Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

7 تکنیک برای رسیدن به رتبه 1 گوگل

بررسی سریع تیترهای مقاله

 

رسیدن به رتبه 1 گوگل

فرقی نمی‌کند که با تبلیغ در گوگل به رتبه 1 صفحه سرچ برسید یا این که بخواهید با بهینه‌سازی سئو سایت،‌ حضور خود را در نتایج ارگانیک این موتور جست‌وجحو پررنگ‌تر کنید.

مهم این است که می‌خواهید در نتایج بالای صفحه سرچ گوگل دیده شوید.

اگر این هدفی است که دارید؛ مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مقاله در این مورد صحبت می‌کنیم که به عنوان یک کسب‌وکار، اصلا چرا باید رتبه 1 گوگل برای شما مهم باشد و سپس به معرفی 7 گزینه برای رسیدن به این هدف می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

چرا رسیدن به رتبه 1 گوگل مهم است؟

خلاصه بگویم؛ ترافیک بیشتر و احتمال بالاتر تبدیل شدن مخاطبان به مشتری.

با توجه به آماری که Wordstream منتشر کرده است؛ حدود 33% از ترافیک سرچ کاربران در گوگل، به رتبه 1 گوگل می‌رسد؛ یعنی نزدیک به یک سوم تمام کاربرانی که در گوگل سرچ می‌کنند؛ ترجیح می‌دهند که بر روی اولین لینکی که در صفحه سرچ می‌بینند کلیک کنند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

این موضوع یعنی ترافیک بیشتر برای لینک یک گوگل و افراد بیشتری که به آن وارد می‌شوند.

نکته: این آمار برای نتایج ارگانیک گوگل است.

اما ترافیک بیشتر یعنی مشتریان بالقوه بیشتر.

وقتی که تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کند، این یعنی افراد بیشتری با محصولات، خدمات و برند شما آشنا می‌شوند. اگر در جلب کردن نظر آن‌ها خوب عمل کنید؛ احتمالا این افراد به مشتریان شما هم تبدیل می‌شوند.

بنابراین، به عنوان یک کسب‌وکار مهم است که بخواهید به رتبه یک گوگل برسید.

اما تنها خواستن کافی نیست؛ باید اقداماتی هم برای رسیدن به این هدف انجام دهید. موردی که ما را به بخش بعدی این مقاله می‌رساند.

تکنیک‌های رسیدن به رتبه 1 گوگل

اما برای این که در صدر نتایج گوگل دیده شوید؛ چه کارهایی می‌توانید بکنید؟ از کدام روش‌ها می‌توانید برای دیده شدن در بالای صفحه سرچ و افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید؟

در ادامه به بررسی این تکنیک‌ها می‌پردازیم.

1. مشخص کردن کلمات کلیدی هدف

در گوگل کاربران از کلمات کلیدی برای پیدا کردن اطلاعاتی که نیاز دارند، محصولاتی که می‌خواهند بخرند یا تعامل با برندی که دوستشان دارند استفاده می‌کنند.

با توجه به این مورد، شما باید به درستی ساختار کلمات کلیدی سایت خود را مشخص کنید. در این مورد،‌ می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با سرچ کوئری‌های کاربران: سرچ کوئری (Search Query) عبارت‌هایی هستند که کاربران از آن‌ها برای سرچ کردن در گوگل استفاده می‌کنند. عبارت‌هایی که با استفاده از کلمات کلیدی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است کاربران برای خرید خدمات طراحی سایت، از عبارت‌هایی مثل “طراحی سایت فروشگاهی” یا “طراحی سایت وردپرسی” استفاده کنند. اگر فرض کنیم شما کسب‌وکاری باشید که این خدمات را ارائه می‌کنید؛ می‌توانید صفحه موردنظر در سایت خود را با کلمه‌های کلیدی مثل “طراحی سایت” بهینه کنید.
  • در نظر گرفتن کلمه‌های کلیدی مجزا برای هر صفحه: حتی اگر صفحات مرتطی در سایت خود دارید؛ مهم است که برای هر کدام از آن‌ها کلمات کلیدی مجزا در نظر بگیرید. بدین ترتیب به گوگل می‌‎گویید که محتوای تکراری در سایت خود ندارید و از ریسک جریمه شدن صفحات خود توسط گوگل جلوگیری می‌کنید. به عنوان مثال اگر در سایت خود،‌ هم آیفون 16 و هم آیفون 16 پرو می‌فروشید؛ بهتر است دو صفحه متفاوت داشته و با کلمه‌های کلیدی “آیفون 16” و “آیفون 16 پرو” هر کدام از آن‌ها را بهینه کنید.

