تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

مقدمه ای بر شاخص نوع مایرز بریگز (MBTI)

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای کشف اینکه چگونه MBTI می تواند بازاریابی شما را تقویت کند و به شما کمک کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید، بخوانید. ما به شما توضیح خواهیم داد که MBTI چیست، چگونه نیازهای مخاطبان هدف خود را با کمک پرسونا ترسیم کنید، و چگونه پلتفرم خود را با این پرسوناها با MBTI سفارشی کنید. بیایید شروع کنیم

در این وبلاگ به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • شاخص نوع مایرز بریگز (MBTI) چیست.
  • چگونه با استفاده از پرسونای بازاریابی، نیازهای مخاطب هدف خود را ترسیم کنید.
  • چگونه بفهمیم هر یک از بخش های مخاطب شما چه نوع خریداری هستند.
  • چگونه CRM یا پلتفرم بازاریابی محتوای خود را با MBTI سفارشی کنید.

MBTI چیست؟

نشانگر نوع مایرز بریگز (MBTI)توسط ایزابل مایرز و کاترین بریگز در دهه 1940 توسعه یافت. بر اساس تئوری کارل یونگ در مورد تیپ های شخصیتی، هدف آن این است که با اختصاص دادن یکی از 16 تیپ شخصیتی مختلف، رفتار و اعمال افراد را معنا کند. MBTI یکی از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناختی در جهان است که به هر کسی از بازاریاب گرفته تا درمانگر کمک می‌کند تا شخصیت یک فرد را ارزیابی کند.

می توانید در مورد 16 تیپ شخصیتی مختلف بیشتر بخوانیدوب سایت مایرز-بریگز.

استفاده از پرسونا برای ترسیم نیازهای مخاطبان هدف

توسعه شخصیت خریدار یا مشتری بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است. مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید یا به نکاتی در مورد تازه کردن شخصیت های فعلی خود نیاز دارید؟ وبلاگ ما را در مورد چگونگی بخوانیدبه یک شخصیت خریدار موثر ایجاد کنید.

هنگامی که پرسونای خود را در جای خود قرار دادید، می توانید از آنها برای ترسیم برنامه بازاریابی محتوای خود برای هر یک از خود استفاده کنید مخاطب هدفنیازهای سپس این بخش سرگرم کننده است – سفارشی کردن پلت فرم خود با شخصیت های خود با MBTI.

چگونه CRM یا پلتفرم بازاریابی محتوای خود را با MBTI سفارشی کنید

سفارشی کردن پلت فرم بازاریابی محتوای خود با MBTI به بازاریابان پرمشغله کمک می کند تا ارتباطات مؤثرتری ایجاد کنند و تضمین می کند که پیام های بازاریابی شما برای بخش های مختلف خریداران جذاب است. این باید به تعامل بهتر مخاطب و تبدیل بیشتر منجر شود.

در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

  1. هر یک از شخصیت های خود را از طریق پرسشنامه MBTI.
  2. از مرتب‌کننده خلق و خوی Keirsey استفاده کنید تا شخصیت‌های خود را به یکی از چهار مزاج زیر که توسط دیوید کیرسی شناسایی شده است تقسیم کنید.
  3. اکنون زمان آن رسیده است که مشخص کنید هر یک از بخش های شما چه نوع خریداری هستند. خوشبختانه، جفری و برایان آیزنبرگ یک سیستم مفید ابداع کردند تا به شما کمک کند شخصیت خود را به 4 نوع خریدار اصلی ترسیم کنید: رقابتی، خودانگیخته، روشمند و انسانی.
مشاهده این مطلب  راهنمای کامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

 بنابراین، اگر مشتری را انسان‌گرا تشخیص داده‌اید، احتمال بیشتری دارد که به پیام‌های بازاریابی پاسخ دهند که به‌جای حس منطقی، احساسات آن‌ها را جذب می‌کند و به یک فرآیند طولانی‌تر و ظریف‌تر پرورش سرنخ بهتر پاسخ خواهند داد. به همین ترتیب، اگر مخاطبان هدف شما رقابتی هستند، می توانید کمپین های بازاریابی مستقیم بیشتری را با لحنی روشن و منطقی امتحان کنید.

هنگامی که در حال ایجاد محتوا برای خریدار خود به خود هستید، روی پیام‌هایی تمرکز کنید که نبض را بالا می‌برد و از رسیدن به اصل مطلب نترسید. برای مشتری متدیکال، محتوایی با جزئیات فراوان و اطلاعات مفید انتخاب کنید. آنها را عجله نکنید یا احساس فوریت غیر ضروری ایجاد نکنید.

ما امیدواریم که این مقدمه بر MBTI به شما ایده هایی در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند با ارتباطات مشتری هدفمند به سطح بعدی برسد، داده باشد. اگر می‌خواهید بینش بیشتری در مورد روندهای برتر بازاریابی محتوا داشته باشید، به جدید ما نگاهی بیندازید گزارش صنعت.

ما همیشه خوشحالیم که با بازاریابی محتوا به رشد کسب و کار شما کمک می کنیم. اگر مایلید بیشتر بدانید، جهک کردن ما صفحه javadyasemi و دریابید که چرا ما انتخاب ارجح برای خدمات بازاریابی محتوا هستیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

روندهای برتر بازاریابی کسب و کارهای کوچک در سال 2024
کسب‌وکارهای کوچک از اشتیاق بنیان‌گذار یا ایده‌ای عالی برای یک محصول یا خدمت آغاز می‌شوند؛ اما این گام‌های...
کاربرد واقعیت مجازی در استراتژی بازاریابی گردشگری
واقعیت مجازی ابزاری سودمند در بازاریابی صنعت گردشگری است. گردشگری به عنوان حوزه‌ای که فضایی وسیع برای...
5 استراتژی بازاریابی اپلیکیشن تناسب اندام که دانلود را تضمین می‌کند
راهبرد درست بازاریابی برای اپلیکیشن تناسب اندام، کلید موفقیت شما برای برجسته شدن، جذب کاربران و تبدیل...
بهترین ایده‌های برندسازی برای صنعت خودروسازی
پیش از خرید هر محصولی، مشتریان تحقیقات گسترده‌ای به‌صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌دهند. در مورد خریدهای...
استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی
خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...
از این 8 اشتباه بازاریابی دوری کنید و در شرایط دشوار پیشرفت کنید
وقتی بودجه‌ی استارت‌آپ شما با مشکل مواجه می‌شود، کاهش هزینه‌ها در هر زمینه‌ای وسوسه‌انگیز است؛ در بودجه‌ی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09020914570