Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید، قدرت آن در افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان وفادار کاسته نشده است.

با این حال، در دهه گذشته بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی کرده است. تعداد کانال‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته و شیوه استفاده از این کانال‌های مختلف و نیز کاربران آنها، بسیار متحول شده است.

امروزه مخاطبان هدف شما در کانال‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته فعال هستند و به‌طور اجتناب‌ناپذیری همپوشانی زیادی وجود دارد. جدیدترین گزارش دیتا ریپورتال افراد به طور متوسط ماهانه از ۶.۶ پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. اما این به معنای پوشش دادن یک یا دو پلتفرم و تمام کردن کار نیست. تنوع کانال‌ها به دلایل متعددی بسیار مهم است.

به مخاطبان مختلف در مشهد دسترسی پیدا کردن

با وجود همپوشانی ذکرشده، هر پلتفرم شبکه اجتماعی، جمعیت‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف منحصربه‌فردی دارد. علاوه بر این، خالقان مختلف، پیروان زیادی در کانال‌های مختلف دارند. با حضور در چندین کانال، می‌توانید به بخش‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال، ۵۱ درصد از کاربران فیسبوک بالای ۴۰ سال سن دارند. اما تنها ٣٦ درصد از کاربران اینستاگرام، ٣٠ درصد از کاربران تیک تاک و ٢٠ درصد از کاربران توییچ را تشکیل می‌دهند. کانال‌های دیگر برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال غالب هستند؛ این گروه سنی تنها ۲۹ درصد از حساب‌های فیسبوک را تشکیل می‌دهند، اما ۳۹ درصد از کاربران تیک تاک و ۵۰ درصد از کاربران توییچ را.

حتی در هر گروه سنی، تغییرات کلیدی وجود دارد. برای مثال، گزارش تحقیقاتی پيو نشان می‌دهد که پسران نوجوان رایج‌تر در یوتیوب، توییچ و ردیت پسران نوجوان نسبت به دختران نوجوان بیشتر حضور دارند، در حالی که دختران نوجوان بیشتر از پسران از تیک تاک، اینستاگرام و اسنپ چت استفاده می‌کنند. از نظر قومیت، نوجوانان سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار نسبت به نوجوانان سفیدپوست، در تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و واتس‌اپ حضور پررنگ‌تری دارند.

در نتیجه، وقتی برندها حضور خود را در کانال‌های مختلف گسترش می‌دهند، می‌توانند طیف وسیع‌تری از مخاطبان را پوشش دهند و با مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است در سایر پلتفرم‌ها فعال نباشند، ارتباط برقرار کنند.

روابط قوی‌تری در مشهد برقرار کنید

تنها جمعیت‌شناسی مخاطبان نیست که در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی متفاوت است؛ هر کدام لحن و فضای متمایزی دارند و ویژگی‌ها و قالب‌های متفاوتی را برای تعامل کاربران در مشهد ارائه می‌دهند. برای مثال، تیک‌تاک بیشتر به عنوان سرگرمی، ردیت برای جامعه و توییتر برای اخبار محبوب است. درک کاربردهای اصلی و قالب‌های محبوب هر شبکه می‌تواند به شما کمک کند تا پیام‌رسانی خود را برای هر کانال تنظیم کنید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به برندها در مشهد این امکان را می‌دهد تا از قوی‌ترین استراتژی‌ها و قالب‌های هر پلتفرم، مانند ویدیوی زنده، استوری، نظرسنجی و امثال آن، بهره ببرند.

برندها می‌توانند محتوا و سبک ارتباطی خود را با توجه به ترجیحات کاربران هر پلتفرم، تطبیق دهند. به این ترتیب می‌توانند جنبه‌های مختلف شخصیت برند را به نمایش بگذارند، محتوای متنوعی ارائه دهند و با مخاطبان خود به شیوه‌ای اصیل‌تر و متناسب‌تر با هر کانال ارتباط برقرار کنند. خالقان محتوا نیز ذاتاً در این کار مهارت دارند و می‌توانند به‌راحتی پیام برند را به محتوایی بومی و متناسب با هر پلتفرم ترجمه کنند.

این کار اصالت و اعتبار برند شما را تقویت می‌کند، در نهایت منجر به تجربیات تعاملی‌تر و معنادارتر برای مخاطبان، ارتباطات قوی‌تر و افزایش وفاداری مشتری می‌شود.

خطرات بازاریابی را کاهش دهید

گذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد فقط برای سرمایه‌گذاران نگران‌کننده نیست. برندها و بازاریابان نیز باید از خطرات تکیه صرف بر یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای حضور برند آگاه باشند.

تغییرات الگوریتم‌ها، به‌روزرسانی‌های سیاست‌ها یا کاهش محبوبیت یک پلتفرم خاص می‌تواند به‌سرعت و به‌طور قابل‌توجهی بر دیده شدن و تعامل برند تأثیر بگذارد. تنوع‌بخشی به حضور خود، به برندها امکان می‌دهد تا این خطرات را کاهش داده و در صورت کم اثر شدن یک پلتفرم، کانال‌های جایگزین در اختیار داشته باشند.

فیسبوک مثالی عالی است. زمانی کانال اصلی رسانه‌های اجتماعی بود، اما حالا اوضاع فرق کرده است. در سال ۲۰۱۴، ۷۱ درصد از نوجوانان می‌گفتند از فیسبوک استفاده می‌کنند، اما اکنون… فقط ۳۲ درصد همین نظر را دارند. در همین حال، تیک‌تاک در سال ۲۰۱۶ در آمریکا راه‌اندازی شد، تا سال ۲۰۱۸ به پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن تبدیل شد و اکنون ۶۷ درصد از نوجوانان از آن استفاده می‌کنند. توییتر تنها در چند ماه جایگاه خود را به‌عنوان پلتفرم محبوب تبلیغات برند از دست داد.

پیش‌بینی تغییرات سلیقه کاربران و تأثیر آن بر شبکه‌های اجتماعی پیشرو امروز دشوار است.

در چارچوب محدود فکر نکن.

اگر بیش از حد روی یک بستر تمرکز کنید، حتی اگر در بسترهای دیگر هم حضور داشته باشید، ممکن است با آن بستر شناخته شوید. این کار ممکن است مزایایی داشته باشد، اما گروه‌های جمعیتی که از آن بستر زیاد استفاده نمی‌کنند، ممکن است برند شما را برای خودشان بی‌ربط بدانند.

برای مثال، اگر شما به‌شدت در فیسبوک فعال باشید، کاربران جوان تیک‌تاک ممکن است برند شما را نادیده بگیرند و بالعکس، که این خطر از دست دادن مشتریان بالقوه را به همراه دارد. به همین دلیل، فقط داشتن حضور در چندین شبکه اجتماعی کافی نیست، بلکه داشتن…مشغولحضور ذهن. این به جلوگیری از یکنواخت شدن صدایتان کمک می‌کند.

به همین ترتیب، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول هستند (همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد). تنوع‌سازی به شما کمک می‌کند تا با جدیدترین روندها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در فضای رسانه‌های اجتماعی به‌روز باشید و در نتیجه، موجب می‌شود تا همواره مرتبط بمانید و استراتژی‌های خود را با توجه به نیازها و انتظارات در حال تغییر مخاطبان هدف خود تطبیق دهید.

تنوع‌بخشی به کانال‌های ارتباطی، یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه است.

پیش‌بینی آینده‌ی هیچ پلتفرم رسانه‌ی اجتماعی خاصی غیرممکن است. تنوع‌بخشی به حضور خود و حفظ تعامل در کانال‌های مختلف، مزایای زیادی به همراه دارد و شما را از خطرات کاهش جذابیت هر پلتفرم در آینده در امان نگه می‌دارد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

آینده سئو: چرا سئوکاران باید به بازاریاب واقعی تبدیل شوند؟ برای سال‌ها، سئو یک بازی فنی بود. ساختار صفحه، چگالی کلمات کلیدی، بک‌لینک. هرکس الگوریتم‌ها را بهتر می‌شناخت، رتبه بهتری می‌گرفت. اما امروز این مدل دیگر کافی نیست. در سال ۲۰۲۵، سئو نه با مهندسی الگوریتم، بلکه با هنر بازاریابی و اعتمادسازی رشد می‌کند. پایان […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *