افشای کامل، من 100 درصد متعصب محتوا هستم. من آن شخص در جلسه یا باری هستم که با خوشحالی در مورد بازاریابی محتوا، سئو و غیره برای ساعتهای متوالی صحبت میکنم. وقتی صحبت از عملکرد محتوا می شود، من واقعاً در حال پیشرفت هستم. یافتن راههای جدید برای ایجاد و توزیع محتوایی که سر و صدا را کاهش میدهد، که واقعاً زیر پوست مخاطبان هدف شما میرود – این احساس بسیار خوبی است.
بنابراین، مایلم که این راهنمای استراتژی نهایی را برای بهبود عملکرد محتوا معرفی کنم. در طی چند ده صفحه اسکرول بعدی، راههای عملی برای تغییر حضور آنلاین خود و جلب توجه و تبدیلی که شایسته برندتان است را خواهید یافت.
محتوا نه تنها موضوع انتخابی من است، بلکه مایه حیات حضور آنلاین شماست. خواه هدف شما افزایش رتبه وب سایت در گوگل، افزایش تبدیل یا جذب موثرتر مخاطبان باشد، کلید موفقیت در بهبود عملکرد محتوای شما نهفته است.
در پایان این راهنما، شما به دانش و ابزارهای زیر مجهز خواهید شد:
- محتوای خود را با بهبود کیفیت برای تعامل خواننده و رتبه بندی موتورهای جستجو ارتقا دهید.
- یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع و همسو با اهداف تجاری ایجاد کنید تا رشد و تعالی را افزایش دهید.
- افزایش دید وب سایت خود، جذب مخاطب هدفمند.
- برای جذب و حفظ خوانندگان و در عین حال کاهش نرخ پرش، محتوای جذاب بسازید.
- بهینه سازی محتوا برای تبدیل، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار.
- کارآیی کمپین های خود را بهبود بخشید تا با مخاطبان خود طنین انداز شود و در نتیجه نرخ باز شدن بالاتر و نرخ کلیک افزایش یابد.
- حضور خود را در رسانه های اجتماعی تقویت کنید، تعامل را افزایش دهید و مخاطبان خود را در پلتفرم ها گسترش دهید.
و بیشتر!
این یک سفارش بسیار بلند است که می توان آن را در یک راهنما پوشش داد، اما من قول می دهم، پشت شما هستم. قهوهای را که برای سالها میخواستید مصرف کنید، برای خود تهیه کنید و بیایید با راهنمای بهبود عملکرد محتوا شروع کنیم.
چرا بهبود عملکرد محتوا مهم است؟
هر بازاریاب که به کار خود افتخار می کند می داند که عملکرد همه چیز است. بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا به ویژه برای بازاریابی محتوا اهمیت دارد و بهبود عملکرد محتوا چه مزایایی را ارائه می دهد:
- افزایش دید: در فضای آنلاین به شدت رقابتی امروزی، بهبود عملکرد محتوا تضمین میکند که صدای شما در میان نویزهای دیجیتال شنیده میشود. این کلید برجسته شدن و جذب شماست مخاطب هدف.
- تولید سرنخ موثرتر: وقتی محتوای شما عملکرد خوبی داشته باشد، به ابزاری قدرتمند برای تولید سرنخ تبدیل می شود. محتوای جذاب توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند و آنها را از طریق قیف فروش پرورش می دهد.
- تعامل با مخاطب: این نوع از نقطه قبلی ادامه دارد. محتوای با عملکرد بالا یک ارتباط فوری با مخاطبان شما ایجاد می کند و آنها را تشویق می کند که بیشتر بمانند، بیشتر کاوش کنند و به طور بالقوه به مشتریان و طرفداران وفادار تبدیل شوند.
- رتبه بندی بهتر سئو: محتوای با عملکرد خوب معمولاً در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارد و ترافیک ارگانیک با ارزش بالا را به سایت شما هدایت می کند. با 68٪ از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود، سئو و هدف گذاری کلمات کلیدی استراتژی هایی هستند که قطعاً می خواهید دنبال کنید و اولویت بندی کنید.
- تصمیمات مبتنی بر داده: معیارهای عملکرد محتوا بینشهای ارزشمندی را ارائه میدهند و به شما امکان میدهند تا تصمیمهای آگاهانه و مبتنی بر دادهها بگیرید و بازگشت سرمایه (ROI) خود را به حداکثر برسانید. درک اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی تواند باعث بهبود مستمر شود.
- مزیت رقابتی: در یک فضای دیجیتال شلوغ، محتوای با عملکرد بالا شما را از رقبا متمایز می کند و برند شما را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد معرفی می کند.
تجربه کاربری پیشرفته: محتوای جذاب و با کیفیت بالا یک تجربه کاربری مثبت ایجاد میکند و بازدیدکنندگان را تشویق میکند بیشتر بمانند و بیشتر کاوش کنند. یک تجربه کاربری یکپارچه می تواند به افزایش وفاداری به برند منجر شود. - نرخ تبدیل بالاتر: محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان را به سرنخ یا مشتری تبدیل کند.
- بهبود شهرت نام تجاری: محتوای ارزشمند به طور مداوم شهرت برند شما را افزایش می دهد و اعتماد بین مخاطبان شما را تقویت می کند.
چالش های بهبود عملکرد محتوا چیست؟
اگرچه مزایای فوق فریبنده است، بهبود عملکرد محتوا با مجموعه ای از چالش ها همراه است. این موارد عبارتند از:
- اشباع محتوا: اینترنت مملو از محتوا است، بنابراین برجسته شدن می تواند یک کار دلهره آور باشد.
- تغییر الگوریتم ها: موتورهای جستجو الگوریتم های خود را با فرکانس نسبی به روز می کنند. این می تواند بر روی دید محتوای شما تأثیر بگذارد و کاهش این تأثیرات بدون دانش فنی تخصصی SEO دشوار است.
- کیفیت محتوا: حفظ محتوای با کیفیت بالا به طور مداوم می تواند منابع فشرده باشد، اما همانطور که نظرسنجی از Semrush نشان می دهد، بیش از نیمی (53 درصد) از بازاریابان بر بهبود کیفیت محتوا در سال 2023 تمرکز دارند و فراتر از آن، بنابراین این باید در فهرست کارهای شما قرار گیرد.
- انتظارات مخاطب: برآورده کردن انتظارات مخاطب در حال تکامل همیشه یک چالش “اما ارزشمند” است.
- بیش از حد داده ها: تجزیه و تحلیل داده های عملکرد محتوا بدون یک استراتژی واضح می تواند طاقت فرسا باشد.
اگر این چالش ها شروع به ایجاد احساس عصبی در شما کردند، لطفاً نگران نباشید. ما قصد داریم توصیههای واضح و عملی (و برخی از توصیههای فنی و ابزار مفید) را ارائه دهیم که به شما کمک میکند تا با این چالشها مقابله کنید و استراتژیهایی برای پیمایش مؤثر آنها در اختیار شما قرار دهیم.
چگونه عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنیم
قبل از اینکه بتوانید عملکرد محتوای خود را افزایش دهید، باید بدانید که چگونه آن را به طور موثر اندازه گیری کنید. بیایید مراحل ضروری را بررسی کنیم.
انواع معیارها برای ردیابی
معیارهای ترافیک: معیارهایی مانند بازدید از صفحه، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، و جلسات را برای سنجش میزان دسترسی به محتوای خود نظارت کنید.
نکته برتر: از ابزارهای رایگانی مانند Google Analytics برای ردیابی این معیارها استفاده کنید. به دنبال روندها و همبستگی بین محتوای خود و افزایش ترافیک باشید.
معیارهای تعامل: معیارهایی مانند نرخ پرش، زمان روی صفحه و عمق اسکرول نشان میدهد که مخاطب شما چقدر درگیر است.
نکته برتر: نرخ پرش بالا ممکن است نشان دهنده مشکلات محتوا یا تجربه کاربر باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که نرخ پرش بالا همیشه دلیلی برای هشدار نیست. اگر صفحه ای مانند اطلاعات تماس شما باشد، بازدیدکننده ممکن است به سادگی آنچه را که نیاز دارد پیدا کرده باشد.
معیارهای تبدیل: برای ارزیابی اثربخشی محتوای خود در انجام اقدامات مورد نظر، اقدامات تبدیل، مانند ارسال فرم یا خرید محصول را دنبال کنید.
نکته برتر: اجرای فراخوان برای اقدام (CTA) و استفاده از ابزارهای ردیابی تبدیل برای نظارت بر عملکرد. همچنین میتوانید A/B انواع مختلف دکمهها یا پیامرسانی CTA را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی در نتهای مناسب مخاطبان هدف شما قرار میگیرد.
معیارهای سئو: مراقب رتبه بندی کلمات کلیدی باشید، نرخ کلیک (CTR) و ترافیک جستجوی ارگانیک برای سنجش عملکرد سئوی محتوای شما.
نکته برتر: به طور منظم محتوای خود را با به روزترین کلمات کلیدی و متا تگ ها به روز کنید تا ارتباط SEO را حفظ کنید.
معیارهای رسانه های اجتماعی: معیارهایی مانند لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات و کلیک ها در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بینش هایی را در مورد تعامل اجتماعی محتوای شما ارائه می دهند.
نکته برتر: برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی، محتوای مناسب را تنظیم کنید تا تعامل را به حداکثر برسانید.
چگونه محتوای خود را بر اساس نتایج آزمایش خود بهینه کنید
برای بهبود عملکرد محتوا، آزمایش و بهینه سازی بسیار مهم است. این فرآیند شامل تجزیه و تحلیل داده ها، شناسایی مناطق برای بهبود، اجرای تغییرات و آزمایش مجدد است. در اینجا نحوه انجام موثر آن آمده است.
- اولویت بندی تغییرات بر اساس تاثیر بالقوه آنها: برای افزایش عملکرد محتوا، اولویت بندی موثر تغییرات بسیار مهم است:
- تغییرات را به طور سیستماتیک اعمال کنید: هنگام ایجاد تغییرات در محتوای خود، با اجرای یک به یک آنها یک رویکرد سیستماتیک اتخاذ کنید. این به شما امکان می دهد تا تأثیر فردی هر تغییر را شناسایی کنید.
- تحقیقات بیشتر در مورد کلمات کلیدی انجام دهید: اگر متوجه شدید که برخی از محتوای شما ترافیک کافی ایجاد نمی کند، انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی با پتانسیل بالا در جایگاه شما می تواند بسیار موثر باشد.
- ممیزی محتوا را انجام دهید و بهروزرسانی کنید: برای اینکه روح تازهای به محتوای قدیمیتر بدهید، آن را با جدیدترین اطلاعات بهروزرسانی و بهروزرسانی کنید تا مرتبطتر و جذابتر شود. بیشتر در این مورد بعدا.
استراتژی ارتقای محتوای خود را مرور کنید: به اشتراک گذاری محتوای خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مناسب و جوامع آنلاین مرتبط می تواند به میزان قابل توجهی دید و پتانسیل ترافیک آن را افزایش دهد.
بهینه سازی عملکرد محتوای خود
اکنون بیایید به برخی از استراتژی ها و تاکتیک های مختلف برای بهبود عملکرد محتوا نگاه کنیم.
ما در اینجا پایگاههای زیادی را پوشش میدهیم، بنابراین فقط برخی از مؤثرترین فعالیتها را گنجاندهایم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید تا در مورد استراتژی بازاریابی محتوای شما صحبت کنند. همچنین میتوانید برای راهنماییها و راهنماییهای بیشتر، وبلاگ ما را دنبال کنید.
بهترین استراتژی برای افزایش بازدید وب سایت چیست؟
ما در بالا به چند استراتژی آزمایش شده برای افزایش ترافیک وب سایت اشاره کردیم. در اینجا چند مورد مختلف برای بررسی وجود دارد.
همکاری اینفلوئنسرها: با اینفلوئنسرها یا متخصصان صنعت در حوزه کاری خود شریک شوید تا به طور مشترک محتوا تولید کنند یا از آنها بخواهید محتوای شما را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند و از اعتبار و دسترسی آنها استفاده کنید.
بهینه سازی کلمات کلیدی طولانی: 56 درصد از خریداران از عبارت های جستجوی سه کلمه یا بیشتر استفاده می کنند که به جستجوی دم بلند معروف است. کلمات کلیدی طولانی را در محتوای خود هدف قرار دهید تا عبارات جستجوی خاص و با هدف بالا را جذب کنید که ممکن است رقابت کمتری داشته باشند و ترافیک واجد شرایط بیشتری ایجاد کنند.
