Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آمار بازاریابی ایمیلی را درک کنید تا تأثیر خود را بهبود بخشید

بررسی سریع تیترهای مقاله

ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با ارسال تقریبا ۱۰ میلیارد ایمیل در روز، در صدر کشورهای جهان از نظر حجم ترافیک روزانه ایمیل قرار داشت. تیم بازاریابی شما باید از این نوع بازاریابی استفاده کرده و از این آمار بازاریابی ایمیلی بهره ببرد. درک نحوه تعامل کاربران با برندها، به شما بینش لازم برای مشارکت در این تعامل را می‌دهد.

در اینجا پیوندهای سریعی به آمارهایی که برایتان جالب خواهد بود، آمده است:

  • آمار شخصی‌سازی
  • آمار بازاریابی ایمیلی برای پرورش سرنخ‌ها
  • آمار ایمیل‌های موبایل
  • آمار تعامل ایمیل

استفاده از خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما در بهینه‌سازی ایمیل‌های تبلیغاتی کمک کند. با استفاده از استراتژی‌های سئو در ایمیل‌های شما، می‌توانید نرخ باز شدن و تعامل را افزایش دهید و تأثیر کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشید.

آیا مردم ایمیل‌های خود را می‌خوانند؟

بله! در واقع، بگذارید برخی از نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳ را با شما به اشتراک بگذارم. 88 درصد از تمام کاربران ایمیل چندین بار در طول روز ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند. در اینجا توضیحی از آن عادات آمده است:

  1. ۳۹ درصد افراد، روزی ۳ تا ۵ بار ایمیل خود را چک می‌کنند.
  2. ۲۷ درصد افراد روزی ۱۰ تا ۲۰ بار ایمیل خود را چک می‌کنند.
  3. ۲۲ درصد افراد روزانه بیش از ۲۰ بار ایمیل خود را چک می‌کنند.
  4. ۸.۵ درصد از افراد، روزی یک بار ایمیل خود را چک می‌کنند.
  5. ۳.۵ درصد هر روز ایمیل خود را چک نمی‌کنند.

در طراحی سایت وردپرس، اطلاعات به دست آمده از آمار بازاریابی ایمیلی می‌تواند در بهینه‌سازی فرم‌های اشتراک‌گذاری خبرنامه و پیشنهادات سایت مؤثر باشد. با ترکیب این آمار با محتوای سایت، می‌توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

چطور بازاریابی ایمیلی را به‌طور مؤثر انجام دهیم (و آمارهایی برای اثبات آن)

همان‌طور که در آمار بالا می‌بینید، ایمیل همچنان یکی از محبوب‌ترین کانال‌های ارتباطی است و به همین دلیل ابزاری قدرتمند برای کمپین‌های بازاریابی محسوب می‌شود. در اینجا چند راه برای استفاده از محبوبیت آن آمده است.

کمپین‌های هدفمند با شخصی‌سازی

شخصی‌سازی عاملی است که یک کمپین بازاریابی ایمیلی عمومی را از یک تعامل واقعی متمایز می‌کند. به دنیای واقعی فکر کنید. شما در رستورانی تراکت روی میزی می‌بینید یا تراکتی را روی شیشه ماشینتان می‌بینید. آیا با آن تعامل می‌کنید؟ خیر.

احتمالا فقط یه نگاه گذرا بهش می‌اندازی و بعد می‌اندازیش توی سطل آشغال. اما فرض کن کسی اسمت رو صدا کنه و این تراکت رو بهت بده. می‌تونی تفاوتش رو تصور کنی؟

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

هدف اصلی شخصی‌سازی، ایجاد حس ارزشمندی و درک شدن در مخاطبان است. شخصی‌سازی را می‌توان از چند طریق در بازاریابی ایمیلی انجام داد. شما می‌توانید به‌صورت زیر شخصی‌سازی کنید:

  • موضوع ایمیل
  • پیشنهادات
  • محتوای مبتنی بر رفتار کاربر
  • سبک محتوای مکان را تغییر دهید

آمار ایمیل مارکتینگ شخصی‌سازی‌شده کلیدی

  1. ایمیل‌های شخصی‌شده نرخ تراکنش را به دست می‌آورند که 6 برابر بیشتر .
  2. 74 درصد مردم ابراز ناراحتی می‌کنند. وقتی محتوا به آن‌ها مربوط نمی‌شود.
  3. 88 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که وقتی ایمیل‌ها را شخصی‌سازی‌شده می‌بینند، نگاه مثبت‌تری به آن‌ها دارند.
  4. ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده شش برابر بیشتر احتمال دارد منجر به تبدیل شدن شود

پرورش سرنخ‌ها با بازاریابی ایمیلی

با پیام و زمان‌بندی مناسب، کمپین‌های ایمیل خودکار می‌توانند مشتریان بالقوه را در مسیر خرید به سمت تبدیل هدایت کنند. انواع مختلف ایمیل‌های پرورشی شامل ایمیل خوشامدگویی شخصی‌سازی‌شده، پیشنهاد محصولات یا حتی پیشنهاد محتوای آموزشی است که آن‌ها را به وب‌سایت شما بازمی‌گرداند.

