Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

خلاصه وبینار: چگونه آژانس دیجیتال در مشهد خود را برای خروج استراتژیک از طریق ادغام و تملک آماده کنیم

مطالعه سریع مقاله

شرکت پروداکتیو به تازگی وبیناری زنده را با شرکت مشاوره‌ای ادغام و اکتساب و سرمایه‌گذاری مدیسون آلی، که به طور انحصاری به آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، رسانه و تجارت خدمات می‌دهد، برگزار کرد.

در این وبینار، مایکل سیدلر، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مدیسون آلی، و تامیسلاو کار، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پروداکتیو، درباره خروج‌های استراتژیک ادغام و خرید و آنچه که یک آژانس دیجیتال می‌تواند در طول فرآیند خروج انتظار داشته باشد، بحث کردند. ما پیش‌تر در یکی از پست‌های وبلاگ قبلی خود به مبانی ارزیابی آژانس‌ها پرداخته‌ایم، بنابراین حتماً آن را نیز مطالعه کنید.

حتی اگر در حال حاضر قصد فروش آژانس خود را ندارید، ممکن است هنوز کنجکاو باشید که آژانس شما چه ارزشی دارد، چه کاری می‌توانید برای افزایش ارزش آن انجام دهید یا عوامل کلیدی تعیین ارزش آژانس شما چه هستند.

محاسبه‌گر ارزش‌گذاری آژانس ما می‌تواند به شما در شروع ارزیابی آژانس کمک کند. با استفاده از این ابزار جدید که توسط سیستم مدیریت آژانس یکپارچه‌ی Productive ارائه شده است، می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه، تخمین ارزش آژانس خود را به‌دست آورید. علاوه بر برآورد کلی ارزش کسب‌وکار شما، در گزارش دقیقی که پس از پر کردن پرسشنامه تولید می‌شود، پیشنهادهایی در مورد حوزه‌هایی از کسب‌وکار شما که می‌توانند بر ارزش کلی آژانس شما تأثیر بگذارند، دریافت خواهید کرد.

ادامه مطلب را بخوانید تا نکات کلیدی وبینار را بدانید.

همه چیز پول است – یا اینکه نیست؟

هنگام صحبت از عوامل تعیین ارزش، چند عامل برجسته‌تر از بقیه هستند. رشد درآمد، حاشیه سود و EBITDA از مهم‌ترین عوامل تعیین ارزش آژانس شما هستند، زیرا به خریداران نشان می‌دهند آژانس شما چه میزان درآمد دارد.

به طور کلی، هرچه آژانس شما درآمد بیشتری داشته باشد، ریسک ادراک شده کمتر و ارزش کلی شما بیشتر خواهد بود. قبل از فروش آژانس خود، بهتر است به سود قبل از کسر مالیات، بهره و استهلاک (EBITDA) بین ۳ تا ۵ میلیون دلار برسید، زیرا اکثر معاملات از این رقم آغاز می‌شوند.

دسته درآمد شما ضریب مورد استفاده را تعیین می‌کند. به استقلال خودتان اهمیت بدهید به طور خلاصه، هر چه درآمد بیشتر باشد، ضریب بیشتر خواهد بود.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

تمرکز مشتری

تمرکز مشتریان یکی از عوامل کلیدی در تعیین ارزش آژانس شماست، اما دقیقاً چیست؟ به‌طور خلاصه، درصد درآمدی است که یک مشتری خاص برای آژانس شما به ارمغان می‌آورد. بسیاری معتقدند که زیر 10 درصد ایده‌آل است، اما مایکل معتقد است که هر چیزی زیر 25 درصد مناسب است.

در ارزیابی ارزشگذاری آژانس، هویت بزرگترین مشتری نیز اهمیت دارد. اگر بزرگترین مشتری شما گوگل، اپل، مایکروسافت یا هر شرکت مطرح دیگری باشد، ارزش آژانس شما بیشتر از زمانی است که مشتری شناخته‌شده‌ای نداشته باشید.

مدیریت پرتفوی ریسک آژانس شما

مدیریت پرتفوی ریسک شما، به‌خصوص اگر قصد فروش آژانس خود را دارید، امری حیاتی است. برای درک ریسک آژانس خود، باید از هزینه‌های ماهانه، نرخ لغو قرارداد مشتریان، پروژه‌های جدید، وام‌ها و یا پروژه‌های چند ساله خود آگاه باشید.

مکان

شاید امروزه موقعیت جغرافیایی چندان مهم به نظر نرسد، به خصوص با توجه به رواج روزافزون کار از راه دور، اما در دنیای ادغام و تملک‌های راهبردی، موقعیت جغرافیایی ارتباط تنگاتنگی با میزان درآمد دارد. اگر در نیویورک، سان فرانسیسکو یا لندن مستقر باشید، ارزش‌گذاری شرکت شما به احتمال زیاد بیشتر از شرکت‌هایی خواهد بود که در بازارهای درجه دوم یا سوم قرار دارند، زیرا بیشتر مشتریان ارزشمند، مشتریان آمریکایی هستند.

قابلیت گسترش شما چقدر است؟

در این وبینار، موضوع دیگری که مورد بحث قرار گرفت، مقیاس‌پذیری آژانس بود. مقیاس‌پذیری آژانس شما ترکیبی از فناوری، فرایندها و رویه‌هایی است که به کسب‌وکارتان اجازه می‌دهد به طور کارآمد اداره شود. مدیریت آژانس و در دسترس داشتن تمام داده‌های تجاری در یک پلتفرم یا نرم‌افزار، ارزش افزوده‌ای برای خریداران دارد. زیرا در نهایت، خریداران آژانس شما را نه برای وضعیت فعلی آن، بلکه برای پتانسیل آینده و میزان قابلیت مقیاس‌پذیری آن به عنوان یک کسب‌وکار می‌خرند.

جهان پیرامون ما

موضوع جالب دیگر برای صاحبان آژانس، وضعیت فعلی اقتصاد جهانی و احتمال رکود قریب الوقوع است. مایکل در وبینار بیان کرد که افت اخیر بازار، باعث کمی گرایش به ریسک‌گریزی شده و خریداران محتاط‌تر شده‌اند. با این وجود، خریداران متنوع بسیاری وجود دارند، سرمایه هنگفتی در دسترس است و در نهایت، فعالیت‌های تملک و علاقه به ادغام و تملک‌های استراتژیک بسیار زیاد است. به گفته مایکل سیدلر، تا زمانی که کسب‌وکار شما در حال رشد و توسعه است، خریداران و گزینه‌های زیادی خواهید داشت.

انواع خریداران در مشهد

در نهایت، یکی از موضوعات کلیدی برای صاحبان آژانس، ساختار معاملات و انواع خریداران بود.

هنگام صحبت از ساختار معاملات، معمولاً درباره سه نوع خریدار صحبت می‌کنیم:

  • شرکت‌های مشاوره بین‌المللی شرکت‌هایی مانند اکچر و دلوایت کسب‌وکارهایی را خریداری و ادغام می‌کنند. تمرکز آن‌ها بر درآمد است و معاملات را بر اساس EBITDA یا معیارهای سودآوری انجام می‌دهند. در اکثر موارد، مبلغ قابل توجهی (۷۰ تا ۹۰ درصد) را از ابتدا پرداخت می‌کنند و مابقی در طول ۲ تا ۴ سال پرداخت می‌شود.
  • نوع دوم شرکت‌های تبلیغاتی مادر مانند گروه اومنیکام و اگیلوی، معاملات آن‌ها بر اساس سود قبل از کسر بهره، مالیات، استهلاک وامور استهلاکی (EBITDA) انجام می‌شود و آن‌ها 5 تا 6 برابر EBITDA را به عنوان پیش‌پرداخت پرداخت می‌کنند، با توافقی 2 تا 5 ساله برای پرداخت مابقی.
  • سرانجام، ما داریم شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی آنها هنگام خرید یک آژانس، برنامه‌ای برای خروج دارند. در آژانس‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بتوانند به‌طور ارگانیک رشد دهند و آنها را خریداری و توسعه دهند. در نهایت، احتمالاً در عرض ۳ تا ۵ سال خارج می‌شوند. آنها ۵۱ تا ۸۵ درصد وجه نقد را از ابتدا پرداخت می‌کنند و مابقی را به‌صورت سهام در کسب‌وکاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، پرداخت می‌کنند.

درباره خیابان مدیسون

مدیریت شرکت مدیسون آلی از مدیران عامل پیشین جهانی و مدیران ارشد توسعه استراتژیک شرکت‌ها تشکیل شده است. این شرکت نزدیک به ۲۰ سال پیش به‌عنوان اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری و ادغام و خرید در جهان که منحصراً در صنعت بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، رسانه و تجارت فعالیت می‌کند، تأسیس شد.

مایکل سیدلر بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جهانی مدیسون آلی است. او همچنین بنیانگذار و مجری برنامه‌ی مدیسون‌آلی.تی‌وی است که مصاحبه‌های زنده و اختصاصی با رهبران برجسته‌ی بازاریابی، رسانه و فناوری را پخش می‌کند.

در وبینارهای آینده ما شرکت کنید

مولد است مدیریت آژانس نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای خدماتی

در مجموعه وبینارهای زنده جدید پروداکتیو، این شرکت از متخصصان ادغام و تملک و رهبران کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌ای دعوت کرده است تا به موضوع ارزیابی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌ای بپردازند.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *