تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید، قدرت آن در افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان وفادار کاسته نشده است.

با این حال، در دهه گذشته بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی کرده است. تعداد کانال‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته و شیوه استفاده از این کانال‌های مختلف و نیز کاربران آنها، بسیار متحول شده است.

امروزه مخاطبان هدف شما در کانال‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته فعال هستند و به‌طور اجتناب‌ناپذیری همپوشانی زیادی وجود دارد. جدیدترین گزارش دیتا ریپورتال افراد به طور متوسط ماهانه از ۶.۶ پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. اما این به معنای پوشش دادن یک یا دو پلتفرم و تمام کردن کار نیست. تنوع کانال‌ها به دلایل متعددی بسیار مهم است.

به مخاطبان مختلف در مشهد دسترسی پیدا کردن

با وجود همپوشانی ذکرشده، هر پلتفرم شبکه اجتماعی، جمعیت‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف منحصربه‌فردی دارد. علاوه بر این، خالقان مختلف، پیروان زیادی در کانال‌های مختلف دارند. با حضور در چندین کانال، می‌توانید به بخش‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال، ۵۱ درصد از کاربران فیسبوک بالای ۴۰ سال سن دارند. اما تنها ٣٦ درصد از کاربران اینستاگرام، ٣٠ درصد از کاربران تیک تاک و ٢٠ درصد از کاربران توییچ را تشکیل می‌دهند. کانال‌های دیگر برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال غالب هستند؛ این گروه سنی تنها ۲۹ درصد از حساب‌های فیسبوک را تشکیل می‌دهند، اما ۳۹ درصد از کاربران تیک تاک و ۵۰ درصد از کاربران توییچ را.

حتی در هر گروه سنی، تغییرات کلیدی وجود دارد. برای مثال، گزارش تحقیقاتی پيو نشان می‌دهد که پسران نوجوان رایج‌تر در یوتیوب، توییچ و ردیت پسران نوجوان نسبت به دختران نوجوان بیشتر حضور دارند، در حالی که دختران نوجوان بیشتر از پسران از تیک تاک، اینستاگرام و اسنپ چت استفاده می‌کنند. از نظر قومیت، نوجوانان سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار نسبت به نوجوانان سفیدپوست، در تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و واتس‌اپ حضور پررنگ‌تری دارند.

مشاهده این مطلب  چگونه یک پیشنهاد طراحی وب موفق در مشهد ارائه دهیم؟

در نتیجه، وقتی برندها حضور خود را در کانال‌های مختلف گسترش می‌دهند، می‌توانند طیف وسیع‌تری از مخاطبان را پوشش دهند و با مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است در سایر پلتفرم‌ها فعال نباشند، ارتباط برقرار کنند.

روابط قوی‌تری در مشهد برقرار کنید

تنها جمعیت‌شناسی مخاطبان نیست که در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی متفاوت است؛ هر کدام لحن و فضای متمایزی دارند و ویژگی‌ها و قالب‌های متفاوتی را برای تعامل کاربران در مشهد ارائه می‌دهند. برای مثال، تیک‌تاک بیشتر به عنوان سرگرمی، ردیت برای جامعه و توییتر برای اخبار محبوب است. درک کاربردهای اصلی و قالب‌های محبوب هر شبکه می‌تواند به شما کمک کند تا پیام‌رسانی خود را برای هر کانال تنظیم کنید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به برندها در مشهد این امکان را می‌دهد تا از قوی‌ترین استراتژی‌ها و قالب‌های هر پلتفرم، مانند ویدیوی زنده، استوری، نظرسنجی و امثال آن، بهره ببرند.

برندها می‌توانند محتوا و سبک ارتباطی خود را با توجه به ترجیحات کاربران هر پلتفرم، تطبیق دهند. به این ترتیب می‌توانند جنبه‌های مختلف شخصیت برند را به نمایش بگذارند، محتوای متنوعی ارائه دهند و با مخاطبان خود به شیوه‌ای اصیل‌تر و متناسب‌تر با هر کانال ارتباط برقرار کنند. خالقان محتوا نیز ذاتاً در این کار مهارت دارند و می‌توانند به‌راحتی پیام برند را به محتوایی بومی و متناسب با هر پلتفرم ترجمه کنند.

این کار اصالت و اعتبار برند شما را تقویت می‌کند، در نهایت منجر به تجربیات تعاملی‌تر و معنادارتر برای مخاطبان، ارتباطات قوی‌تر و افزایش وفاداری مشتری می‌شود.

خطرات بازاریابی را کاهش دهید

گذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد فقط برای سرمایه‌گذاران نگران‌کننده نیست. برندها و بازاریابان نیز باید از خطرات تکیه صرف بر یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای حضور برند آگاه باشند.

مشاهده این مطلب  انتظارات از تجارت الکترونیک در مشهد برای شش ماه آینده

تغییرات الگوریتم‌ها، به‌روزرسانی‌های سیاست‌ها یا کاهش محبوبیت یک پلتفرم خاص می‌تواند به‌سرعت و به‌طور قابل‌توجهی بر دیده شدن و تعامل برند تأثیر بگذارد. تنوع‌بخشی به حضور خود، به برندها امکان می‌دهد تا این خطرات را کاهش داده و در صورت کم اثر شدن یک پلتفرم، کانال‌های جایگزین در اختیار داشته باشند.

فیسبوک مثالی عالی است. زمانی کانال اصلی رسانه‌های اجتماعی بود، اما حالا اوضاع فرق کرده است. در سال ۲۰۱۴، ۷۱ درصد از نوجوانان می‌گفتند از فیسبوک استفاده می‌کنند، اما اکنون… فقط ۳۲ درصد همین نظر را دارند. در همین حال، تیک‌تاک در سال ۲۰۱۶ در آمریکا راه‌اندازی شد، تا سال ۲۰۱۸ به پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن تبدیل شد و اکنون ۶۷ درصد از نوجوانان از آن استفاده می‌کنند. توییتر تنها در چند ماه جایگاه خود را به‌عنوان پلتفرم محبوب تبلیغات برند از دست داد.

پیش‌بینی تغییرات سلیقه کاربران و تأثیر آن بر شبکه‌های اجتماعی پیشرو امروز دشوار است.

در چارچوب محدود فکر نکن.

اگر بیش از حد روی یک بستر تمرکز کنید، حتی اگر در بسترهای دیگر هم حضور داشته باشید، ممکن است با آن بستر شناخته شوید. این کار ممکن است مزایایی داشته باشد، اما گروه‌های جمعیتی که از آن بستر زیاد استفاده نمی‌کنند، ممکن است برند شما را برای خودشان بی‌ربط بدانند.

برای مثال، اگر شما به‌شدت در فیسبوک فعال باشید، کاربران جوان تیک‌تاک ممکن است برند شما را نادیده بگیرند و بالعکس، که این خطر از دست دادن مشتریان بالقوه را به همراه دارد. به همین دلیل، فقط داشتن حضور در چندین شبکه اجتماعی کافی نیست، بلکه داشتن…مشغولحضور ذهن. این به جلوگیری از یکنواخت شدن صدایتان کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  گام‌های کلیدی در تدوین استراتژی رسانه‌های اجتماعی در مشهد

به همین ترتیب، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول هستند (همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد). تنوع‌سازی به شما کمک می‌کند تا با جدیدترین روندها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در فضای رسانه‌های اجتماعی به‌روز باشید و در نتیجه، موجب می‌شود تا همواره مرتبط بمانید و استراتژی‌های خود را با توجه به نیازها و انتظارات در حال تغییر مخاطبان هدف خود تطبیق دهید.

تنوع‌بخشی به کانال‌های ارتباطی، یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه است.

پیش‌بینی آینده‌ی هیچ پلتفرم رسانه‌ی اجتماعی خاصی غیرممکن است. تنوع‌بخشی به حضور خود و حفظ تعامل در کانال‌های مختلف، مزایای زیادی به همراه دارد و شما را از خطرات کاهش جذابیت هر پلتفرم در آینده در امان نگه می‌دارد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

ایجاد شخصیت‌های خریدار جذاب: راهنمای برندهای جواهرسازی در مشهد با مثال

ایجاد شخصیت‌های خریدار جذاب: راهنمای برند جواهرات با مثال‌ها لطفا برای شروع، معرفی راهنمای جامع ما در...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570