آمار کلیدی بازاریابی ایمیلی پرورش سرنخ

  1. 89 درصد از بازاریابان گزارش دهید که ایمیل بهترین کانال آنها برای جذب سرنخ است.
  2. خودکارسازی بازاریابی معمولاً منجر به افزایش ۳۴ درصدی درآمد .
  3. راهبردهای پرورش سرنخ، مانند بازاریابی ایمیلی ۵۰ درصد تولید سرنخ‌های بیشتر با کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها.

برای موبایل مناسب باشد

اگر ایمیل‌های شما هم‌اکنون برای موبایل مناسب نیستند، این آمار کلیدی واقعاً شما را شوکه خواهد کرد. ما اغلب کاربران تلفن همراه را در نظر نمی‌گیریم، به‌خصوص اگر ایمیل به آدرس کاری آنها ارسال شود، اما با افزایش دورکاری و فناوری تلفن همراه، کاربران بیشتر از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند.

برای بهینه‌سازی ایمیل‌هایتان برای دستگاه‌های تلفن همراه، از طرح‌های واکنش‌گرا با فراخوان‌های واضح و محتوای مختصر استفاده کنید. می‌توانید از گروه خود بخواهید که عملکرد طرح‌ها را روی اندازه‌های مختلف دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت بررسی کنند.

گام دوم این است که مطمئن شوید صفحات فرود ایمیل شما نیز در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. هدف این است که کاربران از طریق ایمیل‌ها روی وب‌سایت شما کلیک کنند و با آن تعامل داشته باشند؛ همه این‌ها در قالب طراحی واکنش‌گرا و زیبا.

آمار کلیدی بازاریابی ایمیلی موبایل

  1. 70 درصد کاربران ایمیل را روی تلفن یا اپلیکیشن موبایل خود می‌خوانند.
  2. اگر ایمیل به‌درستی نمایش داده نشد در عرض 3 ثانیه کاربر آن را حذف خواهد کرد.
  3. ۸۱ درصد از کاربران آنها گفته‌اند که ترجیح می‌دهند ایمیل‌های خود را روی گوشی‌های هوشمندشان باز کنند، و ۲۱ درصد از تبلت استفاده می‌کنند.
  4. ۲۳ درصد از کاربران کسانی که ایمیلی را روی تلفن همراه خود باز می‌کنند، دوباره آن را روی رایانه‌ی رومیزی خود باز می‌کنند.

با مشترکان غیرفعال در ارتباط باشید

اگر متوجه شدید بخشی از مخاطبان ایمیل‌های شما با کمپین‌هایتان تعامل نداشته‌اند، می‌توانید برای آنها ایمیل شخصی‌شده‌ای ارسال کنید و از حالشان جویا شوید. همچنین می‌توانید راهی آسان برای لغو اشتراک و ارائه بازخورد در مورد علت عدم پاسخگویی آنها ارائه دهید.

بیشتر مواقع به این دلیل است که فکر می‌کردند به آنها توجه نمی‌کنید. اما وقتی بفهمند که به آنها اهمیت می‌دهید، احتمالا دوباره با برند شما تعامل خواهند کرد.

همچنین می‌توانید از ایمیل برای هدف‌گیری مجدد بازدیدکنندگانی که علاقه نشان داده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند، استفاده کنید. می‌توانید به آن‌ها ایمیل ارسال کنید:

  • ایمیل‌های یادآوری اقلام رهاشده در سبد خرید
  • اگر چیزی به سبد خرید اضافه نکردند و فقط مرور کردند، می‌توانید پیشنهاد محصولاتی را که ممکن است از دست داده باشند برایشان ارسال کنید.
  • اگر مشتری با پیک تعامل داشت اما نظرش را عوض کرد، برای جلب رضایت او تخفیف یا کاهش هزینه پیک را در نظر بگیرید.

آمار بازاریابی ایمیلی مجدد تعامل

  1. در سال 2022 79 درصد از هزاره‌ها گفتند از تماس برندها با خودشان لذت برده‌اند.
  2. 60 درصد از کاربران بگو که ایمیل‌ها روی تصمیمات خریدشان تأثیر می‌گذارند.
  3. چهل درصد از هزاره‌ها گفته‌اند که خبرنامه‌ی معمولی یک برند، احتمالا آن‌ها را به خرید چیزی ترغیب می‌کند.

به یاد داشته باشید که تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود را تحلیل کنید.

در پایان هر کمپین، به یاد داشته باشید که معیارهای کلیدی خود را رصد کنید. نتایج به شما امکان می‌دهد تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و عملکرد خود را برای کمپین بعدی بهبود ببخشید. برخی از این معیارهای کلیدی که باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • نرخ باز شدن این معیار نشان می‌دهد که موضوع ایمیل‌ها و متن پیش‌نمایش شما تا چه حد جذاب هستند. نرخ باز پایین نشان می‌دهد که نتوانسته‌اید توجه مخاطبان را جلب کنید یا ایمیل‌هایتان به پوشه اسپم می‌روند.
  • نرخ کلیک نرخ کلیک (CTR) نشان می‌دهد محتوای ایمیل شما تا چه حد جذاب است. اگر می‌خواهید در آینده این نرخ را بهبود ببخشید، انواع مختلفی از فراخوان‌های اقدام را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای کمپین بزرگ‌تر شما بهترین عملکرد را دارد.
  • نرخ پرش اگر ایمیل‌هایتان برگشت بخورد، ممکن است به مخاطبان‌تان نرسد. کیفیت لیست ایمیل خود را بررسی کنید. یک پاکسازی ساده می‌تواند مشکل را حل کند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *