فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

اینفوگرافیک‌های عالی، به آسانی ساخته می‌شوند

آنچه در این مقاله می خوانید:

چیزی که یک اینفوگرافیک را به یادماندنی می‌کند چیست؟ کیرا لاوبر اهمیت ایجاد روایت و استفاده از استعاره برای ارائه داده‌های پیچیده به شیوه‌ای شفاف و جذاب را توضیح می‌دهد.

خیلی از اینفوگرافیک‌ها آنقدر پیچیده هستند که ترجیح می‌دهم مطلبی را بخوانم که خوب نوشته شده باشد.

اما مگر هدف از اینفوگرافی‌ها این نبود که اطلاعات را به صورت بخش‌های قابل فهم و جذاب بصری ارائه دهند؟ بله، اطلاعات می‌توانند زیبا باشند اما باید مخاطب را آموزش دهند و مدت‌ها پس از فراموشی طراحی چشمگیر، در ذهن او باقی بمانند.

با این حال، اگر به‌خوبی ساخته شوند، اینفوگرافیک‌ها روشی عالی برای ارائه داده‌ها هستند. اما از آنجایی که همه به موج اینفوگرافیک‌ها پیوسته‌اند، به‌نظر می‌رسد که تمرکز بیشتر روی خلق هنر پیچیده به‌جای ایجاد منبعی قابل فهم است.

اینفوگرافیک‌های خود را ساده کنید

اینفوگرافیک‌ها می‌توانند از نظر بصری خیره کننده باشند، اما باید پیام شما را منتقل کنند (به مثالی که در پایین آمده است نگاه کنید). آن‌ها باید آموزنده و از نظر زیبایی‌شناسی به اندازه‌ای جذاب باشند که به اشتراک گذاشته و به آن‌ها لینک داده شوند. در اینجا چند روش ساده برای ساخت اینفوگرافیک‌های مؤثر آمده است.

داستانی بنویس

بهترین راه برای ساختن یک اینفوگرافیک ماندگار، ایجاد یک روایت است. داستانی در طراحی خود خلق کنید که با موضوع و تمرکز شما مرتبط باشد.

به داده‌ها اولویت بدهید

سلسله مراتب داده‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا اهمیت داده‌های شما را بهتر درک کنند. استفاده از فونت‌های درشت‌تر و بزرگ‌تر و گرافیک، راهی ساده برای برجسته کردن نکات کلیدی است.

مشاهده این مطلب  الگوریتم برت (BERT) گوگل

با استعاره بگو

اینفوگرافیک‌ها به‌خصوص وقتی می‌خواهید پیام مهمی را که درک آن دشوار است منتقل کنید، بسیار مفیدند. یکی از روش‌های توضیح دادن موضوعات پیچیده، استفاده از استعاره است. عنصر غافلگیری همیشه راه خوبی برای خلق اینفوگرافیک‌های به یاد ماندنی است. با جستجوی استعاره‌هایی که مردم پیش از این با حوزه کاری شما مرتبط نمی‌دانستند، غیرمنتظره را اجرا کنید تا از دیگران متمایز شوید.

بدیهیات را شرح دادن

با این حال، برخی از اینفوگرافیک‌ها در استفاده از استعاره‌ها زیاده‌روی می‌کنند. اگر چیزی به‌راحتی قابل توضیح است، به‌جای گیج کردن بیشتر خواننده، آن را به‌طور واضح نشان دهید. از تبدیل ساده داده‌ها به گرافیک‌هایی که خوانندگان به‌طور طبیعی با اصطلاحات کلیدی مرتبط می‌دانند، خودداری نکنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...
چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان
تراکت‌ها روشی هوشمندانه برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما در منطقه هستند.ریچل میلر روش تهیه بروشورهای...
یک بازاریاب وابسته برای تبلیغ کسب‌و‌کارتان استخدام کنید
بازاریابی وابسته می‌تواند ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را افزایش دهد و شما فقط برای بازدیدهایی...
**صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**
هوش مصنوعی نه تنها به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای حرفه ای شناخته شده است. کتاب...
مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک
عملکرد در مقابل برند این روش از نظر مفهومی کارآمد بود زیرا بازاریابی عملکردی، راهی عالی برای جذب مشتریان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070