تصور کنید یک بافنده در قرن نوزدهم انگلستان هستید و سالانه چند پیچ پارچه برای صاحب زمین تولید می کنید. این یک شغل ماهر است و شما دستمزد زندگی می کنید. مادر و مادربزرگ شما همگی بافنده بودند و انتظار دارید این مهارت ها را به دخترتان منتقل کنید.
روز بعد رئیس شما یک دستگاه عجیب را از فرانسه باز می کند. این “ژاکارد لوم” کار چهار بافنده را انجام می دهد و آن را سریعتر انجام می دهد – به این معنی که زندگی شما در شرف تغییر است.
بنابراین شما دو گزینه دارید. آیا شما تبدیل به “Luddite” می شوید و به گروهی می پیوندید که ماشین ها را در هم می کوبند؟ یا می بینید فرصت برای افزایش بهره وری خود، تجدید نظر کنید، دوباره آموزش دهید و از آن استفاده کنید؟
میتوانید حدس بزنید که این ریف روی کدام فناوری جدیدتر است: هوش مصنوعی است، و مدلهای زبان بزرگ (LLM) چگونه محتوا را در مقیاس تولید میکنند. برای برخی جذاب است. برای دیگران، نشاط آور. و برخی آن را فقط ترسناک می دانند. اما هر چه فکر کنید، به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از 400 میلیارد دلار آمریکا است بازاریابی محتوا چشم انداز – و اینجاست که بماند.
javadyasemi به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا، عمیقاً روی امکانات هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. اما ما آن را جایگزینی برای نویسندگان خود نمی بینیم. (حتی پروژههای مستندسازی و بومیسازی بزرگترین مقیاس ما، انسانهای گوشتی و خونی را محکم در جریان دارند.) ما هوش مصنوعی را به عنوان یک جعبه ابزار تکنیک ها – دیدگاهی که توسط کپی رایتر فناوری به اشتراک گذاشته شده است کریس ورث. همانطور که ژاکارد لوم بافندگان را قادر میسازد تا طرحهای پیچیدهای تولید کنند که با قیمتهای بالاتر به فروش میرسند، کپینویسهایی مانند کریس از LLM برای توسعه روشهای نوآورانه جدید برای مؤثرتر کردن محتوا استفاده میکنند.
کریس برای بسیاری از مشتریان javadyasemi می نویسد، با NPS تقریباً عالی 97. او همچنین یک حرفه ای هوش مصنوعی است، با گواهینامه های مهندسی سریع و پایتون. (او یک راهنمای آسان برای سطوح مهارت های کپی رایترهای با هوش مصنوعی ایجاد کرد: آن را از اینجا دانلود کنید.) در این مقاله، کریس برخی از روشهایی را که از هوش مصنوعی برای بهبود کار خود استفاده میکند و شما نیز میتوانید به اشتراک بگذارد.
سلب مسئولیت: این تکنیک ها برای ایجاد محتوا از ابتدا در نظر گرفته نشده اند، زیرا LLM ها در آن ضعیف هستند. در عوض، هدف آنها بهبود فرآیندها و خلاقیت است.
بدون کد، بدون مشکل: صحبت ساده از LLM
زیبایی هوش مصنوعی رابط زبان طبیعی آن است: حتی یک مبتدی کاملاً میتواند یک پنجره زمینه را باز کند و شروع به تعامل، پرسیدن سؤال و کنکاش در موضوعات کند.
و شش تکنیک زیر تفاوتی ندارند. هیچکدام به مهارتهای کدنویسی نیاز ندارند و هر نویسندهای میتواند آنها را برای صرفهجویی در زمان و معنادارتر کردن محتوای خود به کار گیرد.
البته،یک پلتفرم فناوری (بیشتر با نیروی انسانی) است، بنابراین پس از آن شش، مفاهیم پیشرفته تری را نیز خواهید دید. اما بیایید با این شش نکته برای افزودن ارزش به متن خود با کمی هوش مصنوعی شروع کنیم.
تکنیک شماره 1: از هوش مصنوعی برای کشف ذهن هدف خود استفاده کنید
مهم نیست که چقدر مشتری خود را می شناسید، نمی توانید ذهن او را بخوانید. اما توانایی واقعاً کمک کننده است، اینطور نیست؟
آنها سالها صرف توسعه محصولات و صحبت با مشتریان کرده اند. آنها دل و جان خود را برای درک بازارشان گذاشته اند و هر روز با هزاران نگرانی دست و پنجه نرم می کنند. این یکی از مفیدترین راه ها برای استفاده از هوش مصنوعی را به ما می دهد. از آن بخواهید به عنوان مخاطب هدف شما رفتار کند.
نمونه درخواست: به عنوان یک [عنوان شغلی] در یک [نوع شرکت] عمل کنید. شما مخاطب هدف [محصول] هستید که ارزش پیشنهادی آن [VP، USP یا مزایای کلیدی] است. پنج مشکل اصلی که شما را در شب بیدار نگه می دارد و این محصول می تواند حل کند چیست؟ در پاسخ خود نمونه هایی از این که چگونه این محصول از منظر این چشم انداز به این مسائل رسیدگی می کند را درج کنید.
توجه داشته باشید که این تکنیک شما را از روی پای راست شروع می کند: شما را مجبور می کند به مزایای مشتری فکر کنید، نه ویژگی های محصول.
به یاد داشته باشید: مردم مته نمی خرند، آنها سوراخ می خرند.
تکنیک شماره 2: یک مفهوم برای محتوای خود ایجاد کنید
هر مقاله ای که ارزش خواندن دارد یک «قلاب» دارد: یک واقعیت یا یافته جالب که باعث لبخند خواننده می شود. و LLM ها منبع عالی ایده های هوک هستند.
نویسندگان ساعتها وقت صرف میکنند تا مغزشان را به هم بریزند تا آن فکر تند و تیز را بیابند که خواننده را به درون خود میکشاند – بنابراین در عوض از هوش مصنوعی دوستانه خود بپرسید.
نمونه درخواست: من در حال نوشتن مقاله ای در مورد [موضوع] برای شرکتی هستم که [محصول یا خدمات] را تولید می کند. یک حقیقت شگفت انگیز در مورد این موضوع به من بدهید که خیلی ها نمی دانند. با خیال راحت از تشبیهات یا استعاره ها برای ربط دادن این واقعیت به تجربیات روزمره خوانندگان استفاده کنید.
استفاده از این دستور برای یک کلاینت بلبرینگ غلتکی این خروجی را به دست میدهد: «گلولههای فولادی دقیق مورد استفاده در این یاتاقانها به قدری گرد هستند که اگر به اندازه زمین مقیاس شوند، بیشترین تغییر در سطح آنها بیشتر از 2.5 متر. حالا، آیا این یک راه عالی برای شروع مقاله نیست؟
تکنیک شماره 3: راهنمای سبک و لحن صدای مشتری را اعمال کنید
هر سازنده محتوا با بیش از یک مشتری، ساعتها و ساعتها وقت صرف میکند تا مطمئن شود کارش با اولویتهای زبان و سبک مشتری مطابقت دارد – و هوش مصنوعی میتواند این کار را در چند دقیقه برای شما انجام دهد.
شما به یک کپی از اسناد مشتری مربوطه و البته مقاله خود نیاز دارید، که یا به عنوان متن در پنجره زمینه چسبانده شود یا به عنوان پیوست آپلود شود. هنگام استفاده از این اعلان، همیشه بررسی کنید که هیچ داده حساس مشتری در هیچ یک از فایلها ظاهر نشود.
نمونه درخواست: فایل [نام] مقاله ای است که برای یک شرکت نوشته شده است. فایل [نام] راهنمای سبک شرکت است. Style Guide را تجزیه و تحلیل کنید، سپس با وارد کردن کاراکترهای >>> در جایی که مقاله از الزامات Style Guide پیروی نمی کند، آن را در مقاله اعمال کنید، و بعد از >>> این الزام را یادداشت کنید. خروجی نتایج به عنوان یک فایل قابل دانلود.
این که “نتایج خروجی به عنوان یک فایل قابل دانلود” مهم است. یک فایل جدید برای کار با هر محتوای مشکوک علامت گذاری شده برای اصلاح به شما می دهد. آن را امتحان کنید!
تکنیک شماره 4: چارچوب ایده آلی را برای محتوای خود ایجاد کنید
اکثر اشکال نوشتار از ساختارهای شناخته شده پیروی می کنند: همه چیز از سفر قهرمان در داستان تا دنباله AIDA بازاریابی مستقیم. این در حال کپی رایتینگ 101 است.
از این رو، یکی دیگر از نکات حرفه ای هوش مصنوعی: از آن برای ارائه ساختاری برای نوشتن به شما استفاده کنید.
نمونه درخواست: من مقاله ای از نوع [وبلاگ، آگهی، بروشور] در مورد [موضوع] با هدف [دلیل نوشتن آن] می نویسم. من میخواهم ساختار [نام چارچوب] را از [منبع ساختار، به عنوان مثال کتاب درسی بازاریابی] دنبال کند. یک طرح کپی برای این مقاله بر اساس این ساختار به من بدهید.
در اینجا یک تکنیک جایزه وجود دارد: چرا پس از اتمام کار از روش مشابهی برای بررسی کار خود استفاده نکنید؟
کار خود را مجدداً در پنجره زمینه هوش مصنوعی آپلود کنید، سپس از هوش مصنوعی بخواهید بررسی کند که با ساختاری که هدف آن هستید مطابقت دارد. حتی سرگرم کننده تر: از هوش مصنوعی بپرسید که آیا می تواند ساختاری که شما استفاده کرده اید را حدس بزند یا خیر!
تکنیک شماره 5: ناسازگاری ها و تناقضات را بررسی کنید
همه ما این کار را در یک قطعه طولانی انجام دادهایم: در اوایل ادعایی کردیم که توسط دادههای بعدی پشتیبانی نشد، یا از دو نکته شواهد استفاده کردیم که چیزهای متفاوتی را بیان میکردند. و البته شما فقط پس از ارسال متوجه آنها خواهید شد – یا بدتر از آن، مشتری ابتدا آنها را می بیند.
این یک کاربرد عالی دیگر برای هوش مصنوعی است: کار خود را آپلود کنید و از آن بخواهید نتیجه گیری خود را بررسی کرده و به چالش بکشید.
نمونه درخواست: فایل [نام] ممکن است حاوی نادرستی، فرضیات غیرقابل توجیه، نتیجهگیریهای پشتیبانی نشده، و شواهد متناقض یا سایر خطاها باشد. من می خواهم این مشکلات را از بین ببرم و متن را قوی تر کنم. این فایل را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید و به قسمت هایی که باید اصلاح، تغییر، حذف، تقویت یا توضیح بیشتر اشاره کنم اشاره کنید.
در اینجا شما از هوش مصنوعی به عنوان وکیل مدافع شیطان خود استفاده می کنید: عمداً از آن می خواهید که حفره هایی را در استدلال شما پیدا کند که آن را ضعیف می کند.
اما هشدار دهید: هوش مصنوعی زمانی می تواند بسیار مهم باشد که از آن بخواهید باشد.
تکنیک شماره 6: منبع شواهدی برای حمایت از استدلال شما
همانطور که ما عاشق هوش مصنوعی هستیم، مدل های زبان بزرگ اشتباه می کنند.
به یاد داشته باشید که در نهایت یک LLM “پاسخ” به سوال شما نیست. این یک سری از قطعات کلمه (به نام توکن) با احتمال آماری بالا شبیه به یک پاسخ تولید می کند.
در حالی که آنها فوق العاده مفید هستند، این همچنین دامنه آنها را محدود می کند. اگر یک مرجع آکادمیک بخواهید، و هوش مصنوعی از میلیونها مثال میداند که چنین مرجعی چگونه به نظر میرسد، این احتمال وجود دارد که به سادگی یکی را بسازد. (معروف به “توهم AI” است.) برای رفع این مشکل، از هوش مصنوعی بخواهید پیوندهای واقعی به شواهد موجود در وب را در اختیار شما قرار دهد – منابعی که می توانید خودتان آنها را تأیید کنید. این مدل سریع است:
نمونه درخواست: من به دنبال شواهد منتشر شده ای هستم که [ادعا] را تأیید کند. پیوندهایی به چنین شواهدی ارائه دهید، جستجوی خود را محدود به منابعی کنید که حاوی دادههای تحقیق واقعی هستند و/یا در وبسایتهای مجلات معتبر، مؤسسات معتبر، کارشناسان در این زمینه یا رسانههای تجاری قرار دارند.
همه این تکنیک ها ساده و سریع به کار می روند – و نوشتن شما را محکم می کنند. حالا بیایید کمی فنی تر شویم.
بیشتر بخوانید:
چیزهای پیشرفته: دو تکنیک جایزه
در آخر، چند ایده جایزه. این دو مورد آخر عمدتاً برای کاربران باتجربه ای هستند که می توانند با استفاده از زبان برنامه نویسی مانند Python به طور مستقیم با API AI تعامل داشته باشند. اما در کوتاه مدت می توانید از برنامه مصرف کننده استفاده کنید.
تکنیک جایزه شماره 1: یک دوره آموزشی تصادفی در یک موضوع جدید به خود بدهید
هر چقدر هم که شما در مورد یک موضوع بدانید، مشتری شما احتمالاً بیشتر می داند – به این معنی که اولین کار شما این است که در مورد محصول یا خدمات آنها به طور عمیق یاد بگیرید. و هوش مصنوعی می تواند به شما آموزش دهد. اما ایجاد یک دوره شخصی سازی شده به بیش از یک درخواست نیاز دارد – به یک سری از آنها نیاز خواهید داشت که به نام برنامه سریع
روش: ابتدا از هوش مصنوعی یک طرح کلی درسی میخواهید (در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر میکنید) سپس به هر بخش از آن طرح عمیقتر میروید تا برنامههای درسی و بعداً محتوای واقعی دوره بسازید. در اینجا یک درخواست برای شروع است.
نمونه درخواست: من می خواهم در مورد [X] یاد بگیرم. یک طرح کلی درسی به من بدهید که این موضوع را در سطح [مبتدی، متوسط، متخصص] آموزش می دهد، تمام درس های دوره را به ترتیب منطقی در واحدهای مناسب گروه بندی کنید. به هر درس و واحد یک عنوان معنادار بدهید.
هنگامی که طرح کلی درس خود را در پنجره زمینه دریافت کردید، به نوبه خود مروری بر واحدها و طرح درس بخواهید، و فهرست اولیه دروس خود را به مجموعه کاملی از مطالب درسی تبدیل کنید.
نکته حرفه ای: در حین عبور از هوش مصنوعی بخواهید هر خروجی را به عنوان یک فایل قابل دانلود ذخیره کند. البته، اگر از API استفاده کنید که اکثر فروشندگان هوش مصنوعی ارائه می کنند، می توانید تمام این کارها را خودکار کنید.
تکنیک جایزه شماره 2: از دستورالعمل های سفارشی استفاده کنید تا هوش مصنوعی را به سبک خود تغییر دهید
آیا میدانستید که میتوانید شرایط خاصی را برای دنبال کردن هوش مصنوعی خود تعیین کنید؟
در ChatGPT (محبوب ترین LLM) آنها را “دستورالعمل های سفارشی” می نامند، و با کلیک کردن روی پیوند نمایه خود در برنامه، آنها را در “Customize ChatGPT” پیدا خواهید کرد.
مثال دستورالعمل سفارشی: همیشه از [انگلیسی آمریکایی] استفاده کنید. استفاده از زبان مناسب برای سن خواندن 12 سال و مخاطبان بین المللی؛ هرگز از جوک ها یا جناس های خاص فرهنگی استفاده نکنید. تا جایی که ممکن است، پاسخها را با پیوندهایی به دادههای پشتیبانی همراه کنید.
میتوانید از سفارشیسازیهای خود برای انجام هر کاری که میخواهید استفاده کنید: به هوش مصنوعی خود یک حس طنز بینظیر بدهید، یا به کلینگون صحبت کنید، یا در هر جمله یک ایموجی قرار دهید.
مثل همیشه، تمرین و آزمایش کنید – در کمترین زمان مفیدتر خواهید بود.
نتیجه گیری: هوش مصنوعی جعبه ابزاری از تکنیک هاست که در همه جا به ارزش می افزاید
مردم فکر می کردند Kindle آمازون کتاب های سنتی را از بین می برد. در واقع فروش کتاب های چاپی بیشتر از همیشه است. با رونق پخش موسیقی، حضور در کنسرت های دنیای واقعی افزایش یافته است.
و البته ماشینهایی مانند Jacquard Loom شمال انگلستان را به یک نیروگاه اقتصادی تبدیل کردند که میلیونها شغل ایجاد کرد.
به عبارت دیگر، فنآوریهای جدید تمایل دارند بازارها را متحول و گسترش دهند، نه اینکه آنها را نابود کنند. در صنعت بازاریابی محتوای 400 میلیارد دلاری، احتمالاً هوش مصنوعی نیز همین کار را خواهد کرد. پس با تکنیک های بالا از فرصت هایی که ارائه می دهد استفاده کنید!
البته، تکنیکهای پیشرفتهتر زمان و تلاش میبرند – اما استراحت کنید، javadyasemi آماده است تا به شما در استفاده از آنها در مقیاس کمک کند. هر زمان که برای کشف راه حل های محتوای جدید آماده باشید، می توانید یک تماس استراتژی محتوای رایگان رزرو کنید.