مقدمه
تصور کنید که دیگر مجبور نشوید بلوک نویسنده را تجربه کنید. این قدرت هوش مصنوعی Generative است، یک کمک قابل اعتماد که می تواند در کنار فعالیت های بی شمار دیگر به تولید ایده کمک کند. با این ابزار مفیدی که در اختیار دارید، می توانید خلاقیت را تسریع کنید و اطمینان حاصل کنید که جوهر هرگز خشک نمی شود.
به عنوان فن آوری سوخت ChatGPT، ایجاد شده توسط OpenAI، این نوآوری رادیکال در حال طوفان در جهان است و قرار است هر صنعت بزرگ از جمله بازاریابی محتوا را متحول کند. از آنجایی که آینده کار معلق است، مردم برای پذیرش این فناوری نوظهور هم مردد و هم هیجان زده هستند.
با تغییر پارادایم در حال انجام، موارد استفاده خلاقانه و شگفتانگیز مطمئناً به وجود میآیند که هر کدام بازاریابی محتوا را برای همیشه تغییر خواهند داد.
برای به دست آوردن بینش در مورد وضعیت فعلی و آینده بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، با چندین متخصص در این زمینه صحبت کردیم. از طریق گفتگوهایمان، اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی به دست آوردیم هوش مصنوعی مولد عملیات و فعالیت های روزانه را در این صنعت به سرعت در حال توسعه شکل خواهد داد.
در پست وبلاگ امروز، مزایا و موانع مولد را بررسی خواهیم کرد هوش مصنوعی برای محتوا متخصصان بازاریابی
مزایای هوش مصنوعی مولد
ایده پردازی سریع
تقریباً هر نویسنده ای مجبور بوده است با صفحه خالی دست و پنجه نرم کند. وقتی بلوک نویسنده وارد میشود، ایجاد ایدهها در یک لحظه ممکن است دشوار باشد. اینجاست که هوش مصنوعی مولد به عنوان دستیار مفیدی برای کمک به طرح موضوعات مطرح می شود. به طور کلی، این فناوری می تواند ایده ها و محتوا را بسیار سریعتر از انسان تولید کند و امکان ایده پردازی و آزمایش سریع را فراهم می کند.
هوش مصنوعی به شما سرعت در تهیه پیش نویس می دهد و در زمان تحقیق صرفه جویی می کند
هنگامی که موضوعی را در ذهن دارید، هوش مصنوعی مولد می تواند از مرحله تهیه پیش نویس پشتیبانی کند. میتوانید از این فناوری بهعنوان یک موتور جستجو استفاده کنید – یک اعلان دقیق وارد کنید و به ربات چت اجازه دهید اطلاعات را از منابع مختلف دریافت کند. همچنین، میتوانید از ابزار هوش مصنوعی برای ترسیم طرح کلی استفاده کنید. این امر زمان مورد نیاز برای تحقیق را کاهش می دهد و سرعت انجام آن را افزایش می دهد تولید محتوا فرآیند
صرفه جویی در زمان و هزینه، محتوای شخصی سازی شده برای مخاطبان هدف، و بینش مبتنی بر داده برای استراتژی های بهتر.
نه تنها هوش مصنوعی مولد می تواند به تسریع ایده پردازی کمک کند، بلکه می تواند چندین بخش از فرآیند تولید محتوا را خودکار کند و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کند. علاوه بر این، فناوری می تواند ایجاد کند محتوای شخصی شده برای مخاطبان هدف خاص، و بینش های مبتنی بر داده را برای اطلاع رسانی استراتژی های بازاریابی بهتر ارائه دهید. در مجموع، این می تواند زندگی حرفه ای های بازاریابی محتوا را آسان تر کند.
ثبات، زمان صرف شده برای ایجاد و برجسته بودن
با استفاده از هوش مصنوعی مولد، میتوانید از ثبات در پیامهای برند و لحن در حجم زیادی از محتوا اطمینان حاصل کنید. این، همراه با توانایی کاهش زمان و تلاش مورد نیاز برای ایجاد محتوا، به بازاریابان اجازه میدهد تا روی کارهای سطح بالاتر تمرکز کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد می تواند به اطمینان حاصل شود که محتوا برای مخاطبان هدف مرتبط و برجسته است.
مزیت واضح این است که هوش مصنوعی می تواند همه این کارها را در مقیاسی انجام دهد که هیچ انسانی تا به حال قادر به انجام آن نبوده است
از هوش مصنوعی می توان برای ایجاد و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها و محتوا استفاده کرد و بینش ها و فرصت هایی را ارائه کرد که کشف آنها به تنهایی برای انسان غیرممکن است.
بیشتر بخوانید:
موانع هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی همدلی ندارد. این به بازاریاب بستگی دارد!
هوش مصنوعی مولد توانایی درک احساسات و ارزش های انسانی را ندارد. در نتیجه، گاهی اوقات ایجاد محتوایی که در سطح احساسی عمیق با مخاطبان طنین انداز می شود، چالش برانگیز است. این به بازاریابان بستگی دارد که همدلی و گرمی را به محتوایی که ایجاد می کنند اضافه کنند.
استدلال انسانی و عقل سلیم
بزرگترین محدودیت این است که استدلال انسانی و عقل سلیم عمداً در این سیستم ها وجود ندارد، که می تواند بر کیفیت تأثیر بگذارد و بنابراین یک انسان در حلقه ضروری باقی می ماند.
هوش مصنوعی مولد به تنهایی قادر به اعمال عقل سلیم یا استدلال در محتوایی که ایجاد می کند نیست، که می تواند منجر به کیفیت پایین تر یا خروجی نادرست شود. نظارت و ورودی انسانی برای اطمینان از ایجاد محتوای درجه یک و دقیق ضروری است.
عدم کنترل
در صورتی که ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی به شیوه ای ایمن، مسئولانه و اخلاقی به کار گرفته نشوند، ممکن است محتوای غیرمنتظره یا ناخواسته تولید کنند. در چنین سناریویی، کنترل خروجی ممکن است دشوار باشد، که می تواند منجر به مشکلاتی در پیام رسانی یا شهرت برند شود. این ماموریت حیاتی است که استعدادهای انسانی برای کاهش این خطر وارد ترکیب شوند.
محتوای تکراری با حقایق جعلی
بدون نظارت انسان، این امکان وجود دارد که برندها در معرض خطر تولید و انتشار کپی بازاریابی که شامل محتوای تکراری و حقایق ساختگی است، شوند. ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی ممکن است مطالب موجود را بدون ذکر منبع یا تأیید مناسب تکرار کنند. همچنین، ممکن است اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست در آن به اشتراک گذاشته شود. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که انسان ها در فرآیند بررسی واقعیت مشارکت داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات قابل اعتماد، معتبر و قابل اعتماد هستند.
هوش مصنوعی شما را وابسته و بی حال می کند و به آن نیاز دارد تا کلمات خود را بسازد
مانند هر ماهیچه ای، برای قوی نگه داشتن آن، باید روی آن کار کنید. در مورد نوشتن هم همینطور است. اگر افراد بیش از حد به هوش مصنوعی مولد وابسته شوند، ممکن است انگیزه ای برای ارائه ایده های جدید یا بیان خلاقانه خود با کلمات نداشته باشند. این می تواند منجر به اشتیاق و انرژی کمتری در هنگام نوشتن شود و جرقه انسانی را از معادله خارج کند.