2. کلمات کلیدی خود را به گوگل معرفی کنید

ساختار کلمات کلیدی صفحات سایت خود را مشخص کردید؛ اکنون وقت آن است تا این کلمات را به خزنده‌های گوگل و البته کاربران معرفی کنید تا بهتر با سایت شما آشنا شوند.

برای این کار می‌توانید از کلمات کلیدی خود در این بخش‌ها استفاده کنید:

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

  • تگ تایتل
  • توضیحات متا
  • آدرس URL
  • Alt تصاویر

تگ تایتل، عنوان صفحه شما است که در نتایج سرچ به کاربران نشان داده می‌شود.

تگ تایتل صفحات سایت

توضیحات متا، توضیحی از صفحه شما و این که چه محتوایی دارد به کاربران صفحه سرچ می‌دهد.

تگ Alt تصاویر نیز توضیحی از عکس شما به ربات‌های گوگل می‌دهد و در شرایطی که عکس لود نشود؛ عکس را برای کاربران نیز تعریف می‌کند.

3. برای مخاطبان بنویسید؛ نه ربات‌ها

اشتباهی که خیلی از تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو و تبلیغات دچار آن می‌شوند؛ این است که محتوای صفحات سایت را برای ربات‌ها بهینه می‌کنند؛ نه انسان‌ها!

خود گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده است؛ به صفحاتی رتبه می‌دهد که بهترین جواب را به سوال کاربران می‌دهند.

یعنی اگر محتوای سایت شما کافی و مناسب برای پاسخ به نیت سرچ کاربر باشد؛ احتمال اینکه رتبه بالاتری از سمت گوگل بگیرد بالاتر است.

برای این کار، پیشنهاد می‌کنم از این گزینه‌ها استفاده کنید:

  • صفحه خود را از کلمات کلیدی پر نکنید: بله؛ مهم است که کلمات کلیدی خود را به گوگل معرف یکنید؛ اما فقط معرفی کنید. نیازی به اشاره چندباره و از قصد به کلمات وجود ندارد و برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان این حوزه، به هیچ وجه نتیجه مثبتی در بهینه‌سازی سئو صفحات ندارد.
  • محتوای مفید، متنوع و قابل اعتمادی برای مخاطبان داشته باشید: سعی کنید از ارائه گزینه‌های کاربردی که در عمل به کار مخاطبان شما می‌آیند در محتوای صفحات خود استفاده کنید، از گزینه‌های مختلف محتوایی مثل متن،‌ تصویر، ویدئو و یا حتی صوت استفاده کنید و همواره تلاش داشته باشید مطالبی را به مخاطبان انتقال دهید که کاملا صادقانه و بر اساس دیتاها و آمارهای واقعی تهیه شده‌اند.

4. سئو و تبلیغات محلی؛ یکی از گزینه‌های عالی برای بهبود نمایش در گوگل

این بخش از مقاله بیشتر برای کسب‌وکارهایی مثل قالیشویی‌ها یا باربری‌ها مناسب است که خدمات‌دهی گسترده‌ای در مقیاس کشور و یا جهان نداشته و  مشتریان هدف آن‌ها در منطقه‌های جغرافیایی مشخصی مثل یک شهر و یا حتی محله وجود دارند.

بنابراین اگر فکر می‌کنید این بخش برای شما کاربردی نیست؛ می‌توانید از مطالعه آن چشم پوشی کنید.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

اگر خدمات و یا فروش شما محدود به جغرافیای خاصی مثل تهران یا حتی محله‌های خاصی می‌شود؛ سئو و تبلیغات محلی از گزینه‌های کاربردی است که در اختیار دارید.

