فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

همه چیز درباره تبلیغات پادکست

آنچه در این مقاله می خوانید:

پادکست در دهه گذشته به طور چشمگیری محبوبیت پیدا کرده و به سرعت به یک رسانه موثر برای تبلیغات تبدیل شده است. دو میلیون پادکست در وب زندگی کنند و هزینه تبلیغات پادکست در ایالات متحده سالانه با نرخ دو رقمی افزایش می‌یابد و از … دو میلیارد دلار سال آینده

«تبلیغات صوتی در طول زمان تکامل یافته اند، و در سال‌های اخیر به سرعت در حال تغییر هستند تا به نوعی تعامل دو طرفه و گفتگو تبدیل شوند.» لئوناردو دلا روچا، سرپرست طراحی تبلیغات اسپاتیفای، در برنامه «حالا چی؟» پادکست ویکس گفت. «ما می‌خواهیم برندها با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اما می‌خواهیم این ارتباط واقعی و صمیمانه باشد.»

صداقت همیشه در تبلیغات به دست آوردن ساده‌ای نبوده است، اما قالب پادکست به شما امکان می‌دهد تا با شنوندگان خود به صورت صمیمانه‌تر ارتباط برقرار کنید. بنابراین، بعد از راه‌اندازی کسب‌وکارتان، وب‌سایت بساز یافتن راه‌های جدید و خلاقانه انواع بازاریابی برای رسیدن به مخاطب هدف (و پیدا کردن) مکان‌های رایگان برای تبلیغ وب‌سایت شما تبلیغات در پادکست‌ها می‌تواند یک روش امیدوارکننده باشد.

چرا تبلیغات پادکست موثر است؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، مهم است که بفهمیم چرا مردم از پادکست لذت می‌برند و دلایل افزایش محبوبیت آنها چیست.

برای شروع، برخلاف تماشای ویدیو یا خواندن مقاله، شما می‌توانید هر جا که هستید به پادکست گوش کنید. چه در خانه، چه در مسیر رفت و آمد یا در باشگاه، این نوع محتوا بسیار انعطاف‌پذیر است. علاوه بر این، درباره تقریباً هر موضوعی پادکست وجود دارد: سلامتی، تناسب اندام، کارآفرینی، رشد فردی، خلاقیت و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید.

اما ماهیت خود پادکست‌هاست که آن‌ها را برای بازاریابانی که می‌خواهند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، ایده‌آل می‌کند. تبلیغات مانند تبلیغات بیلبورد و تبلیغات چاپی، افرادی که به پادکست گوش می‌دهند معمولا تمایل زیادی به مجریان دارند. تبلیغات متناسب با محتوا در بهترین حالت خود قرار دارد. این موضوع، پادکست‌ها را از نظر تبلیغات منحصر به فرد می‌کند، چرا که مخاطب، گوینده را قبلاً جذاب و قابل اعتماد می‌داند.

نه تنها این، بلکه شنوندگان پادکست معمولا در هر قسمت درگیر هستند و با دقت گوش می‌دهند. تبلیغات آنلاین برخلاف تبلیغات پاپ‌آپ یا ویدیویی، پادکست‌ها به تبلیغ‌کنندگان فرصتی می‌دهند تا با مخاطبی صحبت کنند که به طور چشمگیری به گوش دادن علاقه‌مند است. ۸۰ درصد از شنوندگان پادکست می‌گویند که می‌توانند مارکی که در پادکست نام برده شده را به یاد بیاورند.

مشاهده این مطلب  چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

دلا روچا موافق است و می‌گوید: “ما می‌دانیم که مخاطبان درگیر، آن‌هایی هستند که در پلتفرم‌هایی مانند اسپاتیفای به پادکست و موسیقی گوش می‌دهند. فقط به این فکر کنید که چقدر این کار صمیمی است. ما از طریق هدفون و هندزفری، به معنای واقعی کلمه در بدن شما حضور داریم. ما به صورت فیزیکی به شما متصل هستیم به روشی که دیگر برندها هیچ‌گاه نمی‌توانند.”

هرچه تعامل مخاطبان شما بیشتر باشد، نرخ تبدیل تبلیغاتتان بهتر خواهد بود.

اگر هنوز تبلیغات در پادکست ها را شروع نکرده اید، الان زمان مناسبی برای این کار است. ١.٦ میلیارد دلار تا سال آینده.

پس چگونه می‌توانید از این منبع درآمد عظیم بهره ببرید؟ بیایید به برخی از روش‌های تبلیغ برندها در پادکست‌ها نگاهی بیندازیم. مثال‌های تبلیغاتی.

نحوه انتخاب پادکست‌ها برای تبلیغات توسط برندها

ممکن است انتخاب پادکست مناسب برای تبلیغات دشوار باشد. استراتژی‌های بازاریابی معیارهایی که برندها برای انتخاب برنامه‌های مناسب می‌توانند از آن استفاده کنند موضوعات پادکست که با پیام‌های آن‌ها مطابقت داشته باشد و به آن‌ها در رسیدن به مخاطبان مناسب کمک کند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب پادکست برای تبلیغات آورده شده است:

مخاطب هدف شما

باید بدانید که مخاطب هدف شما کیست و به علایق آنها تحقیق کنید تا درک بهتری از پادکست هایی که گوش می دهند داشته باشید. رادیو عمومی ملی آمار مخاطبان پادکست خود را منتشر کنند تا بتوانید ببینید آیا برای شما مناسب هستند یا خیر.

محتوای پادکست

دلیل موفقیت این روش، تطابق محصول تبلیغ شده با تم کلی پادکست است. مثلا اگر پادکستی درباره مسائل زنان یا فمینیسم صحبت می‌کند، منطقی است که آگهی‌های مرتبط با این گروه جمعیتی پخش شود.

مجری (یا مجریان) پادکست

در نهایت، یک پادکست بدون مجری اش هیچ ارزشی ندارد. درک خوب از پیشینه و علایق مجری به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط واقعی با او و همچنین علاقه‌ای واقعی به برندتان ایجاد کنید. اگر مجری طرفدار محصول یا شرکت شما باشد، احتمالاً در ترویج آن مؤثرتر خواهد بود.

مشاهده این مطلب  چگونگی تولید سرنخ‌های فوق هدفمند با تبلیغات جستجوی PPC

عناصر کلیدی یک کمپین تبلیغاتی موفق برای پادکست

قبل از شروع جستجو برای پادکست مناسب، باید کمپین خود را طوری تنظیم کنید که تا حد امکان موفق باشد. تبلیغات پادکست کمی متفاوت از سایر انواع تبلیغات بازاریابی دیجیتال عمل می‌کنند، بنابراین درک کامل قبل از شروع کار ضروری است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از نکات و استراتژی‌های تبلیغات پادکست بیندازیم که باید بدانید.

مخاطب خود را بشناس

شناختن پادکست‌هایی که مخاطبان هدف شما به آن‌ها گوش می‌دهند، ضروری است. اما آشنایی با خود مخاطبان هم به همان اندازه اهمیت دارد تا بدانید بهترین راه برای تبلیغ به آن‌ها چیست. با ساختن یک شخصیت خریدار (buyer persona) شروع کنید. برای این کار، باید:

  • مشخصات جمعیتی مشتریان شما، شامل سن، محل زندگی، علایق و مرحله زندگی

  • شناسایی مشکلات مشتری

  • اهدافشان

  • چگونه می‌توانید به آن‌ها در حل مشکلاتشان و رسیدن به اهدافشان کمک کنید.

  • مشخصات جمعیتی مشتریان، از جمله سن، محل زندگی، علایق و مرحله زندگی

 

مشخصات جمعیتی مشتریان، از جمله سن، محل زندگی، علایق و مرحله زندگی

  • شناسایی نقاط ضعف مشتری

 

شناسایی مشکلات مشتریان

  • اهدافشان

 

اهداف آن‌ها

  • چگونه می‌توانید به آن‌ها در رفع مشکلات و رسیدن به اهدافشان کمک کنید.

 

چگونه می‌توانید به آن‌ها در حل مشکلاتشان و رسیدن به اهدافشان کمک کنید

ممکن است از کمپین‌های بازاریابی قبلی، درک مناسبی از مشتری ایده‌آلتان داشته باشید، اما این درک برای تبلیغات پادکست نیاز به تعدیل دارد چون باید انتظاراتی که مخاطبان پادکست‌های خاص از تبلیغات دارند را در نظر بگیرید.

یعنی قصد دارند از اتفاقات روز دنیا مطلع شوند؟ یا اینکه قصد دارند در مورد یک موضوع خاص برای رشد شخصی یا حرفه‌ای اطلاعات کسب کنند؟

آگاهی از دلیل گوش دادن مخاطبان به پادکست، به شما کمک می‌کند تا تبلیغات جذاب‌تری برای آن‌ها ایجاد کنید.

بهینه‌سازی قرارگیری تبلیغات

مانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، پادکست‌ها نیز زمان‌های مشخصی برای پخش آگهی دارند. مجریان برای پخش آگهی در وسط، ابتدای یا انتهای هر قسمت، مکث‌هایی در گفتگو برنامه‌ریزی می‌کنند.

به طور کلی، سه نوع تبلیغات پادکست وجود دارد:

پیش از پخش

پیش‌نمایش

تبلیغات پیش‌رونده در ۱۵ ثانیه اول پادکست، قبل یا بلافاصله بعد از معرفی عنوان، پخش می‌شوند و معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشند.

وسط پخش

مشاهده این مطلب  راهنمای گام به گام: چطور روی گوگل تبلیغ کنیم

وسط تبلیغات

تبلیغات میانه (mid-roll) در وسط هر قسمت پخش می‌شوند. معمولاً در محتوای پادکست وقفه‌ای از قبل تعیین شده وجود دارد که مجری در آن تبلیغات را پخش می‌کند. این نوع تبلیغات عموما از تبلیغات ابتدایی یا انتهایی (pre or post-roll) طولانی‌تر هستند و بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه طول می‌کشند.

پایان تیتراژ

بعد از پایان فیلم

در نهایت، تبلیغات پایانی در پایان پادکست، قبل از نمایش عناوین، پخش می‌شوند (در صورتی که ذکر شده باشند). معمولا طول یک تبلیغ پایانی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه است.

ممکن است لازم باشد محل قرارگیری آن را در جاهای مختلف امتحان کنید. تبلیغات بنری هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. تبلیغات قبل و بعد از پخش، بیشتر احتمال دارد که رد شوند، اما برخی از برندها ترجیح می‌دهند اولین یا آخرین چیزی باشند که در یک قسمت پادکست به آنها اشاره می‌شود. تبلیغات وسط برنامه معمولاً گران‌تر هستند، زیرا هم طولانی‌تر هستند و هم احتمال کمتری برای رد شدن دارند.

در واقع هیچ گزینه “بهترین” وجود ندارد. بودجه و مخاطبی که می‌خواهید به آن‌ها برسید را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه برای برندتان را انتخاب کنید.

هزینه هر آگهی را بدانید

هزینه واقعی تبلیغات در پادکست چقدر خواهد بود؟ بستگی دارد. اول، به محل قرارگیری تبلیغ در قسمت پادکست بستگی دارد. دوم، به محبوبیت پادکست بستگی دارد. بدیهی است که هرچه پادکست شنونده بیشتری داشته باشد، هزینه تبلیغ بیشتر خواهد بود.

معمولا هزینه به این شکل تفکیک می‌شود:

طبق تبلیغ‌گری نرخ تبلیغات پادکست در سال 2021، 18 دلار برای یک آگهی 30 ثانیه‌ای و 25 دلار برای یک آگهی 60 ثانیه‌ای بود. این هزینه به شرح زیر تفکیک می‌شود: هزینه هر هزار نمایش (یا هزینه به ازای هر هزار نفر، که یعنی قیمت برای 1000 شنونده است. اگر یک پادکست تعداد شنوندگان خود را مشخص کند، می‌توانید به راحتی هزینه تبلیغاتتان را تخمین بزنید.)

به طور کلی، برای هر هزار شنونده، می‌توانید بودجه‌ای بین 20 تا 30 دلار برای یک تبلیغ 30 تا 60 ثانیه‌ای در نظر بگیرید. البته همه دوست دارند در محبوب‌ترین پادکست‌ها تبلیغ کنند، اما بودجه تبلیغاتی شما ممکن است چیز دیگری را دیکته کند. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که از آنجایی که می‌خواهید تبلیغات خود را به پادکست‌هایی که مخاطبان شما به آن‌ها گوش می‌دهند هدف قرار دهید، همیشه لازم نیست به دنبال پادکست با بیشترین تعداد شنونده باشید.

مشاهده این مطلب  **صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**

تبلیغات ضبط شده از پیش vs. تبلیغات خوانده شده توسط مجری

به طور کلی پذیرفته شده است که تبلیغات خوانده شده توسط مجری برنامه، نسبت به تبلیغات پیش ضبط شده، تبدیل بهتری دارند. دلیل این امر به اعتماد شنوندگان به مجریان پادکست باز می‌گردد، به همین دلیل خواندن تبلیغات توسط آن‌ها به تعامل بهتر منجر می‌شود.

د لا روچا توضیح می‌دهد: «صدای قابل اعتماد در مقابل یک برند، خیلی بهتر از خود برند است که مستقیم به مردم حرف بزند. ارتباطی اصیل ایجاد می‌شود که به اعتماد افرادی که گوش می‌دهند منجر می‌شود.»

علاوه بر این، تبلیغات با خواننده زنده معمولا از تبلیغات پیش‌ ضبط‌شده طولانی‌تر هستند، یعنی شما بازدهی بیشتری برای هزینه‌تان دریافت می‌کنید. تبلیغات خوانده شده توسط مجری به طور متوسط 48 ثانیه، در مقایسه با 27 ثانیه برای تبلیغات از پیش ضبط شده.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که تبلیغ شما ممکن است با گذشت زمان، به ویژه اگر از تبلیغات از پیش ضبط شده استفاده می‌کنید، قدیمی شود. اگر رویداد یا پیشنهاد خاصی دارید که زمان محدودی دارد، ممکن است زمانی که کسی چند هفته یا چند ماه بعد از پخش قسمت، آن را گوش می‌دهد، دیگر مرتبط نباشد. تبلیغات خوانده شده توسط مجری معمولا طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و دنبال الگوی منطقی قسمت می‌روند و حتی اگر در زمان دیگری گوش داده شوند، زیاد نامناسب به نظر نمی‌رسند.

به طور مداوم تبلیغات خود را آزمایش کنید

مانند هر نوع بازاریابی وابسته حتما می‌خواهید در طول زمان و حتی با چندین تغییر، آگهی خود را تست کنید تا ببینید کدام روش موثرتر است. این مثل A/B تست کردن آگهی‌های پادکست شماست.

نمی‌توانید فقط با یک قسمت بفهمید که تبلیغتان موفق بوده یا نه. برای اینکه بفهمید آیا تبلیغتان مخاطبان را جذب می‌کند یا نه، باید در چند قسمت تبلیغ کنید. اگر یک قسمت خاص از پادکست محبوبیت یا جذابیت کمتری داشته باشد، به این معنی نیست که تبلیغتان در قسمت‌های آینده نتیجه‌ای نخواهد داشت.

علاوه بر این، پخش تبلیغات شما در چندین قسمت، با مخاطب رابطه‌ای برقرار می‌کند و آگاهی مداوم از برند را ایجاد می‌کند.

مشاهده این مطلب  Pogo sticking چیست؟

به عنوان مثال، پادکست محبوب «سریال» را در نظر بگیرید. در روزهای اولیه تبلیغات در ابتدای هر قسمت، و با محبوبیت یافتن پادکست، میل‌چیمپ هم به شهرت رسید. شنوندگان انتظار داشتند قبل از هر قسمت تبلیغ میل‌چیمپ را بشنوند و این باعث شد برند آنها به مراتب شناخته‌شده‌تر شود.

موفقیت تبلیغ خود را اندازه گیری کنید

یک راه ساده برای سنجش موفقیت تبلیغتان استفاده از کدهای تخفیف است. با این روش، می‌توانید ردیابی کنید که چند کد استفاده شده است، توسط چه کسانی و در چه زمانی. هرچه تعداد افرادی که از کد تخفیف شما استفاده می‌کنند بیشتر باشد، نرخ موفقیت شما بالاتر است.

همچنین باید تعامل کاربران و صحبت‌های آن‌ها در مورد برندتان در شبکه‌های اجتماعی را رصد کنید. با آشنا شدن بیشتر شنوندگان با تبلیغاتتان در پادکست‌های محبوبشان، باید ببینید که آیا در مورد شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند یا خیر. آیا بیشتر با برندتان درگیر می‌شوند؟ این نیز یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش موفقیت تبلیغاتتان است.

همچنین مطمئن شوید که ترافیک وب سایت خود را پیگیری می کنید. به محض اینکه شنوندگان بیشتر با برند شما آشنا می شوند، ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا افزایش ترافیک وجود دارد یا خیر.

شبکه‌های تبلیغاتی پادکست

بسیاری از مجریان پادکست به جای همکاری مستقیم با برندها و مدیریت تبلیغات، تصمیم می‌گیرند از طریق شبکه‌های تبلیغاتی پادکست عمل کنند. این کار به آن‌ها امکان دسترسی به طیف وسیع‌تری از برندها را می‌دهد. از دیدگاه یک تبلیغ‌دهنده نیز، جستجو و پرداخت هزینه برای تبلیغات در همه شبکه‌ها در یک مکان، کار شما را آسان‌تر می‌کند.

میان‌برنامه

میان‌برنامه یکی از شبکه‌های تبلیغاتی پرطرفدار پادکست است که در قرار دادن تبلیغات خوانده شده توسط مجریان تخصص دارد که به‌طور طبیعی به نظر می‌رسند و تبدیل خوبی دارند. در این شبکه پادکست‌های درجه یک زیادی مانند «قتل مورد علاقه من»، «بانوان دفتر» که توسط ستاره‌های سریال دفتر، جنا فیشر و آنجلا کینزی اجرا می‌شود، «کونان اوبراین نیاز به دوست دارد»، و «گفتگوهای سوپر سول اوپرا» را پیدا خواهید کرد. بسیاری از برندهای بزرگ با Midroll همکاری داشته‌اند و نتایج خوبی نیز به دست آورده‌اند، مانند HBO، تویوتا، فدکس و بسیاری دیگر. یک داشبورد برای ردیابی 24 ساعته کمپین شما وجود دارد و به شما اجازه می‌دهد تا به آمار دقیق تبلیغات خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده این مطلب  فاکتور چیست و چگونه آن را ایجاد کنم؟

تبلیغ‌گری

با تبلیغ‌گستر شما به بیش از ۱۷۰۰ پادکست مختلف برای تبلیغات دسترسی خواهید داشت. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا با توجه به عواملی مانند دسترسی، هزینه و مشخصات جمعیت شناختی شنونده، پادکست‌های مختلفی را جستجو کنید. در اینجا بسیاری از پادکست‌های محبوب مانند فیل در جای خالی دکتر فیل، پادکست جوردن ب. پترسون، خاطرات دارک‌نت و بسیاری دیگر را خواهید یافت. طیف وسیعی از برندها مانند نایک، آمازون، نورد وی پی ان و بسیاری دیگر در حال حاضر با ادورتیز کست همکاری می‌کنند.

پادکست وان

پادکست وان به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با پادکست‌ها ارتباط برقرار کنند و آن‌ها را کشف کنند. چند صد پادکست در اینجا برای انتخاب وجود دارد، مانند “دختران در حال حرکت”، “معشوقه دادگاه”، و “خارج از تاک با کایتلین بریستو”. PodcastOne هر سال بیش از 2.1 میلیون بار دانلود قسمت را با 350 قسمت هفتگی تجربه می‌کند.نمایش‌های اصیل

نمایش‌های اصیل یک شبکه تبلیغاتی پادکست که به محبوب‌ترین برنامه‌ها خدمات می‌دهد. نام پادکست ها برنامه‌هایی مثل «این زندگی آمریکایی»، «چیزهایی که باید بدانید»، و «خبرها روزانه» از نیویورک تایمز. پادکست‌های شبکه‌ی Authentic Shows دارای مخاطبان بسیار مشتاقی هستند و همین امر این شبکه را برای جذب تبلیغ‌دهندگان سطح بالا، مانند نتفلیکس، ویزا و دل، جذاب می‌کند.

اسپاتیفای

تبلیغات اسپاتیفای به شما امکان می‌دهد که کمپین پادکست خود را با خرید براساس مخاطب در شبکه مخاطبان اسپاتیفای، مقیاس‌پذیر کنید. آسان‌ترین راه برای شروع اجرای تبلیغات پادکست در اسپاتیفای، استفاده از کانال تبلیغات خودکار آن، آد استودیو، است. درج تبلیغات استریم (SAI) معیارهای کمپین و بینش‌های مخاطب را براساس تأیید نمایش تبلیغات ارائه می‌دهد.آینده‌ی تبلیغات پادکست

پادکست‌ها آینده‌ی تبلیغات هستند، زیرا به برندها اجازه می‌دهند تا از طریق مجری مورد اعتماد، به شیوه‌ای اصیل و جذاب با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این بازار از شنوندگان اختصاصی وجود دارد، پس با پادکست‌ها و روش‌های تبلیغاتی مختلف آزمایش کنید تا روشی که برای شما جواب می‌دهد، پیدا کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...
چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان
تراکت‌ها روشی هوشمندانه برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما در منطقه هستند.ریچل میلر روش تهیه بروشورهای...
یک بازاریاب وابسته برای تبلیغ کسب‌و‌کارتان استخدام کنید
بازاریابی وابسته می‌تواند ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را افزایش دهد و شما فقط برای بازدیدهایی...
**صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**
هوش مصنوعی نه تنها به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای حرفه ای شناخته شده است. کتاب...
مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک
عملکرد در مقابل برند این روش از نظر مفهومی کارآمد بود زیرا بازاریابی عملکردی، راهی عالی برای جذب مشتریان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070