تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

آنچه در این مقاله می خوانید:

shopper enjoying a faster online checkout process

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق مشتریان را به محصولات خود جلب کنید و خرید آنلاین آن محصولات را برای آنها آسان کنید.

راهنمای بازاریابی زیادی روی بخش اول این فرآیند تمرکز می‌کنند. اما اگر مشتری‌ای دارید که آماده خرید محصول شماست، چه؟

همین‌جاست که فرآیند پرداخت آنلاین وارد معادله می‌شود. به‌طور خلاصه، باید ساده، روان و به‌قدر کافی شهودی باشد تا مشتریانی که فقط می‌خواهند خرید خود را تکمیل کنند، از دست نروند. در این راهنما، بررسی می‌کنیم که چرا فرآیند پرداخت تا این حد اهمیت دارد. همچنین شش روش برتر را که می‌توانید برای اطمینان از انجام تراکنشی روان و خوشامدگویی به مشتری جدید استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد.

اهمیت فرآیند بهینه سازی شده پرداخت آنلاین

اهمیت فرآیند پرداخت آنلاین مؤثر را می‌توان با یک آمار خلاصه کرد:

بر اساسِ مطالعه مؤسسه بی‌یِمرد میانگین نرخ رها کردن سبد خرید در صنایع مختلف، کمی کمتر از ۷۰ درصد است.

به عبارت دیگر، هفت نفر از هر ده نفر از خریداران اینترنتی، محصولات را آنقدر دوست دارند که آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند، اما نه به اندازه‌ای که فرآیند پرداخت آنلاین را تکمیل کنند.

متفاوت نظرسنجی شرکت فورتِر این نگرانی را بیشتر به فرایند پرداخت آنلاین مرتبط کرد. مطالعه نشان داد که اگر فرایند پرداخت بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد، ۵۰ درصد خریداران تمایل کمتری به خرید اینترنتی خواهند داشت. در نهایت، تحقیقات استاتیستا یک چهارم از کاربران آنلاین که خرید خود را نیمه کاره رها می‌کنند، بعداً محصول مشابه یا بسیار مشابهی را از رقیب دیگری می‌خرند.

مشاهده این مطلب  چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین

6 روش برتر برای بهینه‌سازی طراحی فرآیند پرداخت آنلاین

shop owner seeing better results after changing their online checkout process

آمارهای بالا تکان‌دهنده هستند و اهمیت این بخش نهایی از فرآیند جذب مشتری جدید را نشان می‌دهند. این فهرست از بهترین شیوه‌های جریان تسویه حساب در تجارت الکترونیک می‌تواند تضمین کند که پس از متقاعد کردن مخاطبان در مورد محصولاتتان، آنها را به مرحله خرید نهایی برسانید و درآمد واقعی کسب کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای تسویه حساب را کاهش دهید

اولین و ساده‌ترین گام، کاهش میزان اطلاعاتی است که از مخاطبان خود جمع‌آوری می‌کنید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ نشان داد به طور میانگین، فرآیند پرداخت آنلاین حدود ۱۵ فیلد فرم نیاز دارد؛ این تقریبا دو برابر تعداد فیلدهایی است که کاربران پیش از ترک سبد خرید خود، انتظار پر کردن آن را دارند. برای کاهش این تعداد به کمتر از ده فیلد، می‌توانید مراحل ساده زیر را انجام دهید:

  • به جای پرسیدن نام کوچک و نام خانوادگی، از یک فیلد واحد با عنوان «نام» استفاده کنید.
  • موارد اختیاری مثل «سطر دوم آدرس»، «نام شرکت»، و «کد تخفیف» را با دکمه «باز کردن» مخفی کنید تا فقط در صورت نیاز نمایش داده شوند.
  • استفاده کن اتوکامپلیت گوگل شاپفای ادغام برای آسان‌تر کردن وارد کردن آدرس.
  • به‌طور پیش‌فرض، آدرس پرداخت را مشابه آدرس ارسال تنظیم کنید و به کاربران اجازه دهید در صورت لزوم آن را تغییر دهند.

