Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

راهنمای بررسی‌های شاپفای

بررسی سریع تیترهای مقاله

چهار راهکار برای درخواست نقد و بررسی محصولات فروشگاه شاپایف شما

خدمات سئو وردپرس می‌توانند نقش مؤثری در موفقیت فروشگاه شاپفای شما ایفا کنند. بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین شما برای موتورهای جستجو می‌تواند به افزایش رتبه سایت شما و جذب ترافیک هدفمند کمک کند. اگر شاپفای را به‌عنوان پلتفرم فروشگاه خود انتخاب کرده‌اید، استفاده از خدمات سئو می‌تواند به شما کمک کند تا نه‌تنها در مقایسه با رقبا برتری پیدا کنید، بلکه همچنین فرآیند جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی را تسهیل نمایید.

computer with shopify reviews

اگر به درستی اجرا شوند، نظرات محصول در فروشگاه شاپایف شما می‌توانند تحول‌آفرین باشند. این نظرات اطلاعات کلیدی برای خریداران آنلاین ارائه می‌دهند، به اعتماد مخاطبان می‌افزایند، سئو شما را بهبود می‌بخشند و آموخته‌های مهمی برای ارتقای بازاریابی، پیام‌رسانی و حتی محصولات شما ارائه می‌دهند.

در بخش اول این راهنما، به دلایل اهمیت پیاده‌سازی سیستم نظرات محصولات در موفقیت بازاریابی تجارت الکترونیک پرداختیم.

حالا وقتشه که به روش‌های هوشمندانه جمع‌آوری نظرات شاپایفای بپردازیم. فرض نکنید که مشتریان شما خودبه‌خود در مورد محصولاتتان نظرات مثبت می‌نویسند؛ به‌طور هدفمند از آن‌ها بخواهید این کار را انجام دهند. تا پایان این مطلب، برای ایجاد… آماده خواهید بود. ایمیل‌ها و خودکارسازی‌ها به طور خاص برای تشویق جریان مداوم نظرات مشتریان در مورد محصول طراحی شده است.

روش اول: بعد از خرید، از مشتری بخواهید نظر بدهد.

در ظاهر، نخستین راهبرد ساده‌ترین راه نیز هست. اگر می‌خواهید از مشتریان جدیدتان نظرخواهی کنید، فقط از آنها بخواهید.

راه‌اندازی این روش نسبتا ساده است. یک اتوماسیون ایمیل ایجاد کنید که با خرید آنلاین مشتری فعال می‌شود و طوری تنظیم کنید که حدود یک هفته پس از تاریخ تحویل محصول به مشتری، ایمیلی ارسال کند. متن ایمیل می‌تواند یک تشکر ساده بابت خرید همراه با درخواست نوشتن نقد و بررسی باشد.

بازخوردها زمانی مؤثرترند که مشتریان فرصت دریافت یا امتحان محصول را داشته باشند، بنابراین اکثر پژوهش‌ها ارسال این ایمیل اولیه را بین… یک هفته و یک ماه پس از خرید بر اساس مطالعه دیگری بهترین زمان برای درخواست نقد و بررسی، بین ساعت 2 تا 3 بعدازظهر و یا بین ساعت 6 تا 7 بعدازظهر است.

روش دوم: ایجاد خودکارسازی ایمیل برای مشتریان ثابت

در حالی که استراتژی اول روی مشتریان جدید تمرکز دارد، تنها راه برای جذب نظرات آنلاین مثبت نیست. یک راه جایگزین، استفاده از گروهی از مشتریان است که احتمال بیشتری دارد نظرات مثبتی بنویسند: مشتریان وفادار که محصولات شما را آنقدر دوست دارند که پس از خرید اولیه دوباره به سراغ شما می‌آیند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برای خودکارسازی این کار، باید ماشه‌ای تنظیم شود که سابقه خرید فعال (یا قبلی) را بررسی کند. گزینه دیگر، تنظیم ماشه‌های مختلف بر اساس نوع مشتری وفاداری است که می‌خواهید از او بازخورد بگیرید.

  • برای مشتریانی که برای بار دوم خرید می‌کنند، اتوماسیونی راه‌اندازی کنید که بر اهمیت دادن نظرات تأکید کند.
  • برای مشتریان قدیمی و وفادار، اتوماسیونی طراحی کنید که از وفاداری آنها تشکر کند و از آنها بخواهد با نوشتن نظر، به دیگران بگویند چرا تا این حد وفادار بوده‌اند.

البته این‌ها فقط چند نمونه از امکانات فراوان هستند. نکته اصلی برای این مخاطب این است که فقط درخواست مبلغی بیش از درآمد فعلی خود از آن‌ها نکنید، بلکه در ازای ارائه نظر، انگیزه‌ای ملموس نیز ارائه دهید. که ما را به استراتژی بعدی می‌رساند.

راهنمای بررسی‌های شاپفای می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را هنگام انتخاب پلتفرم برای فروشگاه آنلاین خود بگیرند. طراحی سایت وردپرس و استفاده از افزونه‌های شاپفای به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا فروشگاه‌هایی با ظاهری حرفه‌ای و قابلیت‌های بی‌نظیر راه‌اندازی کنند. در این راهنما، بررسی‌های شاپفای به‌طور ویژه مورد توجه قرار خواهند گرفت، به طوری که کسب‌وکارها می‌توانند از تجربه دیگر کاربران بهره‌مند شوند و مزایا و معایب این پلتفرم را بهتر درک کنند. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که شاپفای مناسب‌ترین گزینه برای نیازهای تجاری شماست.

روش سوم: ارائه تخفیف در ازای ارائه سریع نظرات

هنگام ساخت خودکارسازی‌ها برای فروشگاه آنلاین خود، اصل متقابل می‌تواند ابزار مهمی باشد. این نیاز انسان را برای پاسخ به آنچه دریافت کرده است، به‌ویژه هنگامی که… توصیف می‌کند.چیزیرایگان است.

برای اجرای این استراتژی، باید برای مشتریانی که حاضرند در صفحات محصول شما نظر بنویسند، مزیت ملموسی ارائه دهید. یک پیام ساده مثل ۱۰٪ تخفیف برای هر نوع نظری، می‌تواند انگیزه قوی‌ای برای مشتریان جدید و قدیمی باشد تا نظرات خود را برای دیگران بنویسند.

مزیت دیگر این روش این است که حتی اگر به‌طور خاص درخواست نقد و بررسی مثبت نکنید، احتمال دریافت آن بیشتر می‌شود. به دلیل اصل متقابل، مشتریان احساس می‌کنند که باید لطف هدیه‌ی مثبت را جبران کنند و در این مورد، این جبران به معنای تبلیغ محصول شما برای دیگران است. به همین دلیل، حتی نیازی به فکر کردن به روش‌های غیر اخلاقی مانند «خرید» نقد و بررسی‌های مثبت از طریق پیشنهاد‌های تخفیف نخواهید داشت.

shopify customer receiving product

روش چهارم: از نظرات موجود برای تشویق به نظرات جدید استفاده کنید

این روش نهایی به‌خصوص اگر مشتریانی داشته باشید که قبلاً نظرات خود را ثبت کرده‌اند، بسیار مؤثر است. فروشگاه ساز شاپ فای بعد از آن، می‌توانید از نظرات مشتریان خود به‌عنوان الگویی برای تشویق دیگران به نوشتن نظر استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید اتوماسیونی را مطابق دو روش اول راه‌اندازی کنید. اما به جای اینکه فقط از مخاطبان خود بخواهید نظری بنویسند، می‌توانید چند نمونه نظر برای محصولی که خریده‌اند، به اشتراک بگذارید. با این زمینه، می‌توانید از مشتریان بپرسید که آیا با آن نظرات موافقند و آیا چیزی می‌خواهند اضافه کنند.

این روش بر پایه روانشناسی است. اصل ترس از جا ماندن مشتریان بیشتر تمایل به نوشتن نظر دارند اگر ببینند دیگران هم همین کار را می‌کنند و همچنین اگر احساس کنند جای خالی‌ای وجود دارد که باید پر شود. به‌خصوص وقتی این روش با انگیزه‌های ملموس مثل تخفیف همراه شود، می‌تواند به‌طور مداوم نظرات بیشتری را به فروشگاه آنلاین شما جذب کند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *