تبلیغات گوگل، به آنها نیاز داریم، آنها را دوست داریم، اما اگر از چگونگی بهینهسازی آنها برای بیشترین تاثیر مطمئن نباشید، میتوانند چالشبرانگیز باشند.
گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیاست. میلیاردها نفر هر روز وارد آن میشوند و سوال میپرسند.
پس، طبیعتا، حضور پررنگ کسبوکار شما در مشهد برای مخاطبان ایدهآلتان سودمند است؛ بهطوری که وقتی آنها عبارت جستجوی مورد نظر را تایپ میکنند، برند شما جزو اولینهایی باشد که میبینند. این امر به افزایش ترافیک مرتبط، نرخ تبدیل بالاتر و جذب مشتریانی منجر میشود که به مشتریان وفادار تبدیل میشوند.
عنوانهای بهینه شده
این یکی از اولین قوانین ایجاد متن تبلیغاتی بهینه در گوگل است. تیترهای شما بسیار مهم هستند. آنها را با فراموش کردن این موضوع، بیاهمیت جلوه ندهید.
هیچ هدر رفت پول تبلیغاتی شما بدتر از استفاده نکردن صحیح از تیترها در تنظیمات تبلیغات گوگل در مشهد نیست. یکی از سادهترین راههای افزایش کیفیت تبلیغات شما، این است که اطمینان حاصل کنید تیتر اول، کلمات کلیدی هدف اکانت شما در این گروه تبلیغاتی را در بر دارد یا از آنها تشکیل شده است.
این تغییر میکند، از گروه تبلیغاتی به گروه تبلیغاتی دیگر، اما در مورد متن تبلیغاتی بهینهشده گوگل – عنوان ۱؟ همیشه، کلمه کلیدی اصلی شماست.
چرا؟
به این ترتیب، وقتی کاربری مثلاً عبارت «اکستنشن موی بلوند» را جستجو میکند، تبلیغ بهینهسازیشده شما با همین عبارت «اکستنشن موی بلوند» در جایگاه برجسته نمایش داده میشود. البته جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو به عواملی مانند بودجه حساب، امتیاز کیفیت تبلیغ، سهم نمایش و موارد دیگر بستگی دارد.
فورا مشخص است که این، تبلیغی است که دقیقا همان چیزی را میفروشد که این کاربر در حال جستجوی آن است.
اما از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید. قرار دادن مناسب کلمات کلیدی هدف در مکانهای درست، شانس دیده شدن و جلب توجه مخاطب توسط آگهیهای شما را افزایش میدهد. همچنین بهتر است از تغییرات کلمات کلیدی در آگهیهای خود استفاده کنید، زیرا احتمالاً چندین کلمه کلیدی را در گروه آگهی خود هدف قرار میدهید، مگر اینکه از گروه آگهی تک کلمهای استفاده کنید که در این صورت میتوانید فقط به یک کلمه کلیدی بسنده کنید.
این یعنی با آزمایش تغییرات مختلف کلمات کلیدی اصلی در متن، میتوانید ببینید کدام یک عملکرد بالاتری دارد و کمکم بفهمید مخاطب ایدهآل شما چه نوع پیامی را ترجیح میدهد.
عناصر کلیدی متن تبلیغاتی خود در مشهد را بشکافید
پیام تبلیغاتی شما بسیار مهم است، وقتی صحبت از ارتباط با مخاطبان هدف بنابراین باید با آنها طنینانداز باشد؛ چه با پرداختن به نقطهی درد مشترک، چه با ارائهی مزایایی که شما را از رقبا متمایز میکند، یا ارائههایی که مخاطبان را به تبدیل شدن ترغیب میکند.
تبلیغ شما باید تا حد امکان مرتبط با مخاطبانتان باشد. نگاه کردن برای ایجاد محتوای تبلیغات کلیکی، روش درست یا غلطی وجود ندارد، اما بهترین روشها برای ساختاردهی آگهیها وجود دارد.
در حالت ایدهآل، کاربران در هر آگهی بتوانند این جنبههای اصلی را تشخیص دهند:
- ویژگیهای محصول/خدمت
- مزایای رقابتی کسبوکار
- فراخوان به اقدام
برای مثال، اگر برنامهای برای بیمه سلامت در مشهد اجرا میکنید، میتوانید اجزای آن را به شرح زیر تفکیک کنید:
- پریمیوم پایین، قیمت ثابت، تسویه سریع خسارت، معاینات رایگان
- پوشش بیمهای حداکثری، درمان بدون پرداخت هزینه از جیب، مزایای مالیاتی
- اکنون از قیمتها مطلع شوید، امروز بیمه شوید، امروز رایگان از قیمتها مطلع شوید
با این کار، نه تنها فرآیند ساخت تبلیغاتتان را سادهتر میکنید، بلکه اطمینان حاصل میکنید که کاربران هنگام مشاهدهی تبلیغات شما، اطلاعات مرتبط دریافت میکنند. این امر منجر به تبلیغات مؤثرتر و نرخ تبدیل بالاتر میشود.
از فراخوانهای مناسب استفاده کنید
اغلب اوقات، تبلیغات شما دارای فراخوانهایی برای اقدام (CTA) هستند که کاربران را به کلیک کردن روی صفحه فرود و تبدیل شدن به مشتری ترغیب میکنند.
در برخی صنایع مانند صنعت حقوق، بهتر است بودجه تبلیغات صرف برجسته کردن نقاط تمایز خاص کسبوکار شود نه فراخوان اقدام غیرضروری، زیرا اگر کاربران به دنبال این خدمات هستند، از قبل در بازار خرید هستند.
با این حال، بسیاری از تبلیغات برای افزایش نرخ کلیک به فراخوان اقدام نیاز دارند. بنابراین، استفاده از فراخوانهای اقدام مناسب و تأثیرگذار ضروری است.
فراخوانهای رایج در تبلیغات فروش شامل:
- همین حالا X درصد تخفیف بگیرید
- همین حالا رزرو کنید
- تا زمانی که موجود باشد
- همین الان X پوند تخفیف بگیرید
این، لحن آگهی را تعیین میکند و به کاربران میگوید چه انتظاری داشته باشند.
اما جذب مشتری و کمپینهای تجارت الکترونیک غیر فروش محور ممکن است برای ترغیب کاربران خود رویکردی کمتر متمرکز بر فروش را انتخاب کنند.
- امروز با ما تماس بگیرید
- با تیم ما صحبت کنید
- مجموعههای ما را ببینید
- مجموعه را بخرید
- تماس با ما
- همین حالا بخرید
- جدیدترینهای فصل را ببینید
آزمون A/B
اگرچه این کار در ابتدا بهینهسازی محسوب نمیشود، اما آزمایش A/B بخش اساسی بهینهسازی است؛ بهخصوص وقتی هدف یافتن پیامی است که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان مورد نظر میگذارد.
با آزمایش A/B چندین نسخه از متن آگهی خود، میتوانید این نسخهها را برای کاربران خود در مشهد اجرا کنید و پس از گذشت زمان کافی برای خروج آگهیها از مرحله یادگیری و شروع به تولید دادههای مفید، اثربخشی آنها را بررسی کنید.
آنهایی که بیشترین تعامل، بیشترین تبدیل یا بالاترین سطح عملکرد را بسته به شاخصهای کلیدی عملکرد شما دارند، میتوانند در اولویت قرار گیرند، در حالی که آنهایی که عملکرد خوبی ندارند، میتوانند متوقف شوند.
آزمایش A/B اساساً تضمین میکند که میتوانید پیامهای مختلف را امتحان کنید و به تدریج کپی تبلیغاتی خود را با توجه به پیشنهادات، کاربرد زبان و لحن صدا تنظیم کنید تا سطح تعامل و در نتیجه تبدیلها افزایش یابد.
در نهایت، همه چیز به یافتن پیامی مناسب برای کاربران شما بستگی دارد؛ پیامی که با توجه به نوع پیامرسانی، پیشنهاد و محصول/خدمت، از مشتری به مشتری و از کمپین به کمپین متفاوت خواهد بود.