09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

Google Search Generative Experience را برای کاربران پلت فرم آزمایشی Search Labs خود در ایالات متحده راه اندازی کرده است. این نشان دهنده تغییر به سمت یک تجربه جستجوی منتخب با هوش مصنوعی است.

برای آماده شدن برای عملکرد جدید جستجوی هوش مصنوعی، بازاریابان دیجیتال باید استراتژی های سئوی خود را به روز کنند تا بیشتر بر تجربیات کاربر مکالمه تمرکز کنند.

توصیه می کنیم بر کیفیت محتوا و اعتبار، اتخاذ استراتژی خوشه محتوا، تمرکز بیشتر بر روی کلمات کلیدی طولانی و بهینه سازی برای تعامل تاکید کنید.

 

seo

تقاطع SGE و SEO

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، اهمیت بهینه سازی محتوای خود را برای یافتن موتورهای جستجو می دانید. اما ممکن است همچنان از نتایج یک نظرسنجی اخیر متعجب شوید که نشان می دهد سئو بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر فعالیت بازاریابی دیجیتال با بیش از 29٪ ارائه می دهد، در مقایسه با میانگین ROI 18٪ برای بازاریابی رسانه های اجتماعی.

در حالی که سئو یک اولویت آشکار برای اکثر بازاریابان دیجیتال است، ما در حال تجربه یک دوره تغییر سریع در نحوه کار موتورهای جستجو هستیم.

فناوری‌های آینده مانند «تجربه مولد جستجوی Google» (SGE) بسیاری از بازاریابان دیجیتال را در مورد روشی که ما در آینده به سئو و بازاریابی موتور جستجو (SEM) نزدیک خواهیم کرد، بازنگری می‌کنند. در این مقاله، ما بررسی می کنیم که چگونه SGE ممکن است بازی موتور جستجو را تغییر دهد، و آنچه شما باید بدانید تا رتبه محتوای خود را بالا نگه دارید.

تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) چیست؟

در ماه مه 2023، گوگل در آن اعلام کرد کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Google I/O این به کاربران آزمایشگاه جستجوی گوگل فرصتی می دهد تا ثبت نام کنند و یک ویژگی جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام تجربه مولد جستجو (SGE) را آزمایش کنند. در حال حاضر، SGE فقط برای کاربران در ایالات متحده در دسترس است و فقط به زبان انگلیسی کار می کند.

مشاهده این مطلب  چک لیست مقدماتی سئو

به گفته گوگل، SGE نتایج وب را در یک طرح بندی جدید سازماندهی می کند که به کاربران کمک می کند «از یک جستجو بیشتر کسب کنند». صفحه نتایج جستجوی جدید با هوش مصنوعی تجربه جستجوی سنتی گوگل را با ویژگی‌های غنی، از جمله:

  • اکنون جستجوگران می توانند سوالات پیچیده تر و دقیق تر بپرسند و پاسخ های شخصی تری دریافت کنند.
  • هر صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در Google شامل مجموعه‌ای از اطلاعات و پیوندهای مرتبط است که در یک خلاصه تعاملی مرتب شده‌اند که Google از آن به عنوان «عکس فوری» یاد می‌کند.
  • به نظر می‌رسد که Snapshot SGE جایگزین رتبه‌بندی SERP «قطعات ویژه» (با نام مستعار «موقعیت صفر») گوگل خواهد شد، که در حال حاضر از هوش مصنوعی برای پیدا کردن مناسب‌ترین تطابق با هدف جستجوگر استفاده می‌کند.
  • جستجوگرها این گزینه را خواهند داشت که سؤالات تکمیلی به سبک مکالمه بپرسند و متن ایجاد کنند، مشابه روشی که می توانید با چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT ارتباط برقرار کنید.

برای اینکه مفهوم این را به شما بفهمانیم، تصور کنید که شما (یا مشتریانتان) می خواهید یک جستجوی محصول در گوگل انجام دهید. اگر از SGE استفاده می کنید، یک عکس فوری در بالای صفحه نتایج جستجوی خود خواهید دید که نمای کلی از گزینه های شما را به همراه پیوندها و اطلاعات مفید، مانند عواملی که باید در هنگام خرید این محصول در نظر بگیرید، ارائه می دهد. هرچه پرس و جو جستجوی شما دقیق تر باشد، عکس فوری شخصی تر می شود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک خرده فروش تجارت الکترونیک هستید که به دنبال یک شریک تدارکاتی جدید برای مدیریت انبارداری، حمل و نقل و تدارکات معکوس خود هستید. در گذشته ممکن است جستجوی خود را با چیزی شبیه «بهترین 3PL برای تجارت الکترونیک» شروع کرده باشید. سپس لیستی از نتایج با رتبه برتر مرتبط با کلمات کلیدی جستجو را دریافت خواهید کرد.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

با SGE، می‌توانید پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر و حتی توصیه‌هایی را در صورت ارائه درخواست دقیق‌تر دریافت کنید. بنابراین اکنون، می‌توانید به عنوان مثال، «بهترین 3PL برای رسیدگی به 1000 محموله در ماه در صنعت لوازم جانبی مد در اسپانیا و فرانسه» را وارد کنید. سپس عکس فوری شما نمای کلی بسیار دقیق‌تری از راه‌حل‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که به طور خاص مربوط به شما

تاثیر SGE بر ترافیک وب سایت و سئو

از آنجایی که SGE هنوز در مراحل اولیه آزمایش خود است، پیش بینی اینکه دقیقا چه تاثیری بر سئو خواهد داشت دشوار است. گوگل گفته است که تبلیغات جستجو به همان روش قبلی به کار خود ادامه می دهد: تبلیغات مرتبط در قسمت جداگانه ای از رابط کاربری ظاهر می شوند. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما همچنان قابل یافت است؟ چگونه SGE نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل را تغییر می دهد؟ و برای بهینه سازی این کانال جستجوی جدید چه کاری می توانید انجام دهید؟

به دلیل روشی که SGE اطلاعات را در طول تجربه جستجو مدیریت می کند، این خطر وجود دارد که تعامل با پیوندهای حمایت شده و نتایج جستجوی «ارگانیک» (یعنی غیر AI تولید شده) را کاهش دهد. به نظر می رسد که SGE محتوا را بر اساس ارتباط و اعتبار آن اولویت بندی می کند. اما هنوز مشخص نیست که چگونه SGE تعیین خواهد کرد که کدام سایت‌ها مرتبط‌تر و معتبرتر هستند.

اما یک چیز واضح است: ما در حال ورود به عصری هستیم که در آن اعتبار دامنه و محتوای با کیفیت بالا بیش از همیشه بر قابلیت یافتن تأثیر می گذارد. به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان دیجیتال شروع به اصلاح خود کنند استراتژی سئو.

مشاهده این مطلب  تمامی نکات سئویی متا تگ ها

همانطور که SGE گسترش می یابد، پیش بینی می کنیم:

  • بازاریابان باید از محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی به تولید محتوای معتبر و متمرکز بر کاربر که به جستجوگران از دیدگاه‌های مختلف پاسخ می‌دهد، روی بیاورند.
  • برخی از سفرهای جستجوی آنلاین (به ویژه در بالای مرحله قیف/آگاهی) به طور کامل در SGE انجام می شود. در نتیجه، بازاریابان باید در مراحل بعدی سفر خریدار (توجه و تصمیم) بیشتر بر روی قابلیت یافتن تمرکز کنند.

بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی

با توجه به SGE در افق، و فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی که همه چیز را در چشم انداز بازاریابی دیجیتال متزلزل کرده است، زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان شروع به کشف تکنیک ها و استراتژی های جدید SEO کنند. برای کمک به شما برای آماده شدن برای آینده، در اینجا بهترین توصیه‌های ما برای یافتن در عصر جستجوی مبتنی بر ربات‌های گفتگو وجود دارد.

1. تمرکز بر کیفیت و ایجاد قدرت دامنه

هنگامی که عکس فوری SGE به منبعی برای جستجوی اطلاعات تبدیل شود، حتی صفحات SERP با رتبه برتر کاهش در نرخ کلیک (CTR) خود را تجربه خواهند کرد، زیرا جستجوگران بیشتر و بیشتری جستجوی خود را بدون کلیک کردن بر روی صفحه شروع و پایان می‌دهند. SERP.

ایجاد اعتبار دامنه بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود، به طوری که محتوای شما احتمالاً در عکس فوری SGE ذکر می شود یا در آنجا به عنوان پیوند ارائه می شود.

برای ایجاد اقتدار، روی کسب بک لینک و ایجاد محتوای باکیفیت و ارزش افزوده تمرکز کنید که احتمالاً توسط سایت های دیگر منبع و پیوند داده می شود. به جای ساختاربندی محتوای خود به گونه‌ای که پاسخی به سبک تکه‌ای ارائه کنید، روی اطمینان از عمیق بودن آن و ارائه اطلاعات جامع در مورد موضوع تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  نرخ کلیک چیست؟ (راز موفقیت در افزایش CTR)

2. محتوای خود را برای پاسخگویی به بسیاری از سفرهای جستجوی مختلف دسته بندی کنید

برای اینکه بتوانید به عمق بیشتری بروید و نوع پاسخ های جامعی را که SGE به دنبال آن است ارائه دهید، احتمالاً باید موضوعات محتوا را به واحدها و زیر واحدهای کوچکتر تقسیم کنید. به جای اتخاذ رویکرد «راهنمای نهایی» برای هر پست وبلاگ، محتوای خود را به صورت مرتبط گروه بندی کنید. خوشه هایی که موضوعات را بررسی می کنند و موضوعات فرعی با جزئیات بیشتر

مطمئن شوید که محتوای شما تا حد امکان به طور خاص بسیاری از سوالات ممکن را پوشش می دهد. زیرا SGE سعی می کند اطلاعاتی را پیدا کند که به خطوط بسیار خاصی از پرسشگری می پردازد، این موضوع معنادارتر می شود.

3. برای گفتار دم بلند و محاوره ای بهینه سازی کنید

از آنجایی که SGE نتایج خود را بر اساس مبادلات بسیار معتبرتر و تعاملی در مقایسه با جستجوی مرسوم گوگل قرار می دهد، ساخت محتوای خود بر اساس هدف جستجو از همیشه مهمتر خواهد بود. این به معنای فراتر رفتن از کلمات کلیدی اساسی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی غنی تر و طولانی تر است که حاوی کلمات بیشتری هستند و جستجوهای عمیق تری را در یک موضوع منعکس می کنند.

برای درک سؤالات و سؤالات بعدی که کاربران شما احتمالاً هنگام انجام جستجوی اطلاعات در SGE می پرسند، وقت بگذارید. مطمئناً این امر مستلزم درک کلمات کلیدی مهم است، اما بیشتر از آن، به این معنی است که محتوای خود را طوری ساختار دهید که بیشتر شبیه گفتگو با مخاطبان هدف شما باشد. به عنوان مثال، سعی کنید نمونه های غنی را وارد کنید که احتمالاً با مخاطبان شما طنین انداز می شود یا حتی تجربیات و سؤالات آنها را منعکس می کند.

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

4. برای تعامل و UX بهینه سازی کنید

بسیاری از کارشناسان جستجو پیش‌بینی می‌کنند که معیارهای تعامل (مانند زمان در صفحه و صفحات مشاهده شده) نقش مهمی در تصمیم‌گیری اینکه کدام محتوا در عکس فوری SGE نشان داده می‌شود، بازی می‌کند. در حالی که هنوز خیلی زود است که بگوییم دقیقاً کدام معیارها برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مهم‌ترین هستند، هرگز ایده بدی نیست که عملکرد تعامل محتوای خود را افزایش دهید.

سعی کنید اطلاعات را در قالب های مختلف ارائه دهید تا با ترجیحات مختلف مخاطب درگیر شوید. به جای ارائه محتوا به صورت متنی، اینفوگرافیک ها و ویدیوهای جذاب را در نظر بگیرید. همچنین مطمئن شوید که محتوای خود را به طور مؤثری به هم پیوند دهید تا کلیک کنید. این برای هر کسی حیاتی است استراتژی محتوای خوشه ای موفق. همچنین روی موارد حیاتی وب خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که جذاب ترین را ارائه می دهید تجربه کاربری از نقطه نظر فنی این به ویژه به معنای کاهش سرعت بار و بهینه سازی برای موبایل.

searvh

آیا برای سئو در عصر SGE آماده هستید؟

در حالی که SGE بسیاری از چالش های جدید را برای سئو و بازاریابی دیجیتال، فرصت هایی را نیز به همراه دارد. با قرار دادن تاکتیک های مناسب و شروع اولیه، می توانید برند خود را برای یافتن بهتر در آینده جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دهید.

اگرچه نحوه دسترسی مردم به اطلاعات در اینترنت به سرعت در حال تغییر است، فقط به یاد داشته باشید: تولید محتوای با کیفیت بالا، اصیل و ارزش افزوده که به سوالات واقعی ذهن خوانندگان شما پاسخ می دهد، همچنان مهم تر از همیشه خواهد بود.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری بازاریابی مستقیم پستی و ایمیلی

آیا آماده هستید تا در دنیای سئو جستجو کنید و حضور آنلاین خود را تقویت کنید؟ Outlook SEO 2024 ما را دانلود کنید گزارش و شیرجه رفتن به مهم ترین تحولات در زمینه سئو!

