سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

آمار بازدید سایت های ایرانی چه اهمیتی دارد؟

آمار بازدید سایت های ایرانی
آنچه در این مقاله می خوانید:

سایت‌ها امروزه به محل اصلی برای رونق کسب‌وکارها شده‌اند. شاید بتوان ادعا کرد که هرچه امار بازدید سایت‌ها بیشتر باشد، به این معناست که افراد بیشتری به شما سرزده‌اند و خدماتتان را بررسی کرده‌اند. این می‌تواند یک جهش بزرگ به سمت فروش بیشتر شود.

البته برای بالا بردن بازدید سایت، ابتدا باید به بررسی وضعیت سایت در گوگل پرداخت تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرده و سپس برای گام‌های بعدی اقدام کنید. این مراحل نیاز به دانش و تخصصی دارد که متخصصان مجموعه یاسئومی می‌توانند از انجام آن برآیند.

ویژگی توضیحات
تعداد کل بازدیدها تعداد کل بازدیدهای دریافت شده توسط سایت
بازدید کنندگان منحصر به فرد تعداد کاربران یکتا که سایت را بازدید کرده‌اند
میانگین مدت بازدید میانگین زمانی که یک کاربر بر روی سایت صرف می‌کند
نرخ بازگشت درصد کاربرانی که بعد از بازدید اول سایت، به سایت بازنمی‌گردند
منابع ترافیک تقسیم بندی ترافیک سایت بر اساس منابع مختلف مانند جستجوگرها، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و…
ابزار آمار بازدید سایت
گوگل آنالیتیکس،وب سایت الکسا، سایت Piwik

چرا باید از آمار بازدید سایت های ایرانی خود مطلع باشید؟

پاسخ به این سوال ساده است. در فروش و پیشرفت شغلی شما بر روی پاشنه وب سایتتان می‌چرخد. اغلب افراد این روزها به سرچ گوگل اعتمادی بیشتری از تبلیغ دهان به دهان دارند و هر سایت و خدماتی را که گوگل به آن‌ها معرفی کند، برای بازدید انتخاب می‌کنند. آمار بازدید سایت های ایرانی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که الگوریتم گوگل تشخیص می‌دهد شما مطلب، خدمات یا محتوای جذابی برای ارائه دارید، در نتیجه بار دیگر نیز شما را بیشتر به مخاطبان معرفی می‌کند. بازدید بالاتر، رتبه بالاتر و دوباره بازدید بالاتر.

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

با این حال سوال اینجا است که چرا برای کسب‌وکارها این چرخه تا این حد اهمیت دارد؟ هرچه تعداد بازدید از سایت شما بیشتر باشد، یعنی افراد بیشتری به سایت شما سر می‌زنند و در نتیجه امکان اینکه خدماتتان توجه فردی را به خود جلب کند بیشتر است. همه این چرخه به فروش بیشتر و پیشرفت کاری شما منتهی می‌شود. در نتیجه بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با کمک آموزش راه‌های افزایش بازدید وبلاگ، یک گام جلوتر از رقبای خود حرکت کنند.

کدام ابزارها آمار بازدید سایت های ایرانی را به شما نشان می‌دهند؟

سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم چه تعداد افراد از سایت ما بازدید کرده‌اند؟ کدام ابزارها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند؟ خبر خوب این است که برنامه‌نویسان بیکار ننشسته‌اند و ابزارهای مفیدی را برای این کار در اختیار شما قرار داده‌اند که ما در ادامه به معرفی چند نمونه بسنده می‌کنیم، با این حال باید بدانید گزینه‌های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد.

گوگل آنالیتیکس

یکی از معروف‌ترین ابزارها در زمینه تحلیل سایت و بررسی آمار بازدید سایت های ایرانی گوگل آنالیتیکس است که هم امار دقیقی در اختیارتان قرار می‌دهد و هم برای این خدمت بزرگ هیچ پولی از شما نمی‌خواهد. بهترین کار این است که در سایت خود این گزینه را فعال کنید تا بتوانید هرچه بیشتر با کمک آمار به دست آمده تحلیل کنید.

وب سایت الکسا

یکی از معروف‌ترین وبسایت‌ها که در ایران کاربرد بسیار زیادی دارد و آمار بازدید سایت های ایرانی را در اختیارتان قرار می‌دهد، سایت الکسا است. این سایت هم می‌تواند به شما نشان دهد که ترافیک سایتی که دارید در چه مرتبه‌ای قرار دارد و هم می‌تواند اطلاعات بسیار دقیق‌تر و جزیی‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد. نتایجی که الکسا ارائه می‌دهد نشان‌دهنده این مطلب است که سایت شما چه میزان محبوبیت در میان سایر سایت‌ها دارد.

مشاهده این مطلب  لینک سازی داخلی مقاله بدون استراتژی رو متوقف کنید!

سایت Piwik

اگر بیشتر به دنبال ابزارهایی هستید که خرجی برایتان ندارد این سایت نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد که اطلاعات آماری سایت شما را بدون هیچ دستمزدی در اختیارتان قرار می‌دهد. این سایت اپن سورس است و به دلیل کیفیتی که دارد می‌توانید آن را با گوگل آنالیتیک نیز مقایسه کنید.

پربازدیدترین سایت‌های ایرانی کدام هستند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام یک از سایت‌های ایرانی بیشترین بازدید را دارند. به این ترتیب نگاهی به راه‌های افزایش بازدید آن‌ها می‌توانید بیندازید یا بررسی کنید که به صورت روزانه چه هدفی را می‌توانید برای سایت خود در نظر بگیرید. شما چقدر از این سایت‌ها فاصله دارید و باید بر کدام بخش تاکید بیشتری داشته باشید. این امار توسط سایت الکسا ارائه شده و سایت‌های ایرانی را با یکدیگر مقایسه کرده است:

سایت آپارات

یکی از سایت‌های ایرانی که سال‌ها است فعالیت خود را آغاز کرده همین سایت آپارات است. با این وجود تنها چند سال است که توانسته رتبه خود را ارتقا دهد و از رتبه 500 در جهان به 47 و به رتبه اول ایران برسد. به همین دلیل شاید شما نیز بتوانید با کمک افزایش بازدید آپارات سایت خود را در این مجموعه تبلیغ کرده و به بازدید سایت خود کمک کنید. نکته اصلی این است که روزانه نزدیک به 5 میلیون نفر از این سایت بازدید می‌کنند و می‌تواند رقیب اصلی یوتیوب برای ایرانی‌ها محسوب شود.

دیجی کالا

دومین سایت پر بازدید در ایران و البته خاورمیانه و قرار گرفتن در جایگاه 139 بازدید‌ها در کل جهان افتخاری است که کمتر نصیب هر سایت و فروشگاه اینترنتی می‌شود؛ اما دیجی کالا به آن دست یافته است. نکته جالب‌تر آن است که تنها 69 درصد بازدیدکنندگان از داخل ایران هستند و باقی را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. این سایت برای ایرانیان رقیب اصلی سایت آمازون است.

مشاهده این مطلب  استراتژی تولید محتوا چیست؟

تلوبیون

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده تلوبیون رتبه 3 ایران و 201 دنیا را به خود اختصاص دهد، پخش زنده برنامه‌های تلویزیون و دسترسی به آرشیو کامل همه مجموعه‌ها در این سایت است. به صورت روزانه این سایت میانگین 4 ساعت بازدید کامل دارد و بیشترین آمار مربوط به پخش زنده شبکه 3 است.

سایت ورزش 3

بازدید 7 ساعت و 20 دقیقه ایرانیان از این سایت در طول روز باعث شده تا رتبه 164 جهان و چهارم ایران نصیب سایت شبکه سه شود. این سایت تنها در چند سال اخیر توانسته تکانی به خود داده و بیشترین بازدید را برای خود به ارمغان بیاورد. پخش زنده فوتبال بیشترین عامل این جهش رتبه بوده است.

سایت شاپرک

سایتی که انجام تراکنش‌های ایرانیان اغلب در آن انجام می‌شود سایت شاپرک است و در نتیجه باعث شده تا رتبه 276 جهان و پنجم در ایران به این سایت اختصاص داده شود. شاید اگر تراکنش‌ها نبودند این سایت همچنان از هیچ جایگاهی برخوردار نبود.

پربازدیدترین سایت‌های ایرانی
سایت شاپرک، سایت ورزش 3، تلوبیون

سخن پایانی

بازدید سایت می‌تواند به رونق کسب و کار شما به همان اندازه کمک کند که برای رتبه بندی گوگل اهمیت دارد. به همین دلیل است که اغلب کسانی که خدمات یا فروششان از طریق سایت است به آمار بازدید سایت های ایرانی خود اهمیت می‌دهند.

برای افزایش آمار بازدید خود، بهترین کار کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای و خبره‌ای است که در این مسیر سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند. متخصصان یاسئومی می‌توانند بهترین گزینه برای شمایی باشند که تلاش می‌کنید خود را به قله‌های موفقیت برسانید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید وبلاگ
آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ
وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این...
افزایش بازدید سایت رایگان
افزایش بازدید سایت رایگان
در دنیای امروز که رقابت بیشتر جنبه دیجیتال پیدا کرده است، یکی از مهم‌ترین عناصری که به شما برای فروش...
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ هر روزه میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق موتورهای جستجو به دنبال...
استراتژی سئو چیست و چگونه طراحی می شود؟
استراتژی سئو Seo Strategy تمام آن چیزی است که برای موفقیت در راه سئو نیاز داریم. بدون یک استراتژی سئو...
بهترین استراتژی برای سئو ووکامرس چیست؟
یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی فروشگاهی اینترنتی، تدوین استراتژی برای سئو ووکامرس است. بدون داشتن نقشه...
استراتژی تولید محتوا چیست؟
استراتژی محتوا هسته اصلی تمامی فعالیت‌های حول محتوا به شمار می‌رود. در چند سال اخیر این مسئله در میان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070