پنهان نیست که تجارت الکترونیک در مشهد شیوه خرید ما را برای همیشه تغییر داده است. در سال 1404، به دلیل محدودیتهای کووید که مصرفکنندگان پر و پا قرص را مجبور به خرید از طریق صنعت پررونق تجارت الکترونیک به جای فروشگاههای فیزیکی کرد، شاهد افزایش شهابوار فروش در تجارت الکترونیک بودیم.
امروزه در سال 1403، رقابت در صنعت تجارت الکترونیک از همیشه بیشتر است.
در نتیجه، برندها در پی حفظ روند رو به رشد سال 1403خود هستند و برای این کار، آخرین روندهای صنعت را رصد میکنند یا از مشاوران کمک میگیرند. آژانس تبلیغات تجارت الکترونیک برای جذب مخاطب بیشتر، افزایش ترافیک و در نهایت، افزایش فروش. با این اوصاف، در ادامه برخی از جدیدترین روندهای نوظهور را بررسی میکنیم.
الکسا و گوگل در مشهد: خریداران شخصی
امروزه اکثر مردم با دستیارهای هوشمند خانگی آشنا هستند؛ دستگاههایی که میتوانند از خاموش کردن چراغهای اتاق نشیمن تا پخش رادیو در آشپزخانه کارهای مختلفی انجام دهند. در نتیجه، افراد بیشتری به تدریج به این دستیارها برای انجام بسیاری از جنبههای زندگی روزمرهشان، از جمله عادات خرید، وابسته شدهاند.
مطالعهای جدید نشان داد که ۲۰ درصد از خانههایی که بلندگوی هوشمند از بلندگوی هوشمند خود برای فعالیتهای مرتبط با خرید استفاده کنند؛ از سفارش مجدد اقلام مورد علاقه گرفته تا یافتن ارزانترین قیمتها، بررسی زمان تحویل و یادآوریهای کلی برای خرید.
به عنوان یک فروشگاه آنلاین، برای پیشی گرفتن از رقبا باید کلمات کلیدی و محتوا را برای جستجوی صوتی بهینه کنید. این شامل کلمات کلیدی بلند و در نظر گرفتن عباراتی است که کاربران ممکن است بکار ببرند.صحبت کنهنگام جستجوی محصولات یا خدمات
قدرت شخصیسازی
اگر میخواهید روابط خود را با مشتریان ارتقا دهید، ایجاد تجربهای شخصیسازیشده برای مشتریان، به طور اثباتشده در حفظ مشتریان و کمک به ایجاد رابطهای قوی مؤثر است.
با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از خریداران، تجربه شخصیسازیشده آنلاین را ضروری میدانند بازارویس، ۲۰۱۸ نمیتوانید نقش شخصیسازی را در پیشبرد تجربه مشتری نادیده بگیرید.
اطمینان از مناسب بودن پیشنهادات، ارائه کدهای تخفیف مرتبط، ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده و تعامل با مشتریان از طریق محتوای ویدئویی، همگی تاکتیکهایی هستند که میتوانید برای تقویت ارتباط بین برندتان و مشتریان هدف خود اجرا کنید.
تفکر سبز
امروزه مصرفکنندگان بهشدت به خرید از برندی اهمیت میدهند که به اندازه خودشان به پایداری اهمیت میدهد.
چه مراقبت پوستی گیاهی و بدون ظلم به حیوانات باشد، چه محصولات گوشتی ارگانیک، و حتی بستهبندیهای دوستدار محیط زیست، نسل هزاره در مورد مسئولیتپذیری برندها نسبت به ردپای کربن خود، استاندارد بالاتری را اعمال میکنند و این کاملاً درست است.
برای جذب مشتریان روزافزونِ آگاه به محیط زیست، مطمئن شوید که برند شما به تأثیر خود بر محیط زیست توجه میکند. با تبلیغ اقدامات سبز کسبوکارتان از طریق وبسایت و شبکههای اجتماعی نشان دهید که شما انتظارات آنها از یک فروشگاه آنلاین در سال ۱۴۰۱ برای حفاظت از محیط زیست را برآورده میکنید.
خرید مستقل
کرونا و قرنطینه به بسیاری از کسب و کارهای کوچک و مستقل آسیب زد و بسیاری از آنها متحمل ضربات جبرانناپذیری شدند و مجبور به تعطیلی کامل شدند. به همین دلیل، مصرفکنندگان امروزی تمایل دارند از برندهای مستقل خرید کنند و از آنها در شبکههای اجتماعی حمایت کنند.
مشتریان تصور میکنند که خرید از فروشگاههای کوچک یا مستقل، از کارآفرینی حمایت میکند و محصولی منحصر به فرد به آنها ارائه میدهد. در نتیجه، انتظار دارند که هنگام خرید مستقیم از صاحبان کسبوکار، خدمات درجه یک مشتری دریافت کنند.
این روند به این زودیها از بین نمیرود؛ ۳۷ درصد از مصرفکنندگانی که از کسبوکارهای مستقل خرید میکنند، میگویند اکنون بیشتر از قبل از کووید-۱۹ این کار را انجام میدهند.
تجربه واقعیت افزوده
با پیشرفت فناوری رایانه، تجربه خرید آنلاین نیز بهبود مییابد. یکی از بزرگترین نگرانیهای مشتریان در خرید آنلاین، عدم آشنایی از نزدیک با محصول و درک ابعاد و ظاهر واقعی آن است. فناوری واقعیت افزوده به برندها این امکان را میدهد تا تصویری از ظاهر محصول ارائه دهند و تجربهای غنیتر از خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم کنند.
برخی از برندها بهکارگیری واقعیت افزوده را آغاز کردهاند و به مشتریان امکان میدهند تا در منزل، تجربهی خرید شخصی داشته باشند. بنابراین، اگر میخواهید از رقبا متمایز شوید، در صورت امکان از واقعیت افزوده استفاده کنید تا تعامل واقعی با مشتریان خود داشته باشید.
انکار شبکههای اجتماعی غیرممکن است.
نمیتوانیم نقش شبکههای اجتماعی را در تجارت الکترونیک نادیده بگیریم. با پلتفرمهایی مانند فروشگاه ساز شاپ فای اکنون برای برندها، اتصال پلتفرمهای رسانههای اجتماعی موجود و امکان خرید مستقیم مشتریان از طریق آنها، آسانتر از همیشه شده است. فیسبوک یا اینستاگرام .
سایتهایی مثل اینستاگرام و فیسبوک به برندها اجازه میدهند تا مخاطبان هدف خود را کشف، جذب و الهام بخشند؛ چرا که مشتریان شبکههای اجتماعی خود را چک میکنند و در خوراکهایشان چرخ میزنند.
با توجه به راهاندازی فروشگاههای فیسبوک و امکان خرید مستقیم از اینستاگرام، در برنامهریزی شبکههای اجتماعی خود باید تمام قابلیتها و راههای خرید محصولات یا خدماتتان توسط مشتریان را به طور کامل بهینهسازی و استفاده کنید.
پس چه به دنبال جدیدترین روند تجارت الکترونیک باشید و چه بخواهید حضور آنلاین خود را در فضای همیشه در حال تغییر به حداکثر برسانید، امیدواریم این اطلاعات مفید بوده باشد! اما اگر مایل به ادامه این مسیر هستید، چرا با ما تماس نمیگیرید؟
با بازاریاب خوب تماس بگیرید تیم ما امروز در خدمت شماست و بهعنوان یک آژانس تبلیغات تجارت الکترونیک متخصص در مشهد، میتوانیم در مورد بهترین گامهای بعدی برای شما و کسبوکارتان مشاوره حرفه ای در مشهد ارائه دهیم.