمی نازک است، نگران نباشید – بهترین شبکه ای که می توانید برای پر کردن آن، حتی به صورت مجازی، داشته باشید. اگر فعلاً نمیتوانید به رویدادهای فیزیکی برسید، لینکدین یک مکان عالی برای شروع است.
5. یک طاقچه پیدا کنید
متخصص بودن در یک زمینه خاص برای شما به عنوان یک فریلنسر معجزه می کند. بسیاری از برندها با توجه به مهارت های خاص خود از فریلنسرهای قراردادی برای کمک به پروژه دعوت می کنند. اگر در گذشته روی زمینهای کار کردهاید که فکر میکنید در آن مهارت خاصی دارید، واقعاً روی آن کار کنید و آن را به عنوان «چیزی» خود تبدیل کنید. در آینده برای شما معجزه خواهد کرد. .
اگر هنوز در زمینهای که میخواهید وارد آن شوید، تجربهای ندارید، حداقل مطمئن شوید که به آن علاقه دارید. اشتیاق و دانش شخصی نیمی از نبرد است، زیرا مشتریان یک مایل دورتر از شور و اشتیاق شما (یا فقدان آن) را حس می کنند.
6. بیش از حد به آن فکر نکنید
فریلنسری شدن بعد از کار تمام وقت می تواند بسیار دلهره آور باشد، اما اگر مطمئن هستید که می توانید کار کافی داشته باشید، فقط باید گلوله را گاز بگیرید. اگر مطمئن نیستید که کار کافی در آنجا وجود دارد، پس شاید به صورت پاره وقت به شغل فعلی خود بپردازید و هنگامی که به اندازه کافی کار معمولی ایجاد کردید، وارد کار شوید.
7. یک نمونه کار آنلاین ایجاد کنید
یک کارفرمای بالقوه احتمالاً می خواهد نمونه هایی از کار شما را ببیند. یک وب سایت بسازید و چند نمونه از نوشته های خود را در آن آپلود کنید.
این مهم است: نمونه های نوشتاری شما بخش مهمی از نمونه کارها هستند. آنها به مشتریان بالقوه نشان میدهند که شما چه کارهایی را میتوانید انجام دهید و به آنها حسی از سبک نوشتن خود میدهند. جدای از آن، از دید هر کسی که به طور بالقوه هزینه خدمات شما را می پردازد، باعث می شود در مورد کاری که انجام می دهید بسیار حرفه ای تر و جدی تر به نظر برسید.
اگر تازه شروع کردهاید و هیچ کار مشتری برای نمایش ندارید، میتوانید با نوشتن کپی ساختگی برای کسبوکارهای خیالی یا بازنویسی کپی موجود برای بهبود آن، نمونههای خود را ایجاد کنید.
8. یافتن مشتریان و ثبت نام در آژانس های تولید محتوا
یافتن مشتری اغلب چالش برانگیزترین بخش راه اندازی یک کسب و کار کپی رایتینگ آزاد است. با این حال، راههای زیادی برای یافتن مشتریان وجود دارد، از جمله شبکه، تماس سرد و استفاده از تابلوهای شغلی. لینکدین و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز می توانند ابزارهای موثری برای یافتن مشتری باشند.
علاوه بر این، قرار گرفتن در فهرست آژانس های تولید محتوا مانند یک راه عالی برای به دست آوردن تجربه کار با مشتریان با مشخصات بالا است. آنها قبل از اینکه از شما بخواهند روی پروژه ها کار کنید، با پیدا کردن بهترین مشتریان برای شما و تطبیق مهارت ها و تجربیات شما، تمام کارهای سخت را انجام خواهند داد.
9. برای همه نوع کار باز باشید
در حالی که داشتن یک جایگاه خوب و داشتن دانش عمیق در یک موضوع خاص خوب است، خود را محدود نکنید. بهعنوان یک فریلنسر، باید انعطافپذیر باشید، بهویژه در آغاز زمانی که پای خود را پیدا میکنید.
دنیای محتوا در حال تغییر است و اکنون فرصتهای کپینویسی بسیار بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. آماده باشید تا انواع مختلف کار را بپذیرید تا وظایف و تجربه خود را گسترش دهید.
از تنوع پروژههایی که میتوانید بهعنوان یک کپینویس مستقل روی آنها کار کنید (و زیبایی آن همین است!) شگفتزده خواهید شد، بنابراین داشتن ذهنی باز و آمادهبودن برای یادگیری در کار بسیار مهم است.
مزایای یک کپی رایتر آزاد بودن
کپینویسی آزاد مزایای بسیاری دارد، از جمله آزادی کار از هر کجا، انعطافپذیری برای تنظیم برنامههای خود و فرصت کار با مشتریان مختلف در پروژههایی که به آنها علاقه دارید. همچنین پتانسیل درآمد پرسود را ارائه می دهد.
به عنوان مثال، طبق گزارش The Copywriter Club، کپی رایترهای آزاد در ایالات متحده به طور متوسط سالانه 62450.98 یورو درآمد دارند. اصلاً بد نیست، در این مورد، تقریباً میانگین دستمزدی است که برای نویسندگان و نویسندگان توسط اداره آمار کار ایالات متحده (63,256.19 €).
با این حال، کپی رایتینگ آزاد بدون چالش نیست. این نیاز به نظم و انضباط شخصی، مهارت های عالی مدیریت زمان و توانایی بازاریابی خود و خدماتتان دارد. اما با سخت کوشی، عزم راسخ و مهارت های مناسب، می توانید یک کسب و کار موفق کپی رایتینگ مستقل ایجاد کنید.
نتیجه گیری
کپی رایتینگ آزاد یک انتخاب شغلی با ارزش برای کسانی است که به نوشتن علاقه دارند و میل به انعطاف پذیری و استقلال دارند. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این راهنما، می توانید کسب و کار کپی رایتینگ مستقل خود را راه اندازی کنید و از مزایای بسیاری که این حرفه ارائه می دهد لذت ببرید.
به یاد داشته باشید، موفقیت در کپینویسی آزاد یک شبه اتفاق نمیافتد. نیاز به زمان، تلاش و پشتکار دارد. حتی اگر نویسنده ای با استعداد هستید، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. شرکت در دورهها، شرکت در کارگاهها یا گرفتن یک مربی برای کمک به شما در تقویت مهارتهای کپینویسی خود را در نظر بگیرید. همچنین باید در جریان آخرین روندهای کپی رایتینگ و صنعت هدف خود باشید.
اما با قاطعیت و رویکرد درست، میتوانید یک کسبوکار آزاد موفق ایجاد کنید و از یک حرفه پردرآمد و رضایتبخش لذت ببرید.