09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

مقدمه ای بر شاخص نوع مایرز بریگز (MBTI)

آنچه در این مقاله می خوانید:

برای کشف اینکه چگونه MBTI می تواند بازاریابی شما را تقویت کند و به شما کمک کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید، بخوانید. ما به شما توضیح خواهیم داد که MBTI چیست، چگونه نیازهای مخاطبان هدف خود را با کمک پرسونا ترسیم کنید، و چگونه پلتفرم خود را با این پرسوناها با MBTI سفارشی کنید. بیایید شروع کنیم

در این وبلاگ به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • شاخص نوع مایرز بریگز (MBTI) چیست.
  • چگونه با استفاده از پرسونای بازاریابی، نیازهای مخاطب هدف خود را ترسیم کنید.
  • چگونه بفهمیم هر یک از بخش های مخاطب شما چه نوع خریداری هستند.
  • چگونه CRM یا پلتفرم بازاریابی محتوای خود را با MBTI سفارشی کنید.

MBTI چیست؟

نشانگر نوع مایرز بریگز (MBTI)توسط ایزابل مایرز و کاترین بریگز در دهه 1940 توسعه یافت. بر اساس تئوری کارل یونگ در مورد تیپ های شخصیتی، هدف آن این است که با اختصاص دادن یکی از 16 تیپ شخصیتی مختلف، رفتار و اعمال افراد را معنا کند. MBTI یکی از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناختی در جهان است که به هر کسی از بازاریاب گرفته تا درمانگر کمک می‌کند تا شخصیت یک فرد را ارزیابی کند.

می توانید در مورد 16 تیپ شخصیتی مختلف بیشتر بخوانیدوب سایت مایرز-بریگز.

استفاده از پرسونا برای ترسیم نیازهای مخاطبان هدف

توسعه شخصیت خریدار یا مشتری بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است. مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید یا به نکاتی در مورد تازه کردن شخصیت های فعلی خود نیاز دارید؟ وبلاگ ما را در مورد چگونگی بخوانیدبه یک شخصیت خریدار موثر ایجاد کنید.

هنگامی که پرسونای خود را در جای خود قرار دادید، می توانید از آنها برای ترسیم برنامه بازاریابی محتوای خود برای هر یک از خود استفاده کنید مخاطب هدفنیازهای سپس این بخش سرگرم کننده است – سفارشی کردن پلت فرم خود با شخصیت های خود با MBTI.

چگونه CRM یا پلتفرم بازاریابی محتوای خود را با MBTI سفارشی کنید

سفارشی کردن پلت فرم بازاریابی محتوای خود با MBTI به بازاریابان پرمشغله کمک می کند تا ارتباطات مؤثرتری ایجاد کنند و تضمین می کند که پیام های بازاریابی شما برای بخش های مختلف خریداران جذاب است. این باید به تعامل بهتر مخاطب و تبدیل بیشتر منجر شود.

در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

  1. هر یک از شخصیت های خود را از طریق پرسشنامه MBTI.
  2. از مرتب‌کننده خلق و خوی Keirsey استفاده کنید تا شخصیت‌های خود را به یکی از چهار مزاج زیر که توسط دیوید کیرسی شناسایی شده است تقسیم کنید.
  3. اکنون زمان آن رسیده است که مشخص کنید هر یک از بخش های شما چه نوع خریداری هستند. خوشبختانه، جفری و برایان آیزنبرگ یک سیستم مفید ابداع کردند تا به شما کمک کند شخصیت خود را به 4 نوع خریدار اصلی ترسیم کنید: رقابتی، خودانگیخته، روشمند و انسانی.
مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برای خلق استراتژی فروش

 بنابراین، اگر مشتری را انسان‌گرا تشخیص داده‌اید، احتمال بیشتری دارد که به پیام‌های بازاریابی پاسخ دهند که به‌جای حس منطقی، احساسات آن‌ها را جذب می‌کند و به یک فرآیند طولانی‌تر و ظریف‌تر پرورش سرنخ بهتر پاسخ خواهند داد. به همین ترتیب، اگر مخاطبان هدف شما رقابتی هستند، می توانید کمپین های بازاریابی مستقیم بیشتری را با لحنی روشن و منطقی امتحان کنید.

هنگامی که در حال ایجاد محتوا برای خریدار خود به خود هستید، روی پیام‌هایی تمرکز کنید که نبض را بالا می‌برد و از رسیدن به اصل مطلب نترسید. برای مشتری متدیکال، محتوایی با جزئیات فراوان و اطلاعات مفید انتخاب کنید. آنها را عجله نکنید یا احساس فوریت غیر ضروری ایجاد نکنید.

ما امیدواریم که این مقدمه بر MBTI به شما ایده هایی در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند با ارتباطات مشتری هدفمند به سطح بعدی برسد، داده باشد. اگر می‌خواهید بینش بیشتری در مورد روندهای برتر بازاریابی محتوا داشته باشید، به جدید ما نگاهی بیندازید گزارش صنعت.

ما همیشه خوشحالیم که با بازاریابی محتوا به رشد کسب و کار شما کمک می کنیم. اگر مایلید بیشتر بدانید، جهک کردن ما صفحه javadyasemi و دریابید که چرا ما انتخاب ارجح برای خدمات بازاریابی محتوا هستیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

افزایش تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مهم برندها و کسب‌وکارهاست؛ اما با وجود رقابت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070