09376996070 | شروع کسب و کار آنلاین به صورت حرفه ای

مشتریان ویژه

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر می‌خواهید به خاطر خدمات درجه یکتان شناخته شوید، باید با همه مشتریان مانند پادشاهان رفتار کنید. ریچل میلر توضیح می‌دهد چگونه.

هر کسب‌وکاری مشتریان ممتازی دارد. این مشتریان ممکن است بیشترین خرید را انجام دهند یا مشتریان قدیمی و وفاداری باشند که سال‌ها با کسب‌وکار همراه بوده‌اند. ممکن است خوش برخوردترین افراد باشند یا… او را به همه دوستانش توصیه کرد. .

اینها مشتریانی هستند که می‌خواهید حفظشان کنید. پس چگونه به آنها پاداش می‌دهید؟ و آیا باید به همه یک رفتار وی‌آی‌پی یکسان بدهید؟

ادوین هیوز، متخصص خدمات مشتری و مدیر شرکت ادی اند کو می‌گوید: «شرکت‌هایی که به سطح بالای خدمات خود معروفند، مانند جان لوئیس و ویتروز، با همه مشتریان به یک شکل رفتار می‌کنند، چه یک پوند خرج کنند چه هزار پوند، و این یکی از نقاط قوت آن‌هاست.» شرکت‌های تجاری (B2B) همه باید مشتری ویژه باشند، اما همیشه مشتریانی هستند که چرخ کسب‌وکار را می‌چرخانند. اغلب درآمد زیادی از یک یا دو مشتری به‌دست می‌آید و قطعاً باید مثل مشتریان ویژه با آن‌ها رفتار کرد.

نقطه شخصی

پس چگونه از این مشتریان مهم تقدیر کنید هیوز می‌گوید باید به آن‌ها توجه شخصی نشان دهید. هر پاداشی که می‌دهید باید با فکر و برنامه‌ریزی باشد. یکی از راه‌ها این است که تجربه‌ای به آن‌ها هدیه دهید، چیزی که می‌دانید هرگز فراموش نمی‌کنند و همیشه آن را با شما مرتبط خواهند دانست. هیوز توصیه می‌کند: «مثلاً می‌تواند یک روز در مسابقات اسب‌دوانی یا کوپن یک روز در اسپا باشد.» به طور خاص برای آنها نشان می‌دهد که به آن‌ها فکر می‌کنی.

اما پرسش اینجاست که آیا تمایز قائل شدن بین مشتریان مختلف، درست است؟ پاسخ این است که اگر بخواهید، بله. به مشتری بسیار مهم پاداش دهید اما نه اگر به معنای ارائه دو سطح از خدمات باشد. هیوز می‌گوید: «هرگز نباید آشکارا تفاوت قائل شوید. می‌توانید پنهانی خدمات ویژه‌ای به مشتریان برتر ارائه دهید. اما هرگز نباید سطوح مختلف احترام و ادب نشان دهید. شما باید… با همه به طور ویژه رفتار کن نقطه

پس خدمت خوب چیست؟ هیوز مثالی از یک شرکت تاکسیرانی می‌آورد که سال‌ها از آن استفاده می‌کرد و به همه دوستانش توصیه می‌کرد. این شرکت آنقدر خوب عمل کرد که در نهایت به دلیل مشتریان وفادار و گسترده‌اش فروخته شد.

این شرکت تاکسی چه کار ویژه‌ای انجام داد؟ «این بود که…» مثل این می‌مونه که یه دوست شما رو سوار کنه. هیوز می‌گوید: «تیمی اصلی از رانندگان بسیار خوب داشتیم که همسایه‌ها و همکارانم خیلی زود با آن‌ها آشنا شدند. اولین باری که برای رفتن به فرودگاه دنبالم آمدند، پیتر برای کمک به من در گرفتن گربه، دور باغ دوید. و کنی هم همیشه از ایستگاه دنبالم می‌آمد و در راه خانه به فروشگاه ام اند اس می‌رفتیم.»

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

ایجاد مشارکت

هیوز همچنین به خدمات ویژه‌ای که در یکی از بوتیک‌های مورد علاقه‌اش دریافت می‌کند اشاره می‌کند؛ جایی که اغلب به او نوشیدنی گازدار یا قهوه تعارف می‌شود. این یکی از آن کسب‌وکارهای کوچک و ویژه‌ای است که مرتباً… از حد انتظار فراتر می‌رود آنچه مشتریان انتظار دارند و باعث می‌شود بارها و بارها به ما مراجعه کنند. او می‌گوید: «یک بار برای لباسی که از آنها خریده بودم، بالایی مناسب آن را برایم پیدا کردند.»

این بوتیک با خشکشویی روبرویی هم همکاری می‌کند که به‌سرعت و به‌صورت رایگان، لباس‌ها را برای مشتریان تغییر اندازه می‌دهد. این نوع همکاری‌ها، راهی عالی برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان هستند و می‌توانند… برد-برد برای همه طرف‌ها .

رفتار VIP گونه با مشتریان کار سختی نیست. با رویکرد «آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند» شروع کنید و از آنجا پیش بروید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

افزایش تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مهم برندها و کسب‌وکارهاست؛ اما با وجود رقابت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070