09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

اینفوگرافیک‌های عالی، به آسانی ساخته می‌شوند

آنچه در این مقاله می خوانید:

چیزی که یک اینفوگرافیک را به یادماندنی می‌کند چیست؟ کیرا لاوبر اهمیت ایجاد روایت و استفاده از استعاره برای ارائه داده‌های پیچیده به شیوه‌ای شفاف و جذاب را توضیح می‌دهد.

خیلی از اینفوگرافیک‌ها آنقدر پیچیده هستند که ترجیح می‌دهم مطلبی را بخوانم که خوب نوشته شده باشد.

اما مگر هدف از اینفوگرافی‌ها این نبود که اطلاعات را به صورت بخش‌های قابل فهم و جذاب بصری ارائه دهند؟ بله، اطلاعات می‌توانند زیبا باشند اما باید مخاطب را آموزش دهند و مدت‌ها پس از فراموشی طراحی چشمگیر، در ذهن او باقی بمانند.

با این حال، اگر به‌خوبی ساخته شوند، اینفوگرافیک‌ها روشی عالی برای ارائه داده‌ها هستند. اما از آنجایی که همه به موج اینفوگرافیک‌ها پیوسته‌اند، به‌نظر می‌رسد که تمرکز بیشتر روی خلق هنر پیچیده به‌جای ایجاد منبعی قابل فهم است.

اینفوگرافیک‌های خود را ساده کنید

اینفوگرافیک‌ها می‌توانند از نظر بصری خیره کننده باشند، اما باید پیام شما را منتقل کنند (به مثالی که در پایین آمده است نگاه کنید). آن‌ها باید آموزنده و از نظر زیبایی‌شناسی به اندازه‌ای جذاب باشند که به اشتراک گذاشته و به آن‌ها لینک داده شوند. در اینجا چند روش ساده برای ساخت اینفوگرافیک‌های مؤثر آمده است.

داستانی بنویس

بهترین راه برای ساختن یک اینفوگرافیک ماندگار، ایجاد یک روایت است. داستانی در طراحی خود خلق کنید که با موضوع و تمرکز شما مرتبط باشد.

به داده‌ها اولویت بدهید

سلسله مراتب داده‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا اهمیت داده‌های شما را بهتر درک کنند. استفاده از فونت‌های درشت‌تر و بزرگ‌تر و گرافیک، راهی ساده برای برجسته کردن نکات کلیدی است.

مشاهده این مطلب  تبلیغات فروش

با استعاره بگو

اینفوگرافیک‌ها به‌خصوص وقتی می‌خواهید پیام مهمی را که درک آن دشوار است منتقل کنید، بسیار مفیدند. یکی از روش‌های توضیح دادن موضوعات پیچیده، استفاده از استعاره است. عنصر غافلگیری همیشه راه خوبی برای خلق اینفوگرافیک‌های به یاد ماندنی است. با جستجوی استعاره‌هایی که مردم پیش از این با حوزه کاری شما مرتبط نمی‌دانستند، غیرمنتظره را اجرا کنید تا از دیگران متمایز شوید.

بدیهیات را شرح دادن

با این حال، برخی از اینفوگرافیک‌ها در استفاده از استعاره‌ها زیاده‌روی می‌کنند. اگر چیزی به‌راحتی قابل توضیح است، به‌جای گیج کردن بیشتر خواننده، آن را به‌طور واضح نشان دهید. از تبدیل ساده داده‌ها به گرافیک‌هایی که خوانندگان به‌طور طبیعی با اصطلاحات کلیدی مرتبط می‌دانند، خودداری نکنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
رازهایی برای رشد برند در دنیای دیجیتال

ترندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۵

با ورود به سال ۲۰۲۵، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تحول یافته است. در این مقاله،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070