پیوند محتوا: محتوای خود را در پلتفرم هایی مانند Medium، LinkedIn یا وب سایت های خاص صنعت به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و به سایت خود بک لینک به دست آورید.
Quora و مشارکت در انجمن: در انجمنهای مرتبط و پلتفرمهای پرسش و پاسخ مانند Quora شرکت کنید. پاسخهای ارزشمندی به سؤالات ارائه دهید و در صورت لزوم به محتوای خود پیوند دهید.
تغییر کاربری و به روز رسانی: محتوای موجود خود را در قالب های مختلف تغییر دهید (به عنوان مثال، تبدیل پستهای وبلاگ به ویدیو یا اینفوگرافیک) و محتوای قدیمی تر را بهروزرسانی کنید تا هم برای بازدیدکنندگان جدید و هم برای بازدیدکنندگان جدید جذاب و جذاب بماند.
بهترین استراتژی برای بهبود نرخ پرش بالا چیست؟
نرخ پرش بالا می تواند نگران کننده باشد، اما استراتژی هایی برای رفع آن وجود دارد. این موارد عبارتند از:
کیفیت محتوا را بررسی کنید: کیفیت محتوای خود را بررسی کنید تا آن را جذابتر، آموزندهتر و مرتبطتر با نیازهای مخاطبان خود کنید.
ترافیک مناسب را هدایت کنید: مطمئن شوید که سرفصل ها، ابرداده ها و پیام های تبلیغاتی شما افراد مناسب را به سمت محتوا هدایت می کنند. خواننده باید ایده دقیق و واقع بینانه ای از آنچه قرار است پس از هدایت به صفحه به دست آورد داشته باشد. ارسال یک پیام نادرست می تواند منجر به آسیب به اعتمادی شود که می خواهید با مشتری بالقوه خود ایجاد کنید و هیچ کس دوست ندارد وقت خود را تلف کند.
بهینه سازی تجربه کاربر: با بهبود ناوبری وب سایت، بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه و اطمینان از سازگاری با موبایل، تجربه کلی کاربر را بهبود بخشید. این را بررسی کنید ابزار بارگذاری صفحه رایگان برای به دست آوردن بینش مفید
پیوند داخلی: استراتژیهای پیوند داخلی را برای راهنمایی بازدیدکنندگان به محتوای مرتبط و حفظ آنها در سایت خود اجرا کنید. به این فکر کنید که بازدیدکننده در چه مرحله ای از سفر خریدار خواهد بود و از شما چه نیازی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر آنها فقط یک راهنمای عمیق را خوانده باشند، شاید اکنون از یک مطالعه موردی ویدیویی یا توصیفات برای ایجاد اعتماد سود ببرند.
بهترین استراتژی برای بهبود زمان ضعیف در سایت چیست؟
برای افزایش میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما می گذرانند، این استراتژی ها را امتحان کنید:
سرفصل های خود را مرور کرده و بهبود دهید: مطمئن شوید که عناوین جذابی ایجاد می کنید که کنجکاوی بازدیدکنندگان را برمی انگیزد و آنها را تشویق می کند تا محتوای شما را بیشتر کاوش کنند.
یکپارچهسازی چند رسانهای: محتوای خود را با ترکیب عناصر چندرسانهای مانند ویدیوها، اینفوگرافیکها و ویژگیهای تعاملی تقویت کنید تا آن را جذابتر کنید و داستان را زنده کنید.
قالب بندی مناسب برای خواننده: محتوای خود را برای خوانایی بهینه با زیرعنوان های واضح، نقاط گلوله و پاراگراف های مختصر قالب بندی کنید.
بهترین استراتژی برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی ضعیف چیست؟
اگر مانند بسیاری از بازاریابان خارج از کشور، با چالش هایی با رتبه بندی کلمات کلیدی پایین مواجه هستید، این استراتژی ها را در نظر بگیرید:
بهینه سازی کلمات کلیدی: اگر متوجه شدید که محتوای شما برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی ندارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که محتوای خود را مجدداً بررسی کنید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما به طور طبیعی یکپارچه هستند. این ابزار رایگان کلمه کلیدی از Wordstream می تواند به شما در کشف فرصت های جدید و بررسی عملکرد عبارات جستجوی موجود کمک کند.
ایجاد بک لینک: بک لینک ها برای نشان دادن اینکه شما سایت معتبری هستید که محتوای مفیدی تولید و منتشر می کنید، عالی هستند. دستیابی به آنها آسان نیست، اما ارزش آن را دارد که برای بک لینک با تأثیرگذاران صنعت یا وب سایت های معتبر ارتباط برقرار کنید. بررسی کنید بررسی کننده اعتبار دامنه Moza برای بررسی سایت های بالقوه امتیاز اعتبار دامنه حدود 40 تا 50 متوسط، 50 تا 60 خوب و بالاتر عالی در نظر گرفته می شود.
بهترین استراتژی برای بهبود نرخ تبدیل پایین چیست؟
اگر با نرخ تبدیل پایین در وب سایت خود دست و پنجه نرم می کنید، این استراتژی ها را در نظر بگیرید:
CTA های خود را مرور کنید: برای تقویت تماس ها برای اقدام (CTA)، روی وضوح، کپی جذاب، متضاد تمرکز کنید طراحی، قرارگیری استراتژیک و بهینه سازی موبایل.
طراحی صفحه فرود را بهینه کنید: طراحی صفحه فرود خود را برای نرخ تبدیل بالاتر ساده کنید. طرحبندی را ساده کنید، CTAها را متمایز کنید، مطمئن شوید که طراحی در همه دستگاهها عالی به نظر میرسد و سیگنالهای اعتماد مانند توصیفات واقعی را شامل میشود.
تست و تکرار A/B: از تست A/B برای شناسایی بهترین موارد برای وب سایت شما استفاده کنید. عناصر مختلف را آزمایش کنید، اهداف روشنی تعیین کنید، آزمایشها را اجرا کنید، پیشرفتها را اجرا کنید و برای بهینهسازی مداوم به آزمایش ادامه دهید.
بهترین استراتژی برای بهبود تعامل ضعیف رسانه های اجتماعی چیست؟
اگر تعامل شما در رسانه های اجتماعی به اهداف شما نمی رسد، این استراتژی ها را امتحان کنید:
سفارشیسازی پلتفرم: بسیاری از بازاریابان متوجه میشوند که محتوای آنها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خاصی طنینانداز نمیشود. اگر چنین است، سعی کنید محتوای خود را برای هر پلتفرم سفارشی کنید تا نیازهای آن مخاطب خاص و قالبها و انواع محتوایی را که مردم انتظار دارند به آنجا برسند، برآورده کند.
مطمئن شوید زمانبندی بهینه است: اگر متوجه تعامل کم در پستهای رسانههای اجتماعی خود شدید، تجزیه و تحلیل الگوهای فعالیت مخاطبان و ارسال محتوا در فعالترین ساعات آنها ممکن است تعامل را بهبود بخشد. به این فکر کنید که خواننده شما کجا و چه زمانی محتوا را مصرف می کند و قالبی را انتخاب کنید که کارساز باشد. برای مثال، یک وبلاگ یا ویدیوی پر جنب و جوش اما آموزنده که در زمان رفت و آمد تبلیغ می شود، می تواند معجزه کند.
بهترین استراتژی ها برای بهبود نرخ باز شدن ایمیل و کلیک کردن ضعیف چیست؟
بازاریابی ایمیلی یک چالش است. دانستن اینکه چه زمانی بهترین زمان برای رسیدن به صندوق ورودی افراد است، یک قمار است و دریافت پیامرسانی صحیح دشوار است. با این حال، چند چیز وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ باز و کلیک خود امتحان کنید.
تقسیم بندی: تقسیم بندی مخاطبان بر اساس جمعیت، سابقه خرید، رفتار یا علایق می تواند به شما در ارسال محتوای هدفمندتر و مرتبط تر کمک کند. مرتب کردن لیست ها ممکن است زمان ببرد، اما تلاش شما باید ارزشش را داشته باشد.
شخصیسازی: اگر میزان باز شدن ایمیلها و کلیکهای شما کمتر از حد مجاز باشد، شخصیسازی ایمیلهای خود با آدرس دادن به گیرندگان بر اساس نام و متناسب کردن محتوا با اولویتها و تعاملات گذشته آنها میتواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. با این حال بیش از حد شخصی نشوید، زیرا ممکن است به عنوان روباتیک، بیش از حد آشنا یا کاملاً وحشتناک ظاهر شود!
بهترین تکنیک ها برای بهبود کیفیت و خوانایی محتوا چیست؟
کیفیت و خوانایی برای عملکرد محتوا حیاتی است. در اینجا نحوه تقویت این جنبه ها آمده است:
ویرایش حرفه ای: سرمایه گذاری در خدمات ویرایش حرفه ای و تصحیح می تواند به حذف خطاها و بهبود وضوح کلی کمک کند. یک جفت چشم دوم نیز برای اشاره به فرصتها و راههای بهبود عملکرد کلی محتوا بسیار ارزشمند است.
قالببندی مؤثر: اگر میخواهید خوانایی محتوا را افزایش دهید، تقسیم کردن محتوای خود به بخشهای قابل هضم با زیرعنوانهای توصیفی، نقاط گلوله و فهرستهای شمارهدار باعث میشود تا آن را برای خوانندگان بیشتر در دسترس قرار دهید.
بهترین تکنیک ها برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای من چیست؟
یک استراتژی بازاریابی محتوا با ساختار مناسب پایه و اساس عملکرد محتوا است.
چشیدن نحوه کمک به مشتریان خود را بچشید: مطالعه موردی Schouten & Nelissen ما را دانلود کنید و ببینید که چگونه در استراتژی بازاریابی محتوایی به آنها کمک کردیم.
در اینجا چند تکنیک برای در نظر گرفتن وجود دارد:
استراتژی خود را برای وضوح و همسویی مستند کنید
یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند، ستون فقرات تلاش های عملکرد محتوای شما است. این چارچوب ساختاری را ارائه می دهد که اهداف روشن، شخصیت های مخاطب هدف، قالب های محتوای ترجیحی، کانال های توزیع و تقویم سرمقاله را مشخص می کند. در اینجا دلیل مهم بودن آن است:
- اهداف روشن: مستندسازی استراتژی شما را وادار می کند تا اهداف روشن و قابل اندازه گیری را تعریف کنید. این کمک می کند تا به سوالاتی مانند “با محتوای خود به چه چیزی برسیم؟” پاسخ دهید
- شخصیتهای مخاطب: درک نیازها، ترجیحات و نکات دردناک مخاطبان ضروری است و تضمین میکند که محتوای شما با افراد مناسب طنینانداز میشود.
- فرمت های محتوا: انواع محتوایی را که برای برند و مخاطبان شما بهترین کارایی را دارند مشخص کنید. این می تواند شامل پست های وبلاگ، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و پادکست ها.
- کانال های توزیع: تعیین کنید که مخاطبان شما زمان خود را در کجا می گذرانند و خود را متناسب با آن تنظیم کنید استراتژی توزیع محتوا بر این اساس، چه رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا سایر پلتفرم ها باشد.
- تقویم تحریریه: یک تقویم به شما کمک می کند برای ایجاد و انتشار محتوا برنامه ریزی کنید و از ثبات و تحویل به موقع اطمینان حاصل کنید.
ممیزی محتوای منظم را انجام دهید
ممیزی محتوا مانند معاینات سلامتی برای استراتژی محتوای شما هستند. آنها شامل ارزیابی عملکرد محتوای موجود و بهینهسازی قطعات قدیمیتر برای ارتباط و دقت است. در اینجا برخی از فعالیت هایی که آنها پوشش می دهند و چرا مفید هستند آورده شده است.
ارزیابی عملکرد: نحوه عملکرد هر قطعه از محتوا از نظر ترافیک، تعامل، تبدیل و غیره را تجزیه و تحلیل کنید. محتوای با عملکرد برتر را برای تکرار موفقیت آن شناسایی کنید.
تجزیه و تحلیل شکاف محتوا: مناطقی را کشف کنید که محتوای شما ممکن است کمبود داشته باشد یا به سؤالات و نیازهای مخاطبان شما پاسخ ندهد. این بینش می تواند آینده را راهنمایی کند تولید محتوا.
بهینهسازی سئو: محتوای قدیمیتر را بهروزرسانی کنید تا با بهترین شیوههای سئو و روندهای کلیدواژه فعلی هماهنگ شود تا دید آن در موتورهای جستجو بهبود یابد.
بررسی ارتباط: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به روز و مرتبط با مخاطبان شما است. اطلاعاتی را که دیگر دقیق نیستند حذف یا بهروزرسانی کنید و به یاد داشته باشید که هر محتوایی را که حذف میکنید به مرتبطترین صفحه هدایت کنید.
سازگاری و همسویی برند: بررسی کنید که آیا محتوای شما با پیامها و ارزشهای برند شما مطابقت دارد یا خیر. یکنواختی را حفظ کنید صدای برند و سبک در تمام محتوا.
به کمک و اطلاعات بیشتری (و یک الگوی رایگان برای سازماندهی URL ها) نیاز دارید؟ بررسی کنید راهنمای ahref برای ممیزی محتوا.
بر شخصی سازی محتوا تمرکز کنید
شخصیسازی یک تکنیک قدرتمند برای تنظیم محتوای شما برای مخاطبان فردی یا بخشهای خاص است. این شامل استفاده از داده ها و بینش ها برای ایجاد محتوایی است که مستقیماً نیازها، علایق و رفتارهای منحصر به فرد را مورد توجه قرار می دهد. استراتژی های موثر شخصی سازی محتوا عبارتند از:
- تقسیم بندی مخاطب
- اجرای محتوای پویا
- موتورهای پیشنهادی برای پیشنهاد محتوای مرتبط
- کمپین های ایمیل سفارشی شده با نام گیرندگان
- توصیه های سفارشی محصول
- همسویی محتوا با علایق و تعاملات گذشته آنها.
مشارکت جامعه را تشویق کنید و ایجاد کنید
تقویت حس جامعه پیرامون برند و محتوای شما می تواند عمیقاً بر استراتژی بازاریابی محتوای شما تأثیر بگذارد. مشتریان و حامیان را تشویق کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ایجاد کنند و آن را در پلتفرم های شما به نمایش بگذارند. همچنین میتوانید از آنها بخواهید تا انجمنها و گروههای آنلاین را برای بحث و گفتگو، میزبانی رویدادهای زنده و وبینارها، تعریف دستورالعملهای انجمن و ارائه امتیازات انحصاری ایجاد کنند. این استراتژیها نه تنها تعامل را افزایش میدهند، بلکه وفاداری، اعتماد و روابط بلندمدت را با مخاطبان شما پرورش میدهند.
ابزارهایی برای بهبود عملکرد محتوا
جلوتر ماندن از منحنی و اطمینان از اینکه زمان دارید تا تمام کارهای مربوط به عملکرد محتوا را انجام دهید، مستلزم استفاده از ابزارهای مناسب برای بهینه سازی عملکرد محتوای خود است. در اینجا برخی از بهترین ابزارهای فعلی برای ادغام در استراتژی خود آورده شده است.
گوگل آنالیتیکس
چه کسی از آن استفاده می کند: بازاریابان و مدیران وب سایت.
چگونه کمک می کند: Google Analytics بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت شما، ردیابی رفتار بازدیدکنندگان، منابع ترافیک و معیارهای تعامل ارائه می دهد.
نکته برتر: ردیابی تبدیل را برای اندازه گیری تأثیر محتوای خود بر اهداف خاص، مانند ثبت نام یا خرید، تنظیم کنید.
SEMrush
چه کسی از آن استفاده می کند: متخصصان سئو، تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان دیجیتال.
چگونه کمک می کند: SEMrush یک ابزار جامع SEO است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی را شناسایی کنید، رتبه بندی را دنبال کنید، رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
نکته برتر: از ابزار “Keyword Gap” برای کشف کلمات کلیدی استفاده کنید که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، اما پس از آن محتوایی پیرامون آن کلمات کلیدی ایجاد نمی کنید.
BuzzSumo
چه کسی از آن استفاده می کند: بازاریابان محتوا، مدیران رسانه های اجتماعی و تأثیرگذاران.
چگونه کمک می کند: BuzzSumo به شما کمک می کند محتوای پرطرفدار را در جایگاه خود شناسایی کنید، تعامل اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید و تأثیرگذارهای کلیدی را برای تبلیغ محتوای خود پیدا کنید.
نکته برتر: با شناسایی مقالات با عملکرد برتر و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و قالب های مشترک آنها، محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
گرامر
چه کسی از آن استفاده می کند: نویسندگان محتوا، ویراستاران و وبلاگ نویسان.
چگونه کمک می کند: Grammarly یک دستیار نوشتاری قدرتمند است که خطاهای گرامری، املایی و نقطه گذاری را بررسی می کند و مطمئن می شود که محتوای شما بدون خطا و حرفه ای است.
نکته اصلی: از پیشنهادات لحن و سبک استفاده کنید تا نوشته خود را متناسب با مخاطب هدف خود تنظیم کنید، خواه رسمی، معمولی یا متقاعد کننده باشد.
کانوا
چه کسی از آن استفاده می کند: طراحان گرافیک، مدیران رسانه های اجتماعی و سازندگان محتوا.
چگونه کمک می کند: Canva طراحی گرافیکی را ساده می کند و به شما امکان می دهد تصاویر و اینفوگرافیک های چشم نوازی را برای همراهی با محتوای خود ایجاد کنید.
نکته اصلی: از الگوهای Canva و تنظیمات از پیش تعیین شده طراحی برای حفظ هویت بصری ثابت در محتوای خود استفاده کنید.
هاتجار
چه کسی از آن استفاده می کند: طراحان UX، بازاریابان و صاحبان وب سایت.
چگونه کمک میکند: Hotjar نقشههای حرارتی، ضبط جلسات و نظرسنجیهای کاربران را ارائه میکند تا بفهمد بازدیدکنندگان چگونه با محتوای شما تعامل دارند و مناطقی را برای بهبود شناسایی میکنند.
نکته برتر: از نقشه های حرارتی استفاده کنید تا ببینید کاربران در کجای محتوای شما بیشترین کلیک و پیمایش را دارند و به شما در بهینه سازی طرح بندی ها و فراخوان ها برای اقدام کمک می کند.
این ابزارها، زمانی که به صورت استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در بهبود عملکرد محتوای شما، تغییراتی در بازی ایجاد کنند، چه روی سئو، تعامل، طراحی یا تجربه کاربری تمرکز داشته باشید. به یاد داشته باشید که به طور مرتب مجموعه ابزار خود را ارزیابی و تطبیق دهید و از آزمایش ابزارهای جدید یا حذف ابزارهایی که کار نمی کنند نترسید.
حالا نوبت شماست.
خوب، این سفر بسیار بود! ما حجم عظیمی از اطلاعات را در این راهنما برای بهبود عملکرد محتوا پوشش دادهایم. ما تاکتیکهای مختلفی را برای بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو و سنجش میزان تعامل و حفظ آن بررسی کردهایم. ما نکات و ترفندهایی را برای بهینهسازی تبدیل، استفاده از رسانههای اجتماعی، پیادهسازی شخصیسازی و تقسیمبندی در ایمیل مارکتینگ، اطمینان از یک وبسایت سریع و پاسخگوی تلفن همراه، و ایجاد یک استراتژی محتوای خوب تعریف شده بررسی کردهایم. ذهنیت بهبود
همه این روشها به شما کمک میکنند عملکرد محتوای خود را بهبود ببخشید که نه تنها حضور آنلاین شما را تقویت میکند، بلکه به شما کمک میکند تا ارتباطات پایدار و معنیداری با مخاطبان خود ایجاد کنید، رشد را افزایش دهید و به برندتان مزیت رقابتی بدهید.
در اینجا چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و به طور بالقوه کمی کار اضافی وجود دارد (که بیشتر از آن در جوایز منعکس خواهد شد!). ایجاد محتوای اصلی و باکیفیت زمان میبرد و وقتی میلیونها کار دیگر برای انجام دادن دارید، همیشه ممکن نیست.
آیا برای ایجاد محتوای باکیفیت و اصلی به کمک نیاز دارید؟ نگران نباش، ما تو را گرفتیم!ایجاد محتوای یکپارچه را با جواد یاسمی تجربه کنید. اینجا را کلیک کنید برای کشف اینکه چرا ما در بازاریابی محتوا برای کیفیت، سرعت و خدمات مشتری گزینهای هستیم
موفق باشید و به ما اطلاع دهید که چگونه پیش می روید.