حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

چطور مشتریان خود را شگفت‌زده کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحقیقات نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که خدمات مشتری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند، دو برابر سریع‌تر از کسب‌وکارهایی که سابقه‌ی ضعیفی در ارائه خدمات دارند، رشد می‌کنند.دِرِک ویلیامزازجوائز شگفت انگیزنکاتی برای جذب مشتریان ارائه می‌دهد:

  1. مشتریان را احساس ویژه بودن بدهید.اگر می‌دانید که مشتری برای بازدید از محل کارتان می‌آید، تابلو خوش‌آمدگویی نصب کنید. به گروه خود اطلاع دهید که چه کسی می‌آید تا بدانند مشتری شما کیست و بتوانند با نام او از او استقبال کنند.
  2. وقتی به مشتری سر می‌زنید،هدیه‌ای برایشان ببریدیک بادکنک خاص، جعبه‌ای شیرینی خامه‌ای، نشان بامزه؛ چیزی که یاد شما را برایشان زنده نگه دارد. سال‌هاست که با بردن شیرینی به جلسات، حجم زیادی از کار را به‌دست آورده‌ام. فقط مطمئن شوید که هدایای شما … متناسب .
  3. به مشتریان اطلاع دهید که ممکن است که برایشان جالب باشدحتی اگر این رویدادها مستقیماً مربوط به کسب‌وکار شما نباشند؛ مثلاً نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک، کنسرت راک یا یک رویداد تجاری، اگر بتوانید به‌طور شخصی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، روابط تجاری شما قوی‌تر خواهد شد.
  4. کار خود را تضمین کناگر مشتری از کار شما راضی نبود، احتمالا برای جبران، تمام تلاش خود را می‌کردید. پس چرا آن را تضمین نمی‌کنید؟ و تضمینی واقعا غیرمنتظره ارائه دهید. هر چه تعهد شما به مشتری بیشتر باشد، احتمال خرید او بیشتر می‌شود.
  5. نقشه بکشهر نقطه تماسیتجربه‌ای که مشتریان در تعامل با شما دارند. در مورد هر مورد، به این فکر کنید که چگونه آن لحظات را مدیریت کن مشتری شما چه احساسی دارد و چگونه می‌توانید این کار را بهتر انجام دهید؟
  6. ارتباطات خود را کنترل کنیدمهم نیست فقط چه می‌نویسید و چه می‌گویید؛ فنجان‌های ترک‌خورده قهوه، ظاهر نامرتب یا پنجره کثیف، همه به مشتری نشان می‌دهند که برایتان اهمیتی ندارد. یادتان باشد ارتباط با کارمندان (مشتریان داخلی) به همان اندازه ارتباط با مشتریان خارجی اهمیت دارد.
  7. از مشتریان خود در هر فرصتی بازخورد بخواهید. بیشتر مردم تا زمانی که از آنها نپرسید، به شما نخواهند گفت که چگونه می‌توانید بهتر عمل کنید.
  8. قبول شکایت‌ها با لطفو آن‌ها را مانند قطعاتی از طلای خالص بدانید. این‌ها فرصت‌های شما برای بهبود خدمات و افزایش وفاداری هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۰٪ از افرادی که مشکلشان به طور رضایت‌بخش حل شده است وفادارتر بعد از آن شکایت، اوضاع از قبل بدتر شد.
  9. روانشناسی پایه انسان را به یاد داشته باشید.همیشه لبخند بزنهنگام خوشامدگویی به مشتری، چه حضوری و چه تلفنی، مشتری متوجه می‌شود که از دیدنش خوشحال نیستید یا نه. فراموش نکنید که… تماس چشمی یا
  10. مغازه یا دفتر خود را بسازیدجای مفرحباید سرگرم‌کننده باشد؛ هم برای شما، هم برای تیمتان و هم برای مشتریانتان. راه‌هایی پیدا کنید تا کارمندان خود را در حال انجام کار درست ببینید. وقتی افراد را در حال انجام کار درست می‌بینیم و به صورت علنی از آنها قدردانی می‌کنیم، روشی قدرتمند برای تقویت آن رفتار است.
  11. قدرت گفتن را درک کنمتشکرم.از مشتریانتان تشکر کنید. از تیم‌تان تشکر کنید. از منابع ارجاع‌دهنده‌تان تشکر کنید. سعی کنید یادداشتی از تشکر برای مشتریانی که به‌موقع پرداخت می‌کنند ارسال کنید – این کار می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد.
  12. کمتر وعده بده وبیش از حد انتظار ارائه دادناگر کاری یک هفته زمان می‌برد، در برآورد خود زمان اضافی در نظر بگیرید و سپس با اتمام زودتر از موعد، مشتری را غافلگیر کنید.
  13. به این فکر کن که چگونه مدیریت افرادتان آیا فقط وقتی کارمندان اشتباه می‌کنند با آن‌ها تماس می‌گیرید؟ آیا این بهترین روش مدیریت آن‌هاست؟ چطور می‌توانید بهتر عمل کنید؟ مطمئن شوید که به طور مرتب به کارکنانتان انگیزه و قدردانی می‌دهید.
  14. به کارکنانت پاداش بدهبرای هر رفتاری که مشتری را تحت تاثیر قرار دهد، صرف نظر از اینکه منجر به فروش شود یا نه. اگر فقط بر اساس سفارشات گرفته شده یا فروش انجام شده به کارکنانتان پاداش دهید، ممکن است به رشد بلندمدت دلخواه خود نرسید.
  15. عجب چیزی!چه کاری می‌توانید انجام دهید که مشتریان خود را واقعا شگفت‌زده کند؟ مثلا، رستورانی در لیدز به نام گولرز، طیف وسیعی از عینک‌های طبی را نگه می‌دارد، فقط در صورتی که مشتریان عینک خود را فراموش کرده باشند و در خواندن منو مشکل داشته باشند.
مشاهده این مطلب  نحوه پیگیری سرنخ‌ها پس از نمایشگاه
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
استفاده از کالاهای تجاری برای بازاریابی کسب‌وکار شما
همه چیز به خودکارهای ارزان و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی ختم نمی‌شود؛ بازاریابی کالا می‌تواند راهی ارزشمند...
چطور رسانه‌های اجتماعی به من کمک کردند تا یک برند جهانی جواهر بسازم
آلیسا اسمیت، زن کارآفرین بریتانیایی است که زیورآلات نقره‌ای شاخص او طرفداران پر و پا قرصی در سراسر جهان،...
چه چیزی یک فروشنده‌ی عالی می‌سازد؟
فروشندگان معمولا به یکی از پنج روش رفتار می‌کنند. این پروفایل‌های آن‌هاست – شما در کدام دسته قرار...
هفت راه برای بهبود پیشنهادات فروش شما
متقاعد کردن مردم به انجام کاری که می‌خواهید دشوار است؛ به خصوص اگر خودتان آنجا نباشید تا آن کار را انجام...
چهار روش برای جذب بیشتر سرنخ‌های فروش تجاری
مهم‌ترین مزیت تولید سرنخ‌های فروش بیشتر، افزایش قدرت انتخاب است. می‌توانید مشتریان خود را دقیق‌تر انتخاب...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070