حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

ایجاد ارتباط صمیمانه با مشتریان

آنچه در این مقاله می خوانید:

درک مشتریان، پیش‌بینی نیازهایشان و ارزشمند و ویژه دانستن آن‌ها، کلید ارائه خدمات خوب و در نتیجه افزایش وفاداری است. چگونه می‌توان روابط قوی با مشتریان برقرار کرد؟

شناخت مشتریان

تمام کارمندان بخش خدمات مشتری باید آماده باشند. مشتریان را بشناسیم به صورت تک به تک. در هر تعامل، می‌توانند رابطه‌ای برقرار کنند و به کمک آن، نیازها را پیش‌بینی و از انتظارات فراتر روند.

هر نماینده‌ی کسب‌وکار شما باید در شغل خود، به‌خصوص اگر با مشتری سروکار دارند، برخوردی حرفه‌ای داشته باشند. خوشامدگویی به مشتریان وظیفه هر یک از کارکنان است.

مهارت‌های لازم برای ایجاد روابط معمولی و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان، اساساً یکسان هستند. افرادی که با مشتریان در ارتباط هستند، برای انجام درست کار خود باید در استفاده از این مهارت‌ها راحت باشند.

ارزش و احساس ویژه بودن را به مشتریان القا کردن

ایجاد حس ویژه بودن در مشتریان یکی از عناصر اساسی در ایجاد روابط خوب با آنهاست.

می‌توانید به روش‌های مختلف نشان دهید که برای شما ارزش وقت گذاشتن و توجه کردن را دارند. این توانایی درنشان بدهاینکه شما واقعا این احساس را داشته باشید – نه فقط بگویید – رابطه خوبی با مشتری می‌سازد.

این در مورد هر نوع رابطه‌ای صدق می‌کند، چه رابطه‌ی صمیمی و چه ارتباط کاری با مشتری. مثل بسیاری از مهارت‌های شخصی دیگر، نشان دادن ارزش واقعی برای یک رابطه، مهارتی است که می‌توان آن را آموخت و توسعه داد.

به یاد داشته باشید: فقط احساس مثبت نسبت به مشتری کافی نیست؛ باید این احساس را در کلام و کردار خود نشان دهید. مردم نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند، آن‌ها فقط می‌توانند … عملکرد خودت را ببین و سخنان تو را بشنوم.

مشاهده این مطلب  استخدام فروشندگان مناسب

هشت روش برای ایجاد ارتباط قوی با مشتری

  1. به مشتریان خود در محل کسب‌وکارتان احساس خوش‌آمدگویی بدهید.
  2. اطمینان حاصل کنید که مشتریان در تعامل با کسب‌وکار و کارکنان شما احساس راحتی کنند.
  3. به مشتریان اطمینان دهید که نیازهایشان شنیده و درک شده است.
  4. ثابت کن که به قول‌هایت عمل می‌کنی.
  5. نشان دهید که مشتریان شما در اولویت اصلی شما هستند.
  6. همیشه با مشتریان با احترام رفتار کنید.
  7. به دغدغه‌های هر مشتری گوش فرا دهید و با ادب و احترام به آن‌ها رسیدگی کنید.
  8. درخواست خود را ارائه دهید، خدمات با کیفیت بالا ارائه خواهد شد.

هنگام برخورد با مشتری به این نکات توجه کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
استفاده از کالاهای تجاری برای بازاریابی کسب‌وکار شما
همه چیز به خودکارهای ارزان و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی ختم نمی‌شود؛ بازاریابی کالا می‌تواند راهی ارزشمند...
چطور رسانه‌های اجتماعی به من کمک کردند تا یک برند جهانی جواهر بسازم
آلیسا اسمیت، زن کارآفرین بریتانیایی است که زیورآلات نقره‌ای شاخص او طرفداران پر و پا قرصی در سراسر جهان،...
چه چیزی یک فروشنده‌ی عالی می‌سازد؟
فروشندگان معمولا به یکی از پنج روش رفتار می‌کنند. این پروفایل‌های آن‌هاست – شما در کدام دسته قرار...
هفت راه برای بهبود پیشنهادات فروش شما
متقاعد کردن مردم به انجام کاری که می‌خواهید دشوار است؛ به خصوص اگر خودتان آنجا نباشید تا آن کار را انجام...
چهار روش برای جذب بیشتر سرنخ‌های فروش تجاری
مهم‌ترین مزیت تولید سرنخ‌های فروش بیشتر، افزایش قدرت انتخاب است. می‌توانید مشتریان خود را دقیق‌تر انتخاب...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070