Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چطور برندهایی با هدف می‌توانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟

در زمینه‌ی تجارب برندهای معنی‌دار، تقاضای مصرف‌کنندگان بی‌سابقه است. در پژوهشی اخیر روی بیش از ۳۹۵۰۰۰ نفر و ۲۰۰۰ برند در سراسر جهان، هاواس مدیا بینش‌های ارزشمندی درباره‌ی چشم‌انداز فرهنگی همیشه در حال تغییر و تأثیر گسترده‌ی آن بر رفتار مصرف‌کنندگان ارائه کرد.

اولویت‌های مصرف‌کنندگان تغییر کرده است.

همه‌گیری جهانی، گسترش شکاف‌های سیاسی و افزایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی، به افزایش بدبینی و شک و تردید اغلب موجه منجر شده است.

به طور خلاصه، مردم به چیزی که به آنها فروخته می‌شود، اعتماد ندارند.

گزارش هاواس نشان می‌دهد که این موضوع تا چه اندازه بر وفاداری به برندها تأثیر گذاشته است؛ به‌طوری که کمتر از نیمی از برندها قابل اعتماد شناخته می‌شوند و واقعیت تلخ این است که… اگر ۷۵ درصد از برندها ناپدید شوند فردا، مصرف‌کنندگان به راحتی به رقیب روی می‌آوردند و زندگی‌شان مثل همیشه ادامه می‌یافت.

برندهایی که با هدف و چشم‌اندازی قوی به بازار می‌آیند، نیاز دارند تا پیام خود را به‌طور مؤثر به مخاطبان انتقال دهند. طراحی سایت وردپرس به این برندها این امکان را می‌دهد که وب‌سایتی با عملکرد عالی و ظاهر جذاب ایجاد کنند که بازدیدکنندگان را به خود جذب کند. با استفاده از امکانات وردپرس، می‌توان طراحی‌هایی متناسب با ارزش‌ها و مأموریت برند ایجاد کرد. این سایت‌ها نه‌تنها باید جذاب و کاربرپسند باشند بلکه باید قابلیت ارائه محتوای ارزشمند و متناسب با هدف برند را نیز داشته باشند. به این ترتیب، برندها می‌توانند هویت خود را به مخاطبان معرفی کنند و ارتباط عمیقی با آن‌ها برقرار کنند.

ایجاد تغییر: چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟

با این همه بدبینی و ناامیدی، جنبه‌ی مثبت ماجرا کجاست؟ برندهای دنیا چه کاری می‌توانند انجام دهند تا این موج فزاینده‌ی نارضایتی مصرف‌کنندگان را مهار کنند؟

خب، زمان آن رسیده که به نیازهای عموم مردم آگاه‌تر و باسوادتر در زمینه بازاریابی توجه کنیم؛ مردمی که برندهایی را ارج می‌نهند که سهم مثبتی در زندگی افراد، جامعه و محیط زیست داشته باشند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برندها می‌توانند به تغییر واقعی کمک کنند

مطالعه‌ی هاواس با گردآوری داده‌ها از سراسر جهان، به دنبال روشنی درباره‌ی چگونگی تأثیر مثبت برندها بر زندگی مردم بود. این تأثیر می‌توانست از عملکرد ساده‌ی محصول تا بهبود رفاه شخصی و یا در نگاهی وسیع‌تر، مشارکت بیشتر در جامعه باشد.

با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده در ماه‌های اولیه همه‌گیری کووید-۱۹، جای تعجب نیست که بدبینی گسترده‌تر به بی‌اعتمادی بسیار فعال‌تر نسبت به برندها تبدیل شد، و۷۱ درصد مردم از عمل نکردن کسب‌وکارها به وعده‌هایشان خسته شده‌اند.

در حالی که این روند در بازارهای غربی رواج داشت (مثلاً در استرالیا بیش از ۶۰ درصد مردم اعتماد خود را به برندها از دست دادند)، بازارهای شرقی چنین بی‌اعتمادی‌ای را نشان ندادند و میزان اعتماد به برند در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه ۷۴ درصد بود.

ارزش‌های خود را در اولویت قرار دهید

با توجه به همه این نکات، چگونه می‌توان هم اعتماد سالمی در بازارهای ما ایجاد کرد و هم آن را حفظ نمود؟

شکی نیست که مصرف‌کنندگان امروزی آگاه و باهوش هستند. آنها از خودآگاهی برخوردارند و اغلب در مورد بسیاری از مسائل مهم اجتماعی، دانش و اشتیاق دارند.

روش رایجِ به اصطلاح «شستشوی اجتماعی شرکتی» که در آن کسب‌وکارها سعی می‌کنند از مشکلات اجتماعی بدون هیچ اقدام عملی برای اثبات ادعاهایشان، دروغشان آشکار شد.

بیایید نگاهی به شل، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان، بیندازیم؛ شرکتی که در صنعتی فعالیت می‌کند که بسیاری معتقدند در مورد تأثیرات زیست‌محیطی خود بسیار پاسخگو است. شل اعلام کرده که متعهد به «استفاده از محصولات انرژی کم‌کربن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای» است.

با این حال، پیش‌بینی‌های تجاری فعلی آن‌ها از رشد ۲۰ درصدی در کسب‌وکار گاز فسیلی در سال‌های آینده به طوری که تا سال ۲۰۳۰، نیمی از کسب و کار انرژی آن را تشکیل می‌دهد.

چنین اظهارات پوچی، بی‌اعتمادی در بین مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

در نهایت، مردم می‌خواهند به برندهایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند اعتماد کنند. و اگر صاحبان مشاغل به پیام‌ها و ارزش‌های اصلی خود وفادار بمانند و این باورها را به عمل درآورند، می‌توانند اعتبار خود را افزایش دهند و از ریسک اخبار منفی و پیامدهای طولانی‌مدت یک اعتبار لکه‌دار جلوگیری کنند.

انتخاب هدفی که با ارزش‌هایتان همسو باشد، شاید ساده به نظر برسد؛ اما انتخاب تنها یک هدف که هم با کسب‌وکارتان و هم با مشتریانتان همخوانی داشته باشد، می‌تواند بسیار دشوار باشد. نکته‌ی خوب این است که مجبور نیستید خودتان را به یک هدف، ارزش یا باور محدود کنید.

برای کسانی که به دنبال تغییر هستند، بررسی دقیق گزارش هاواس و ۱۴ بعد مطرح شده در سه رکن اصلی آن، به شما کمک می‌کند تا مسیر ایجاد تجربه‌ی برند معنادارتر را آغاز کنید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

این سه رکن عبارتند از:

  • مزایای شخصی
  • مزایای جمعی
  • فواید کاربردی

این گزارش نشان می‌دهد که مهم‌ترین دغدغه مصرف‌کنندگان چیست. در حال حاضر، احساس غالب این است که مردم از کسب‌وکارهایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، بدبین هستند. این موضوع در نظرات ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان که می‌گویند برندها باید دست از بی‌تفاوتی بردارند و امروز تغییر کنند تا همه از آن سود ببرند، نمود یافته است.

و این فقط در تئوری نیست؛ ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان حاضرند بیشتر هزینه کنند تا از شرکتی حمایت کنند که نه تنها نیازهای کاربردی آن‌ها را برطرف می‌کند، بلکه در عین حال موضع عملی هم می‌گیرد.

قدرت در اعتقادات شخصی نهفته است

مطالعه‌ی هاواس نشان داده است که برندها اغلب عملکرد، ایمنی و ارزش را بر هر چیز دیگری اولویت می‌دهند؛ زیرا معتقدند این موارد باعث می‌شوند مشتریان پول خرج کنند. اما تغییرات اخیر در رفتار مصرف‌کنندگان نشان داده است که تعهد به منافع شخصی مانند تحقق یافتن در زندگی و خوشبختی، نقش بسیار بزرگ‌تری در نحوه‌ی خرج کردن پول مردم دارد.