سوالات متداول

تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) چیست؟

Google’s Search Generative Experience (SGE) فناوری است که از مولد استفاده می کند هوش مصنوعی برای ایجاد جستجوی پویا و تعاملی نتایجی را برای کاربران در قالب «عکس‌های فوری» ارائه می‌کند که جایگزینی برای SERP‌های استاتیک سنتی به آن‌ها ارائه می‌کند.

گوگل SGE چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

SGE با تغییر نحوه ارائه محتوا در گوگل بر سئو تاثیر می گذارد. تاکید بیشتری بر تجربه کاربر، تعامل و ارتباط دارد. معرفی SGE به این معنی است که تکنیک‌های سنتی SEO باید برای همسویی با چشم‌انداز جستجوی در حال تکامل سازگار شوند. برندها باید بیشتر روی ایجاد محتوای جذاب و آموزنده تمرکز کنند تا برای آنها قابل مشاهده باشد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی موتورها و ارائه ارزش به کاربران.

چگونه SGE بر ترافیک وب سایت تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که SGE اطلاعات بیشتری نسبت به SERP سنتی گوگل به کاربران ارائه می دهد، این احتمال وجود دارد که بسیاری از جستجوهای آنلاین بدون نیاز به ترک دامنه گوگل شروع و پایان یابد. به خصوص برای جستجوی اطلاعات عمومی (مانند جستجوهای بالای قیف یا مرحله آگاهی)، کاربران ممکن است بتوانند تمام پاسخ های مورد نیاز خود را در داخل عکس فوری SGE بیابند. این احتمالاً ترافیک ارگانیک را برای اکثر دامنه ها کاهش می دهد.

از سوی دیگر، بهینه‌سازی محتوای خود برای روش‌های جدید جستجو در SGE می‌تواند به موقعیت وب‌سایت شما به عنوان منبع معتبر اطلاعات عمیق کمک کند و ترافیک بیشتری را برای جستجوهای جستجوی خاص‌تر ایجاد کند.

مشاهده این مطلب  احراز هویت در بینگ ایکس

چگونه سازندگان محتوا می توانند از SGE استفاده کنند؟

برای به دست آوردن بیشترین سود از ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند SGE، سازندگان محتوا باید رویکرد SEO خود را برای تمرکز بیشتر بر تعاملات واقعی و محاوره ای تطبیق دهند.

این به معنای داشتن درک دقیق‌تر از هدف جستجو و شناسایی خطوط معتبر سؤالاتی است که مخاطبان شما در ذهن خود دارند. کلمات کلیدی همچنان مهم خواهند بود، اما تمرکز بیشتر روی کلمات کلیدی غنی، طبیعی و بلند که جزئیات بیشتری را در مورد هدف جستجوگر ارائه می دهند، مهم خواهد بود.

همچنین تمرکز بر بهبود محتوای باکیفیت که به سؤالات عمیق پاسخ می دهد، مهم خواهد بود. استفاده از استراتژی محتوای خوشه ای به شما فضای بیشتری برای کاوش در موضوعات و موضوعات فرعی با جزئیات می دهد، بنابراین نیازهای خاص افراد بیشتری را برای اطلاعات برآورده می کنید.

همچنین انتظار می‌رود تعامل و تجربه کاربر نقش مهمی در نحوه انتخاب وب‌سایت‌ها برای گنجاندن در عکس فوری SGE داشته باشد. استفاده از ترکیبی غنی از رسانه ها برای افزایش تعامل و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران مهم است. به عنوان مثال، توسط بهینه سازی برای موبایل و کاهش سرعت بارگذاری صفحه

انطباق با آخرین روندهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید. اگر به دنبال متون سئو بهینه شده هستید یا برای ایجاد یک استراتژی سئوی مناسب به راهنمایی نیاز دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. اینجا را کلیک کنید برای اینکه بفهمید چرا بسیاری از برندها به javadyasemi در استراتژی سئو و پیاده سازی خود اعتماد می کنند!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...

ثبت مکان در گوگل مپ - ثبت مغازه در گوگل مپ

ثبت اسم، مکان، موقعیت، مغازه، کسب و کار، کارخانه، شرکت و همه دسته بندی هایی که ممکن است شما هم جزو آن...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070