گزینه پرداخت مهمان را زودتر اضافه کنید

مطالعات نشان می‌دهند که دومین دلیل اصلی رها کردن سبد خرید توسط کاربران دلیلش این است که فروشگاه آنلاین از آن‌ها می‌خواهد حساب کاربری ایجاد کنند. افزودن گزینه پرداخت مهمان به طور برجسته و در مراحل اولیه‌ی خرید می‌تواند این نگرانی را برای مشتریان جدید برطرف کند.

مشاهده این مطلب  ایده‌هایی برای افزایش فروش کسب‌وکار تجارت الکترونیک شما

همزمان، گزینه ایجاد حساب را به بعد از خرید منتقل کنید. سپس می‌توانید اطلاعاتی را که مشتری جدید در اختیار گذاشته است به‌صورت پویا وارد کنید. صفحات پرداخت میهمان و ایجاد حساب کاربری مجزای شاپفای، این کار را برای فروشگاه‌های آنلاین این پلتفرم آسان می‌کند.

و خرید را برای دارندگان حساب آسان‌تر می‌کند.

راهکار بالا برای مشتریان جدید بسیار عالی است، اما مشتریان قدیمی ممکن است قبلاً حساب کاربری داشته باشند و در نتیجه انتظار فرایند پرداخت آنلاین ساده‌تری داشته باشند. به دکمه «خرید با یک کلیک» آمازون فکر کنید که برای کاربران لاگین شده فقط به یک تأیید ساده نیاز دارد و نیازی به طی کردن مراحل متعدد نیست.

یکی از این گزینه‌ها، Shop Pay است که برای تکمیل خودکار و آنی اطلاعات شخصی تمام کاربران تأییدشده، فقط به یک کد امنیتی نیاز دارد. مطالعه‌ای داخلی در شاپفای نشان می‌دهد که با فعال کردن این ویژگی، نرخ تبدیل در فرآیند پرداخت برای فروشندگان ۱۷۲ درصد در تمام دستگاه‌ها و ۱۹۱ درصد برای کاربران دستگاه‌های همراه افزایش یافته است.

نگرانی‌های امنیتی را به وضوح برطرف و کاهش دهید

نگرانی‌های امنیتی در مورد فرایند پرداخت آنلاین از جمله‌ی… مهم‌ترین دلایل رها کردن سبد خرید توسط بیشتر کاربران ایجاد اعتماد از همان ابتدا، مخصوصا برای مشتریان جدید که هنوز فروشگاه یا برند شما را نمی‌شناسند، بسیار مهم است.

خوشبختانه، چند گام ساده برای رسیدن به این هدف وجود دارد. گواهینامه‌ها و نشان‌های امنیتی خود را به صورت گرافیکی در صفحات پرداخت خود قرار دهید. همچنین، به‌طور مستقیم به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و برگشت کالا لینک دهید. در نهایت، بخش پرداخت را به‌صورت بصری برجسته کنید و فواصل فیلد کارت اعتباری را به‌صورت خودکار فرمت کنید. مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند اعتبار و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

مشاهده این مطلب  مقدمه‌ای بر تبلیغات در اینستاگرام

شفاف‌سازی هزینه‌های اضافی

مهم‌ترین دلیل رها کردن سبد خرید، بر اساس موسسه بی‌یِمارد هزینه‌های اضافی مثل هزینه ارسال، مالیات و کارمزدها بیش از حد بالاست. البته، گام‌های عملی در اینجا محدود است؛ چرا که برخی از این هزینه‌ها باید به قیمت محصول اضافه شود. اما چند بهینه‌سازی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

  • به کاربران اجازه دهید با وارد کردن کد پستی خود در صفحات محصولات، هزینه‌های ارسال را تخمین بزنند.
  • برای سفارش‌های بالای مبلغی مشخص، مثلاً بالای ۵۰ دلار، ارسال رایگان ارائه دهید.
  • هزینه‌های حمل‌ونقل را شامل هزینه‌های مربوط به جابجایی کنید و آن را به صورت جداگانه در فاکتور نیاورید.
  • مالیات را در هزینه‌های محصول در صفحات فرود محصول و مراحل اولیه‌ی تسویه حساب لحاظ کنید.

برخی از این‌ها ممکن است به آزمایش‌های بیشتری برای تعیین موفقیت نیاز داشته باشند. ابزارهای تست A/B شاپفای می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام یک از آن‌ها واقعا منجر به تبدیل می‌شوند و شایسته‌ی توجه بیشتر هستند.

طراحی فرآیند پرداخت خود را فراتر از خرید گسترش دهید

در نهایت، گسترش مفهوم (و تاکید بر) طراحی فرآیند پرداخت آنلاین فراتر از خرید اولیه، سودمند است. از لحظه‌ای که دکمه «خرید» را می‌زنند، سایت شما باید:

  • تصمیم آنها را تقویت کنید.
  • اطلاعات را تأیید کنید.
  • مراحل بعدی بهبود راه اندازی محصول را معرفی کنید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار از طریق ایمیل‌های پس از خرید که شامل تایید خرید، به‌روزرسانی‌های ارسال و موارد دیگر می‌شود. این روند همچنین می‌تواند شامل نکات اولیه استفاده از محصول، آموزش‌ها و نظرات مشتریان باشد که تصمیم آن‌ها را تقویت می‌کند. تجربه‌ی مثبت پس از خرید، احتمال بازگشت مشتریان جدید و تکمیل مجدد فرآیند را در آینده بسیار افزایش می‌دهد.

مشاهده این مطلب  هزینه یک بیلبورد چقدر است؟

بهترین شیوه‌های پرداخت آنلاین را برای بهینه‌سازی تجربه مشتری خود بکار ببرید.

جلب رضایت مشتریان در ابتدای فرآیند خرید بسیار مهم است، اما جلب توجه منطقی آنها در هنگام نهایی کردن خرید آنلاین به همان اندازه اهمیت دارد. این امر مستلزم بهینه‌سازی دقیق فرآیند پرداخت و تسویه حساب و همچنین پیگیری پس از خرید است که انتظارات مشتریان جدید را برآورده و از آن فراتر رود.

خبر خوب این است که لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید. در واقع، تجربه ما در هر دو شرکت شاپيفای ایمیل مارکتینگ استراتژیک و ساختاریافته می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما در پیاده‌سازی این شیوه‌های برتر تسویه حساب کمک کند. آماده‌ی گفتگو هستید؟ با ما تماس بگیرید امروز

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است در دنیای آژانس‌های دیجیتال، یک چیز قطعی است: لحظات...

راهنمای ضروری برای استراتژی وب‌سایت شما

  هر کاری که بکنید، هر کسب‌وکاری به وب‌سایت نیاز دارد. یک وب‌سایت جذاب و کاربردی می‌تواند کسب‌وکار...

برنامه پس از راه‌اندازی وب‌سایت

بعد از راه‌اندازی وب‌سایتتان چه برنامه‌ای داشته باشید پس از راه‌اندازی طراحی سایت وردپرس و آغاز فعالیت‌های...

استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی

خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...

شش استراتژی سئو برای صنایع خاص

صنایع کوچک و تخصصی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در دنیای...

آیا گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بله، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. اشتباهات دستوری در محتوای شما می‌تواند بر اعتبار و اقتدارتان...

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ ۶ مزیت شبکه‌های اجتماعی در سئو

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ بله! اگرچه رسانه‌های اجتماعی عامل رتبه‌بندی نیستند، اما به‌طور...

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی مجدد تجربه‌ای رایج برای کاربران اینترنت است. اما بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟...

محتوای همیشه سبز در مقابل محتوای ویروسی: مزایا، معایب و نکات سئو

اگر تا به حال به افزودن محتوا به وب‌سایت خود فکر کرده‌اید، احتمالا اصطلاحات «محتوای همیشه سبز» و «محتوای...

مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای

هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570