در این مورد، می‌توانید صفحات سایت خود را با ساختار [کلمه کلیدی+ اسم منطقه جغرافیایی] بهینه کنید. به عنوان مثال،‌ خدمات سئو در مشهد یا تبلیغات بیلبوردی تهران.

گزینه دیگر در این مورد، استفاده از تبلیغات محلی است. گوگل ادز به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های تبلیغاتی جهان، این امکان را به شما می‌دهد تا تبلیغات خود را برای نمایش به مخاطبان هدف در یک لوکیشن جغرافیایی مشخص بهینه کنید.

به عنوان مثال؛ در تصویر زیر می‌بینیم که تبلیغ‌دهندگان خدمات خود را برای نمایش به افرادی که در غرب تهران به دنبال قالیشویی هستند بهینه کرده‌اند.

نمایش تبلیغات گوگل در صفحه سرچ

5. بهنیه‌سازی صفحات و محتوا برای کاربران موبایلی

طبق آمار منتشر شده، چیزی حدود 70٪ ترافیک اینترنت را کاربران موبایلی شامل می‌شوند. این مورد، برای سایت شما و تقریبا تمام سایت‌هایی که می‌شناسید نیز صادق است.

بنابراین‌، مهم است که صفحات سایت و محتوایی که در آن‌ها دارید را برای استفاده این کاربران بهینه کنید.

چگونه؟ با استفاده از این اقدام‌ها:

  • طراحی ریسپانسیو صفحات: یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌ها در این مورد،‌ طراحی ریسپانسیو سایت است. خیلی مهم است که کاربر برای تجربه بهتر از بازدید از سایت شما، بخش‌های مختلف سایت را کامل مشاهده کند، به آن‌ها دسترسی داشته باشد و به خوبی بتواند با محیط سایت شما تعامل برقرار کند.
  • نمایش درست متن و عکس در اسکرین‌های موبایل: معمولا متن‌ها و به خصوص تصاویر در اسکرین‌های موبایل که کوچک‌تر هستند به خوبی دیده نمی‌شوند. باید مطمئن شوید که این مورد در سایت شما وجود نداشته و کاربران به راحتی می‌توانند از محتوای سایت با گوشی‌های موبایل خود استفاده کنند.

6. تجربه کاربری (UX) خوبی برای بازدیدکنندگان خود داشته باشید

کاربران وارد سایت شما می‌شوند؛ اما با دنیایی از هرج و مرج، CTA های نامناسب و محتواهایی که کاربردی نیستند مواجه می‌شوند.

طبیعی است که از سایت شما خارج شده و نخواهد با کسب‌وکار شما تعاملی داشته باشید.

امروزه داشتن رابط کاربری ساده، کاربردی و جذاب سایت یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلب نظر مخاطبان و پاسخ به نیازهای آن‌هاست.

و پاسخ به نیاز کاربران چه نتیجه‌ای دارد؟ آفرین؛ بهبود رتبه و رسیدن به رتبه 1 گوگل.

در این مورد، می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید:

  • ناوبری آسان سایت: سعی کنید منو‌های ساده و در دسترسی داشته باشید تا کاربران به راحتی بتوانند از بخش‌های مختلف سایت شما بازدید کنند.
  • دکمه‌های CTA جذاب و قانع‌کننده: سعی کنید CTA هایی داشته باشید که از نظر بصری جذاب بوده و به گونه‌ای طراحی شده باشند که کاربران را برای کلیک کردن قانع کنند.
  • پاسخ به سوال کاربران: کاربارن برای چه چیزی از صفحه شما بازدید کرده‌اند؟ کسب اطلاعات، خرید، شاید هم آشنایی با برند شما. هر هدفی که دارند؛ بهتر است آن‌ها را شناسایی کرده و پاسخ خوبی برای سوالات آن‌ها داشته باشید.