با توجه به دیدگاه‌های گسترده‌تر جامعه در مورد اخلاق، عدالت اجتماعی و شفافیت، نادیده گرفتن تأثیر این موضوع بر رفتار بازارتان، عاقلانه نیست.

به نظر می‌رسد همه‌گیری، این باورها را تقویت کرده است؛ به‌طوری که افزایش استرس، انزوای بیشتر و مشکلات فراوان، به آرمان‌های قوی‌تر اجتماعی و جستجوی تجارب مفیدتر، مترقی‌تر و پرمعنا‌تر از سوی مردم انجامیده است.

امروزه انتظار می‌رود برندها علاوه بر کارایی و ظاهر، به غنای جامعه کمک کرده و زندگی را آسان‌تر کنند.

اگرچه این اتفاق یک‌شبه نمی‌افتد، اما این انتظارات غیرممکن نیستند. مصرف‌کنندگان می‌خواهند به‌طور واقعی به یک جامعه متصل شوند. و اگرچه این مفهوم جدیدی نیست، اما ایده رهبری صنعت در تسهیل این گفتگوهای مردمی، قطعاً جدید است. همان‌طور که پاسخ‌های مصرف‌کنندگان در… مطالعه هاواس این نیاز به ارتباط بیشتر از هر زمان دیگری ضروری است.

شرکت‌ها با تعهد به تعامل بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی و رویدادهای اجتماعی حمایت‌شده، این موضوع را به عنوان بخشی حیاتی نه تنها برای موفقیت آینده خود، بلکه برای موفقیت جامعه‌شان تقویت کرده‌اند.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

نسل زد و تعهدش به هویت و بیان خود

شاید بدیهی به نظر برسد، اما حمایت از مواردی که واقعا با ارزش‌های برند شما همسو هستند، پایبندی به وعده‌ها و مسیر انتخابی را بسیار آسان‌تر می‌کند. با این کار، می‌توانید ارتباط قوی‌تری با بازار خود برقرار کنید و دوام و تعهد حامیان برندتان را تضمین کنید.

به یاد داشته باشید، اگر ۷۵ درصد از برندها ناپدید شوند، مصرف‌کنندگان اهمیتی نخواهند داد. این آمار باورنکردنی، جنبه حیاتی رفتار مصرف‌کننده را نشان می‌دهد: آن‌ها منتظر برندهایی هستند که واقعا ارزش‌های شخصی آن‌ها را نمایندگی می‌کنند و می‌خواهند در جهان تفاوت ایجاد کنند. به این هدف بلند پروازانه برسید و حمایت آن‌ها را برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی خواهید داشت.

با اینکه تغییر روش‌های تجاری کار دشواری است و شاید از این بحث دوری کردن راحت‌تر به نظر برسد، باید به یاد داشته باشیم که ۲۷ درصد از مصرف‌کنندگان نسل زد (۶ تا ۲۴ سال) معتقدند که برای ابراز خود، خروج از عرف و نشان دادن طغیانگری فعال ضروری است.

این در برندهایی که دنبال می‌کنند، نمود پیدا می‌کند؛ ۵۵ درصد از نسل زد به دنبال برندهایی هستند که به آن‌ها اجازه دهند خود واقعی‌شان باشند.

پایبندی به هویت اصلی، بخش مهمی از ارزش‌ها و ساختار اعتقادی نسل زد است. هرگونه تظاهر به چیزی غیر از این، نادرست تلقی می‌شود؛ بنابراین، اگر می‌خواهید نظر این بازار قدرتمند را جلب کنید، ارتباط با علل مورد علاقه‌ی آن‌ها برای موفقیت بلندمدت حیاتی است.

کسب‌وکار باید در مواقع ضروری حضور داشته باشد.

در یافته‌ای تا حدودی شگفت‌آور از مطالعه‌ی هاواس، ۷۷ درصد از مصرف‌کنندگان انتظار دارند که برندها در مواقع بحران از مردم حمایت کنند.

برای برندهایی که قصد دارند با هدف مشخص خود در جهان تأثیرگذار شوند، خدمات سئو وردپرس نقشی کلیدی ایفا می‌کند. با استفاده از استراتژی‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، برندها می‌توانند در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شوند و پیام خود را به جمع بیشتری از افراد برسانند. خدمات سئو وردپرس به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محتوای سایتشان را به گونه‌ای تنظیم کنند که به جستجوهای مرتبط و کلمات کلیدی هدفمند توجه کند. این امر به برندها اجازه می‌دهد تا مخاطبان خاص خود را جذب کرده و بر روی اهداف خود تمرکز کنند، به‌ویژه زمانی که برند دارای هدف و مأموریت قوی است و می‌خواهد تأثیرات مثبت و پایدار در بازار ایجاد کند.

دقیقا یعنی چه؟

این به اقداماتی مانند کمک مالی شرکت‌ها، ارائه به‌روزرسانی مرتبط با محصولات یا خدمات موجود، یا صرفاً انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی در مورد بحران‌های جدی اشاره دارد. هر یک از این اقدامات می‌تواند تصویر مثبتی از برند شما ارائه دهد و به افرادی که بیشترین نیاز را دارند کمک کند.

در حالی که انتظارها در مورد این نوع پاسخ‌ها بالاست، تعداد مشتریانی که به این انتظارات عمل می‌کنند تقریباً برابر است. طبق مطالعه سال ۲۰۲۰، ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از شرکت‌هایی که با اهداف ارزشمند درگیر هستند، نسبت به شرکت‌هایی که صرفاً برای سود فعالیت می‌کنند، خرید خواهند کرد.

این اعداد، تصویری واضح از انتظارات کنونی از کسب‌وکارها ارائه می‌دهند.

هیچ برندی به اندازه گوگل، که در حال حاضر ارزشمندترین برند جهان شناخته می‌شود، به این تعهد پایبند نبوده است. آنها حتی برای کمک در مواقع بحران، مجموعه‌ای برای پاسخگویی و امدادرسانی بشردوستانه ایجاد کرده‌اند که به جوامع بی‌شماری در آمادگی، واکنش و بهبودی از بحران‌ها کمک کرده است.

بله، در حالی که گوگل جایگاه اقتصادی ویژه‌ای در جامعه تجاری دارد، حقیقت این است که هر کمکی مهم است و بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر با ترازنامه‌های سالم وجود دارند که اقدامی نمی‌کنند.

مصرف‌کنندگان این موضوع را درک می‌کنند؛ ارتباط با ارزش‌هایی مانند همدلی، درک و مراقبت از همنوع، تا حد زیادی در ایجاد اعتماد و حسن‌نیت بیشتر بین برند شما و طرفدارانش مؤثر است.

غیرممکن نیست

در نهایت، خلق یک برند ارزشمند کار آسانی نیست. این کار نیازمند تعهد و درک عمیقی از چگونگی تاثیرگذاری کسب‌وکار شما بر جامعه است.

این کار کوچکی نیست، اما برای شکوفایی برندها در زمانی که مصرف‌کنندگان پس از سال‌ها انزوا دوباره به زندگی اجتماعی بازمی‌گردند، سرمایه‌گذاری در تجارب معناداری که با مصرف‌کنندگان، ذینفعان و جامعه به طور کلی طنین‌انداز شود، ضروری است.

همچنین نباید فراموش کنیم که افراد مورد بحث، همکاران و کارمندان شما هستند و میل به مشارکت در کاری ارزشمند، هم انگیزه بسیار بالایی ایجاد می‌کند و هم وفاداری را تشویق می‌کند.

انتظارات بالا رفته و آرمان‌هایی که پیش از این کسب‌وکارهای ما را سرپا نگه می‌داشتند، در حال تغییرند. سود و کارایی مستقیم، اگرچه همچنان برای بقای هر کسب‌وکاری ضروری هستند، باید به‌طور همزمان با مشارکت مداوم در جهانی متصل‌تر و خودآگاه‌تر، عمل کنند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *