آخرین بهروزرسانی الگوریتم اینستاگرام چه معنایی برای کسبوکار شما دارد؟
اینستاگرام بستری قدرتمند برای بازاریابی است. حدود ۷۵ درصد کاربران پس از دیدن یک پست اینستاگرامی، اقدامی انجام میدهند؛ چه بازدید از وبسایت، چه دنبال کردن برند در این پلتفرم، چه خرید مستقیم.
با وجود این پتانسیل برای ارتباط با مشتریان در مشهد، استفاده از اینستاگرام بهعنوان ابزاری با بازده هزینه بالا برای شرکتها دشوارتر میشود، چه بهتنهایی اقدام کنید چه از یک آژانس رسانههای اجتماعی برای کمک به شما در عبور از این تغییرات، گود مارکتر اطمینان دارد که همراه بودن با آخرین بهروزرسانیها بسیار مهم است.
الگوریتم اینستاگرام در مشهد (شبیه الگوریتم فیسبوک) ترکیبی از عوامل مختلف است که ترتیب محتوای نمایش داده شده در فید کاربر را تعیین میکند. این پلتفرم میگوید که بهروزرسانیهای آن، از جمله تغییرات اخیر در الگوریتم و تغییرات در ویژگیهایی مانند استوریها و ریلز، به منظور بهبود تجربه کاربری انجام میشود.
مدیرعامل اینستاگرام، آدام موسری، در یک پست وبلاگی صریح اعلام کرد که این پلتفرم میخواهد «از زمان شما بیشترین استفاده را ببرد و ما معتقدیم که استفاده از فناوری برای شخصیسازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.»
اما این تغییرات، دیده شدن کسبوکارها را بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، دشوارتر کرده است. برای کمک به شما در گذر از این تغییرات، بیایید ببینیم که چگونه این تغییرات بر توانایی کسبوکارتان در دسترسی به مخاطبان شما تاثیر میگذارند و چه کاری میتوانید در این مورد انجام دهید.
چه تغییراتی در حال رخ دادن است؟
تغییرات اخیر در فید شامل گزینهای برای انتخاب فید «دنبالشوندگان» یا فید «موردعلاقهها» است، در حالی که شایعاتی درباره تغییر ابعاد پستهای تصویری ثابت وجود دارد. اگرچه کاربران اکنون گزینههای بیشتری برای مشاهده محتوا در فید خود دارند، اما اکثر مخاطبان شما احتمالا هنوز فید پیشفرض را مشاهده میکنند.
شاید بزرگترین تغییر اخیر اعلامشده توسط مورسی، تغییر رویکرد رتبهبندی به سمت محتوای اوریجینال باشد. مورسی در بیانیهای عمومی گفت: «اگر چیزی را از ابتدا خلق کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به زمانی که چیزی را از شخص دیگری بازنشر میکنید، دریافت کنید. ما تلاش بیشتری خواهیم کرد تا محتوای اوریجینال را بیشتر ارزشگذاری کنیم، بهخصوص در مقایسه با محتوای بازنشرشده.»
این تغییر در بستری رخ داد که پیشتر محتوای ویدیویی کوتاه و پویا (به سبک ریلز) را در اولویت قرار داده بود. اینستاگرام در رقابت با تیک تاک برای جذب مخاطب، به سمت ارائه خوراک جدیدی با ظرافت کمتر و کمتر شدن پستهای تکراری از کاربران مختلف حرکت کرده است.
علاوه بر این مشکلات، شایعه شده است که اینستاگرام در حال آزمایش تغییر ابعاد پستهای تصویری ثابت است تا مانند ریلز، صفحه را بهطور کامل پر کند.
این تغییر اساسی برای تولیدکنندگان محتوا و صاحبان مشاغل در این برنامه خواهد بود. اگرچه شاید هنوز بتوانید تصاویر مربعی ارسال کنید، اما شایعه شده است که اینستاگرام برای تصاویری که با ابعاد جدید آن مطابقت ندارند، حاشیهای تار اضافه خواهد کرد.
نه تنها این حاشیه ممکن است زیبایی بصری شما را خراب کند، بلکه الگوریتم احتمالا تصاویر پرتره را در خوراک خبری در اولویت قرار میدهد.
رشد ارگانیک کسبوکار
تغییرات ایجاد شده در الگوریتم اینستاگرام در طی دو سال گذشته، رشد ارگانیک کسبوکارها را دشوارتر کرده است.
پست کردن مداوم محتوای اصیل کار دشواری به نظر میرسد. اما این بدان معناست که اگر برای خلق محتوایی اصیل مثل اینفوگرافیک تلاش کنید، پاداش آن رتبهی بالاتر پست شما نسبت به کسی که همان اینفوگرافیک را مجددا منتشر میکند، خواهد بود.
وقت گذاشتن برای تولید محتوای متنوع که همه جنبههای کسبوکار شما را پوشش دهد، هرگز تا این حد اهمیت نداشته است. مشتریان میخواهند کسبوکار واقعی شما را ببینند، از مراحل تولید محصول تا ویدئوهای توضیحی نحوه استفاده از آن؛ اینستاگرام باید دید ۳۶۰ درجهای از کسبوکار شما ارائه دهد، نه فقط ویترین آن.
تغییر استراتژی در مشهد
به روزرسانی الگوریتم اینستاگرام، دسترسی کسبوکارها به دنبالکنندگانشان را دشوارتر کرده است. اما با بازاریابی دقیق، برند شما هنوز هم میتواند مخاطبان خود را گسترش دهد و تعامل با جدیدترین ویژگیهای این پلتفرم را افزایش دهد.
برای این کار، ابتدا باید روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید. میتوانید با استفاده از ریلز و استوریها، انواع محتوای اورجینال را امتحان کنید. ریلزها عامل مهمی در جلب توجه مخاطب در فید هستند؛ آنها در اصل نوع دیگری از تبلیغات هستند که به شما امکان نمایش مجموعهای از محصولات را میدهند.
IGTV همچنین فرصتهای جدیدی را برای برندهایی که به دنبال … هستند، ایجاد کرده است. تولید محتوای ویدیویی اگر امکانات لازم را دارید یا کسی را میشناسید که دارد (مثل یک اینفلوئنسر)، پخش ویدیوهای او را در کانال خودتان در نظر بگیرید یا حتی با هم همکاری کنید.
این تغییرات شاید در ابتدا دشوار به نظر برسند، اما اگر به انتشار محتوای باکیفیت و تعامل با مخاطبان خود ادامه دهید، در این پلتفرم به موفقیت خواهید رسید.
به یاد داشته باشید، تنها نیستید؛ اینستاگرام میخواهد بهترین فرصت را برای دیده شدن محتوا به تولیدکنندگان محتوا و کسبوکارهای کوچک در مشهد بدهد.