7. تبلیغات گوگل ادز؛ میانبری برای رسیدن سریع به رتبه 1 گوگل

تمام مواردی که در گزینه‎‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم،‌ بیشتر در مورد بهنیه‌سازی سئو سایت کاربرد داشتند. گزینه‌ای که به شما کمک می‌کند در طول زمان و با تلاش مداوم به صدر نتایج گوگل برسید.

اما اگر بخواهید خیلی سریع‌تر به این هدف برسید چه؟ آیا گزینه‌ای وجود دارد که بتواند به شما کمک کند به جای صرف مدت زمان طولانی،‌ به سرعت در بالای صفحه سرچ دیده شوید؟

این جا جایی است که تبلیغات گوگل وارد بازی می‌شود.

گزینه‌ای که این امکان را به شما می‌دهد تا با صرف هزینه، سایت خود را بالاتر از نتایج ارگانیک به کاربران نمایش داده و تعداد افراد بیشتری را به سایت خود روانه کنید.

اما تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل به استفاده از تمام پلتفرم‌های تحت مالکیت گوگل مثل صفحه سرچ، یوتیوب، صفحه دیسکاور، جیمیل و دیگر موارد و البته سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل برای معرفی محصولات و یا خدمات یک برند گفته می‌شود.

گزینه‌های مختلفی از تبلیغات گوگل نیز وجود دارند که بسته به هدف تبلیغاتی دارید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید: مواردی مثل:

  • تبلیغات سرچ: به منظور فروش مستقیم
  • دیسپلی: به منظور افزایش آگاهی از برند
  • اپ: برای افزایش تعداد نصب‌‌های اپلیکیشن و یا تعامل کاربران با اپ (برای کسب‌وکارهایی که اپ دارند)
  • Demand Gen
  • و دیگر موارد.

البته کاربردهایی که برای هر یک از این گزینه‌های تبلیغاتی عنوان شده است صفر و یکی نبوده و می‌توانید از آن‌ها برای اهداف دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، تبلیغات دیسپلی گوگل برای فروش مستقیم محصول و یا خدمات نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته مهم در این پلتفرم اما هزینه تبلیغات گوگل ادز برای کاربران ایرانی است. تجربه نشان داده است برخی از گزینه‌های تبلیغاتی در گوگل مثل کمپین‌های Demand Gen میزان بازگشت سرمایه خوبی برای تبلیغ‌دهندگان داشته و بسیاری از کسب‌وکارها توانسته‌اند با صرف هزینه‌ای به مراتب کمتر از سایر گزینه‌های تبلیغاتی، بازدهی خوبی از این تبلیغات بگیرند.

یا حتی در گزینه‌های پرطرفداری مثل کمپین‌های سرچ، این امکان وجود دارد تا با بهینه‌سازی تبلیغات، هزینه را کاهش داده و نسبت بازده به بودجه صرف شده را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

از مزیت‌های تبلیغات در گوگل گفتیم. اما اگر بخواهیم در این پلتفرم تبلیغ کنیم؛ چه کاری باید انجام دهیم؟

برای تبلیغ در گوگل، در ابتدا نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز داریم. سپس با شارژ کردن آن، ساخت تبلیغات، هدف‌گیری مخاطبان و البته بهنیه‌سازی کمپین‌ها می‌توانیم تبلیغات خود را به مشتریان بالقوه نمایش دهیم و در رتبه 1 گوگل دیده شویم.

سخن پایانی

امیدوارم در این مقاله توانسته باشم به شما بگویم که به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین، چقدر باید برای رسیدن به رتبه 1 گوگل اهمیت قائل باشید.

هدفی که اگر موفق به تیک زدن آن شوید؛ می‌توانید توقع رشد قابل توجه مشتریان و آمار فروش خود را از آن داشته باشید.

از گزینه‌های عنوان شده در این مقاله مثل انتخاب کلمات کلیدی درست برای صفحات، بهینه‌سازی تجربه کاربری و البته تبلیغات گوگل استفاده کنید و سعی کنید با نمایش سایت خود در بالای صفحه سرچ، تعداد کاربران بیشتری را روانه سایت  خود کنید.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *