چیزی که یک اینفوگرافیک را به یادماندنی میکند چیست؟ کیرا لاوبر اهمیت ایجاد روایت و استفاده از استعاره برای ارائه دادههای پیچیده به شیوهای شفاف و جذاب را توضیح میدهد.
خیلی از اینفوگرافیکها آنقدر پیچیده هستند که ترجیح میدهم مطلبی را بخوانم که خوب نوشته شده باشد.
اما مگر هدف از اینفوگرافیها این نبود که اطلاعات را به صورت بخشهای قابل فهم و جذاب بصری ارائه دهند؟ بله، اطلاعات میتوانند زیبا باشند اما باید مخاطب را آموزش دهند و مدتها پس از فراموشی طراحی چشمگیر، در ذهن او باقی بمانند.
با این حال، اگر بهخوبی ساخته شوند، اینفوگرافیکها روشی عالی برای ارائه دادهها هستند. اما از آنجایی که همه به موج اینفوگرافیکها پیوستهاند، بهنظر میرسد که تمرکز بیشتر روی خلق هنر پیچیده بهجای ایجاد منبعی قابل فهم است.
اینفوگرافیکهای خود را ساده کنید
اینفوگرافیکها میتوانند از نظر بصری خیره کننده باشند، اما باید پیام شما را منتقل کنند (به مثالی که در پایین آمده است نگاه کنید). آنها باید آموزنده و از نظر زیباییشناسی به اندازهای جذاب باشند که به اشتراک گذاشته و به آنها لینک داده شوند. در اینجا چند روش ساده برای ساخت اینفوگرافیکهای مؤثر آمده است.
داستانی بنویس
بهترین راه برای ساختن یک اینفوگرافیک ماندگار، ایجاد یک روایت است. داستانی در طراحی خود خلق کنید که با موضوع و تمرکز شما مرتبط باشد.
به دادهها اولویت بدهید
سلسله مراتب دادهها به خوانندگان کمک میکند تا اهمیت دادههای شما را بهتر درک کنند. استفاده از فونتهای درشتتر و بزرگتر و گرافیک، راهی ساده برای برجسته کردن نکات کلیدی است.
با استعاره بگو
اینفوگرافیکها بهخصوص وقتی میخواهید پیام مهمی را که درک آن دشوار است منتقل کنید، بسیار مفیدند. یکی از روشهای توضیح دادن موضوعات پیچیده، استفاده از استعاره است. عنصر غافلگیری همیشه راه خوبی برای خلق اینفوگرافیکهای به یاد ماندنی است. با جستجوی استعارههایی که مردم پیش از این با حوزه کاری شما مرتبط نمیدانستند، غیرمنتظره را اجرا کنید تا از دیگران متمایز شوید.
بدیهیات را شرح دادن
با این حال، برخی از اینفوگرافیکها در استفاده از استعارهها زیادهروی میکنند. اگر چیزی بهراحتی قابل توضیح است، بهجای گیج کردن بیشتر خواننده، آن را بهطور واضح نشان دهید. از تبدیل ساده دادهها به گرافیکهایی که خوانندگان بهطور طبیعی با اصطلاحات کلیدی مرتبط میدانند، خودداری نکنید.