تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

چرا اینفلوئنسرها در مشهد برای افزایش فروش کافی نیستند

آنچه در این مقاله می خوانید:

دهه گذشته شاهد تولد و ظهور اینفلوئنسرهای مشهور در مشهد بود. با افزایش فراگیری شبکه‌های اجتماعی، نیاز به محتوا و در نتیجه، به تولیدکنندگان محتوا نیز بیشتر شد.

اینفلوئنسرها کسانی هستند که با تولید محتوا، دنبال‌کنندگان وفاداری در فضای آنلاین جمع کرده‌اند؛ از علاقه‌مندان به مد و غذا گرفته تا مسافران حرفه‌ای و وبلاگ‌نویس‌های روزانه. علاقه‌ی عمومی به زندگی و نظرات دیگران، زمینه‌ای برای صنعت چند میلیارد دلاری امروزی فراهم کرده است.

شگفت‌آور نیست که اینفلوئنسرها به یکی از اولین گزینه‌های بازاریابان تبدیل شده‌اند. اما آیا این واقعا یک استراتژی بازاریابی مؤثر است؟

در واقع، انجمن ملی تبلیغ‌کنندگان یافت اگرچه ۷۵ درصد از بازاریابان در حال حاضر از افراد تاثیرگذار استفاده می‌کنند، تنها ۳۵ درصد این تلاش‌ها را موثر می‌دانند و ۱۹ درصد اذعان دارند که این تلاش‌ها بی‌اثر بوده‌اند.

پس چرا مردم تا این حد تمایل دارند از اینفلوئنسر ها استفاده کنند؟

واضح است که وفاداری گسترده طرفدارانشان، برندها را به وجد می‌آورد، اما این افراد تاثیرگذار در عمل چگونه فروش را افزایش می‌دهند؟

یک کمپین موفق بازاریابی تأثیرگذار، دو بخش دارد.

محتوا در مشهد

کمپین‌های موفق بازاریابی تأثیرگذار در مشهد از محتوایی استفاده می‌کنند که با برند و تأثیرگذاری که برای تبلیغ آن انتخاب شده است، همسو باشد.

به عنوان یک برند، با تبلیغ محصولی که امتداد طبیعی فعالیت‌های شناخته‌شده‌ی اینفلوئنسر است، بیشتر می‌توانید به مخاطبان وفادار او دسترسی پیدا کنید.

برای مثال، اگر اینفلوئنسر شما به گیاه‌خواری معروف است، نباید از او برای تبلیغ کیف‌های کوله پشتی چرم لوکس خود استفاده کنید.

پایداری

ظاهراً حدود ۱۶ بار دیده شدن تبلیغات پنهان محصول لازم است تا مردم اقدام به خرید کنند.

مشاهده این مطلب  اهمیت بازاریابی محتوا در شهر مشهد

هر چه مخاطبان بیشتر با محصول شما آشنا شوند، احتمال فروش بیشتر می‌شود. نمایش مداوم محصول در محتوای اینفلوئنسرها یا ویدیوهای آنها، بسیار بهتر از یک بار تبلیغ است و همچنین قانع‌کننده‌تر.

با این منطق، تنها کاری که باید بکنی اینه که یه اینفلوئنسری رو پیدا کنی که برندتو دوست داره و بعد حسابی ازش حمایت مالی بگیری!

خیلی ساده به نظر می‌رسد…

آیا واقعا اینفلوئنسرهای مشهدی برای افزایش فروش کافی هستند؟

با نگاه دقیق‌تر به ارقام، معلوم شد که فقط بیست و سه درصد برخی از مردم باور دارند که محتوای تولیدشده توسط اینفلوئنسرهای مشهدی واقعا تاثیرگذار است.

در مقابل، شصت درصد نظرات دوستان و خانواده در تصمیمات خرید آنها تاثیر می‌گذارد.

در واقع، کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار بر این فرض استوارند که مشتریان شما می‌خواهند تحت تأثیر قرار بگیرند.

فرض کنیم مخاطب شما پذیرای تاثیرپذیری است، آیا این کافی است؟

بازاریابی با نفوذگران برای آگاهی از برند بی‌شک عالی است، اما وقتی صحبت از فروش می‌شود، می‌تواند عواقبی منفی هم داشته باشد.

فرض کن با یک یوتیوبر قراردادی برای تبلیغات بسته‌ای.

احتمالاً آن‌ها لینک محصول شما را در توضیحات ویدیو قرار می‌دهند. اگرچه این روش ممکن است افراد را به بررسی محصول ترغیب کند، اما اگر تنها راه دسترسی مخاطبان به محصولات شما همین باشد، ترافیک وب‌سایتتان از طریق جستجوی ارگانیک کاهش می‌یابد و این امر به رتبه‌بندی سئو شما آسیب می‌زند.

رتبه‌بندی خوب در نتایج جستجوی طبیعی به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و در نهایت به افزایش ترافیک محتوای شما کمک می‌کند.

اگرچه یوتیوب ترافیک جستجوی ارگانیک را نمی‌گیرد و حتی از اعتبار بالایی در سئو برخوردار است، اما اگر منبع ترافیک شما مشخص نیست و به عنوان جستجوی ارگانیک حساب نمی‌شود، دانستن منشأ آن مفید است.

مشاهده این مطلب  9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

why-influencers-arent-enough-to-drive-sales-the-good-marketer

شما چه کسی در مشهد را متقاعد می‌کنید؟

دوران تبلیغات پنهان و بی‌صدا به سر آمده است.

اکنون قراردادهای تبلیغاتی برندها تحت نظارت هستند و باید کاملا شفاف باشند تا مخاطبان بدانند چه زمانی یک اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولی پول گرفته است.

همخوانی شروع شود

من واقعا این محصول را دوست دارم.

حالا بازاریابان باید با تردیدهایی که درباره پرداخت پول به کسی برای حمایت از محصول وجود دارد، کنار بیایند.

و همانطور که پیش‌تر گفتیم، تمام این ابهامات بی‌معنی هستند اگر مخاطبان واقعا تحت تاثیر حرف‌های این افراد تاثیرگذار قرار نگیرند!

فراخوان اقدام، اساس هر تبلیغاتی است و در مورد افراد تاثیرگذار، اغلب مانعی در این زمینه وجود دارد.

مشهد کمک بخواهید!

اینفلوئنسرها می‌توانند تأثیر بسیار مثبتی بر کسب‌وکار شما داشته باشند.

مثلاً اگر یک اینفلوئنسر ده میلیون دنبال کننده داشته باشد و این دنبال کنندگان درباره محصول شما صحبت کنند، یک بک لینک ایجاد می‌کنند و اثر دومینو شکل می‌گیرد؛ یعنی محصول شما می‌تواند ویروسی شود.

با این حال، با بررسی دقیق‌تر، اینفلوئنسرها دسترسی به مخاطبان وسیعی را برای شما فراهم می‌کنند، اما ممکن است برای تضمین فروش کافی نباشند.

پیشنهاد ما این است که علاوه بر اینفلوئنسرها، از شرکت تبلیغاتی چه کسی می‌تواند در زمینه استراتژی‌های دیگری مانند تبلیغات گوگل، فیسبوک و اینستاگرام کمک کند.

مزیت آن‌ها این است که می‌توانند اعتبار شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند و ترافیک وب‌سایت شما را بالا ببرند. همچنین، می‌توانید فراخوان شفاف و مناسبی ایجاد کنید.

ما نمی‌گوییم بازاریابی با نفوذگران ایده خوبی نیست، پنج سال گذشته خود گواه این هستند!

مشاهده این مطلب  8 دلیل برای انتخاب شرکت طراحی وب حرفه‌ای به جای فریلنسر در مشهد

در واقع، می‌گوییم گرچه بازاریابی با تأثیرگذاران جایگاه خود را دارد، اما شاید فروش واقعی از جمله‌ی آن نباشد.

بازاریاب خوب یک آژانس بازاریابی در مشهد است که ترافیک وب سایت‌ها را افزایش می‌دهد، نرخ تبدیل را بالا می‌برد و فروش کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را بیشتر می‌کند. همچنین،  بهترین آژانس‌های بازاریابی

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای صنعت تجارت الکترونیک در مشهد

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، به کسب‌وکارها در مشهد در جمع‌آوری و تفسیر...

5 راه برای بهبود نرخ کلیک ایمیل‌های بازاریابی در مشهد

بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است! تخمین زده می‌شود که در...

5 اصل ماندگار برای مدیرانی که می‌خواهند در بازاریابی دیجیتال در مشهد موفق شوند

همه جا در مورد ترفندها و روش‌های انقلابی برای موفقیت در وب می‌شنوید. اگرچه اصول بازاریابی دیجیتال هیچ‌گاه...

سه نکته مهم درباره شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی در تجارت الکترونیک در مشهد

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش چشمگیر فروش خرده‌فروشی آنلاین و نیاز به رسانه‌های خرده‌فروشی شد. در چند...

چرا برند شما در مشهد باید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال و جذاب داشته باشد؟

رسانه‌های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای برندها هستند و صرف نظر از آنچه می‌شنوید،...

بهترین روش‌ها برای رشد برند شخصی از طریق وبلاگ‌نویسی در مشهد

چه برای نیازهای شخصی و چه تجاری، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. یکی از محبوب‌ترین...

۱۲ روند سئو تجارت الکترونیک برای سال ۲۰۲۴ در مشهد

در این مطلب، ۱۲ روند تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا به شما در بهینه سازی برای ترجیحات فعلی مشتریان،...

مزایا و چالش‌های بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در مشهد

تصور کنید دیگر هیچ‌گاه با مشکل کمبود ایده در مشهد مواجه نشوید. این قدرت هوش مصنوعی مولد است، دستیار قابل...

ایجاد محتوای عالی با هوش مصنوعی در مشهد

وارد کردن محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به استراتژی بازاریابی محتوا، مثل قدم گذاشتن به دریای ناشناخته...

9 مزیت مهم بازاریابی محتوا در مشهد

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی در مشهد است که امروزه ۹۷ درصد بازاریابان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570